Sony Xperia Z 5" full HD, Vattentålig

Permalänk
Medlem

Hur mycket ska man betala för en splitter ny Xperia Z? Har en polare som försöker blåsa mig :)! Snabbt svar är väldigt tacksamt!

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem

4600kr är det ju på prisjakt för en ny. Då får du ju med garanti lämnar din kompis det också så borde du hamna strax över 4000kr utan garanti skulle jag nog kunna tänka mig runt 3500 om den fungerar som den ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Hur mycket ska man betala för en splitter ny Xperia Z? Har en polare som försöker blåsa mig :)! Snabbt svar är väldigt tacksamt!

Bra "polare" du har då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Bra "polare" du har då.

Haha jag drev lite Fick ner den till 2500kr så rätt så bra polare ändå

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem

Bra affär för dig en dålig för honom

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonnin01:

Bra affär för dig en dålig för honom

Mjo Tack för det seriösa svaret också! Vet du kanske vad den använder för simkort?

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem

Micro-SIM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Mjo Tack för det seriösa svaret också! Vet du kanske vad den använder för simkort?

Sånt litet Samma storlek som chippet i princip

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Sånt litet Samma storlek som chippet i princip

Jajemen, nää har ju nanosim i iphonen därför tänkte jag om man kunde dra över direkt, jobbigt med microsim.

Skrivet av jonnin01:

Micro-SIM

Tackar! Hoppades på Nano-SIM

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Haha jag drev lite Fick ner den till 2500kr så rätt så bra polare ändå

Schyst! Själv är jag sugen på en Sony Xperia Z. Men vet inte, har inte gillat min Samsung S3, saknade iOS tidvis faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Jajemen, nää har ju nanosim i iphonen därför tänkte jag om man kunde dra över direkt, jobbigt med microsim.

Tackar! Hoppades på Nano-SIM

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tillbeho...

Permalänk
Medlem

Jag har en xperiaz sen en månad tillbaka och jag älskarden, det här tycker jag.

Bra
Designen, full HD skärm, snabb, vattentät, med mycket mer.

Dåligt (den enda)
Betraktningsvinklarna är dålig på skärmen, blir gråvit när man kollar från mer än 30grader frånsidan.

Hörlursuttaget måste man öppna och stänga vid användning.

Och det mest korkade med den här telefonen! Dom har satt hem bak och multitasking-knappen på skärmen! Menans mag har en centimetertjock kant nertill.

Sony, y yo no smart?

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsmen:

Jag har en xperiaz sen en månad tillbaka och jag älskarden, det här tycker jag.

Bra
Designen, full HD skärm, snabb, vattentät, med mycket mer.

Dåligt (den enda)
Betraktningsvinklarna är dålig på skärmen, blir gråvit när man kollar från mer än 30grader frånsidan.

Hörlursuttaget måste man öppna och stänga vid användning.

Och det mest korkade med den här telefonen! Dom har satt hem bak och multitasking-knappen på skärmen! Menans mag har en centimetertjock kant nertill.

Sony, y yo no smart?

Det är king med software knappar ju!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsmen:

Jag har en xperiaz sen en månad tillbaka och jag älskarden, det här tycker jag.

Bra
Designen, full HD skärm, snabb, vattentät, med mycket mer.

Dåligt (den enda)
Betraktningsvinklarna är dålig på skärmen, blir gråvit när man kollar från mer än 30grader frånsidan.

Hörlursuttaget måste man öppna och stänga vid användning.

Och det mest korkade med den här telefonen! Dom har satt hem bak och multitasking-knappen på skärmen! Menans mag har en centimetertjock kant nertill.

Sony, y yo no smart?

Jag har en xperia z jag med sitter o kollar på telefonen på dem alla möjliga konstiga vinklar medan jag spelar och har aldrig tyckt betraktningsvinkeln är dålig så måste vara du som har ett superöga. För örvigt så kan ja ju tala om för dig att telefonen är vattentät... Därav locket för hörlurarna eftersom att om de inte hade varit ett lock där hade telefonen inte varit vattentät eller hur för då hade vatten kunna komma in i kontakten o därav förstört telefon eller? Rätta mig om ja har fel. Har heller inga problem med touch knapparna på skärmen

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Har precis fått min lur och börjat ställa in. Men en sak gör mig galen. Går det inte att lägga till nya ord som man kunde i t9? Nu får man börja om om ordboken inte hittar rätt. Jag kör t9tangentbordet. Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Schyst! Själv är jag sugen på en Sony Xperia Z. Men vet inte, har inte gillat min Samsung S3, saknade iOS tidvis faktiskt.

