Microsoft kovänder om Xbox One DRM

Permalänk
Sötast

Då kanske vi snart ser en startmeny i windows igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Feeku Visa inlägg
Men se det såhär, vilka restriktioner hade XBOX One inneburit om fysisk media "dog ut"? Vilket den mycket väl kan göra inom de kommande åren, iaf bli en betydligt mindre marknad. Vilket var MS gissning.

Det var till att börja med en dålig gissning. Och uppenbarligen gick inte konsumenter med på deras premiss att så skulle vara fallet.

Det var ej heller Microsofts "gissning" — det var deras "önskan". tänk vilken enorm ytterligare bit av den ekonomiska kakan som hade varit deras om all distribution skedde genom deras kanaler. Alla de pengar som driver alla spelaffärer, fysiska och på nätet, skulle varit deras, plus mellanskillnaden från tryck och fysisk distribution. Det är inte konstigt att se varför de vill att marknaden ska röra sig i denna riktning, men det måste inte automatiskt betyda att det är i allmänna konsumenters intresse. Tror man att marknaden alltid rör sig i en riktning som maximerar konsumentens fördelar så har man druckit lite väl mycket av Ayn Rand-juicen .

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Feeku Visa inlägg
Istället hade vi kunnat sälja våra digitala spel, dela hela våra spelbibliotek med vänner oavsett vart på jorden de befinner sig etc. Ain't that freedom for you?

Det finns inget "våra digitala spel" — det finns bara "digitala spel licensierade på annan aktörs villkor". Du äger ingenting om det är "molnet" som bestämmer om du får använda det eller inte. Vad är det för "frihet" i att köpa tillåtelse att använda en produkt tills någon annan säger att du inte får göra det längre, och samtidigt begränsar vad du får göra med den? Du använder upprepat begreppet "frihet" på företagens villkor — det kan vara läge för reflektion.

Och återigen: det finns inget som säger att Microsoft inte skulle kunna göra även detta i kombination med den tidigare fysiska modellen, om de nu primärt var intresserade av konsumentens frihet. Men det är de inte. De är intresserade av sin egen framtida vinst, "drog en rövare", och det gick inte hem.

Om de hade erbjudit denna kombination av möjligheter så kan jag se många som hade sett det som en stor fördel gentemot PS4, men det hade också varit av Microsoft att putta branschen i en riktning där konsumenten fick mer valfrihet, och det är inte där pengarna ligger. Visst har de visioner, det kan ingen förneka, men exakt vad dessa visioner innebär är en större fråga.

Tack för ett sakligt och nyanserat inlägg!

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Feeku:

Det är ju trotsallt ett börsnoterat företag

Huvudet på spiken, men det är en "förklaring" och ingen "ursäkt" .

Skrivet av Feeku:

Ett spel på skiva är ju inte ditt heller, en produkt på skiva ger dig inte automatiskt mera rättigheter än en digital version.

Det är ditt exemplar. Du kan sälja det, du kan låna ut det, etc. Det finns DRM-fria digitala spel också (jag har en ordentlig hög genom främst Humble Bundle), och det finns möjligheter att låsa spel på skiva till ett visst användarkonto varpå dessa fördelar försvinner, men i fallet med PS4 så är det uttryckligen så att de tillåter återförsäljning av fysiska spel.

Det kopplar till rättigheter etablerade i Bernkonventionen (även om tolkningsfrihet utnyttjas för fullt sedan DRM började bli vanlig), och/eller i fallet USA (där detta varit en stor fråga, trots Microsofts järnstarka position på deras marknad) deras "first-sale doctrine". Hade det inte blivit en knäckfråga i just USA tror jag inte Microsoft hade rört sig en millimeter. Hade de varit säkra på att få den amerikanska marknaden hade utvecklare sedermera utvecklat spel till plattformen ändå, och Europa hade automatiskt följt, trots initiala klagomål.

Skrivet av Feeku:

Jag ser inte varför all är så frälsta på PS4, visst jag har bokat en (är japan trotsallt), när det bara är en PS3,5. Lite ny hårdvara bara, de försökte inte ens med något nytt.

Jag har ingen konsol från nuvarande generation, och har inte planerat att köpa någon ur nästa heller. Utöver vissa element i trådarna som är tydligt färgade åt ena eller andra hållet (som alltid kommer finnas), så tror jag anledningen till den stora kontroversen kring denna fråga är just vad den implicerar för konsumenters rättigheter, idag och i framtiden. Det gör att många engagerar sig, i Sverige och globalt, tydligen så till den grad att denna "kovändning" uppstod. Det är i alla fall min spekulation.

"Lite ny hårdvara" är ett understatement för teknikhoppet hos både PS4 och Xbox One, tycker jag, men visst. Samtidigt så är ju dessa aspekter av konsolupplevelsen anledningen till att folk vill ha just konsoler. Vad gäller nyheter så kommer PS4 med sin egen molnrenderingstjänst, kopplingar till smartphones och surfplattor, livestreaming av spelsessioner, etc., så i termer av nyheter så kändes det främst som att det enda som skiljde var att Microsoft försökte ändra distributionen av spelen till sin egen fördel.

Snarast är jag förvånad över hur lika PS4 och Xbox One verkar vara av det som presenterats hittills. Nästan varje punkt i specifikationerna, både i hårdvara och i kringtjänster, har motsvarigheter. Den enda större skillnad jag kan se nu är att Xbox One har en obligatorisk rörelsesensor inkluderad medan PS4 har den som frivilligt tillval, vilket gör att PS4 ligger kan ligga en tusenlapp lägre i pris (om Eye väljs bort), samtidigt som den har snäppet vassare hårdvara på de flesta punkter.

Utöver möjligen prisskillnaden och vilken värdering man lägger i det inledande Xbox-debacle som verkar få sitt slut nu, så ser jag egentligen ingen praktisk anledning att välja konsol på någon annan grund än de spel som man av historiska kan anta kommer till respektive konsol. Vill man spela Halo och Forza Motorsport — köp Xbox. Vill man spela Metal Gear Solid och Gran Turismo — köp PS4. Rimligt är också att anta att PS4 kommer ha en större andel spel influerade av japansk spelkultur, och Xbox fler av amerikansk dito. Kommer man direkt från PC så kan Xbox kanske kännas mer hemvan; är man uppvuxen med konsoler där japanska spel dominerat (Nintendo, Sega, Konami, Capcom, Sony, Namco, …) så är PS4 mer naturlig.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Jag tror ärligt talat det är ett pr drag av microsoft för nu har alla diskuterat xbox one. Klart de visste i förväg att alla gamers skulle bli sura, det kunde 10åring som helst kunnat räkna ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Lyssnar de verkligen på sina kunder? Har de lyssnat på den massiva kritik som de fått för Windows 8? Vad finns det för garantier att de inte kommer genomföra detta i ett senare skede? Vad det handlar om är hur de gör saker och ting. Hur de valde att fokusera på TV delen när de för första gången visade upp sin konsol, sådant säger en hel del om vilken den "egentliga" målgruppen är.

Windows 8 är en helt annan historia. Tillskillnad mot vad många av Windows 8-kritikerna tror så har inte alla sidor på nätet sågat Windows 8 vid fotknölarna, i själva verket är det mer nyanserat än så med mycket positiv respons på Windows 8 också.
Exakt hur ska man garantera detta menar du? Man har t.ex. inga garantier på att Sony ändrar sig heller. Vad gäller målgrupp så kanske man bara vill bredda sig och skapa något som är mer än enbart en konsol för gaming, därför var det viktigt att visa detta. Spel kom ju i fokus under E3.

Permalänk
Skrivet av Sushikocken:

Jag tror ärligt talat det är ett pr drag av microsoft för nu har alla diskuterat xbox one. Klart de visste i förväg att alla gamers skulle bli sura, det kunde 10åring som helst kunnat räkna ut.

Jag ser inget som Microsoft gör som otroligt längre, har helt förlorat förtroende för företaget och detta en bra tid innan de visade upp den nya konsolen.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Hur är xbox one bättre än PS4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flostyle:

Windows 8 är en helt annan historia. Tillskillnad mot vad många av Windows 8-kritikerna tror så har inte alla sidor på nätet sågat Windows 8 vid fotknölarna, i själva verket är det mer nyanserat än så med mycket positiv respons på Windows 8 också.
Exakt hur ska man garantera detta menar du? Man har t.ex. inga garantier på att Sony ändrar sig heller. Vad gäller målgrupp så kanske man bara vill bredda sig och skapa något som är mer än enbart en konsol för gaming, därför var det viktigt att visa detta. Spel kom ju i fokus under E3.

