Spelveckan: Sim City, Tomb Raider, The Showdown Effect

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Sim City, Tomb Raider, The Showdown Effect

Stadsplanering i Sim City följs av överlevnad i Tomb Raider när SweClockers sammanfattar spelveckan. Dessutom diskuteras klassisk action och explosioner i The Showdown Effect samt avslöjanden om nästa Assassins Creed.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sim city verkar kul

Edit: Så spelet är tråkigt för att servrarna inte fungerade de 2 första dagarna? Låter rimligt.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Sim city verkar kul

Om du älskar att lägga pengar på spel som inte funkar..

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Sim city verkar kul

Mmm... jätteroligt. Men dom första 2,5 dagarna var helt hopplösa. Gick inte att logga in, det fanns inga servrar tillgängliga och om det fanns tillgängliga servrar så gick det i alla fall inte att komma åt dom. Nu hoppas jag att det blivit bättre dock.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Tomb Raider är riktigt najs imo, ett av det bättre spel på senare år

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag får införskaffa både Sim City och Tomb Raider framåt sommaren.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd

Dreamfall <3

Permalänk
Skrivet av ronz:

Tomb Raider är riktigt najs imo, ett av det bättre spel på senare år

så sant dock lite buggar på nvidia kort men det mesta verkar de lösa sig när jag sänkte inställningar lite . Å självklart hade jag inte på tress fx..... fick hår av metal..... fungerade ibland men inte ofta kör med senaste beta drivers (nvidia titan)

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

"Sam Raimi berättar att hans kollega spenderade närmare nio månader på att skriva ett eget manus utan vetskap om att Blizzard hade rätten att inlägga veto mot det nya manuset. Blizzard hade aldrig riktigt godkänt riktningen på berättelsen som Raimi ville göra vilket ledde till att de var tvugna att börja om."

Om det verkligen stämmer så är det väldigt ohövligt av Sam att idiotförklara sin kollega.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

1 - Yeeeey AoE2 HD kan ju bli hur nice som helst! Fan va kul!
2 - *Tittar på trailer*
3 - Mjeee.. besviken..

Om dom ska göra om det i hd kan dom väl göra det ordentligt, det var ju ingen jättestor skillnad? :S Inte som jag man såg där iaf. Det gamla gick ju att spela i 1920x1080 ändå utan det där. Blir väl lite jämnare kanter kanske men, dafuq?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Sim city verkar kul

Jag kan rekommendera SimCity 3000/4000 istället.

Permalänk
Medlem

HD-varianten av AoE var ju lite intressant... Samma modeller fast mer får plats på skärmen?
Hmm bättre vatten och rundade kanter också.

Ändå väldigt trevligt att de fixar till multiplayern, workshop, mm.
Blir kanske ett köp

Permalänk
Medlem

Ni som tänker det blir stabilare kan förvänta er att det kommer massa nytt folk snart till servrarna igen eftersom de fått ut fel keyes till hemsidor som säljer. Får se om det påverkar stabiliteten.
Fatta inte hur de seriöst tänker när de säger "vi förväntade inte oss detta"
Isf borde de seriöst börja jobba med något annat.
Har de ingen känsla alls för hur marknaden är?
Ingen känsla för hypen av detta spelet?
Kan de inte se hur mycket som faktiskt är förbokat?
De borde veta hur många keys the delat ut till olika företag som säljer?
Om de inte gör de är de kanske dags o vakna upp^^

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk

Om du köper Sim City har du ingen rätt att klaga på EA.

EA har fistat sina fans gång på gång och Sim City är inget undantag.

* Saves försvinner,

* Det går inte att loada om man gjort ett misstag

* Origin support är indiska djävulen. Du kan bli bannad från deras forum eller få ditt konto avstängt utan förklaring.

* EA stänger ner servrarna på spel de inte vill driva längre. Så du köper egentligen in Sim City, du hyr bara tjänsten tills de känner för att stänga ner.

* Inget stöd för mods. Sim City 4 har fortfarande sjukt mycket moddar, och många kan inte spela det utan dem. Network Addon Mod är livsviktigt för många. Och med tanke på att Sim City 5 inte har ordentliga rondeller kommer det aldrig komma nån mod för det.

* Stadsytorna är alldeles för små och det finns ingen teraforming (du kan inte höja och sänka landytorna). Det är verkligen helt stört hur små städerna är. Och det kanske kommer en fix, men om vi känner EA så kommer det väl 20 st...

* DLC paket. "JUST NU! ANTENNA DLC! DU KAN INSTALLERA ANTENNER PÅ DINA SKYSKRAPOR! KOSTAR BARA DIN MOSTER"

* Stressade lanseringar. Behöver jag ens förklara? De driver sina utvecklingsstudios med oxpiska och pumpar ut spel alldeles för tidigt.

Jag upprepar: Om du köper Sim City har du ingen rätt att klaga.

ovårdat språk
Permalänk
Medlem

Hoppas Thief blir allt vad jag hoppades att Dishonored skulle vara.
Superpepp!

Visa signatur

Här skryts det inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

Om du köper Sim City har du ingen rätt att klaga på EA.

EA har fistat sina fans gång på gång och Sim City är inget undantag.

* Saves försvinner,

* Det går inte att loada om man gjort ett misstag

* Origin support är indiska djävulen. Du kan bli bannad från deras forum eller få ditt konto avstängt utan förklaring.

* EA stänger ner servrarna på spel de inte vill driva längre. Så du köper egentligen in Sim City, du hyr bara tjänsten tills de känner för att stänga ner.

* Inget stöd för mods. Sim City 4 har fortfarande sjukt mycket moddar, och många kan inte spela det utan dem. Network Addon Mod är livsviktigt för många. Och med tanke på att Sim City 5 inte har ordentliga rondeller kommer det aldrig komma nån mod för det.

* Stadsytorna är alldeles för små och det finns ingen teraforming (du kan inte höja och sänka landytorna). Det är verkligen helt stört hur små städerna är. Och det kanske kommer en fix, men om vi känner EA så kommer det väl 20 st...

* DLC paket. "JUST NU! ANTENNA DLC! DU KAN INSTALLERA ANTENNER PÅ DINA SKYSKRAPOR! KOSTAR BARA DIN MOSTER"

* Stressade lanseringar. Behöver jag ens förklara? De driver sina utvecklingsstudios med oxpiska och pumpar ut spel alldeles för tidigt.

Jag upprepar: Om du köper Sim City har du ingen rätt att klaga.

QFT.

SimCity 2013 är mer en uppföljare till SimCity Societies än till SC4. Och som du säger, DLC's lär det bli gott om. Slutar troligtvis med att man får betala 2500:- för det kompletta spelet.

Grovt besviken.

citat
Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Tror det finns en mod på ModDB som gör just vad AoE2 HD lovar, fast gratis och man slipper bli låst till Steam.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Köpte och klarade ut Tomb Raider 2013 på samma dag. Grymt bra spel. Kändes som att lira Uncharted 2 igen.
Känner mig sugen på att skaffa Sim City 2013, men väntar tills servrarna funkar och de återinfört Gepard-fart-läget.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4, ATX CPU: Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)
Mem: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP Nätagg: Silverstone Strider 750W Silent 80+ Gold
Chassi: Fractal Design Define R4 Svart GPU: 2x PowerColor Radeon HD7970 3072MB
CPU-kylare: Antec KÜHLER H2O 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Tror det finns en mod på ModDB som gör just vad AoE2 HD lovar, fast gratis och man slipper bli låst till Steam.

Snarare än att bli inlåstn tycker jag det är bra att få tillgång till steamworks för multiplayer då det kommer göra spelet mycket mer tillgängligt och man slipper krångla med VPNs för att få onlinespel. Orignal multiplayer för AoE2 fungerar ju inte längre, och senast jag försökte använda en alternativ tjänst till mszone så hade alla games 300ms i ping. Och eftersom alla redan sitter med steam (hard to avoid in this day and age) så blir det smidigt att få vänner att spela med en:)
Ju större en tjänst blir, desto mer fördelar finns det att använda den (på gott och ont).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Tror det finns en mod på ModDB som gör just vad AoE2 HD lovar, fast gratis och man slipper bli låst till Steam.

Tänkte som dig innan men började använda Steam för ca ett halvår sedan men mest på grund utav Dota 2, sen så har det blivit fler spel med tiden och Steam är faktiskt inte så farligt ändå.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av osmig:

Snarare än att bli inlåstn tycker jag det är bra att få tillgång till steamworks för multiplayer då det kommer göra spelet mycket mer tillgängligt och man slipper krångla med VPNs för att få onlinespel. Orignal multiplayer för AoE2 fungerar ju inte längre, och senast jag försökte använda en alternativ tjänst till mszone så hade alla games 300ms i ping. Och eftersom alla redan sitter med steam (hard to avoid in this day and age) så blir det smidigt att få vänner att spela med en:)
Ju större en tjänst blir, desto mer fördelar finns det att använda den (på gott och ont).

Och till slut sitter Valve med samma makt som Sony har över PSN och Microsoft över XBL, inte bra med andra ord för oss konsumenter.

Skrivet av kr0owe:

Tänkte som dig innan men började använda Steam för ca ett halvår sedan men mest på grund utav Dota 2, sen så har det blivit fler spel med tiden och Steam är faktiskt inte så farligt ändå.

Som ett program i sig är det inte så farligt, fungerar rätt felfritt. Problemet är snarare principen som nämnd ovan, samt en del andra småproblem (En inloggning till alla spel; jag har olika grupperingar av kompisar beroende på vad jag gör med dom och liknande, vill inte nödvändigtvis ha samma namn för allihopa)

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

Vill så otroligt gärna ha en ordentlig uppföljare till SIm City 4 men det verkar som att vi får vänta förgäves Därmed intet sagt att nya Sim City inte är kul, spelade betan och gillade det men det är inte spelet jag väntat på i tio år. Blir kanske ett köp på en rea om de fixar till servrarna.

Tomb Raider är förövrigt najs men vore trevligt med fler tombs

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

Inget större som intresserade mig denna vecka tyvärr.!

Permalänk
Medlem

Tomb Raider har lärt mig tre saker:

1. Köp aldrig något från Square Enix.

2. Köp aldrig något utvecklat av Crystal Dynamics.

3. Köp aldrig något utan att läsa vad Aftonbladet Spela tycker först.

500 riks för Sim City 5 hade varit mer väl spenderade pengar. Hellre ett spel som inte går att spela de första dagarna än ett som bara är roligt de första dagarna, och knappt det....

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpina:

Dreamfall <3

Shit vad jag väntat på detta! Longest journey var riktigt bra och Dreamfall helt ok som spel. Gillade att det varierade mycket i hur det spelades men sättet att sluta på mitt i flera story-grenar. Är det ett kickstarterprojekt nu? Måste kolla detta i så fall.

Edit: Jodå, är kickstarter och de har nått sitt mål (ville ha 850k men har fått 1,350k med 20 tim kvar). Funderar på att backa 25$, är ju en svag valuta nu så kanske blir billigare att köpa redan nu

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Suck jag som hade sett fram emot sim city så mycket, och nu läser jag att det är nått sorts online spel. Man blir väldigt upprörd över sånt, alldeles för mycket online spel nuförtiden, jag vill spela ifred för det mesta.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Suck jag som hade sett fram emot sim city så mycket, och nu läser jag att det är nått sorts online spel. Man blir väldigt upprörd över sånt, alldeles för mycket online spel nuförtiden, jag vill spela ifred för det mesta.

Du kan väl köra offline? eller går it de?

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecke96:

Du kan väl köra offline? eller går it de?

Nope. RIP SimCity.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Jag är en av de som hade höga förväntningar på sim city 2013. Att de inte ens fanns en SP offline-del i spelet gör att jag jag räknar bort det helt. Jag köpte Cities XL Platinum istället. Inte lika roligt som Sim City 4 men ändå helt okej spel för den som gillar att pillra med byggnader. Sim City 2013 lanserades aldrig. Det var något annat spel som bara lånade sim city namnet.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Alla bara gnäller att spelen är mer och mer bara online, men seriöst ni vet mycket väl varför det är så..