Sony Xperia Z vs. Samsung Galaxy S4

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BoToss:

Knappast irrelevant för mig och de som läser detta hör min PERSONLIGA åsikt. Det är det jag vill få ner, VÅRAN åsikt och inte dina bookmarks uttalanden.

Längre ner skriver du: "Vad du eller jag personligen tycker är helt irrelevant när det gäller att tekniskt bedöma kvaliteten hos exempelvis en panel. "

VÅRAN åsikt är det viktigaste när vi uttalar oss och är ingalunda irrelevant! Min Nexus-skärm presterar bättre än min 4s, min åsikt och det står jag för. Att din länk tar upp massa irrelevanta bi-faktorer ändrar inte min uppfattning, jag har bägge skärmarna FRAMFÖR mig och kan bedöma själv.

Jag skriver detta för att nybörjare som jag kan lätt gå vilse i denna djungel, länkar kors och tvärs hjälper varken oss "gröna" eller "motfanatiker"... Ta hatet och hierarkifrågan som finns här på PM istället för att bolla med länkar som i slutänden inte säger nåt om din personliga upplevelse.

När jag ska välja mellan två prylar brukar i alla fall jag gå på fakta, istället för folks personliga åsikter som inte kommer betyda ett skvatt för hur jag kommer uppleva samma pryl. Speciellt inte i något så subjektivt som hur färger på en skärm upplevs.

Att folk går vilse i djungeln minskas inte utav att alla skulle ge sina egna åsikter, det blir snarare värre, och det hade underlättat om fler länkade till riktiga test istället.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Hehe, Du var mig en envis person Du måste väl ändå förstå att det är skillnad på saker som är subjektiva, som hur du upplever skärmen och saker som inte är det, hur pass korrekt färgåtergivning en panel har. I det senare fallet har man ett facit att jämföra mot, man kan med mättvärden säga hur pass korrekt färgåtergivningen är.

Det du säger är som att jag skulle påstå att jorden är platt för så ser det ut för mig. Det finns bevis som pekar på att jorden är rund men dessa ignorerar jag för jag ser ju att den är platt. Min personliga åsikt är viktigare

Vad jag kan och vill förstå är din egen åsikt, hur du upplever produkten, hur är det envist? Snälla vännen, ska du förmedla att det du tycker är bättre så hjälper inge länkar. Att ha en produkt och länka till sidor om att den är bättre än det som släpps imorgon ger knappast din personliga uppfattning av ingendera, dels för att ingen har din produkt och dels för att man inte handlat den nya än. Har man där emot bägge framför sig (som jag, min 4s och Nexus) så kan man förmedla sin personliga åsikt.

Att klanka på "black whatever" som tösen nämnde i den länk du klistrade in igen säger ingenting mer än att du är negativ redan innan den släppts. Låt den komma till butik, gå dit och testa själv, jämför och skriv sedan ner din PERSONLIGA erfarenhet. Det är av vikt, allt annat är löjligt försvarande.

Ska man göra som du skriver här så får man vänligen men bestämt förklara sin förkärlek till den produkt man favoriserar. Då blir det dock partiskt men då är man i alla fall ärlig mot sina medskribenter. Försök att förstå, man går vilse som nybörjare.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

När jag ska välja mellan två prylar brukar i alla fall jag gå på fakta, istället för folks personliga åsikter som inte kommer betyda ett skvatt för hur jag kommer uppleva samma pryl. Speciellt inte i något så subjektivt som hur färger på en skärm upplevs.

Att folk går vilse i djungeln minskas inte utav att alla skulle ge sina egna åsikter, det blir snarare värre, och det hade underlättat om fler länkade till riktiga test istället.

Den Nexus jag har nu är lika gammal som min 4s tror jag, ska jag gå på länkar härifrån så blir det 4s varje dag i veckan då "den är så överlägsen" på pappret. Med bägge framför mig så vet jag bättre, min Nexus utklassar min 4s i "skärmskönhet" alla månader på året.