Ja Iphonen ska in på lagning, min powerknapp slutade fungera. Är nöjd med Xperian Z än så länge. Lite för stor kanske om man jämnför med 4" men helt okej!

Tackar! Hade redan kollat upp det och köpte igår! Funkar perfa.

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mOOpiTh:

Jag har en xperia z jag med sitter o kollar på telefonen på dem alla möjliga konstiga vinklar medan jag spelar och har aldrig tyckt betraktningsvinkeln är dålig så måste vara du som har ett superöga. För örvigt så kan ja ju tala om för dig att telefonen är vattentät... Därav locket för hörlurarna eftersom att om de inte hade varit ett lock där hade telefonen inte varit vattentät eller hur för då hade vatten kunna komma in i kontakten o därav förstört telefon eller? Rätta mig om ja har fel. Har heller inga problem med touch knapparna på skärmen

Du kan ha en Sharp display medan han har en JDI display! Sony fick inte loss tillräckligt med Sharp displayer, som för övrigt är mkt bättre, i början och fick köpa displayer av JDI.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcsmen:

Dom har satt hem bak och multitasking-knappen på skärmen! Menans mag har en centimetertjock kant nertill.

Det är så google har tänkt att det skall vara, standard i Nexus telefonerna också. ALlt annat med fysiska knappar etc. är hittepå från andra tillverkare.
Att det är en tjock kant under är däremot lite olyckligt men kanske är det för att alla komponenter skall få plats eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aure:

Du kan ha en Sharp display medan han har en JDI display! Sony fick inte loss tillräckligt med Sharp displayer, som för övrigt är mkt bättre, i början och fick köpa displayer av JDI.

Snarare att Sharpdisplayen var dyr. Så de valde att bara ha den i förhandsvisningstelefoner, jag har hört att den säljs i Japan med. I övriga världen ska väl alla säljas med den dåliga displayen. Däremot så vet jag att folk har olika syn på vad som är bra och dåliga betraktningsvinklar. Vissa jämför med sin gamla dumbphone eller Xperia S eller dylikt, andra jämför med bra LCD-er eller till och med AMOLED, och då ser man ju ganska tydligt skillnaden.

Permalänk
Medlem

Efter lite betänke tid så har jag nu bestämt mig för Xperia Z. Någon här med Xperia Z som kan ge ett bra argument till att inte köpa den?

Finns det några nackdelar med vit färg? Fastnar smuts lättare eller kan den bli gul med tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Efter lite betänke tid så har jag nu bestämt mig för Xperia Z. Någon här med Xperia Z som kan ge ett bra argument till att inte köpa den?

Finns det några nackdelar med vit färg? Fastnar smuts lättare eller kan den bli gul med tiden?

Av de som köpt den så är de enda klagomålen jag hört just det om skärmen. I övrigt verkar det inte vara något speciellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Av de som köpt den så är de enda klagomålen jag hört just det om skärmen. I övrigt verkar det inte vara något speciellt.

