QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem

Jag köpte min från green-sum. Tog 3 dagar för mig att få monitorn.
Packade upp den och inser att den hade en rosa linje mitt i skärmen. Kontaktade honom dag 3 och skicka över lite bilder dag 4.
Han fixa returen med DHL som kom o hämta monitorn dag 5 (förmodad transportskada).
Dagar 8 har dom kvitterat den och skickar en ny på morgonen dag 9. Ytterligare 3 dagar senare så har jag en ny monitor som funkar klockrent, dock med lite mer BLB än den första. Är inte speciellt mycket BLB och jag kommer inte göra något åt det.

Kan verkligen rekomendera green-sum, han var jättebra att ha o göra med under hela ärendet, inget tjafs och han var hjälpsam och informerade om hur processen skulle gå till osv. Sen kan man verkligen inte klaga på dom där transporttiderna heller (DHL Express)

Permalänk
Medlem

Vill du länka försäljaren? Skrevs värdet ned eller fick du tulla?

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på skärmen. Ligger i Danmark över helgen. Fedex var dock snabba att skicka faktura. Importmoms på 326 kr samt en administrationsavgift på 100 spänn plus moms på 25 kr på den avgiften. Allt som allt 451 kr. Antar att ni andra åkt på detta också?
Starkt av fedex att skicka faktura innan jag ens fått skärmen samt skriva "nyligen tog du emot en försändelse".. ge mig skärmen så ska jag sluta gnälla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homie:

Väntar fortfarande på skärmen. Ligger i Danmark över helgen. Fedex var dock snabba att skicka faktura. Importmoms på 326 kr samt en administrationsavgift på 100 spänn plus moms på 25 kr på den avgiften. Allt som allt 451 kr. Antar att ni andra åkt på detta också?
Starkt av fedex att skicka faktura innan jag ens fått skärmen samt skriva "nyligen tog du emot en försändelse".. ge mig skärmen så ska jag sluta gnälla!

Jag åkte på 600kr och även jag fick fakturan innan :s

Permalänk
Medlem

Beställde denna i torsdags http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Matte-27... Den skickades igår och idag är den i Köln i Tyskland. Får väl hoppas att jag får den på måndag.

Permalänk
Skrivet av Ex3me:

Beställde denna i torsdags http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Matte-27... Den skickades igår och idag är den i Köln i Tyskland. Får väl hoppas att jag får den på måndag.

Kolla leverans numret på fedex hemsida så står det vilken dag skärmen kommer. Min skärm låg tex i Malmö och väntade på utkörning i 3 dagar för att "alla bilar var fulla med paket med högre prioritet fram tills dess"

Förövrigt gick min skärm från Tyskland -> Frankrike -> Köpenhamn -> Malmö så med lite tur får du den på måndag men räkna inte med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Kolla leverans numret på fedex hemsida så står det vilken dag skärmen kommer. Min skärm låg tex i Malmö och väntade på utkörning i 3 dagar för att "alla bilar var fulla med paket med högre prioritet fram tills dess"

Förövrigt gick min skärm från Tyskland -> Frankrike -> Köpenhamn -> Malmö så med lite tur får du den på måndag men räkna inte med det.

När min skärm kom in tidigare än väntat så ringde jag fedex och bad att få hämta den på utlämingstället, tyckte det var lite surt att få vänta 2 dagar på en skärm som bara var 15 min från mig.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Kolla leverans numret på fedex hemsida så står det vilken dag skärmen kommer. Min skärm låg tex i Malmö och väntade på utkörning i 3 dagar för att "alla bilar var fulla med paket med högre prioritet fram tills dess"

Förövrigt gick min skärm från Tyskland -> Frankrike -> Köpenhamn -> Malmö så med lite tur får du den på måndag men räkna inte med det.

Nu är den i Frankrike.

Det står Beräknad leverans : Mån 14/10/2013 , men kommer den nån gång nästa vecka så blir jag glad.

Permalänk
Medlem

Har tröttnat på min Crossover 27Q och dess måttliga 60hz.

Beställde en Qnix QX2710 ifrån accessorieswhole, kommer gå väl ihop med den nya datorn i sign.

Min förra skärm beställde jag av bigclothcraft och jag var mycket nöjd med den säljaren, tyvärr var han en liten bit ifrån att vara billigast denna gången. Vad jag har förstått så är Accessorieswhole en helt okej säljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av paradoxy:

Har tröttnat på min Crossover 27Q och dess måttliga 60hz.

Beställde en Qnix QX2710 ifrån accessorieswhole, kommer gå väl ihop med den nya datorn i sign.

