Permalänk
Medlem

Problem med svart rand runt skärmen.

Hej!

Jag startade datorn nyss och då blev det ett svart rand runt skärmen. Nej, jag har ingen ny skärm och jag har startat om datorn.

Jag vet inte varför detta hände nu och jag har haft datorn sen oktober. Är det någon som vet hur man kan göra för att fixa problemet?

Jag vet att detta är lite information men jag vet inte vad jag ska säga mer. Ifall ni har några frågor så är det bara att fråga

//David

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davidson:

Hej!

Jag startade datorn nyss och då blev det ett svart rand runt skärmen. Nej, jag har ingen ny skärm och jag har startat om datorn.

Jag vet inte varför detta hände nu och jag har haft datorn sen oktober. Är det någon som vet hur man kan göra för att fixa problemet?

Jag vet att detta är lite information men jag vet inte vad jag ska säga mer. Ifall ni har några frågor så är det bara att fråga

//David

Kan ju vara GPU-skalningen som kanske ändrat sig.. Men bästa vore om du tog en bild på eländet.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag tog en bild som du ser nedan. Men när jag tar bilden så är allting med och inte de svarta kanterna. Jag glömde säga förut att de svarta kanterna döljer en bit av skärmen.

Permalänk
Medlem

kolla så du inte har overscan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av meion:

kolla så du inte har overscan!

Hur kollar jag det? (Jag är inte bra på detta)

Permalänk
Medlem

Jag fixade problemet så ni kan stänga denna tråd.

Jag gick in på Nividas kontrollpanel och upplösningar. Där hade jag den vanliga upplösningen på men jag klickade på att ställa in den fast den redan var på och det löste problemet och de svarta kanterna försvann