Hjälp !!! snabbt!! datorn startar inte....

Permalänk

Hjälp !!! snabbt!! datorn startar inte....

Har precis satt i hop min nya dator som består av :

abit nf7-s
2400+
twinmos 256DDR400
hercules 9700pro
seagate barra 4 60gb
350W nätagg
2 chassi -fläktar + en enermax på en slk-800
Lite-on cd-rom 52x

det är så att den den startar i typ 2 sec sen dör den igen =(. alla fläktar rör sig vad jag ser. jag har anslutit HD:n till det nya SATA direkt med konvertern som följer med och kopplat det till MB.Cd-romen har jag anslutit via vanlig IDE. Vad är det som gör att den startar med sen stänger igen ?

Mycket tacksam för alla svar !

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med en dator som jag byggde ihop. Då var det nån kortslutning. Moderkortet tog i chassiplåten. Kolla så att den inte gör det typ.

Uhmm mycket hjälp jag var då

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Medlem

ingen aning, men kortis ngnstans kanske.
Testa bara för skojjs skull o köra vanlig IDE på diskfan då

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk

har provat ändra till vanlig IDE och kollat om moderkortet rör chassit nånstans men det gör det inte,funkar fortfarande inte =( , det måste va nånting som den inte vill och stänger av sig , men VAD !!

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

nu har jag prövat att bara ha det nödvändigaste isatt , men den gör likfan likadant , jag får spel ! ingen som har varit med om detta tidigare förutom F-ray ?

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

Flänsen har kontakt med processorn?
Du har en fläkt ikopplad till CPUfläkt-kontakten på moderkortet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Fan jag har samma skitproblem efter att jag har moddat min taisol......datorn går i typ 2 sec o sen lägger den av..:(
ja, jag har en cpufläkt kopplad till kontakten...har dessutom tagit bort kylflänsen och gjort om hela proceduren men det hjälps inte..:(((((
VA FAAAEEn kan det vara?

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

Har kopplat ur allting men det ger inget resultat....nu har jag bara er kvar som ett hopp annars lägger jag av med datorer......BUäääää

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

Hmm...hadde satt dit bygeln fel så att prollen fick ingen kontakt...:(

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handsomeer
Hmm...hadde satt dit bygeln fel så att prollen fick ingen kontakt...:(

så ditt fixade sig ? ska kolla min kylare också , och ja , jag har kopplat min enermax till cpufläkt-uttaget. fan dem pinnen som man ska sätta skruvmejseln på slk-800:an bröts av första gången jag satt på den.....föresten vilken bygel menar du ?

Edit: min cpu var en AIVHB, är den bra till OC ?

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk

morris fick du nån ordning på datorn ? har precis samma problem som dig och har inte lyckats hitta nån lösning på problemet..

Permalänk
Medlem

min dator dör åxå. kan det vara så att prollen inte har kontakt med flänsen även om den är igång i typ 5 minuter med bra temps och sen dör?

Visa signatur

[Datoribyrålåda]-[2500K]-[16GB DDR3]-[120 GB SSD + 60GB SSD + 1TB HDD]-[4TB USB3]-[4TB NAS]

Permalänk
Hedersmedlem

det skulle ju kunna vara nätagget också

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002

så ditt fixade sig ? ska kolla min kylare också , och ja , jag har kopplat min enermax till cpufläkt-uttaget. fan dem pinnen som man ska sätta skruvmejseln på slk-800:an bröts av första gången jag satt på den.....föresten vilken bygel menar du ?

Edit: min cpu var en AIVHB, är den bra till OC ?

Byt ut Enermax fläkten och prova Eller koppla den direkt till nätaggregatet

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Kolla minnet... Hade liknande problem.

Permalänk
Medlem

ställ Enermaxen på högsta möjliga RPM/varvtal.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte starta min dator med min enermax 80mm inkopplad på moderkortet. Däremot funkar det finfint när den är inkopplad på en molex.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellefjant
morris fick du nån ordning på datorn ? har precis samma problem som dig och har inte lyckats hitta nån lösning på problemet..

jadå! det funkar fin fint , problemet var den klisterlappen under slk:n , jag hade glömt den , var så uppe i att få fast fläkten på flänsen , men sen starta den upp som den skulle och kunde fixa allting. Så ni som har problem ,kolla så att flänsen har riktig kontakt med cpu:n.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

Kom på att jag hade samma problem

Visa signatur

Mållös!