Min förra skärm beställde jag av bigclothcraft och jag var mycket nöjd med den säljaren, tyvärr var han en liten bit ifrån att vara billigast denna gången. Vad jag har förstått så är Accessorieswhole en helt okej säljare?

Yes acessorieswhole är en bra säljare, han och green-sum verkar vara dem bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Yes acessorieswhole är en bra säljare, han och green-sum verkar vara dem bästa.

Hur rankas bigclothcraft nu för tiden? Han var rekommenderad för 10 månader sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paradoxy:

Hur rankas bigclothcraft nu för tiden? Han var rekommenderad för 10 månader sen.

Ser bra ut där också, dem flesta som skrivit om honom har haft 1 stuck pixlel men förövrigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mabec:

Vill du länka försäljaren? Skrevs värdet ned eller fick du tulla?

green-sum: http://www.ebay.com/usr/green-sum

Värdet skrevs inte ner men jag bad inte om det och är inte säker på att det är värt några hundralappar att inte få hela värdet på försändelsen försäkrad. Eftersom det blev transportskada i mitt fall så gissar jag att det var bra.

Green-sum testar dessutom monitorerna för döda pixlar innan dom skickas. Han menade på att dom gjorde det och skulle aldrig ha missat skadan som var, därav var han säker på att det var transporten som skadade monitorn. Nu kan det ju vara något han bara så. Det är ju svårt att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Vet inte om du hunnit testa det där bordsstativet från maxfps du länkade tidigare i tråden? Mina snabba erfarenheter från det är i alla fall att det är lätt och smidigt att montera OM man bortser från detaljen att det inte fanns med skruvar som var i rätt längd för att montera till denna skärm vilket medför att man behöver ha någon form av extra distanser, jag var sett nu i efterhand dum och delade på 2st av de där plast distanserna man fick med till om man inte hade en plan skärm.
När det kommer till funktion är jag inte alls lika imponerad då skärmen gungar till varje gång jag rör skrivbordet, det räcker med att jag skriver på tangentbordet för att skärmen ska gunga lite, det är inte mycket vibrerande men det är absolut irriterande.

Nu har jag inte testat några andra skärmstativ så det från Classe kanske har samma problem?

Det från Classe ser exakt likadant ut, men annan färg, så jag antar det.

Har lite samma grej med gungandet, men bara om jag stöter till skrivbordet. Inget när jag skriver eller liknande, så det stör mig inte. Har min gamla monitor på ett likadant ställ bredvid, och den rör sig dock inte alls. Kan vara att jag drog åt skruvarna (de två som håller fast skärm-armen i den delen som är fäst i skrivbordet) för hårt. Tror jag satte de lösare i den andra så att alla vibrationer inte fortplantar sig lika väl? Ska experimentera lite i kväll om det finns tid.

Visa signatur

Stationär: i7 2600K @ 4,5GHz - Noctua NH-D14 ⎢AsRock P67 Extreme 4⎢Corsair 8Gb 1600MHz XMS3 (9-9-9-27)⎢MSI GeForce GTX 770 4GB⎢80GB Intel SSD + 1TB Samsung Spinpoint⎢Corsair AX 850W 80+ GOLD⎢Fractal Define XL⎢

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta om ni kikar in på min tråd! http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Trodde skärmen skulle komma idag. Men nu har de tagit bort leveransdatum när jag söker på paketet. Kom till sthlm i fredags och jag trodde de skickade vidare igår men den verkar ligga kvar där även idag. Nu kliar det verkligen i fingrarna!!

För övrigt kan skärmen skickas från Kina till sthlm på 4 dagar. Men Sthlm-Örnsköldsvik tar också (minst) 4 dagar.

Permalänk

Hittade denna hos OC i England, är det samma monitor?

http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=MO-003-D...

Permalänk
Medlem

Min skärm har varit i frankrike sen i lördags eftermiddag.

Fick också en faktura idag på 451 kr

Importmoms 326kr
Administrationsavgift 100kr + 25% moms = 125kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanmjölk:

Hittade denna hos OC i England, är det samma monitor?

http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=MO-003-D...

Nej det där är en ips panel som inte går att överklocka med tanke på att det är IPS-panel och har en massa outputs. Dock är designen likadan som Qnix/X-Star.

