Spelveckan: Sim City, Tomb Raider, The Showdown Effect

Permalänk
Medlem

Tomb Raider är helt galet episkt.

Permalänk

Efter att ha slitit av sig håret åt serverstrulet i början av Sim City är jag nu helt fast, det var längesen ett spel kunde få tiden att gå så här fort, själva spelet är alldeles underbart

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaveZtream:

Alla bara gnäller att spelen är mer och mer bara online, men seriöst ni vet mycket väl varför det är så..

För att just spelföretag är happy makers som vill bygga en socialstruktur som stärker spelets community?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaveZtream:

Alla bara gnäller att spelen är mer och mer bara online, men seriöst ni vet mycket väl varför det är så..

Absolut. Eftersom EA vill monopolisera tjänsten och bygga en serviceplattform runt i mån om att kunna sälja mer material till de som redan köpt spelet - genom annonsering och omöjliggöra moddar och material från tredje-part.

Eller tror du att det har med pirater att göra? Hah!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaveZtream:

Alla bara gnäller att spelen är mer och mer bara online, men seriöst ni vet mycket väl varför det är så..

Det är väl (seriöst) ingen anledning överhuvudtaget att inte gnälla på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaveZtream:

Alla bara gnäller att spelen är mer och mer bara online, men seriöst ni vet mycket väl varför det är så..

För att de ska ha total och slutgiltig kontroll på sitt eget spel? För det är då inte för att förhindra piratkopiering. Sån här skit föder piratkopiering mer än något annat.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Tombraider var rätt så roligt, dock blir man trött på det relativt fort.

Skrivet av Scirocco:

Suck jag som hade sett fram emot sim city så mycket, och nu läser jag att det är nått sorts online spel. Man blir väldigt upprörd över sånt, alldeles för mycket online spel nuförtiden, jag vill spela ifred för det mesta.

Håller med, tycker exakt samma sak, vill helst spela för mig själv med lite online då och då.
Blir inget Sim City för mig.

Permalänk
Medlem

Sim City 5 ser riktigt kul ut, skulle skaffa det om det inte vore för skit Origin.

Permalänk
Medlem

Allvarligt. De som säger att folk gnäller, tycker det ju att de är helt okej att att vi rent ut sagt blir råpippade av EA. För att få skitföretag som inte bryr sig om konsumenten att bry sig är att bojkotta alla idiotiska lösningar som inte borde få finnas. Då ni som tycker att vi gnäller, köper spelet, uppmuntrar ju bara EA games idioti. Skulle de tappa deras spelförsäljning pga missnöjdhet så skulle de snabbt som attans börja lyssna på oss fans i sim city serien. It's simple as that.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Avstängd

Saknar tiderna något då Lara Croft var mer åt det akrobatiska hållet. I detta spelet är en simpel kullerbytta så långt ditåt man kan komma..

Permalänk
Medlem

Hoppas Thief blir bra! Såg intressant ut av det man såg från bilderna i alla fall. Gillade verkligen Dishonored och detta verkar ju liknande. Gillar såna där sneaky-assassin spel.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Hoppas Thief blir bra! Såg intressant ut av det man såg från bilderna i alla fall. Gillade verkligen Dishonored och detta verkar ju liknande. Gillar såna där sneaky-assassin spel.

Bara en förvarning. Orginal Thief trilogin var i princip bara stealth, ingen action alls eller så lite som möjligt. Men nu är det ju omöjligt att veta hur denna rebooten kommer att bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cawer:

Sim City 5 ser riktigt kul ut, skulle skaffa det om det inte vore för skit Origin.

Precis. Det skulle kunna vara ett riktigt roligt spel, jag gillar faktiskt online-konceptet med att städer kan samarbeta och göra affärer. Det skulle kunna bli riktigt roligt. Men så har vi Origin, som mest bara är ett dåligt skämt. Och EA:s always-on DRM. Så det blir ju knappast ett köp, jag skulle inte köpa en bil som kräver att jag ringer tillverkarens telefonkö varje gång jag vill köra med den. Samt att den närsomhelst kan sluta funka eftersom tillverkaren stängt ned telefonkön. Total idioti. Steam gör rätt där, det fungerar. Origin förtjänar att dö sotdöden.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Verkar konstigt att någon skulle vilja använda ett annat manus än det Blizzard vill köra med, jag gillar inte Raimis idé att göra något eget. Titta på resident evil filmerna, VARFÖR? Jag gillar spelloren mer i resident evil.
Tom far cry hade en intressantare story än filmen som gjordes, även om det i princip är samma story men i en annan form.
Glöm inte Max payne filmen heller, förhelvete jag skämdes över att se den filmen. Strävar man så långt bort från originalet så kommer man inte dra spelarna till filmduken...

Jag har hört ursäkten att man måste anpassa material till filmduken, men i praktiken innebär det att skriva om och göra icke-kanoniska manus med platt story. Doom filmen var väl intressant, men den är inte kanonisk och egentligen är hela loren annorlunda. Jag gillar den för Doom serien är lätt att svälja i en annorlunda tappning, men konceptet att skriva om/anpassa material för film är ett hot mot "spelfranchiser" och inte nödvändigt. CGI versionerna på RE t ex är kanoniska och jag älskar dem.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Shit vad jag väntat på detta! Longest journey var riktigt bra och Dreamfall helt ok som spel. Gillade att det varierade mycket i hur det spelades men sättet att sluta på mitt i flera story-grenar. Är det ett kickstarterprojekt nu? Måste kolla detta i så fall.