Användarens egna och i detta fall opartiska mening, jag gillar min 4s som telefon än men Nexus är mera smartphone.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BoToss:

Den Nexus jag har nu är lika gammal som min 4s tror jag, ska jag gå på länkar härifrån så blir det 4s varje dag i veckan då "den är så överlägsen" på pappret. Med bägge framför mig så vet jag bättre, min Nexus utklassar min 4s i "skärmskönhet" alla månader på året.

Användarens egna och i detta fall opartiska mening, jag gillar min 4s som telefon än men Nexus är mera smartphone.

Fast, det är ju din uppfattning och din personliga åsikt, och vad din uppfattning och vad din åsikt är gör inget för att hjälpa någon annan som funderar på att köpa ny mobil, då det är din uppfattning och din åsikt.

Vill man hjälpa andra göra ett val, ge dem fakta eller be dem titta själva. När det gäller så här subjektiva saker hjälper det ingen att blanda in personliga åsikter.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Fast, det är ju din uppfattning och din personliga åsikt, och vad din uppfattning och vad din åsikt är gör inget för att hjälpa någon annan som funderar på att köpa ny mobil, då det är din uppfattning och din åsikt.

Vill man hjälpa andra göra ett val, ge dem fakta eller be dem titta själva. När det gäller så här subjektiva saker hjälper det ingen att blanda in personliga åsikter.

Bilanalogin: Jag har en Kia Ceed sedan 2007. Inte ett ENDa problem med den sedan den var ny, tycker du inte min åsikt betyder minsta lilla?

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Vad jag kan och vill förstå är din egen åsikt, hur du upplever produkten, hur är det envist? Snälla vännen, ska du förmedla att det du tycker är bättre så hjälper inge länkar. Att ha en produkt och länka till sidor om att den är bättre än det som släpps imorgon ger knappast din personliga uppfattning av ingendera, dels för att ingen har din produkt och dels för att man inte handlat den nya än. Har man där emot bägge framför sig (som jag, min 4s och Nexus) så kan man förmedla sin personliga åsikt.

Att klanka på "black whatever" som tösen nämnde i den länk du klistrade in igen säger ingenting mer än att du är negativ redan innan den släppts. Låt den komma till butik, gå dit och testa själv, jämför och skriv sedan ner din PERSONLIGA erfarenhet. Det är av vikt, allt annat är löjligt försvarande.

Ska man göra som du skriver här så får man vänligen men bestämt förklara sin förkärlek till den produkt man favoriserar. Då blir det dock partiskt men då är man i alla fall ärlig mot sina medskribenter. Försök att förstå, man går vilse som nybörjare.

Jag ger upp. På ett teknikforum är de flesta intresserade av fakta (bortsätt från riktiga fanboys som håller på sitt "lag" oavsätt om de blir överbevisade att de har fel). Så det är bäst du vänjer dig för jag kommer inte sluta hålla mig till fakta när jag diskuterar teknik. En användares åsikt till skillnad från vad du påstår mycket sällan opartiskt på teknikforum, ren fakta är mycket mer användbart för att bilda sig en objektivt uppfattning om en produkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Jag ger upp. På ett teknikforum är de flesta intresserade av fakta (bortsätt från riktiga fanboys som håller på sitt "lag" oavsätt om de blir överbevisade att de har fel). Så det är bäst du vänjer dig för jag kommer inte sluta hålla mig till fakta när jag diskuterar teknik. En användares åsikt till skillnad från vad du påstår mycket sällan opartiskt på teknikforum, ren fakta är mycket mer användbart för att bilda sig en objektivt uppfattning om en produkt.

Den "fakta" du lutar dig åt gäller inte allmän daglig användning utan petitesser utan bihang i motprodukten. Som att säga för att ta till bilanalogin igen att en bil är sämre för att den dyrare konkurrenten har titaniumfälgar istället för aluminium. Bägge fungerar lika bra!

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BoToss:

Bilanalogin: Jag har en Kia Ceed sedan 2007. Inte ett ENDa problem med den sedan den var ny, tycker du inte min åsikt betyder minsta lilla?