Håller klart med när det gäller det här om målgrupp. Tycker att MS prickade rätt så bra där. Bara i min umgängeskrets, av de som har en konsol, så nyttjar majoriteten idag sitt gamla 360 eller ps3 som samlingspunkt när det gäller spel och film. En utveckling av det senare gör ju heller inte att det förstnämnda på något vis blir sämre... Snarare att de tar tillfället i akt och nyttjar hårdvaran till fler saker som den är fullt kapabel att utföra och ger därmed ett mervärde för konsumenten.
Gränsen mellan PC och konsol är ju numera allt grumligare och PC används ju till bra mycket mer än bara spel så varför inte göra det samma konsolen?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Safta20:

Ja tyvärr så har nog inte så många brytt sig om miljön i WOWandet av skivor...

Vad svamlar du om? :S WoW är 2005 och detta är 2013 och ska säkerligen hålla till 2020, ser du skillnaden :)??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

Jag tror ärligt talat det är ett pr drag av microsoft för nu har alla diskuterat xbox one. Klart de visste i förväg att alla gamers skulle bli sura, det kunde 10åring som helst kunnat räkna ut.

Underskatta inte företags idioti! Styrelser/företagsledningar lyssnar inte alltid till det uppenbara utan tar ofta beslut efter drömprognoser om hur det nya ska ge massvis med pengar.

Alla visste att en lösning med frivillig Metro/modern UI till windows 8 vore mycket mer omtyckt än påtvingad skit - Alla utom MS ledning.
Alla visste att nokia skulle kunna sälja massvis med hårdvara om dom likt andra tillät olika modeller med olika OS istället för att binda sig till ett som saknar marknadsandelar - alla utom Nokias ledning.

Det finns många liknande fall där företagsledningen gör idiotiska beslut samtidigt som en 10-åring, någons senila mormor eller en genomsnittlig bybo i ett uland utan el och vatten hade vetat bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det stog inget om att spelet måstes läsas konstant från läsaren, bara en snabb fix där, det stog bara att skivan måste sitta i ( någon form av DRM skydd att kolla ifall du äger produkten ) Tror nog fortfarande de kräver att man installerar den. Men inget som vet, de har inte uttalat sig om detta.

Källa: http://news.xbox.com/2013/06/update

Den största nyheten här dock är att de gör konsolen regions fri. Den absolut viktigaste punkten.

Fast det kan ju inte heller stämma att skivan måste vara i då de visade på E3 att man kan växla mellan spel on-the-fly när man får inbjudningar från vänner på Live.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Bakåtsträvare my ass. Jag vill kunna låna ut min skiva som jag har köpt till alla mina kompisar. Varför måste Microsoft veta vilka personer (Ip-nummer) mina kompisar är? Det är hela tiden den där övervakningen som stör mig, för att inte tala om Kinnect. När det kommer till den digitala marknaden-vad finns det för anledning för att köpa ett helt nytt spel, när man kan köpa det som begagnat? För att man ska ha spelet först? Det kan jag leva utan..
Förresten riktigt bra skrivet av phz.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av TinXery:

400 kr dyrare typ

Snarare 600kr. Oavsett så är det några hundringar man sparar som kan gå till något annat
än till något som ändå bara står och dammar.

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

1 problem fixat, 999 kvar. Typ.

got 999 problems but drm 'aint one

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Jag har ingen konsol från nuvarande generation, och har inte planerat att köpa någon ur nästa heller. Utöver vissa element i trådarna som är tydligt färgade åt ena eller andra hållet (som alltid kommer finnas), så tror jag anledningen till den stora kontroversen kring denna fråga är just vad den implicerar för konsumenters rättigheter, idag och i framtiden. Det gör att många engagerar sig, i Sverige och globalt, tydligen så till den grad att denna "kovändning" uppstod. Det är iaf min spekulation.

"Lite ny hårdvara" är ett understatement för teknikhoppet hos både PS4 och Xbox One, tycker jag, men visst. Samtidigt så är ju dessa aspekter av konsolupplevelsen anledningen till att folk vill ha just konsoler. Vad gäller nyheter så kommer PS4 med sin egen molnrenderingstjänst, kopplingar till smartphones och surfplattor, livestreaming av spelsessioner, etc., så i termer av nyheter så kändes det främst som att det enda som skiljde var att Microsoft försökte ändra distributionen av spelen till sin egen fördel.

Snarast är jag förvånad över hur lika PS4 och Xbox One verkar vara av det som presenterats hittills. Nästan varje punkt i specifikationerna, både i hårdvara och i kringtjänster, har motsvarigheter. Den enda större skillnad jag kan se nu är att Xbox One har en obligatorisk rörelsesensor inkluderad medan PS4 har den som frivilligt tillval, vilket gör att PS4 ligger kan ligga en tusenlapp lägre i pris (om Eye väljs bort), samtidigt som den har snäppet vassare hårdvara på de flesta punkter.

Utöver möjligen prisskillnaden och vilket värdering man lägger i det inledande Xbox-debacle som verkar få sitt slut nu, så ser jag egentligen ingen praktisk anledning att välja konsol på någon annan grund än de spel som man av historiska kan anta kommer till respektive konsol. Vill man spela Halo och Forza Motorsport — köp Xbox. Vill man spela Metal Gear Solid och Gran Turismo — köp PS4. Rimligt är också att anta att PS4 kommer ha en större andel spel influerade av japansk spelkultur, och Xbox fler av amerikansk dito. Kommer man direkt från PC så kan Xbox kanske kännas mer hemvan; är man uppvuxen med konsoler där japanska spel dominerat (Nintendo, Sega, Konami, Capcom, Sony, Namco, …) så är PS4 mer naturlig.

Dom största anledningarna att jag hellre skulle välja PS4 före Xbox One var
att man inte behöver Eye vilket gör det billigare. Och sedan att man kan sälja/låna
spel precis som förr, fast det ska man kunna med Xbox också nu, så den gäller inte längre.
Men sen har jag aldrig varit intresserad av dom exklusiva Xbox spelen, gillar inte Halo till exempel.
Medan exklusiva spel till PS verkar riktigt bra många av dom.
Nu kan man tro att det du säger ang. Japanska och Amerikanska spel stämmer då jag faktiskt hade
både PS1 och PS2 (har inte PS3 utan Xbox 360) men jag tror inte det är så riktigt.
Om vi tar Naughty Dog som exempel, dom gör väl bara spel till Playstation?
Dom gjorde Crash Bandicoot till PS1 (vad man älskade det som liten:P)
Jak(Jack?) spelen var endast till PS2. Vi har Uncharted och nya The Last Of Us
som bara är till PS3. Detta är ett Amerikanskt företag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Friterad:

Nu kan man tro att det du säger ang. Japanska och Amerikanska spel stämmer då jag faktiskt hade
både PS1 och PS2 (har inte PS3 utan Xbox 360) men jag tror inte det är så riktigt.
Om vi tar Naughty Dog som exempel, dom gör väl bara spel till Playstation?
Dom gjorde Crash Bandicoot till PS1 (vad man älskade det som liten:P)
Jak(Jack?) spelen var endast till PS2. Vi har Uncharted och nya The Last Of Us
som bara är till PS3. Detta är ett Amerikanskt företag.

Ja, du har rätt i att det finns undantag; det är inget "krav" på att japanska företag bara får göra exklusiva spel till PS4 eller vice versa . Men eftersom Sony säljer enormt bra i Japan där Microsoft inte verkar gå hem (PS3 har där sålt 5 gånger fler enheter än Xbox 360; PS2 sålde 10 gånger fler enheter än Xbox; Japan var inte ens ett av lanseringsländerna för Xbox One, där tom Sverige fick vara med; jag har sett krönikörer spekulera om Microsoft öht tänkte släppa Xbox One i Japan, eller bara fokusera på väst), och Microsoft har sin starkaste marknad i USA, så blir det lätt så att om en studio ska göra ett exklusivt spel som troligen skulle sälja i Japan så är det rimligt att välja PS4 (och/eller Wii U, men det är en lite annan del av marknaden) som plattform.

Det handlar också snarare om spelkultur än exakt geografisk placering av utvecklarstudios, även om de båda sakerna korrelerar en hel del.

Och återigen: det är ingen bestämd "regel", utan bara en föreslagen statistisk effekt över hela de tillgängliga spelbiblioteken.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Kan ju inte säga att jag är förvånad med tanke på kritiken de fick...

Nu får vi se vad Sony kan kontra med...

En betydligt mycket bättre enhet för lägre pris, räcker inte det?

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Jaha så nu försvann funktionen med att dela spelbibliotek mellan 10 personer. Hur fan tänker folk egentligen, nu kan jag äntligen ta med min Xbox One till stugan tre veckor om året och slippa försöka gå online med mobilen en gång om dagen? Men jag har inte mer tillgång till mina polares 30 andra spel när jag är hemma de andra 49 veckorna utan att vi ska springa med discar fram och tbx. Hade varit sjukt bra att kunna sitta i soffan i lugn och ro och bara välja mellan en massa spel. Hur tänker folk egentligen?

Sjukt dålig förändring som kommer kosta mycket mer än det smakar för alla som har tillgång till intenet.

Så ni menar på fullaste allvar att alla tio "familjemedlemmar" skulle kunna spela samma spel samtidigt. Knappast!
Det skulle gå att låna ut ett och samma spel till samma person EN gång. Därefter skulle även kompisen bli tvungen att köpa spelet för att kunna spela.

Så nej, helt rätt av Microsoft att byta strategi.
Och ni som vill köpa spel online är ju bara att ni gör det. Finns ju Games on Demand.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem

vågar påstå att skadan är redan gjord.

Blir en ps4 för mig, även om microsoft till slut kanske kan matcha på alla fördelar/nackdelar så blir det av ren princip en ps4

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Skrivet av TinXery:

sen glömde du skype, twitch, 3 kernel system (3 operativsystem som arbetar i ett för att få en bättre effekt, ungefär som skillnaden mellan duel core kernels och quad core kernels) du vet sådana saker som datorn användare utnyttjar. sen så var det ju att spelen som dem har visat på ps4 helt enkelt inte intresserar mig, dels för att dem mesta är inte exclusiva till ps4.

btw ps4s kamera är en dålig kopia av kinect 2.0

Skype kan jag möjligen ge - fast cross game chat med party finns på PS4. Streaming är som sagt en av PS4ans största satsningar. De där tre operativsystemen använder upp 40% av ramminnet i Xbox One så hur fan är det en fördel? Man har i praktiken dragit konsolen närmare en PC som med sina tunga operativsystem är ökända för att inte prestera lika bra som konsoler - och nu skall X1 göra detsamma...Smarrrrrt.. Trots detta så har PS4 faktiskt också en dedikerad CPU till multitasking så även där faller dina argument.

Jag tycker man borde läsa på om BÅDA plattformarna innan man ger sig hals över huvud in i en sådan här diskussion - gör det nästa gång.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Vet inte om jag håller med honom, var nämligen tvungen att stänga av ungefär 20 sekunder in i klippet.. Jisses vad jobbig han var. Slappna av...

Beror väll helt på vilken typ utav smak man har på reviewers, tycker han och tex Angry Joe är väldigt bra.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

got 999 problems but drm 'aint one

Säg 50 fel så tror jag dig.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk

Tjatet om att PS4an har bättre prestanda spelar väl ingen roll om den inte kan använda den?
Om spel utvecklas till Xbone och portas över till PS4 så blir väl inte grafik/fpsen högre, eller har jag fel?
Visst att på de exklusiva titlarna så kommer de utnyttja prestandan.

Visa signatur

**Inget värt att skryta om**

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Beror väll helt på vilken typ utav smak man har på reviewers, tycker han och tex Angry Joe är väldigt bra.

Självfallet är det helt och hållet subjektivt.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Bra gjort men för mig spelar ingen roll, blir PS4 ändå

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

är det verkligen så illa

Ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Titta på PS3. Har mycket bättre prestanda än 360 ändå var 360 bättre på att utnyttja sin hårdvara i spel. Nej alla som säger att de ska köpa PS4 för den har bättre prestanda kanske ska vänta och se hur den verkligen presterar först?

Skadan MS gjort är nog större än de någonsin insett. Och frågan är om man vågar lita på att de inte inför detta i framtiden. Jag är kluven om det ens blir en nästa gens spelkonsol.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpkt:

Titta på PS3. Har mycket bättre prestanda än 360 ändå var 360 bättre på att utnyttja sin hårdvara i spel. Nej alla som säger att de ska köpa PS4 för den har bättre prestanda kanske ska vänta och se hur den verkligen presterar först?

Skadan MS gjort är nog större än de någonsin insett. Och frågan är om man vågar lita på att de inte inför detta i framtiden. Jag är kluven om det ens blir en nästa gens spelkonsol.

Konsolen har ju uppenbarligen stöd för det, så de kanske slår på det när tillräckligt många har köpt, via någon skum uppdatering.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Bra gjort men för mig spelar ingen roll, blir PS4 ändå

Bra gjort, men för mig spelar det ingen roll, för mig det blir det ändå aldrig någon konsoll

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Såja nu är dom nästan framme, om vi nu kan lägga den spionerande Kinect-modulen i en låda och slippa ha den inkopplad för att maskinen ska fungera så är jag nöjd.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör