Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Svag bas och dålig diskant i beats by dr dre Tour

Permalänk

Har både Tour och Studio. Självklart så är de klart mycket sämre än AKG lurarna. Dock så får man förstå att man inte direkt betalar för prestanda när man köper ett par kändis brandade hörlurar. Jag använder mina på grund av utseendet, men när man kollar på film så är det direkt över till ett par riktiga lurar.

Permalänk
Skrivet av SkunXEnhanced:

Har både Tour och Studio. Självklart så är de klart mycket sämre än AKG lurarna. Dock så får man förstå att man inte direkt betalar för prestanda när man köper ett par kändis brandade hörlurar. Jag använder mina på grund av utseendet, men när man kollar på film så är det direkt över till ett par riktiga lurar.

Precis, men huvudsaken är att man är medveten om vad man köper och vad man får. Så länge man är medveten om att man betalar för designen och märket, då är det okej tycker jag! Men inte när man tror att det är den bästa skiten som någonsin gjorts och rekommenderar de till allt och alla..

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Precis, men huvudsaken är att man är medveten om vad man köper och vad man får. Så länge man är medveten om att man betalar för designen och märket, då är det okej tycker jag! Men inte när man tror att det är den bästa skiten som någonsin gjorts och rekommenderar de till allt och alla..

Letar man efter ett par lurar och de anställda rekommenderar dig dessa så skulle jag känna mig lurad. Man får se till att lyssna på pålitliga källor och kanske inte just Sweclockers(no offence) då det ofta dyker upp en hel del fanboys som inte vill inse att de mer eller mindre har blivit lurade.

Permalänk
Medlem

Yes finns mycket kopior där ute. Var en kund hos oss som ville häva ett köp genom att försöka lämna in en thailänsk kopia :/. Fakitskt inte helt lätt o se skillnad på kartongerna då dem är rätt lika och mer påkostade än dem brukar va.

Permalänk
Skrivet av SkunXEnhanced:

Letar man efter ett par lurar och de anställda rekommenderar dig dessa så skulle jag känna mig lurad. Man får se till att lyssna på pålitliga källor och kanske inte just Sweclockers(no offence) då det ofta dyker upp en hel del fanboys som inte vill inse att de mer eller mindre har blivit lurade.

Likadant som Siberia!

Tycker vart man än går blir man rekomenderad dom av folk!

själv så låter dom piss i mina öron...

Trisst bas, skorrar lite gran vid "fel" frekvens band eller vad man skall kalla det.

Sitter på ett par WoW lurar som faktist i mina öron låter bättre men det är väll för att all basen är borta. Långt ifrån bra vill jag dock säga. Sköra som få och numera inte trådlös...

Lurar är en djungel!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

Om man har ett "serienummer" eller siffror på gummit vid 3.5 kontakten är det äckta då ? Eller är det så på kopiorna också ?

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Om man har ett "serienummer" eller siffror på gummit vid 3.5 kontakten är det äckta då ? Eller är det så på kopiorna också ?

Jag tvivlar på att de som skapar kopior skulle missa någonting sådant. De lite dyrare kopiorna är extremt lika till utseendet, och kräver nästan att du öppnar upp dem för att istället se på hårdvaran.

Permalänk
Skrivet av SkunXEnhanced:

Jag tvivlar på att de som skapar kopior skulle missa någonting sådant. De lite dyrare kopiorna är extremt lika till utseendet, och kräver nästan att du öppnar upp dem för att istället se på hårdvaran.

Hur fan ska du kunna se på hårdvaran om den är äckta eller inte ? Haha

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Hur fan ska du kunna se på hårdvaran om den är äckta eller inte ? Haha

Du tror inte att de snålar på elementen eller? Skiten är oftast också väldigt taskigt ihop limmat så det sitter kvar limm rester överallt.

Permalänk

Ja men någon som vet ett normalt och säkert sett att ta reda på om dom är fake eller inte får gärna höra av sej. Ett sett på själva lurarna eller den röda kartongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det har blivit en innegrej för artister att marknadsföra "sina egna lurar" Herregud, t o m Metallica har börjat med det..

