Den stora tråden om HTC One

Permalänk
Medlem

Hej!

HTC One har nu varit ute i ca 9 månader.

Så nu frågar jag er, som har köpt den och använt den:
- Vad är det bästa med den?
- Vad har inte varit så bra med den?
- Skulle ni köpa en HTC One idag?
- Om ni inte skulle köpa HTC One idag, så vad skulle ni köpa istället?

Tackar för svar!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jukkis:

Hej!

HTC One har nu varit ute i ca 9 månader.

Så nu frågar jag er, som har köpt den och använt den:
- Vad är det bästa med den?
- Vad har inte varit så bra med den?
- Skulle ni köpa en HTC One idag?
- Om ni inte skulle köpa HTC One idag, så vad skulle ni köpa istället?

Tackar för svar!

Det bästa med den tycker jag är skärmen och byggkvaliten. Den är enligt mig klanderfri. Till och med sense har tagit och blivit mycket bättre än det tidigare varit.

Det sämsta med luren är enligt mig kameran, jag har bara haft användning för den större sensorn en gång när jag var på akvariumet i köpenhamn, och dit sticker jag inte tillräckligt ofta för att det ska vara relevant. Däremot är videoinspelningen mycket bättre än stillbilds kameran.

Jag hade haft svårt att välja mellan HTC One och Nexus 5 idag. Nu när jag har min HTC One ligger det inte på fråga att uppgradera men hade jag varit kvar på min HTC Desire så hade det varit ett riktigt dilemma vilken av de två jag hade valt. Jag hade väntat till lång tids recensionerna kommit ut på Nexus 5 innan jag hade bestämt mig, alltså tester av telefonen där någon faktiskt har den i fickan som sin enda telefon under en månads tid ungefär och att verkligen lära sig leva med den, då och bara då veta man om telefonen är riktigt bra eller bara på pappret bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jukkis:

Hej!

HTC One har nu varit ute i ca 9 månader.

Så nu frågar jag er, som har köpt den och använt den:
- Vad är det bästa med den?
- Vad har inte varit så bra med den?
- Skulle ni köpa en HTC One idag?
- Om ni inte skulle köpa HTC One idag, så vad skulle ni köpa istället?

Tackar för svar!

HTC One har inte varit ute ca. 9 mån. Men ok.

Byggkvalite, skärm, högtalarna som inte är riktade bakåt/nedåt, batteritid. Sense 5 (och 5.5).
Kommer inte på något.
Ja, tills M8 (Nya HTCn baserat på One) kommer nästa år.
Xperia Z1, men den är för stor och jag gillar inte riktigt deras skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jukkis:

Hej!

HTC One har nu varit ute i ca 9 månader.

Så nu frågar jag er, som har köpt den och använt den:
- Vad är det bästa med den?
- Vad har inte varit så bra med den?
- Skulle ni köpa en HTC One idag?
- Om ni inte skulle köpa HTC One idag, så vad skulle ni köpa istället?

Tackar för svar!

- Byggkvaliten är grym! Skärmen och högtalarna är enligt mig fortfarande bäst på marknaden.
- Kameran levererar inte på samma nivå som andras toppmodeller, dock gör den ett helt OK jobb.
Jag använder använder den dock enbart till Instagram och facebook etc och det fungerar den alldeles perfekt till.
- Ja, jag skulle köpa och har inga problem att rekommendera en One även idag.
- Nexus 5 eller Oppo N1.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk

Ni som tycker htc one´s kamera är dålig, Men hur dålig är den igentligen?. När man tar en bild på en person med en htc one, och man kollar på bilden.. NÄÄ FFYY FAAN VA DÅÅÅLIGT KVALITE.. NEJ UUUH,, DRA ÅT HELVETE MED DENNA KAMERA. FAAN VA DÅÅLIG BILD. Det kan knappast vara så dålig kvalite på denna kamera att man nästan skulle kunna uttrycka sig så.. Jag tror att htc one har mkt bra kamera kvalite, de flesta är mkt kräsna på att det ska vara mellan 8-13 megapixel.. Kollat upp en hel del info om just htc one och enligt htc på deras hemsida så motsvarar det 8-13 megapixel i htc one med Ultra pixel kamera osv Enligt htc så betyder 8-13 megapixel ingenting i dagens läge i smartphones.

Själv har jag en gammal Nokia 500 mobil, och jag tycker bara den har en bra kamera med sina 5 megapixel kvalite.. Jag tror starkt på htc one´s kamera kvalite

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Antal MP betyder inte så mycket nej, oavsett om det är mobilkamera eller inte.

Permalänk
Medlem

Htc One har en skärm som är riktigt bra, den är på FullHD och visar ca 2MP. Kameran är på 4MP.

Sen kan man fundera ut resten själv.

Stor nytta av 8MP på en 2MP skärm med tanke på vad man tar för bilder med en telefon ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jukkis:

Hej!

HTC One har nu varit ute i ca 9 månader.

Så nu frågar jag er, som har köpt den och använt den:
- Vad är det bästa med den?
- Vad har inte varit så bra med den?
- Skulle ni köpa en HTC One idag?
- Om ni inte skulle köpa HTC One idag, så vad skulle ni köpa istället?

Tackar för svar!

--Vad är det bästa med den?
hmm, jag gillar verkligen högtalarna, skärmen och den gedigna känslan.

-Vad har inte varit så bra med den?
mobilen ligger bra i handen men har en tendens att glida ur min ficka. Jag gillar personligen inte kamerans låga upplösning. Visst, den ska ge bättre bilder i dåligt ljus men det räcker inte för att sådana bilder ska vara något att ha. (förtydligande: nej kameran är inte dålig, den tar fina bilder men nu jämför jag med andra topptelefoner.)

Önskar också att telefonen hade en meny knapp men det är verkligen bara ett litet minus och inget som jag tycker ska vara avgörande.

- Skulle ni köpa en HTC One idag?
ja. antingen den eller vänta på nästa generations mobiler. står valet mellan s4an så skulle jag inte tveka.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Ni som tycker htc one´s kamera är dålig, Men hur dålig är den igentligen?. När man tar en bild på en person med en htc one, och man kollar på bilden.. NÄÄ FFYY FAAN VA DÅÅÅLIGT KVALITE.. NEJ UUUH,, DRA ÅT HELVETE MED DENNA KAMERA. FAAN VA DÅÅLIG BILD. Det kan knappast vara så dålig kvalite på denna kamera att man nästan skulle kunna uttrycka sig så.. Jag tror att htc one har mkt bra kamera kvalite, de flesta är mkt kräsna på att det ska vara mellan 8-13 megapixel.. Kollat upp en hel del info om just htc one och enligt htc på deras hemsida så motsvarar det 8-13 megapixel i htc one med Ultra pixel kamera osv Enligt htc så betyder 8-13 megapixel ingenting i dagens läge i smartphones.

Själv har jag en gammal Nokia 500 mobil, och jag tycker bara den har en bra kamera med sina 5 megapixel kvalite.. Jag tror starkt på htc one´s kamera kvalite

Nja, när jag jämför bilder mellan min kompaktkamera och min system kamera på samma motiv och ser att den betydligt billigare kompaktkameran tar LÅNGT mycket bättre bilder än HTC One, då kan jag säga att bildkvalitén är dålig. Det är en kompakt kamera ifrån samsung, den har väl 4-5 år på naken men var väldigt bra på sin tid med en 8 MP sensor och bildstabilisering, det var min go to point and shoot kamera som jag använd när man var på stan och en otymplig systemkamera inte funkar att ha med sig. Fest bilder etc. Men HTC One med sin extra stora sensor är fortfarande miserabel i jämförelse. Jag när jag kommer hem så ska jag försöka komma ihåg att ladda kameran så kan jag visa skillnaden, om du är nyfiken.

Men ja, MP fighten är orelevant men 12 MP systemkamera tar en miljard gånger bättre bilder än min HTC One och samtliga mobiltelefonkameror på marknaden, de är inte ens samma planet. Sen så kan ju en systemkamera ha ett tillräckligt stort gravitationsfält att den fångar vilken smartphone som helst i det och gör det till sin måne... så det går inte att jämföra de.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Nja, när jag jämför bilder mellan min kompaktkamera och min system kamera på samma motiv och ser att den betydligt billigare kompaktkameran tar LÅNGT mycket bättre bilder än HTC One, då kan jag säga att bildkvalitén är dålig. Det är en kompakt kamera ifrån samsung, den har väl 4-5 år på naken men var väldigt bra på sin tid med en 8 MP sensor och bildstabilisering, det var min go to point and shoot kamera som jag använd när man var på stan och en otymplig systemkamera inte funkar att ha med sig. Fest bilder etc. Men HTC One med sin extra stora sensor är fortfarande miserabel i jämförelse. Jag när jag kommer hem så ska jag försöka komma ihåg att ladda kameran så kan jag visa skillnaden, om du är nyfiken.

Men ja, MP fighten är orelevant men 12 MP systemkamera tar en miljard gånger bättre bilder än min HTC One och samtliga mobiltelefonkameror på marknaden, de är inte ens samma planet. Sen så kan ju en systemkamera ha ett tillräckligt stort gravitationsfält att den fångar vilken smartphone som helst i det och gör det till sin måne... så det går inte att jämföra de.

Jag antar/hoppas att du inte har standard-inställningarna på kameran?

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Medlem

Ni som har haft htc one sen release, hur håller sig batteriet nu efter ett tag användande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Ni som har haft htc one sen release, hur håller sig batteriet nu efter ett tag användande?

Jag har inga som helst problem att klara hela dagen, sen har jag ROM + Kernel som jag undervoltat med men skulle nog säga att det är som när man fick den, gott som.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Förslag på skal/fodral till HTC ONE?

Något att ha?

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Medlem

Tja!

Fick min HTC One idag ... Provade TV-appen men den funkar inte när man ska välja tv-leverantör, "Det gick inte att hämta data från servern. Försök igen senare" , fler som har det problemet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dahl85:

Tja!

Fick min HTC One idag ... Provade TV-appen men den funkar inte när man ska välja tv-leverantör, "Det gick inte att hämta data från servern. Försök igen senare" , fler som har det problemet?

Den servern verkar stendöd sedan en tid.

Skickat mail till HTC och det kan flera göra så kanske de får "häcken ur vagnen"!

http://www.htc.com/se/contact/email/

eller chat/telefon

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Den servern verkar stendöd sedan en tid.

Skickat mail till HTC och det kan flera göra så kanske de får "häcken ur vagnen"!

http://www.htc.com/se/contact/email/

eller chat/telefon

Har skrivit ett mail till dom nu jag med!

Permalänk
Avstängd

Ok....

Man ser ju en liten ikon i tv-appen till den som driver tjänsten

http://peel.com/

Sköter då det här åt Samsung samt HTC men det borde vara HTCs sak att se till att peel levererar!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk

Nu när folk ändå väckte den här tråden igen så kan jag passa på och kolla om det är någon annan som har problem med att blinkfeed inte visar alla bilder? Är mest problem med metros artiklar, de andra verkar funka fint.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dahl85:

Har skrivit ett mail till dom nu jag med!

Verkar ha gett resultat, fick svar av en välkammad supportnisse som skulle ha mitt serienummer och alla mina detaljer..vilket jag avböjde.

Frågade om HTC hade missat räkningen till peel.com och nu funkar det. (saknas djupare info om vissa kanaler men det kanske kommer)

Bekvämt sätt att kolla det man vill se på TV eller gömt ordinarie fjärrkontroll under någon kudde

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Ser intressant ut, och jag som precis har kollat och funderat på om jag ska köpa mig en htc one eller en max kanske i januari, men nu när dom snart kanske kommer ut me htc one II .. så kanske det är värt och vänta lite till!!

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Ser intressant ut, och jag som precis har kollat och funderat på om jag ska köpa mig en htc one eller en max kanske i januari, men nu när dom snart kanske kommer ut me htc one II .. så kanske det är värt och vänta lite till!!

Jo det kan nog vara värt att vänta och se, framförallt lär HTC One sjunka lite i pris. Enligt rykten verkar inte specsen vara lika saftiga som i länken jag skickade tidigare, men den verkar komma tidigt nästa år helt klart.

http://www.swedroid.se/htc-m8-wi-fi-certifieras-sags-komma-tidigt-2014/

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

htc one 2 tror du den kommer släppas under 2014? sskludde

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

htc one 2 tror du den kommer släppas under 2014? sskludde

Det kommer den garanterat att göra, sen hur dess specifikationer är, kan jag tyvärr inte svara på. Kommer antingen Q1 eller Q2.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Asså har jag missat något, men skulle det inte komma en ny Andriod version i typ Oktober ? typ 4.3 ?

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Skrivet av Miinan:

Asså har jag missat något, men skulle det inte komma en ny Andriod version i typ Oktober ? typ 4.3 ?

Menar du till HTC one? 4.3 finns redan ute sedan länge.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag som nyligen köpte HTC ONE ... Kunde inte vänta, behövde en ny mobil :/ One 2 ser riktigt fin ut, liknar ju One på alla håll o kanter, men jag menar speccsen

Frågan är dock om de behövs, jag menar, märker ju knappt skillnad från One X till One.. Så one 2 kanske blir waste -.- ..

1440p är hur onödigt som helst för mig :/ 1080p är nästan för mkt för en 4.7".. min smak då

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

4.4 (KitKat) är det idag... minns inte exakt när den kom ut, men jag uppdaterade iallafall för ett bra tag sedan.

Vet dock inte riktigt om det är några speciella nyheter i den versionen heller.

Jasså? Jag har bara 4.3 på min och får inga uppdateringar när jag kollar?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Jasså? Jag har bara 4.3 på min och får inga uppdateringar när jag kollar?

Du kan endast lägga in 4.4 KitKat med custom ROM idag. Stock så kommer det nångång Q1 troligtvis.
Om du har G.P.E versionen av HTC One så hade du kunnat få den.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Menar du till HTC one? 4.3 finns redan ute sedan länge.

VA ?? när jag kör Inställningar - Om - Programuppdateringar, så får jag inte fram något och jag sitter fortfarande med 4.2.2

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T