Permalänk

Köp av ny hdmi kabel ?

Hej

Jag tänkte köpa en ny hdmi kabel så att jag kan köra min skärm i 3d, har en asus skärm : http://www.inet.se/produkt/2204980/asus-27-vg278hr-144hz-nvid....

så jag vill kunna spela i 3d i 144 hz med full hd.

är den här kabeln nå bra : http://www.dustinhome.se/product/5010597346/belkin-hdmi-hdmi-... ?

eller den här : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=310734#rparams=ss= ?

kan tänka mig en kabel runt 500 kr.

vill ju att kabeln ska klara 144 hz i 3d med full hd.

ser mycket på film i bluray kvalite och spelar mycket spel på den, ska och så se på mycket 3d bluray filmer på den sen när jag kan

Permalänk
Medlem

Du ska ha en dual link DVI-D för 3D.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasCreep:

Det ska kvitta vilken HDMI kabel du köper, satsa på någon billig för i och med att det är digitala signaler gör kabeln ingen skillnad.

HDMI har inte stöd för mer än 60Hz för tillfället.
Han bör välja en Dual-link DVI kabel för att kunna köra 144Hz med 3D.
Displayport kabel funkar också men hans skärm har tyvärr inte en ingång för Displayport.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

HDMI har inte stöd för mer än 60Hz för tillfället.
Han bör välja en Dual-link DVI kabel för att kunna köra 144Hz med 3D.
Displayport kabel funkar också men hans skärm har tyvärr inte en ingång för Displayport.

Aha okej, där lärde jag mig något nytt!

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk

hdmi

Skrivet av Justin91:

HDMI har inte stöd för mer än 60Hz för tillfället.
Han bör välja en Dual-link DVI kabel för att kunna köra 144Hz med 3D.
Displayport kabel funkar också men hans skärm har tyvärr inte en ingång för Displayport.

så det funkar inte å köra i 3d fast det står det ?

det står ju full hd 3d

Permalänk

jasså :), funkar inte en hdmi kabel då ?. det står ju full hd 3d

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioaktivgurka:

jasså :), funkar inte en hdmi kabel då ?. det står ju full hd 3d

Bluray 3D är bara 48 Hz, och HDMI stöder upp till 60 Hz.
nVidia tillåter väl inte ens att man aktiverar 3D på 60 Hz?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Bluray 3D är bara 48 Hz, och HDMI stöder upp till 60 Hz.
nVidia tillåter väl inte ens att man aktiverar 3D på 60 Hz?

aha, tror inte det

Permalänk

Wait WHAT?! HDMI kabel för 400 spänn!" är du galen?! Det är digital signal vi snackar om här, kabelkvalité spelar ingen roll för bildkvalitén. Det är inte som analogt där signalen kan bli dålig eller störd. Digitalt är lika med, antingen kommer signalen fram, eller inte alls.

Köp den billigaste kabeln du kan hitta så är det lungt.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 4everapple1:

Wait WHAT?! HDMI kabel för 400 spänn!" är du galen?! Det är digital signal vi snackar om här, kabelkvalité spelar ingen roll för bildkvalitén. Det är inte som analogt där signalen kan bli dålig eller störd. Digitalt är lika med, antingen kommer signalen fram, eller inte alls.

Köp den billigaste kabeln du kan hitta så är det lungt.

Japp detta stämmer helt och hållet.
Dessutom kan en kabel med sköld som denna för 400 spänn har börja agera som antenn och plocka upp allt möjligt. För jag antar att din dator och skärm inte är sköldade?

Skickades från m.sweclockers.com