Om det finns fakta som säger att alla andra bilar av exakt samma modell har gått sönder inom två veckors vanligt användande, betyder inte det lite mer då?

Skrivet av BoToss:

Den "fakta" du lutar dig åt gäller inte allmän daglig användning utan petitesser utan bihang i motprodukten. Som att säga för att ta till bilanalogin igen att en bil är sämre för att den dyrare konkurrenten har titaniumfälgar istället för aluminium. Bägge fungerar lika bra!

Den "fakta" han lutar sig mot gäller i allra högsta grad allmän dagligt användande. Den ena skärmen kommer visa mer korrekta färger, oberoende om man bara testar den under en dag eller använder den dygnet runt i ett år.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Om det finns fakta som säger att alla andra bilar av exakt samma modell har gått sönder inom två veckors vanligt användande, betyder inte det lite mer då?

Den "fakta" han lutar sig mot gäller i allra högsta grad allmän dagligt användande. Den ena skärmen kommer visa mer korrekta färger, oberoende om man bara testar den under en dag eller använder den dygnet runt i ett år.

#13360542

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Vet inte vad syftet med din post var men från inlägget du länkar till, alltså trådskaparen:

Citat:

Motivera gärna varför, ingen tjafs om märke hit och märke dit, rå fakta vill jag ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Bilanalogin: Jag har en Kia Ceed sedan 2007. Inte ett ENDa problem med den sedan den var ny, tycker du inte min åsikt betyder minsta lilla?

Kul för dig. Så mycket betyder det ungefär. Visa istället på statistik över vilka bilmodeller som mest sällan underkänns vid besiktning. Eller nåt sånt. Någonting man faktiskt kan använda för att bilda en egen uppfattning där man väger fördelar och nackdelar som är relevanta för ens egna prioriteringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Kul för dig. Så mycket betyder det ungefär. Visa istället på statistik över vilka bilmodeller som mest sällan underkänns vid besiktning. Eller nåt sånt. Någonting man faktiskt kan använda för att bilda en egen uppfattning där man väger fördelar och nackdelar som är relevanta för ens egna prioriteringar.

"AutoIndex 2012: Lexus har Sveriges nöjdaste bilägare"
"Sveriges mest nöjda bilägare kör Subaru – tre år i rad (sist 2011) "

Det är Toyota, Subaru och Lexus som ligger i topp på de flesta undersökningar inom bilprovning, utmärkelser osv. Alla är Japanska bilföretag.

9/10 svenskar tror att BMW, Merca och audi har bättre kvalitet, håller bättre och status såklart.

För övrigt är Toyota världens största biltillverkare..... inte många som vet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olegh:

Kul för dig. Så mycket betyder det ungefär. Visa istället på statistik över vilka bilmodeller som mest sällan underkänns vid besiktning. Eller nåt sånt. Någonting man faktiskt kan använda för att bilda en egen uppfattning där man väger fördelar och nackdelar som är relevanta för ens egna prioriteringar.

Vad jag menar är att man ska säga sin personliga åsikt efter sin personliga erfarenhet, inte utifrån sin egna produkt efter andras tester som ändå inte speglar vardaganvändning. Då pratar man i nattmössan och menar inte att man är opartisk.

För övrigt så går det att googla det mesta, därav att jag hoppat på samsung och android. Liksom Kia.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BoToss:

Du länkar till TS inlägg som gör att dina inlägg är helt off-topic, hur tänkte du där?

Skrivet av BoToss:

Vad jag menar är att man ska säga sin personliga åsikt efter sin personliga erfarenhet, inte utifrån sin egna produkt efter andras tester som ändå inte speglar vardaganvändning. Då pratar man i nattmössan och menar inte att man är opartisk.

För övrigt så går det att googla det mesta, därav att jag hoppat på samsung och android. Liksom Kia.

När det gäller saker som hur korrekt en skärm visar färger, då ska man hålla personliga åsikter ur saken och gå på fakta och riktiga mätningar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Du länkar till TS inlägg som gör att dina inlägg är helt off-topic, hur tänkte du där?

