batch fil på skolan och nu snack med rektorn?

Permalänk

Så jag har pratat med rektorn och det ledde till avstängning av min inloggning i en termin efter sommaren vilka idioter xD

Skulle tro att man hacka om man gjorde "color a" och sedan "tree" eller för ännu mer avdvancerat man skulle ju kunna loppa det xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Att programmera eller att inte programmera, det är frågan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepårymmen:

Så jag har pratat med rektorn och det ledde till avstängning av min inloggning i en termin efter sommaren vilka idioter xD

Skulle tro att man hacka om man gjorde "color a" och sedan "tree" eller för ännu mer avdvancerat man skulle ju kunna loppa det xD

Skickades från m.sweclockers.com

Snacka med dina föräldrar. Din rektor ligger på ungefär samma nivå som rektorn på min grundskola som förbjuder luciafirande för att det har med religion att göra.

Permalänk
Skrivet av kallepårymmen:

Så jag har pratat med rektorn och det ledde till avstängning av min inloggning i en termin efter sommaren vilka idioter xD

Skulle tro att man hacka om man gjorde "color a" och sedan "tree" eller för ännu mer avdvancerat man skulle ju kunna loppa det xD

Skickades från m.sweclockers.com

Holy shit säger jag bara... WTF?

Visa signatur

-

Permalänk

Din rektor verkar ju inte ha många hästar i stallet, herregud, avstängning för något sådant.

Sen måste jag bara säga att IQ nivån i denna tråd nästan går att räkna på en hand. Har ni ingen respekt för andras saker och speciellt skolans saker så som nätvärk? Om ni hittar något som galet så påpekar man väl detta, inte använder det för massa konstiga ändamål. Fan jävla land man bor, ingen respekt för något. Bara töntigt med en massa skiddies som tror dom är så jäkla coola när dom gör något som är väldigt omoget och ligger i samma nivå som dagisbarn.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Entusiast

Alltså vad i helvete? Du har ju varken laddat ner eller skapat något skadligt program. Det bryter inte mot några regler.
I värsta fall skulle du få en tillsägning, inte avstängning.

Då är det väl bara att skapa en körbar usb med linux på, det gjorde vi för att komma förbi alla restriktioner på skolans datorer. Dock kan det utan tvekan göra skada med. T.ex. som när jag tog bort alla fonts från windowsinstallationen på datorn jag satt vid, gick inte att starta den datorn sen
Asbra för i flera veckor innan de fixade det så var där alltid en ledig dator i biblioteket som jag kunde använda med mitt portabla linux ^^

Permalänk
Inaktiv

Hade lågt IQ varit ett lagbrott så hade din rektor suttit inne på livstid...
Nej men seriöst... kontakta skolverket... NU.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tragiskt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Kan vi inte få in rektorn och läraren här så de kan få förklara hur de tänker så vi kan förklara hur fel ute de är?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv

Absolut inget du behöver oroa dig för
Det värsta de kan göra är att blocka dig från internet i typ 2 veckor... Lol.

OfT; Jag hörde vår rektor prata med IT admin om att någon hade kopplat ethernetsladden från en dator till en annan och då hade hela skolans internet dött... Tog en vecka innan någon upptäckte det xD
Låter enligt mig lite ologiskt, men jag kan iof inte så mkt om nätverk.. Annars är det ju något som är värt att prova på!

Permalänk
Medlem

Haha, fjantigt! Vi i våran skola får hålla på bäst fan vi vill sålänge inget förstörs.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Kan tänka mig att skolan anser det vara etikbrott, och att använda skolans nätverk är säkerligen ingen rättighet. Kan också tänka mig att kallepårymmen fortfarande har tillgång till nätet?
Bara för att säga emot alla andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Kan vi inte få in rektorn och läraren här så de kan få förklara hur de tänker så vi kan förklara hur fel ute de är?

Tror tänker är ett starkt ord.

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Alltså vad i helvete? Du har ju varken laddat ner eller skapat något skadligt program. Det bryter inte mot några regler.
I värsta fall skulle du få en tillsägning, inte avstängning.

Då är det väl bara att skapa en körbar usb med linux på, det gjorde vi för att komma förbi alla restriktioner på skolans datorer. Dock kan det utan tvekan göra skada med. T.ex. som när jag tog bort alla fonts från windowsinstallationen på datorn jag satt vid, gick inte att starta den datorn sen
Asbra för i flera veckor innan de fixade det så var där alltid en ledig dator i biblioteket som jag kunde använda med mitt portabla linux ^^

Faktiskt riktigt smart med ett portabelt linux. Kan vara bra att ha på sig i fall att.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Alltså vad i helvete? Du har ju varken laddat ner eller skapat något skadligt program. Det bryter inte mot några regler.
I värsta fall skulle du få en tillsägning, inte avstängning.

Då är det väl bara att skapa en körbar usb med linux på, det gjorde vi för att komma förbi alla restriktioner på skolans datorer. Dock kan det utan tvekan göra skada med. T.ex. som när jag tog bort alla fonts från windowsinstallationen på datorn jag satt vid, gick inte att starta den datorn sen
Asbra för i flera veckor innan de fixade det så var där alltid en ledig dator i biblioteket som jag kunde använda med mitt portabla linux ^^

HAHA, måste varigt riktigt kul. Kul att de inte har bios password och bara ändrat boot ordningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200933:

Absolut inget du behöver oroa dig för
Det värsta de kan göra är att blocka dig från internet i typ 2 veckor... Lol.

Om du läser sista sidan här så ser du att hans inloggning till skolservern (och därmed även internet antar jag?) är avstängd under hela nästa termin pga detta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

okej nu har min mamma som jobbat som it tekniker pratat med rektorn och straffet har blivit mindre men jag vet inte än hur mycket :/

Visa signatur

Att programmera eller att inte programmera, det är frågan?

Permalänk
Medlem

Vad blev du straffad för? Vad jag vet så får man inte straffa någon på falska grunder. Om dom inte kan sina egna regler eller vad dom innebär så ska dom inte heller stänga av någon som inte gjorde någon skada.

Jag hade inte gett mig om jag vore dig. Dom har gjort fel och du kan bevisa det. Att stänga av dina skolresurser, för att dom inte vet vad en vanlig kommandotolk är för något, är det mest absurda jag hört.

Om något kan du säga att du scriptade din egen internet-genväg till google.com, sen bevisa att det du säger är sant. Om dom inte menar att google.com är skadligt för datorn.

Mesa dig inte på detta, ta upp det med någon högre person och kräv dina rättigheter tillbaka. Dom har inga bevis och kan inte bevisa dig skyldig till något regelbrott som åmakar deras system någon skada.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Jag antar att det finns X antal regler man måste följa för att få använda skolans datorer, vissa av dem självklara, andra konstiga och onödiga. Förmodligen är det mot en sån regel du brutit, då spelar det ingen roll huruvida det fanns något uppsåt att "skada" eller liknande, en regel är en regel hur märklig den än må vara.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepårymmen:

okej nu har min mamma som jobbat som it tekniker pratat med rektorn och straffet har blivit mindre men jag vet inte än hur mycket :/

Vilken skit skola går du på om man får fråga?

Visa signatur

Citera för svar!