Står i butiken nu och klämmer på den och ja skärmen är inte helt ok.
Allt känns väldigt grått, ingen riktig svarta.
Och det är synd för annars är de en trevlig telefon men pga. Skärmen så blir de inget för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Står i butiken nu och klämmer på den och ja skärmen är inte helt ok.
Allt känns väldigt grått, ingen riktig svarta.
Och det är synd för annars är de en trevlig telefon men pga. Skärmen så blir de inget för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja för mig är skärm bland det absolut viktigaste. Man kommer ju trots allt titta på den rätt mycket i ett par år. Därför rekommenderar ju alltid folk att titta innan köp. Inte okej att övertyga någon att köpa över internet utan att de har tittat först tycker jag. Jag har hört mycket positivt om skärmen på HTC One. Själv är jag bortskämd med AMOLED så jag kommer antagligen köra Samsung S4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Står i butiken nu och klämmer på den och ja skärmen är inte helt ok.
Allt känns väldigt grått, ingen riktig svarta.
Och det är synd för annars är de en trevlig telefon men pga. Skärmen så blir de inget för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Själva temat på deras Android är grått. Vet inte varför dom gjort så¨riktigt Var de där du kollade svärtan?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Ja för mig är skärm bland det absolut viktigaste. Man kommer ju trots allt titta på den rätt mycket i ett par år. Därför rekommenderar ju alltid folk att titta innan köp. Inte okej att övertyga någon att köpa över internet utan att de har tittat först tycker jag. Jag har hört mycket positivt om skärmen på HTC One. Själv är jag bortskämd med AMOLED så jag kommer antagligen köra Samsung S4.

Ja det är viktigt, var ganska nära att beställa den men kände jag behövde kolla på den först då man läst lite negativt om skärmen. Så en jäkla tur man bestämde sig för att titta på den först.
Jag är faktiskt inte jätte glad för AMOLED skärmar. Tycker t.ex. min Lumia 920 skärm är mycket trevligare än min "gamla" Galaxy S3 skärm, men som sagt så är det ju väldigt personligt.
Blir väl att vänta på HTC One och se hur den är, blir jag inte helt tagen så blir de kanske en Xperia Z ändå. Är väldigt sugen på en vattentät telefon, frågan är bara om man vänjer sig med skärmen.....

Skrivet av Pantsoff:

Själva temat på deras Android är grått. Vet inte varför dom gjort så¨riktigt Var de där du kollade svärtan?

Ja de såg jag, försökte faktiskt ändra färg på temat för att se om de blev bättre då. Men jag tyckte hela skärmen hade någon gråaktig ton.
Däremot när jag drog igång ett videoklipp så kom det en WOW känsla, synd bara att den känslan inte fanns i menyerna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Ja de såg jag, försökte faktiskt ändra färg på temat för att se om de blev bättre då. Men jag tyckte hela skärmen hade någon gråaktig ton.
Däremot när jag drog igång ett videoklipp så kom det en WOW känsla, synd bara att den känslan inte fanns i menyerna också.

Ja det är då Bravia Engine går igång ^_^ synd den inte alltid används.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått de som så ska de finnas två olika paneler. En sharp som ska va riktigt bra och en annan som verkar vara den som är lite gråaktig.
Hur vet man vilket panel som sitter i telefonen? Lyckas jag hitta en med Sharp skärmen så blir de nog ett köp!

Permalänk
Medlem

Kalendern

Jag har precis fått hem min Z och det är lilla julafton just nu.

Det är min första androidlur och det känns att jag är ovan ännu. Har en del att lära mig och bli van vid...

Ett litet problem som irriterar mig enormt är att kalendern lagt in alla mina facebookkontakters födelsedagar utan min vetskap. Det blir ett jävla gytter av prickar i månadsvyn och jag får ingen bra överblick.

Hur i helvete får man bort dem? Jag hittar ingen inställning där man kan stänga av det eller radera födelsedagarna?

Är det någon som vet eller blir man tvångslåst med detta otyg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumiaboy:

Jag har precis fått hem min Z och det är lilla julafton just nu.

Det är min första androidlur och det känns att jag är ovan ännu. Har en del att lära mig och bli van vid...

Ett litet problem som irriterar mig enormt är att kalendern lagt in alla mina facebookkontakters födelsedagar utan min vetskap. Det blir ett jävla gytter av prickar i månadsvyn och jag får ingen bra överblick.

Hur i helvete får man bort dem? Jag hittar ingen inställning där man kan stänga av det eller radera födelsedagarna?

Är det någon som vet eller blir man tvångslåst med detta otyg?

Det har med synkning utav Facebook att göra. Killa på inställningar av Facebook så kan du nog lösa det.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Det har med synkning utav Facebook att göra. Killa på inställningar av Facebook så kan du nog lösa det.

Hittar ingenting i inställningarna av facebook. Jag tror jag blir tokig snart!!! Hur får jag bort otyget??? Någon som vet???