Permalänk

Ok, tack för svaret. Vart man lite klokare idag också

Skrivet av mudzi:

Nej det där är en ips panel som inte går att överklocka med tanke på att det är IPS-panel och har en massa outputs. Dock är designen likadan som Qnix/X-Star.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag köpte en Qnix2400 i tron om att den och 2710 skulle vara likvärdiga överklockningsmässigt.
När jag försöker klocka den över 70 hz så blir skärmen svart och så står det out of range.
Har jag helt enkelt tabbat mig och köpt en kass skärm eller går det att komma runt?

/Linus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esrakuf:

Hej!

Jag köpte en Qnix2400 i tron om att den och 2710 skulle vara likvärdiga överklockningsmässigt.
När jag försöker klocka den över 70 hz så blir skärmen svart och så står det out of range.
Har jag helt enkelt tabbat mig och köpt en kass skärm eller går det att komma runt?

/Linus

Den går antagligen inte att klocka då med tanke på att monitorer från vanliga märken får samma error när man försöker överklocka dessa. Kan ha och göra med att 27" PLS panelen är annorlunda eller att fleranslutningen på den skärmen gör att den inte kan överklockas. Oavsett så har jag svårt att tro att din skärm kan överklockas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Den går antagligen inte att klocka då med tanke på att monitorer från vanliga märken får samma error när man försöker överklocka dessa. Kan ha och göra med att 27" PLS panelen är annorlunda eller att fleranslutningen på den skärmen gör att den inte kan överklockas. Oavsett så har jag svårt att tro att din skärm kan överklockas.

Helvete! :), jag köpte i och för sig skärmen lite på vinst och förlust. Trist att det verkar kört iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esrakuf:

Helvete! :), jag köpte i och för sig skärmen lite på vinst och förlust. Trist att det verkar kört iallafall.

Jo det är lite synd, får man fråga varför 24" och inte 27", Den du köpte hade inte lika intressant prislapp som Qnix/Xstar 2710

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Jo det är lite synd, får man fråga varför 24" och inte 27", Den du köpte hade inte lika intressant prislapp som Qnix/Xstar 2710

Ville inte ha 2560x1440! Vill inte uppgradera grafikkorten. Det var väl där man kunde spara in.
Sedan var det väldigt lockande att jag kunde få en PLS-panel som jag trodde kunde överklockas.

Permalänk
Medlem

Hejsan det är så att jag tänkte köpa en ny "gaming"/film tittar skärm och kollat runt lite. Då många rekommenderar att man beställer från korea tänkte jag höra någon som har eller vet om denna är bra?

http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixel-ACHIEVA-Shimian-QH2700-...

Har ni tips på någon annan som är bra/bättre så tipsa gärna.
Budget 3-4500 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esrakuf:

Ville inte ha 2560x1440! Vill inte uppgradera grafikkorten. Det var väl där man kunde spara in.
Sedan var det väldigt lockande att jag kunde få en PLS-panel som jag trodde kunde överklockas.

Det är ju möjligt att köra spela på lägre inställningar ? Eller bara köra spel i 1920x1080 ?

Var inte anledningen att dom överklockade bra för att dom inte hade någon slags input board ? Eller var det scaler ? Kommer inte ihåg, du kan kolla in på OC.net klubben om du är intresserad ? Säkerligen att dom kan svara dig.

Skrivet av Ecort^:

Hejsan det är så att jag tänkte köpa en ny "gaming"/film tittar skärm och kollat runt lite. Då många rekommenderar att man beställer från korea tänkte jag höra någon som har eller vet om denna är bra?

http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixel-ACHIEVA-Shimian-QH2700-...

Har ni tips på någon annan som är bra/bättre så tipsa gärna.
Budget 3-4500 kr

Varför inte QNIX/X-Star QX/DP2710 ? Den är generellt bättre, plus att du får möjligheten för överklockning.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Varför inte QNIX/X-Star QX/DP2710 ? Den är generellt bättre, plus att du får möjligheten för överklockning.

Tyckte den där hade schysst design Men får väl bli en QNIX/X-Star QX/DP2710 fall den är bättre då Tack för svaret

Permalänk
Medlem

Fan.. Har försökt att hålla mig till nästa månad men kunde inte hejda mig längre..
Blev en QNIX QX2710 Pixel Perfect från Green-Sum precis..

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Skrivet av AndiOne:

Fan.. Har försökt att hålla mig till nästa månad men kunde inte hejda mig längre..
Blev en QNIX QX2710 Pixel Perfect från Green-Sum precis..

Känner igen känslan, jag sneglade på skärmen i säkert 3 månader men stoppade mig med motiveringen att jag inte ville köpa nytt grafikkort också men blev för svårt att motstå och ångrar mig inte det minsta, helt fantastisk skärm