När det gäller saker som hur korrekt en skärm visar färger, då ska man hålla personliga åsikter ur saken och gå på fakta och riktiga mätningar.

Ok, köp en 4s, den har bäst skärm enligt tester.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Förstår faktiskt inte allt gnäll på XZ's skärm sure betraktningsvinkeln är inte 100% men ärligt talat varför ska du sitta o glo på telefonjäveln från en massa konstiga vinklar?! OM du håller telefon som en vanlig människa "rakt" framför dig så ska inte betraktningsvinkeln vara ett problem. Jag har då inte stört mig på den EXTREMT dåliga betraktningsvinkel som Z sägs ha o då äger ja fanimej telefonjäveln också. Ursäkta mig om ja uppfattas sur vilket jag också blir lite när alla ska gnälla på något som i min värld är ointressant.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoToss:

Ok, köp en 4s, den har bäst skärm enligt tester.

Jamen ok. Vid tar det ett varv till. Vi säger att iPhone 4s har bäst skärm enligt tester (jag vet inte om detta stämmer) vad gäller färgåtergivning, betraktningsvinklar, w/e. MÄTBARA saker. Sedan har vi snubbe A (vi kan kalla honom BoToss) som på internet skriver att han föredrar Samsungs AMOLED skärmar. Och slutligen har vi snubbe B (han heter bara B) som inte tycker om Samusngs AMOLED skärmar för att färgerna är för grälla, istället föredrar han skärmen på iPhone 4s.

Observationer:
Varken snubbe A eller B har "fel".
Vi har lärt oss att det hela kan vara en fråga starkt dominerad av subjektivitet. (Ett urval på två personer är lite snålt.)

Frågeställning:
Ska vi lita på snubbe A eller snubbe B? Hur gör vi det mest informerade beslutet?

Givetvis ska vi inte lita blint på varken snubbe A eller snubbe B. Däremot kan vi lägga deras åsikt på minnet, när vi står redo att göra bedömningen själva. Det informerade beslutet tas alltså med grund i MÄTBAR data, vilket tveklöst är det mest neutrala och tillförlitliga alternativet. Mätmetoders noggrannhet och den faktiska användarupplevelsen kan skilja, helt sant. Men trots detta är denna utgångspunkt att föredra. För det är en utgångspunkt. Informerad i en (till viss del) subjektiv fråga är man inte förrän man testat själv.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BoToss:

Ok, köp en 4s, den har bäst skärm enligt tester.

Nej, varför skulle jag köpa en 4s för..?

Det är långt mer än skärmen som spelar in i ett mobilköp.

EDIT: Och vart står det att den har bättre skärm än alla andra mobiler, så som HTC One och S4?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Vad spelar egentligen betraktningsvinkeln på en mobil för roll, man tittar väl ändå rakt framifrån på den

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd

jäklar vad det går hett till här, hjälp TS istället för pajkastning

http://m3.idg.se/2.3071 där har M3 testat Xperia Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Vad spelar egentligen betraktningsvinkeln på en mobil för roll, man tittar väl ändå rakt framifrån på den

Ja mena det. Jag har en xperia z och jag har inte problem med den så kallade betraktningsvinkeln för ja sitter inte glor på telefon i 90graders vinkel från sidan o sånt skit jag använder telefon framför mig o inget annat

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

jäklar vad det går hett till här, hjälp TS istället för pajkastning

http://m3.idg.se/2.3071 där har M3 testat Xperia Z

"Givetvis har den stöd för 4g som en premiumtelefonanno 2013 ska ha, och under våra tester uppmätte vi strax under 60 megabit per sekund som maxhastighet ner, upp gick det långsammare med strax under 5 megabit per sekund, men överlag visar det här bara på hur ruskigt snabbt 4g är. "

Maxar den på 60/5 Mbit/s så är det inte så imponerande... eller så är det bara ett dåligt test.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

"Givetvis har den stöd för 4g som en premiumtelefonanno 2013 ska ha, och under våra tester uppmätte vi strax under 60 megabit per sekund som maxhastighet ner, upp gick det långsammare med strax under 5 megabit per sekund, men överlag visar det här bara på hur ruskigt snabbt 4g är. "

Maxar den på 60/5 Mbit/s så är det inte så imponerande... eller så är det bara ett dåligt test.

okej, när behöver du mer mbits? när du sitter på bussen och ska ladda ner en film?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

okej, när behöver du mer mbits? när du sitter på bussen och ska ladda ner en film?

Lustig kommentar för att vara på Sweclockers, hade du skrivit lika på ett test av en ny processor eller ett grafikkort?

"Vem behöver snabbare grafikkort eller processor än så"?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

"AutoIndex 2012: Lexus har Sveriges nöjdaste bilägare"
"Sveriges mest nöjda bilägare kör Subaru – tre år i rad (sist 2011) "

Det är Toyota, Subaru och Lexus som ligger i topp på de flesta undersökningar inom bilprovning, utmärkelser osv. Alla är Japanska bilföretag.

9/10 svenskar tror att BMW, Merca och audi har bättre kvalitet, håller bättre och status såklart.

För övrigt är Toyota världens största biltillverkare..... inte många som vet.

Inte många som vet att just japanska bilar brukar ha dåligt rostskydd. Vi bilägare är enda tidningen jag känner till som brukar undersöka sådant.

För övrigt brukar BMW ligga bra till i kundnöjdhetsundersökningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Justbecause:

Vad spelar egentligen betraktningsvinkeln på en mobil för roll, man tittar väl ändå rakt framifrån på den

Den spelar roll när man inte tittar på mobilen rakt framifrån, vilket alla kanske inte alltid gör.

Skrivet av JSvanberg:

okej, när behöver du mer mbits? när du sitter på bussen och ska ladda ner en film?

Vad är det för inställning..?
Ska vi stanna kvar på samma låga hastigheter för evigt, menar du?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Inte många som vet att just japanska bilar brukar ha dåligt rostskydd. Vi bilägare är enda tidningen jag känner till som brukar undersöka sådant.

För övrigt brukar BMW ligga bra till i kundnöjdhetsundersökningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Sen kan man ju även ta Honda då som exempel som min familj haft sen 2002 vi har haft samma Honda Accord sedan 1998 och vi har en rostfläck vid höger bakdörr enda rosten på hela bilen. Det är betydligt mindre rost än vad som återfinns på bilar lika gamla. Och då kan man även räkna med att senaste 8åren har bilen stått utomhus året runt på en bilparkering och använts samt att den gått igenom med blanka papper sen den byggdes och att det även sitter samma bromsbelägg ifram som när den byggdes 1998 under alla år bilen levt har vi bytt bromsbelägg i bak , bytt en del av avgassystemet samt gjort 10k mil service. Så det ja vill ha sagt med det är att det är väldigt individuellt bil till bil för finns hondor som är betydligt värre än våran vi har väl bara haft "tur" antar jag.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Den spelar roll när man inte tittar på mobilen rakt framifrån, vilket alla kanske inte alltid gör.

Vad är det för inställning..?
Ska vi stanna kvar på samma låga hastigheter för evigt, menar du?

man kan idag få 1GB bredband på vissa ställen i Sverige menar du att en vanlig svensson familj nånsin behöver snabbare bredband än så? Isåfall får du gärna förklara dig

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Jag får nog säga att användarupplevelsen slår prestanda på pappret 365 dagar om året. Sen spelar det absolut ingen roll hur mycket det tjaffsas om färgmätningar, pixeltäthet osv. Upplevs det på ett visst sätt av majoriteten ligger det troligtvis något i vad de säger?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

man kan idag få 1GB bredband på vissa ställen i Sverige menar du att en vanlig svensson familj nånsin behöver snabbare bredband än så? Isåfall får du gärna förklara dig

Vad snackar du om 1Gbit för? Nu var det en mobiltelefon, toppmodell från 2013 ,som bara kom upp i 60 Mbit/s med 4G. Det är 40 Mbit/s för lite.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W