Permalänk

Ombygge av nätagg

Tänkte att det var bra att dokumentera mitt ombygge av ett gammalt Compaq nätagg. Slutprodukten skall bli en "lab bench PSU", hur man nu än översätter det till begriplig svenska. Har inte något direkt behov utav slutprodukten men jag hade ändå inget bättre att göra av det gamla nätaggregatet!

OBS! Bilderna är tagna med mobilkameran och vissa är felvända då de är tagna i landskapsläge. Rotationen är det inga fel på då man ser på dem på datorn, men SweClockers berättar istället sin egna historia...

P.S. Bygget & galleriet är ännu inte klart.

Ombygge av nätagg

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Inaktiv

Häftigt! Tänkte själv bygga ett sådant för inte så länge sedan, men eftersom elkunskaperna inte är dom bästa så ville jag inte prova men kul att någon kan visa hur det blir

Permalänk
Medlem

Skoj, byggde själv något liknande, fast i en större låda med några andra högre utspänningar, samt ett LM317-krets som låter mig variera 0-32V med lägre strömuttag. Tar och tittar in på dit projekt då och då.

Ett allmänt tips är för övrigt att aldrig göra ett galleri med pågående projekt. Gör en tråd för projektet, och samla sedan de bästa bilderna samt det slutgiltiga resultatet i ett galleri. Många sådana här projekt avslutas aldrig, dessutom får ofärdiga projekt alltid lägre betyg.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jory89:

Skoj, byggde själv något liknande, fast i en större låda med några andra högre utspänningar, samt ett LM317-krets som låter mig variera 0-32V med lägre strömuttag. Tar och tittar in på dit projekt då och då.

Ett allmänt tips är för övrigt att aldrig göra ett galleri med pågående projekt. Gör en tråd för projektet, och samla sedan de bästa bilderna samt det slutgiltiga resultatet i ett galleri. Många sådana här projekt avslutas aldrig, dessutom får ofärdiga projekt alltid lägre betyg.

Tack för tipset

Permalänk
Skrivet av anon192230:

Häftigt! Tänkte själv bygga ett sådant för inte så länge sedan, men eftersom elkunskaperna inte är dom bästa så ville jag inte prova men kul att någon kan visa hur det blir

Du får enkelt fram resultat på YouTube - ATX to lab bench PSU.

Skrivet av Jory89:

Skoj, byggde själv något liknande, fast i en större låda med några andra högre utspänningar, samt ett LM317-krets som låter mig variera 0-32V med lägre strömuttag. Tar och tittar in på dit projekt då och då.

Ett allmänt tips är för övrigt att aldrig göra ett galleri med pågående projekt. Gör en tråd för projektet, och samla sedan de bästa bilderna samt det slutgiltiga resultatet i ett galleri. Många sådana här projekt avslutas aldrig, dessutom får ofärdiga projekt alltid lägre betyg.

Trevligt! Jag har själv beställt mig ett par LM317-kretsar som bör slinka ner i brevlådan när som helst.

Jo, jag insåg det först efter att jag hade laddat upp allting, tyvärr... Blev precis klar med lådan och bilder tagna med systemkamera kommer upp under eftermiddagen. God natt morgon!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║