Divinity: Original Sin

Permalänk

Divinity: Original Sin

Skaparna av Divinity serien håller på och gör ett nytt Divinity spel.
Denna gång kommer striderna vara turn-based, det kommer vara 2 spelare co-op och de kommer sälja spelet med editorn som de använde för att skapa spelet så spelare kan göra egna banor och äventyr.
Det ser ut som Larian har ett bra spel på gång redan men de har nu en Kickstarter uppe för att göra spelet större och bättre.
Tycker det ser riktigt intressant ut.

Kolla in:
http://www.kickstarter.com/projects/larianstudios/divinity-or...

Larian Studios youtube kanal med en hel del alpha gameplay
http://www.youtube.com/user/LarianStudios

Matt Barton har på youtube en 1timmes intervju med Swen från Larian Studios om Divinity: Original Sin
http://www.youtube.com/watch?v=tIpfydUsaNw

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk
Medlem

Underbart klassiskt topdown partybaserat CRPG! Släpptes för en vecka sen på Steam (fanns i Early Access innan). Har bara spelat några timmar, men gillar det skarpt. Rekommenderas att spana in för alla som gillar klassiska partybaserade CRPG som t.ex. Baldurs Gate II etc.

http://store.steampowered.com/app/230230/

http://www.divinityoriginalsin.com/

Ett par bilder jag tog från början av spelet

Permalänk
Medlem

Har sett det på Steam och vart lite sugen xD

Kan man spela tillsammans med brodern?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Har sett det på Steam och vart lite sugen xD

Kan man spela tillsammans med brodern?

Jag har inte testat det, men det har coop för 2 spelare. Strider är turnbaserade, men man springer runt i realtid. Många abilities i strider kan kombineras vilket jag tror gör coop roligare. T.ex. kan en spelare skapa ett fält med olja som gör alla slow i det, men sen kan nästa kasta en fireball i fältet vilket då tänder eld på det och gör skada.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är ett riktigt bra spel för pengarna, inte överdrivet dyrt. Jag gillar combaten so far (Påminner om en blandning mellan baldurs gate och gamla fallout). Man har AP precis som i fallout. Stridssystemet känns ganska genomtänkt och jag tycker även att svårighetsgraderna fungerar bra, jag kör på hard och det är ett av de få spelen där jag verkligen märker att det är mycket svårare!

Permalänk

Bra spel men tråkigt att kameran har en bunden vinkel som ofta hindrar en.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag känner igen namnet Divinity, det är inte en fortsättning i en serie?

Detta måste absolut testas!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Finns för ungefär 20 euro på G2A, är nog värt att testa

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Bra spel men tråkigt att kameran har en bunden vinkel som ofta hindrar en.

Du kan ändra vinkel lite (fortfarande rätt begränsat) genom att hålla nere scrollknappen på musen)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qiw:

Du kan ändra vinkel lite (fortfarande rätt begränsat) genom att hålla nere scrollknappen på musen)!

Man kan toggla till overhead camera med "b" eller ikonen på minimap. Den kan panorera fullt genom scrollknappen på musen. Ser dock ingen anledning till att de skulle stoppa full panorering i isometriskt läge.

Permalänk
Medlem

En sak som jag tycker är skönt är att spelet blir relativt svårt efter den korta introduktionen. Det finns inga pilar eller blinkade saker på minimap som pekar vart man ska gå för att lösa ett uppdrag. En del av dem är rätt så kniviga beroende på hur man spelar. Även om det ibland kan vara frustrerande så är det i längde skönt med lite utmaning och inte ett helt handhållet spel.

Permalänk
Forumledare

*tråd flyttad*

Det är klart den ska bo här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Backade spelet på kickstarter men har inte hunnit med att testa det ännu. Det verkar vara ett lyckat kickstarterspel, vilket är kul att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Backade spelet på kickstarter men har inte hunnit med att testa det ännu. Det verkar vara ett lyckat kickstarterspel, vilket är kul att se.

Av de släppta Kickstarterspelen, tycker jag detta är det absolut bästa (hittills). Slår Shadowrun med hästlängder, och då fick det ändå bara hälften så mycket pengar. Fast i och för sig var Larian Studios redan etablerade och hade en rpg-motor från sina tidigare Divinity-spel som de kunnde bygga vidare på och utveckla.

Permalänk
Medlem

Verkar ballt faktistk fick grymt betyg på FZ ( inte för att det säger mycket...men något) , någon som vet en bra sida att köpa ifrån? webhallen verkar som det var beställningsvara? :S

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Verkar ballt faktistk fick grymt betyg på FZ ( inte för att det säger mycket...men något) , någon som vet en bra sida att köpa ifrån? webhallen verkar som det var beställningsvara? :S

Gog.com & Steam

Fysisk kopia så blir det svårare, köpte själv ce versionen från deras egen sida.
https://www.larianvault.com/

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gelantious:

Gog.com & Steam

Fysisk kopia så blir det svårare, köpte själv ce versionen från deras egen sida.
https://www.larianvault.com/

Går det att sälja den andra nyckeln man får?

70 euro känns som ett ganska högt pris annars.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Går det att sälja den andra nyckeln man får?

70 euro känns som ett ganska högt pris annars.

Det är en steam nycklar man får med där så visst borde man kunna sälja den.
Spelet är sitt bästa i coop dock, så ge nyckeln till en polare och kör tillsammans

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gelantious:

Det är en steam nycklar man får med där så visst borde man kunna sälja den.
Spelet är sitt bästa i coop dock, så ge nyckeln till en polare och kör tillsammans

Nja... RPG vill man (jag) helst spela solo

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min nyckel från G2play igår för ca 20 euro. Lirat ca 30 min hittills, skönt spel men halvsvårt för en ovan turn-based-RPG-noob.

Permalänk
Medlem

Stor patch (818MB) idag. Logg:
http://www.larian.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Numb...

Största ändringen är nya persoligheter. Här är de nya (utöver de tidigare Random, Loyal och No AI)
Knight, Rascal, Maniac, Judge, Priest, Free, Spirit.

Kul att spelet legat över 2 veckor i topp på Steams Top Sellers. Visst, det är sommar och inte så mycket konkurrens just nu, men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Man kan toggla till overhead camera med "b" eller ikonen på minimap. Den kan panorera fullt genom scrollknappen på musen. Ser dock ingen anledning till att de skulle stoppa full panorering i isometriskt läge.

Det finns en box i menyn du kan avmarkera så kan du få precis vilken kameravinkel du vill genom att trycka på scrollhjulet och dra. Anledningen till att kameran är "låst" som standard är att spelet är utvecklat för den kameravinkeln så om du vrider kameran "fel" på vissa platser kan du t.ex. få se texturer som saknas och andra konstiga saker.

Permalänk
Medlem

någon som är sugen på att lira lite? Tankar spelet nu så startar från början!
Skype: Zedhoe1

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Spelet är ju helt underbart!

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Fortfarande folk som spelar? värt köp?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Fortfarande folk som spelar? värt köp?

Köpte det på steam för ett par veckor sedan. Har man, som jag, nött Baldurs Gate i leda förr i tiden så finner man alldeles säkert detta spelet väldigt trevligt. Jag själv har inte kommit särskilt långt pga brist på tid vid datorn nu över sommaren men utifrån det lilla jag har spelat (fått upp mina karaktärer till level 4 iaf) så tycker jag absolut det är värt ett köp!
Som vanligt med sådana här spel blir det ju en del att läsa och sätta sig in i precis i början men jag upplevde det som att man rätt så snabbt kom in i det hela. Nu ska jag bara se till att få tid att spela lite också mellan jobb och andra måsten här i livet!

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Fortfarande folk som spelar? värt köp?

Javisst, men blir typ bara på helger då vi kör coop och endast då vi båda har tid

Larian folket kommer tillbaka från sin semester nu på Måndag, så kommer lite mer patchar och sånt snart. Skulle komma fler companions t ex.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Javisst, men blir typ bara på helger då vi kör coop och endast då vi båda har tid

Larian folket kommer tillbaka från sin semester nu på Måndag, så kommer lite mer patchar och sånt snart. Skulle komma fler companions t ex.

trevligt! köpte spelet nu, men fasen det är mycket att hålla reda på i början måste jag säga, tur att man har semeter =P

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Det här är det bästa jävla spelet jag spelat sen diablo 2, helt sjukt bra på precis alla sätt.

Finns inget bättre singleplayer spel senaste 10 åren ~

!!!

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Håller med, grymt bra.

Enda jag stört mig lite på hittills är ett pussel som involverade 4 pressure plates. Klarade det genom att fuska på nätet. Måste ha missat någon ledtråd.