Sony Xperia Z 5" full HD, Vattentålig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djfrazz:

Är sjukt sugen på en Xperia Z, men står i valet mellan en Z och HTC One! Lyckas fan inte bestämma mig.. Jag vill ju dock ha en bra kamera då man alltid har telefonen på sig och HTC One's kamera verkar ju inte vara jätte rolig..

enligt mig

xperia z

mest underbara telefon jag någonsin har haft

iåförig pratar mest om känslan och utseendet

INGET SLÅR UTSEENDET den är helt enkelt underbar bara att titta på

skärmen är HELT ok

älskar denna telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

enligt mig

xperia z

mest underbara telefon jag någonsin har haft

iåförig pratar mest om känslan och utseendet

INGET SLÅR UTSEENDET den är helt enkelt underbar bara att titta på

skärmen är HELT ok

älskar denna telefonen

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/v/2052...

de va den dammigaste subben nånsin

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piercing:

de va den dammigaste subben nånsin

jo ja

stackars telefon

Permalänk
Medlem

ett tips till alla er som letar efter en 5" telefon med najsiga specs finns det även en till uppstickare som inte är lika känd. Oppo Find 5, har utomordentlig byggkvalite och den är ruggigt snygg, eller åtminstone i mina ögon. Men kan alltid vara bra att ta sig en titt så man får känsla av fler variationer på en fumtummare innan man bestämmer sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av steelice:

ett tips till alla er som letar efter en 5" telefon med najsiga specs finns det även en till uppstickare som inte är lika känd. Oppo Find 5, har utomordentlig byggkvalite och den är ruggigt snygg, eller åtminstone i mina ögon. Men kan alltid vara bra att ta sig en titt så man får känsla av fler variationer på en fumtummare innan man bestämmer sig.

Instämmer allt i princip verkar vara bra med den telefonen, vilket är lite ovanligt när det kommer till mindre kända företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Instämmer allt i princip verkar vara bra med den telefonen, vilket är lite ovanligt när det kommer till mindre kända företag.

Ja den är faktiskt riktigt trevlig, inte helt klar på mjukvarudelen men dom verkar göra uppdateringar ca varannan vecka vid detta laget. Köpte mig den för 1 vecka sedan, och är väldigt nöjd. Skärmen är helt underbar. att den sedan inte ens kostade 3000 gjorde inte saken sämre!

Permalänk
Hedersmedlem

*spaminlägg borttaget*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Var köper ni Oppon då?

Permalänk

Ni kanske borde göra en egen tråd gällande Oppon? Det är bra att ni nämner den men fast man kanske inte ska diskutera det i denna tråd?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Var inne och fixade sim kortet så nu funkar allt!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Ni kanske borde göra en egen tråd gällande Oppon? Det är bra att ni nämner den men fast man kanske inte ska diskutera det i denna tråd?

Jag tycker det är helt okej! Den blir ju lite jämförd med Xperia Zan på samma gång

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Jag tycker det är helt okej! Den blir ju lite jämförd med Xperia Zan på samma gång

Okej, då är det väl lugnt

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Trevlig genomgång av vad telefonen erbjuder.

Permalänk
Keeper of Traditions

Får det lov att vara en kokt Experia?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Funderat på denna telefonen lite och läst en del om den, ska snart till USA och tror den är lite billigare där.
Har en Galaxy s2:a just nu (haft den i snart 2år) med sprucken skärm osv. (orkar inte laga den).
Tror ni att man ska köpa en Z:a i USA?

Tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaslindholm:

Funderat på denna telefonen lite och läst en del om den, ska snart till USA och tror den är lite billigare där.
Har en Galaxy s2:a just nu (haft den i snart 2år) med sprucken skärm osv. (orkar inte laga den).
Tror ni att man ska köpa en Z:a i USA?

