Permalänk
Inofficiell ambassadör

Blue screen i BF3

Hej,

När jag spelar BF3 så får jag oftast efter ett par matcher en blue screen. Den senaste gången stod det
"IRQL not less or equal" , osäker på om det stod samma förut.

Detta händer ENDAST när jag spelar Battlefield 3, har spelat Company of Heroes och Shogun II då händer inget, ute i Windows händer heller inget vid surfning, netflix etc.

Jag har en intel i5 750 @ 4.0 ghz
12 gb ram (2x4gb + 2x2gb)
Ett Nvidia Geforce GTX 580
Kör det klockat just nu på 850 mhz core och 4180 mhz memory, men det har hänt även när jag kört standard clock.

Jag har provat att avinstalera drivrutinerna till Grafikkortet och köra Drivesweeper i felsäkert läge - instalera nyaste drivers. Men det verkar inte ha hjälpt så nu vet jag inte vad jag ska göra? Har även kört windows memory test men det hittade inget fel heller? Idéer?

All hjälp uppskattas
Tack på förhand
/Xyborg

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Hej,

När jag spelar BF3 så får jag oftast efter ett par matcher en blue screen. Den senaste gången stod det
"IRQL not less or equal" , osäker på om det stod samma förut.

Detta händer ENDAST när jag spelar Battlefield 3, har spelat Company of Heroes och Shogun II då händer inget, ute i Windows händer heller inget vid surfning, netflix etc.

Jag har en intel i5 750 @ 4.0 ghz
12 gb ram (2x4gb + 2x2gb)
Ett Nvidia Geforce GTX 580
Kör det klockat just nu på 850 mhz core och 4180 mhz memory, men det har hänt även när jag kört standard clock.

Jag har provat att avinstalera drivrutinerna till Grafikkortet och köra Drivesweeper i felsäkert läge - instalera nyaste drivers. Men det verkar inte ha hjälpt så nu vet jag inte vad jag ska göra? Har även kört windows memory test men det hittade inget fel heller? Idéer?

All hjälp uppskattas
Tack på förhand
/Xyborg

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-support-och-ovriga-tradar/711804-driver-irql-not-less-equal/
nämns att det ska vara något fel på RAM i texten! Värt att kolla igenom alla posts!!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Vilken hastighet kör du minnena i?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi