Google når en miljard Android-aktiveringar – avtäcker Android 4.4 "Kitkat"

Permalänk
Medlem

Är lite besviken över namnet faktiskt. Key lime pie är ett fritt recept, precis som alla tidigare Android-versioner, medan Kit Kat är ett varumärke som ägs av Nestlé. Det känns så jävla mycket sellout över det hela.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Bara jag som tycker det är lite smålustigt att han använder Twitter för att avslöja saker istället för den egna Google+ tjänsten?
Jag föredrar Twitter eftersom det är så mycket snabbare för korta, små meddelanden till många människor, men ändå, lite småkul.

Dessutom småtragiskt att Google låter sig mutas av Nestle, ett företag som vill sälja vatten till de fattigaste i världen för skyhöga priser. Det är ett kriminellt företag.

Tack! Började undra om jag höll på att bli galen, kunde inte alls förstå alla dessa positiva reaktioner. Tycker detta rimmar väldigt illa med "Don't be evil'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Indeed. Nestle är ett av de jävligaste företagen här på våran planet. Mycket mycket tråkigt Google..

Började bli orolig när jag först inte hittade någon kommentar som tog upp detta. En liten del av mig trodde att Google hade någon form av medmänsklighet.. Men Nestle?! Nästa version blir väl Monsanto då..

Permalänk
Medlem

" It's just two giants in their own respective fields coming together for a bit of a good time, but the benefits will likely be seen across the board for both parties."

Jo, Det är alltid pengar inblandat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Är lite besviken över namnet faktiskt. Key lime pie är ett fritt recept, precis som alla tidigare Android-versioner, medan Kit Kat är ett varumärke som ägs av Nestlé. Det känns så jävla mycket sellout över det hela.

Vad spelar det för roll vad skiten heter?

Permalänk

Tack för länken! Riktigt intressant läsning som ger ett helt annat perspektiv på det hela.

Jag tycker dock fortfarande att "KitKat" klingar en gnutta negativt, i och med att det är ett varumärke och inte någonting "oberoende" så att säga. Men jag förstår också Googles resonemang kring att "Key Lime Pie" inte är någonting som de flesta vet vad det är. Tycker dock att de borde kunnat hitta någonting annat passande på bokstaven "K".

Skrivet av SprengdPanda:

Vad spelar det för roll vad skiten heter?

Det är väl klart att namnet spelar roll? Du menar alltså att "Android 4.4 KnullKompis" inte hade fått dig att lyfta på ögonbrynen ens lite?

Permalänk
Skrivet av Tacomix:

" It's just two giants in their own respective fields coming together for a bit of a good time, but the benefits will likely be seen across the board for both parties."

Jo, Det är alltid pengar inblandat.

Självklart hoppas Nestle sälja mer KitKat efter detta, men efter att ha läst länken tror jag inte att de betalat Google någonting.

Google vill väl egentligen bara ha ett namn på en sötsak som alla känner igen. Någon kläcker idén KitKat och de lägger fram det för Nestle, som själklart säger ja. Svårare än så är det nog inte. Så det känns lite mer ok även om jag fortfarande föredrar Key Lime Pie

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Någon som kollat på kitkat.com? Tror ni något där teasar om kommande Nexus 5? "Sleek exterior, refined software, unique unibody, edge to edge display, universal compability". Tro vad man vill, kanske bara ett sammanträffande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Vad spelar det för roll vad skiten heter?

Det spelar all roll i världen. Open source handlar inte om licenser för välkända varumärken som i sin tur kommer tjäna enormt mycket pengar på detta. Bara av att offentliggöra denna nyhet så lär det finnas en hel del som köpt sig en KitKat© pga nyheten.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhacha:

Väntar fortfarande på 4.2 =/ /Sg3

Samsung har sagt att SGS III kommer hoppa direkt till 4.3, så lugna ner dig.

Permalänk
Skrivet av Ralleballe:

Någon som kollat på kitkat.com? Tror ni något där teasar om kommande Nexus 5? "Sleek exterior, refined software, unique unibody, edge to edge display, universal compability". Tro vad man vill, kanske bara ett sammanträffande.

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du att den ska tillverkas av Nestle?

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Någon som kollat på kitkat.com? Tror ni något där teasar om kommande Nexus 5? "Sleek exterior, refined software, unique unibody, edge to edge display, universal compability". Tro vad man vill, kanske bara ett sammanträffande.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter helt klart för sammanfallade för att vara en slump. Ska bli intressant att se vad de hittar på.

Permalänk

Finns tyvärr inte en chans att det är Google som har betalat, det är Google som har sålt reklam ( vilket är en viktig del av företagets inkomst) till högst betalande.

Permalänk
Medlem

Efter alla konstiga nyheter på mobilsidan på sistone, och iom Nokias försäljning så gäller väl en Nexus. Mej som Android anit fanboy så har de iaf övertygat.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som ser hånet mot Apple iom reklamfilmen om den fantastiska KitKat 4.4?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Accipiter46:

Google vill väl egentligen bara ha ett namn på en sötsak som alla känner igen. Någon kläcker idén KitKat och de lägger fram det för Nestle, som själklart säger ja. Svårare än så är det nog inte. Så det känns lite mer ok även om jag fortfarande föredrar Key Lime Pie

Men å andra sidan så har de ju haft namnet eclair innan och vet alla vad det är? jag har iallafall ingen aning om hur det smakar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ozzed:

Key Lime Pie är fantastiskt gott och oftast dyrt

"Antalet aktiveringar inkluderar inte enheter som levererats till distributörer och återförsäljare, utan en faktisk aktivering på en inhandlad produkt."

Microsoft fick just en pungspark så det sjöng om det!

Jag är lite skeptisk till lime Med KitKat vet man vad man får!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Microsoft fick just en pungspark så det sjöng om det!

Du är farligt besatt av Microsoft !

Skrivet av Accipiter46:

Självklart hoppas Nestle sälja mer KitKat efter detta, men efter att ha läst länken tror jag inte att de betalat Google någonting.

Google vill väl egentligen bara ha ett namn på en sötsak som alla känner igen. Någon kläcker idén KitKat och de lägger fram det för Nestle, som själklart säger ja. Svårare än så är det nog inte. Så det känns lite mer ok även om jag fortfarande föredrar Key Lime Pie

Ja, vilken sablans tur att Google rider in på vita hästen till räddning av alla som inte vet vad Key lime pie är !
92% av Googles intäkter kommer säkert från välgörenhet och inte reklam försäljning !

Permalänk

Jag som tänkte gå och handla precis innan jag såg detta. Gissa vad som lades till på inköpslistan..... ammmmwwwwh

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Indeed. Nestle är ett av de jävligaste företagen här på våran planet. Mycket mycket tråkigt Google..

Håller med fullständigt - Nestlé beter sig bl.a. som svin i tredje världen där de marknadsför bröstmjölksersättning till fattiga människor som sedan blandar det med förorenat vatten för att de inte har något rent.

Så det får bli nästa version av Android för mig - varför inte 4.5 eller 5.0 Absolute edition, den flaskformen borde ju passa loggan perfekt! Å då vill jag gå på Googles releaseparty!

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Jag bakade ju en key lime pie för ett tag sedan, blev såklart inspirerad av android. Tråkigt att de byter, för det var väldigt gott (godare än kitkat)

Yupp, Key Lime Pie är mycket godare än KitKat! Cloetta Kexchoklad är också mycket godare än KitKat

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk

Fasen jag som såg fram emot en god Key Lime Pie i handen.

Permalänk
Medlem

"It's our goal with Android KitKat to make an amazing Android experience available for everybody."
Det var lite anonymt. Vad blir nytt i 4.4?

Permalänk
Medlem

Bah. Frågan är om jag måste bojkotta 4.4 enbart pga den ruttna sponsorn...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag är lite skeptisk till lime Med KitKat vet man vad man får!

Fast Key lime har en speciellt fantastisk limesmak

Skrivet av Arie:

Du är farligt besatt av Microsoft !

"Microsofts felaktiga sätt att redovisa användardata", menar du?

Och, Mja... besatt och besatt... Jag har en utgångspunkt i det jag skriver som bygger på att det Microsoft håller på med nu är helt felaktigt, och det är, i mitt tycke, inte konstigare än att andra har en utgångspunkt i det de skriver som bygger på att det Microsoft gör nu är helt rätt. Vari själva "besattheten" finns förstår jag inte.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ozzed:

Fast Key lime har en speciellt fantastisk limesmak

Fast KitKat har en särskilt chokladkexig smak

Usch, nu blir man bara hungrig...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.dv:

"It's our goal with Android KitKat to make an amazing Android experience available for everybody."
Det var lite anonymt. Vad blir nytt i 4.4?

Det har de inte gått ut med än, men vad det ryktats om är att de gjort en hel del optimeringar som gör att det ska snurra på bra även på klenare mobiler. Det är kanske det de menar med "available for everybody."

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast Key lime har en speciellt fantastisk limesmak

"Microsofts felaktiga sätt att redovisa användardata", menar du?

Och, Mja... besatt och besatt... Jag har en utgångspunkt i det jag skriver som bygger på att det Microsoft håller på med nu är helt felaktigt, och det är, i mitt tycke, inte konstigare än att andra har en utgångspunkt i det de skriver som bygger på att det Microsoft gör nu är helt rätt. Vari själva "besattheten" finns förstår jag inte.

Att även i en helt orelaterad tråd så kan du inte hålla dig ifrån att tänka på MS och kasta skit.