"till och med metallica"? Metallica är väl det mest kommersiella bandet som finns. Om det finns pengar att tjäna kan du ju garantera att Metallica hoppar på tåget..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Ja men någon som vet ett normalt och säkert sett att ta reda på om dom är fake eller inte får gärna höra av sej. Ett sett på själva lurarna eller den röda kartongen.

Ta med kartongen och lurarna till en auktoriserad återförsäljare så som Webhallen och be dem ta en snabb koll så ska du nog få ett svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av punchline82:

Har nu använt mina Tour lurar en vecka och i början lät de faktiskt bra, men nu tycker jag dom låter skit faktiskt. "smalt" ljud på nåt sett med skit dålig/svag bas. Diskanten är klar men låter tillgjord på nåt sett. Har ett par AKG in ear och dom låter 10 ggr bättre. Där är det kraftig bas utan att EQa och ett "fett" ljud.

Vad göra ?

Ska ett par lurar för ca 1500kr låta så här ? Har läst innan att det skulle vara skit fet bas i lurarna. Men den är ju bara tanig. Finns ju knappt. Använder dom till min iPod och hip-hop musik. Vad tycker ni andra om luren ? Kan seja att jag ångrar mej skit mycket att jag köpte dessa. Skulle ha lyssnat på de andra vad som sas för dom.

Är det bara försöka sälja dessa vidare eller finns det ett sett där jag kan "rädda" ljudet och få ett fetare ljud ?

ska du sälja dom utan kartong? räkna med 500 kr då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

"till och med metallica"? Metallica är väl det mest kommersiella bandet som finns. Om det finns pengar att tjäna kan du ju garantera att Metallica hoppar på tåget..

Nu skrev jag ju inte som du skrev "till och med metallica"

Utan jag skrev " t o m Metallica har börjat med det.."

Men jag kan mycket väl fatta att det uppfattas fel det jag skrev, eller inte?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nu skrev jag ju inte som du skrev "till och med metallica"

Utan jag skrev " t o m Metallica har börjat med det.."

Men jag kan mycket väl fatta att det uppfattas fel det jag skrev, eller inte?

t o m har alltid betytt till och med i min uppfattning. vad betyder det enligt dig?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nu skrev jag ju inte som du skrev "till och med metallica"

Utan jag skrev " t o m Metallica har börjat med det.."

Men jag kan mycket väl fatta att det uppfattas fel det jag skrev, eller inte?

Vad tror du t o m står för om inte till och med?

Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Vad tror du t o m står för om inte till och med?

Ingen aning vill också veta.

Permalänk

Finns det inte någon sida för tillverkaren som man kan skriva i serienummret och få reda på om dom är fake eller inte ? Vet någon ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

t o m har alltid betytt till och med i min uppfattning. vad betyder det enligt dig?

Skrivet av Prodigys:

Vad tror du t o m står för om inte till och med?

Jag syftade mer på dom fetstilta punkterna i slutet av det hela

D v s 2-3 punkter direkt efter en meningen för att markera att jag snarare funderar.. tänker.. hmm..

Och jag vet om att två ,tre eller fyra punker är inget skrivtecken, och ska aldrig förekomma i text. Men ändå så förekommer det på nätet, och jag vet vad som menas när jag ser det i en mening.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Enligt mig så låter Original lurarna till min Samsung SG02 bättre än beats by dr dre's in-ear pluggar.

Dessa ska va fruktansvärt värda sin prislapp.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/in-ear/...

Och dessa är sjukt bra men kostar lite där efter oxå.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/in-ear/...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Ja men någon som vet ett normalt och säkert sett att ta reda på om dom är fake eller inte får gärna höra av sej. Ett sett på själva lurarna eller den röda kartongen.

Kolla den här sidan. Tredje inlägget har en bild som visar skillnaden mellan fake och riktigt på den röda kartongen.

Skrivet av skog1s:

Och jag vet om att två ,tre eller fyra punker är inget skrivtecken, och ska aldrig förekomma i text. Men ändå så förekommer det på nätet, och jag vet vad som menas när jag ser det i en mening.

Tre punkter kallas för uteslutningstecken eller ellips, inget fel i att använda det. Möjligtvis att du använde det fel i det här fallet, för det ändrar inte meningen nämnvärt.

Permalänk
Skrivet av perost:

Kolla den här sidan. Tredje inlägget har en bild som visar skillnaden mellan fake och riktigt på den röda kartongen.

Jag skulle nog dock påstå att det där inte är att lita på då de som producerar fake lurar också har tillgång till den där hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkunXEnhanced:

Jag skulle nog dock påstå att det där inte är att lita på då de som producerar fake lurar också har tillgång till den där hemsidan.

Jo, det kan mycket väl finnas kopior som inte går att särskilja från de riktiga enbart på utseende. Så har man t.ex. en kartong som ser ut som den riktiga så kan det ändå vara en kopia. Har man däremot en kartong som ser ut som den där kartongen från en kopia så kan man vara rätt så säker på att man har en kopia.

Permalänk
Medlem

jag har ett par monster inspiration de är gjorda i aliminum låter fantastiskt och är otroligt snygga tycker jag http://cdon.se/hemelektronik/monster_inspiration_-_black-2186... [köpte dem 100kr billigare]

jag har provat min kompis beats och de låter som en spyande åsna och är gjorda i plast
http://cdon.se/hemelektronik/beats_by_dr._dre%E2%84%A2_beats_...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simonwellander:

Om du är ute efter välljud, ska du inte köpa ett par designlurar. Det är mitt enda tips.

Precis.

Nä men det kanske ska va lite flått då blir det sådana tips. Annars har jag bara 3 år gamla snäckor att rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 11k:

jag har ett par monster inspiration de är gjorda i aliminum låter fantastiskt och är otroligt snygga tycker jag http://cdon.se/hemelektronik/monster_inspiration_-_black-2186... [köpte dem 100kr billigare]

jag har provat min kompis beats och de låter som en spyande åsna och är gjorda i plast
http://cdon.se/hemelektronik/beats_by_dr._dre%E2%84%A2_beats_...

Om du nu inte visste det så e det monster som tillverkar beats, alltså samma skit i annan form och design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

dock så var det där en väldigt dålig jämförielse.
varför jämföra ett headset med ett par hörlurar? och att dessutom jämföra 2.0 med 5.1 är helt ologiskt, det är 2 helt olika områden.
2.0 är bättre till musik och 5.1 är bättre till film och spel enligt endel personer.

försöker inte försvara beats nu, men jag försöker att göra det rättvist åtminstonde. ska man jämföra ska man göra det rätt.

båda är ett par hörlurar, ingen av dem har en inbyggd mick.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Om du nu inte visste det så e det monster som tillverkar beats, alltså samma skit i annan form och design.

Monster gjorde beats förut men nu är beats ett eget märke plus att målet med beats var att se snygga ut och tjäna pengar och om man jämför dem har dem i aluminium bättre ljud (dem i aluminium är som akg fast snyggare)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aluminium innebär inte bättre ljud än plast,trä,plåt,etc det beror helt enkelt på hur konstruktören har räknat fram ALLT dvs driverns egenskaper,lådan(tex alu),avstånd för drivern till öra,vinkel,vilket ljud denne vill ha ur slutprodukten,vad ska driva den,osv,osv,osv.

Och Monster är ju absolut inte ett av dom bra märkena utan tillhör klassen "bling,bling,dyrt pris och allt annat i andra hand".
Tex monsters kablar är ju rena skiten det finns ju många som har tagit isär dom och en del lågpris kina tillverkade kablar håller högre kvalitet.
Sen att just dina hörlurar låter bra (MEN tänk på att det som låter bra för dig kan låta skit för andra) var väl mer en slump att det råkade låta ok än nåt annat för dom tänker enbart på hur dom ser ut och hur mycket dom kan lura av folk stålar.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!