Permalänk
Medlem

Datorn hänger sig och måste starta om

MOBO: Gigabyte P67A-UD3P rev 1.0
CPU: Intel I7 2600k 3.4 Ghz
PSU: Corsair TX750W
GPU: Gigabyte geforce gtx 560 ti
RAM: 16GB Corsair Vengeance CL9

Min dator har hängt sig ofta på senaste tiden och jag har varit tvungen att starta om. Det har inte varit vid något speciellt tillfälle utan närsomhelst. Min första tanke var RAM-minnena men memtest visade inget fel.
Bilden hänger sig och högtalarna ger ett brusljud. Detta har hänt flera gånger på kort tid och jag vet inte hur jag ska åtgärda problemet.
Någon som är mer kunnig kanske vet?

Om ni undrar något så är det bara att fråga
Tacksam för alla tips eller svar!

Permalänk

Det låter som en dold Bsod detta kan hända och det är svårt att lista ut vad det kan vara utan att titta på Bsod fast den är dold så det blir svårt... Kanske grafikkort som fuckar? Prova omformatera allt.. Brukar fixa dom mesta vanligaste Bsod..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataDidde:

Det låter som en dold Bsod detta kan hända och det är svårt att lista ut vad det kan vara utan att titta på Bsod fast den är dold så det blir svårt... Kanske grafikkort som fuckar? Prova omformatera allt.. Brukar fixa dom mesta vanligaste Bsod..

Skickades från m.sweclockers.com

Okej jag testar att formatera om. GPU:n och PCI-bussen har jag uteslutit som problem eftersom andra saker funkar i samma buss och att grafikkortet funkar i en annan dator.
Tack för svar!
Återkommer om hur det gick

Permalänk
Medlem

Okej uppgraderingen gick inge vidare. Nu får jag BSOD STOP 0x000000A...

Permalänk