Edit: Jodå, är kickstarter och de har nått sitt mål (ville ha 850k men har fått 1,350k med 20 tim kvar). Funderar på att backa 25$, är ju en svag valuta nu så kanske blir billigare att köpa redan nu

Tack för tipset! Mindre än 80 minuter kvar nu...
Dreamfall Chapters: The Longest Journey
Blev lite sugen att backa för $125 ($110 BOXED COLLECTOR'S EDITION + Add $15 to ship outside the US)
Men man kan ju inte köpa allt... Så jag nöjde mig med DIGITAL SPECIAL EDITION OF DREAMFALL CHAPTERS • Everything from the $25 tier PLUS a bunch of great extras!

Permalänk

Har själv ingen uppkoppling ute på sommarstället och tänker ju knappast skaffa det BARA för att kunna spela ett spel jag har köpt. Då blir det ju en prenumeration per månad! Skitföretag.

Permalänk
Medlem

Spelat Tomb raider 50% och tycker spelet är mycket bättre än man förväntade sig, Single playern är helt totalt j*vla underbar och en otroligt bra remake utav spelet, däremot så var ju multiplayern inget att hänga i granen men ska man betygsätta tomb raider så ska det vara via single playern

Tycker denna snubbe sätter rätt betyg på spelet och förklarar varför Tomb raider är ett topp spel för 2013

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

He he

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Skrivet av WaveZtream:

Alla bara gnäller att spelen är mer och mer bara online, men seriöst ni vet mycket väl varför det är så..

Om du menar på grund av pirater så är det bara naivt att tro så, den egentliga orsaken är kontroll och inget annat sedan kan EA försöka lura i mig att det inte skulle bero på detta.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Den som köper SimCity accepterar att bli behandlad som en idiot samt bidrar till att förstöra spelbranschen. Varje köp EA får in är en kvittens på att online-DRM för ett SP-spel är acceptabelt. Dessutom med ett begränsat grundutförande trots fullt pris pga DLC. Dessutom under en begränsad tid så länge de håller liv i sina j-la "single-player" servrar. Är det så ni vill att spelen ska se ut i framtiden?

Visa signatur

Gibbo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaxWarp:

Tomb Raider har lärt mig tre saker:
3. Köp aldrig något utan att läsa vad Aftonbladet Spela tycker först.

Jag hoppas verkligen inte du menar allvar?

Permalänk
Medlem

Jag undrar om en dag då SimCity servrar stängs ner..... Vad händer då? XD

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Jag undrar om en dag då SimCity servrar stängs ner..... Vad händer då? XD

Då är spelet dött.

Skrivet av Gibbo:

Den som köper SimCity accepterar att bli behandlad som en idiot samt bidrar till att förstöra spelbranschen. Varje köp EA får in är en kvittens på att online-DRM för ett SP-spel är acceptabelt. Dessutom med ett begränsat grundutförande trots fullt pris pga DLC. Dessutom under en begränsad tid så länge de håller liv i sina j-la "single-player" servrar. Är det så ni vill att spelen ska se ut i framtiden?

Precis detta. Man ska INTE köpa spel som är tveksamma i sitt utförande, så som SimCity 5 och Battlefield 3 premium är. Att köpa det är att säga att man är 100% Ok med det, gör det inte!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det kliar i fingrarna att skaffa SimCity men blir så förbannad att man ska vara så låst..... Aja får se, när dem har fixat servrarna.
Tomb Raider är redan givet köp till både 360 och Pc.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

TOMB RAIDER!!

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Jahapp där ser man EA lyckas igen o mörda en spelrelease. Tack o lov har jag sen BF3 köpet lämnat Origin för döden och kommer inte röra skiten mer. Men som sagt ge mig Thief!

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Sim City 5 är ett fantastiskt spel.
Kan varmt rekommenderas.

Förstår inte allt gnäll om att det bara går att spela online.
Vem fan har inte uppkoppling i dagens samhälle!?
Du kan köra själv, även om du kör online.

Någon klagade dock på att städerna är för små, och det kan jag väl hålla med om. Blir lite begränsad ibland..

Permalänk

Tomb Raider är riktigt bra,men det kunde varit lite klurigare och svårare tycker jag.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På lite ovårdat språk.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabush:

Någon klagade dock på att städerna är för små, och det kan jag väl hålla med om. Blir lite begränsad ibland..

Jag tycker största problemet är att det är så väldigt buggigt. Massor med folk som rapporterar att utbytet mellan de små byarna inte fungerar. By A kan ha megawatt med extra el, men köpingen B får ändå nästan ingenting. Likadant för allt annat. Och sporadiskt och oförutsägbart. Väldigt buggigt mao. Om man nu bara ska ha små byar som måste samarbeta så är det väl ett krav att sånt funkar? Uselt, helt enkelt.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.