Youtubevideos buffrar inte?

Permalänk
Medlem

Youtubevideos buffrar inte?

Som rubriken säger, youtube fungerar inte längre på min dator. Ni kan se i signaturen nedan vad jag har, det ska ju vara tillräckligt... Kan inte ens kolla i 144p (men det spelar väl ingen roll för i så låg upplösning ser man inget ändå... ) Men har fungerat perfekt i HD på samma dator med samma internetuppkopping som jag har nu, det är bara på senaste tiden det inte har fungerat. Har provat att uppdatera/installera om flash player, starta om router, använda olika webbläsare mm men inget fungerar längre. Någon som har något tips på vad jag kan göra? Kan även tillägga att mitt internet fungerar till allt annat, det är bara youtube som det inte går med.

Min internetuppkoppling: (testresultat från http://speedtest.net/ )
Ping: 34 ms
Hämtningshastighet: 15,50 Mbit/s
Överföringshastighet: 2,17 Mbit/s

ISP: Telia

Vore trevligt om någon hade en bra lösning.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaraxor:

Som rubriken säger, youtube fungerar inte längre på min dator. Ni kan se i signaturen nedan vad jag har, det ska ju vara tillräckligt... Kan inte ens kolla i 144p (men det spelar väl ingen roll för i så låg upplösning ser man inget ändå... ) Men har fungerat perfekt i HD på samma dator med samma internetuppkopping som jag har nu, det är bara på senaste tiden det inte har fungerat. Har provat att uppdatera/installera om flash player, starta om router, använda olika webbläsare mm men inget fungerar längre. Någon som har något tips på vad jag kan göra? Kan även tillägga att mitt internet fungerar till allt annat, det är bara youtube som det inte går med.

Min internetuppkoppling: (testresultat från http://speedtest.net/ )
Ping: 34 ms
Hämtningshastighet: 15,50 Mbit/s
Överföringshastighet: 2,17 Mbit/s

ISP: Telia

Vore trevligt om någon hade en bra lösning.

Välkommen till klubben!

Vi är för tillfället ett par miljoner personer som har problem med Youtube och vi växer konstant.

Finns ingen riktig lösning på problemet vad jag vet, bara att vänta och hoppas att YT 'un-f*ckar' allt...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

För mig fungerar buffringen bättre när jag kör med deras html5 version. Det kan vara värt ett försök om du inte testat det tidigare

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,8GHz - MSI Tomahawk b350 - Sapphire Radeon 7870 2Gb - 16Gb Corsair LPX @ 2800MHz

Permalänk
Inaktiv

Har hört detta förut, Youtube-servrarna är det inget fel på, det verkar som om det är hos ISPn felet ligger. Prova att köra via proxy och därmed lura ISPn.

Permalänk
Medlem

Vi fick väl till svar att Telias länk till Google är överbelastad och dom skulle ha fixat det i April. Jag har haft problem mer eller mindre i över ett år nu.

Jag blev less och fixade VPN från Anonine, det fungerar betydligt bättre.
Synd bara att det kostar pengar varje månad.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolle80:

För mig fungerar buffringen bättre när jag kör med deras html5 version. Det kan vara värt ett försök om du inte testat det tidigare

Wow. Tack! Det fungerade faktiskt Kollar i 1080p just nu utan problem!!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Avstängd

funkar på mobilen för mig men nästan aldrig via datorn och absolut aldrig på min raspb med XBMC..

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

kolla in denna länken som jag hitta från en annan tråd innan idag.

How to stop YouTube sucking (Windows guide)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Vi fick väl till svar att Telias länk till Google är överbelastad och dom skulle ha fixat det i April. Jag har haft problem mer eller mindre i över ett år nu.

Jag blev less och fixade VPN från Anonine, det fungerar betydligt bättre.
Synd bara att det kostar pengar varje månad.

Jag har fått samma svar alla gånger jag mailat och klaga hos Telias support.
Min egna gissning är: Telia vill att Google (dom äger youtube) ska betala för en ny/uppgraderad länk. Medans Google anser att ansvaret ligger hos Telia.
So basicly nothing happens....

Permalänk
Medlem

De är så att vi som ha Telia ha problem med att kolla på Youtube som dom flesta ha förstått, men Telia vet om problemet och dom håller redan på fixa problemet men de tar en stund, ärendet ha varit sen i Januari. Men är snart uppklarat...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Exakt samma problem för mig gäller även andra sidor med tung streaming.

http://images.wikia.com/vampirediaries/images/1/11/If_you_kno...

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Exakt samma problem för mig gäller även andra sidor med tung streaming.

http://images.wikia.com/vampirediaries/images/1/11/If_you_kno...

Har du provat att byta Browser?

Visa signatur

/Rocksman