Tack för svar

Nja, deras frekvenser är inte samma som vi i Sverige, ingen smart lösning alltså, ingen

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk

Tror att jag har fått en spricka(?) i skärmen... Har aldrig tappat mobilen. Ska den är ungefär mitt i displayen och ser ut som en liten 90 graders bock.
Ska slita bort displayskyddet och se ifall det bara är en repa i skyddet.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Tror att jag har fått en spricka(?) i skärmen... Har aldrig tappat mobilen. Ska den är ungefär mitt i displayen och ser ut som en liten 90 graders bock.
Ska slita bort displayskyddet och se ifall det bara är en repa i skyddet.

Bild? Förhoppningsvis bara i skärmskyddet, nog inte stor chans att skärmen spruckit.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Bild? Förhoppningsvis bara i skärmskyddet, nog inte stor chans att skärmen spruckit.

Fixar bild senare, men om man känner med nageln så känner man den inte. Dvs det är under displayskyddet.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Fixar bild senare, men om man känner med nageln så känner man den inte. Dvs det är under displayskyddet.

Låter oroväckande. :/

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Är det plastig plast på Z, eller känns den bra?

Man vill ju inte ha en mobil som till exempel Galaxy SIII som känns som en riktig budgettelefon på grund av det extremt plastiga skalet.

Hittade precis tråden så du kanske redan fått detta svar men, det är härdat glas på fram och baksidan.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Låter oroväckande. :/

Japp, men ska vänta till syran kommer så man kan få låna en vettig kamera. Ser ut som ett hårstrå nu när man tittar närmare O.o Har aldrig varit där innan.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dragonknight:

Hittade precis tråden så du kanske redan fått detta svar men, det är härdat glas på fram och baksidan.

Jo, men de ytor där det är plast, kanterna till exempel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag har nu beställt en Xperia Z, hoppas jag får hem den imorgon!
Är det någon som har hittat ett trevligt skal till den ännu? Blir tokig utav alla olika "skal-köpar-sidor" hittar tamejfan ingenting!

Om det är någon som undrar så följer detta med när man köper ifrån Halebop:

Produktförpackningen innehåller:
Xperia Z
Reseladdare EP880
Handsfree MH-EX300AP
USB-kabel EC801
Laddställ DK26
Skärmskydd ET964

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Haha trevligt!

En kille som kollar vad mobilen går för

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Har nu använt mobilen i några veckor och tycker den är riktigt trevlig! Tycker skärmen fungerar bra och betraktningsvinklarna stör mig inte ett dugg!

Det enda jag inte fattar är varför dom inte fixade trådlös-laddning och en annan högtalarplacering.....

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

Är inte laddningsstället ganska trådlöst?

Håller med om högtalaren. Den lyckas man ofta blockera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas Torsson:

Är inte laddningsstället ganska trådlöst?

Håller med om högtalaren. Den lyckas man ofta blockera.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ett skal på min. Skulle vara skönt att slippa behöva ta ur den hela tiden

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Japp, men ska vänta till syran kommer så man kan få låna en vettig kamera. Ser ut som ett hårstrå nu när man tittar närmare O.o Har aldrig varit där innan.

Kan säga att jag inte bryr mig längre om detta problem.

Men nu har jag ett seriöst problem... Knappen som man öppnar o stänger av mobilen med funkar endast till att öppna och stänga ner skärmen. Det går t ex inte att starta om den eller ta printscreens.

Sedan känns knappen något ''lustig''. Svårt att förklara.

EDIT: Fixade det. Tvingade mobilen att stänga av sig sedan startade jag den igen så nu funkar det prima! Power button och volym+ knappen i 10 sekunder sedan efter 3 kort små vibreringar så släppte jag.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

sitter på en Arc just nu.
Men i och med att Sony dissat Ericsson så är Xperia intressant igen.
Så till helgen blir de mobil.

Varit och känt på både S3(för att få en känsla på samsung) även testat en polares mobil lite. Och givetvis varit och pillat på en Xperia Z.
Och Touchwiz från samsung, njae. Mobilen i sig, njae.
Min xperia Arc är plastig.

Så tagit beslutet för en xperia Z, få lite class på det hela tänkte, haha.
När de gäller skärmen så gilla jag den, digga färgerna

Nu ska man bara hitta lite schyssta tillbehör till den!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow