Google når en miljard Android-aktiveringar – avtäcker Android 4.4 "Kitkat"

Permalänk
Medlem

Fantastiska nyheter! Älskar KitKat och hoppas Google kan leverera. Ge mig en Nexus 5 så att jag kan byta ut mil Iphone 4S.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Jo, för det ska man verkligen behöva göra på en flaggskeppstelefon från den störta tillverkaren i branschen.

Jag håller med dig, det ska inte behövas. Men nu är verkligheten som sådan att det tyvärr faktiskt behövs.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Jo, för det ska man verkligen behöva göra på en flaggskeppstelefon från den störta tillverkaren i branschen.

Nej, men det gör man ändå bara för att man kan

Permalänk

Jag hade velat en e Go o glá me kexchoklá istället

Permalänk
Medlem

HOPPAS TILL GUDARNA ATT KITKAT SLÄPPER EN SPECIAL EDITION ANDROID KITKAT SOM PÅ BILDEN!!!!!!!!

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle om ett år vilja se en graf på försäljningen av Kitkat (chokladen).

Permalänk
Medlem

Det namnet var nog inte gratis för kitkat..

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

5 år senare är deras gräsmatta så full att de inte kan släppa mer uppdateringar. ^^

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är lite smålustigt att han använder Twitter för att avslöja saker istället för den egna Google+ tjänsten?
Jag föredrar Twitter eftersom det är så mycket snabbare för korta, små meddelanden till många människor, men ändå, lite småkul.

Dessutom småtragiskt att Google låter sig mutas av Nestle, ett företag som vill sälja vatten till de fattigaste i världen för skyhöga priser. Det är ett kriminellt företag.

Permalänk

Ursäkta grammatiknazismen, men är det meningen att Android-versionen ska heta "KitKat" eller "Kitkat"? Det står nämligen "Kitkat" i den här nyhetsrubriken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Ursäkta grammatiknazismen, men är det meningen att Android-versionen ska heta "KitKat" eller "Kitkat"? Det står nämligen "Kitkat" i den här nyhetsrubriken.

Att döma från bilden så ska den heta KitKat.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Datavetare

Inte mycket information om nyheter i Android 4.4. Men det kan mycket väl vara väldigt goda nyheter!

Det lilla som finns om nästa Android-version är att man minskat mängden RAM som systemet använder, målet är att 512MB åter igen ska vara fullt tillräckligt för en fullgod upplevelse. Sedan 4.1 har det faktiskt varit väldigt mycket fokus på finputsning av prestanda, vilket är helt rätt prioriterat i min mening.

Android börjar helt enkelt bli "klart" givet den HW och de användningsområden det har idag. Kommer någon på en bra sak som kräver förändring i systemet, fine, gör det som behövs. Men annars hoppas jag att man håller sig till finputsning och inte bara ändrar för ändrandets skull!

Är först när ett system blir stabilt och moget som flera vågar sig på lite mer komplicerade projekt på plattformen, man vill ju inte lägga massor med tid på något som inte kommer fungera när nästa version dyker upp där man röjt runt i hela systemet.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Kommer Android 5 vara key lime pie då kanske?

Vad är det för nyheter i 4.4? Jag kan fan inte bärga mig till 5!

Versionsnamnen går i bokstavsordning, så nästa version kommer heta något som börjar på L.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Dessutom småtragiskt att Google låter sig mutas av Nestle, ett företag som vill sälja vatten till de fattigaste i världen för skyhöga priser. Det är ett kriminellt företag.

Indeed. Nestle är ett av de jävligaste företagen här på våran planet. Mycket mycket tråkigt Google..

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant och få reda på hur mycket Nestlé betald för detta. Har alltid kört Android men börjar nu inse att ios ändå har sina fördelar bland annat att det finansieras av kunder som faktiskt betalar för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

Skulle vara intressant och få reda på hur mycket Nestlé betald för detta. Har alltid kört Android men börjar nu inse att ios ändå har sina fördelar bland annat att det finansieras av kunder som faktiskt betalar för det.

Menar du att det är en fördel att iOS inte är gratis?

Permalänk
Medlem

mmmmm kitkat....

kopp kaffe - doppa kitkat, ät en bit drick en slurp.... nomnomnom perfekt när man tar en snabb kaffe rast <3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Subdubwise:

Ursäkta grammatiknazismen, men är det meningen att Android-versionen ska heta "KitKat" eller "Kitkat"? Det står nämligen "Kitkat" i den här nyhetsrubriken.

De följer bara gängse svenska skrivregler. Varumärken skrivs på det sättet. Jämf. t ex stavningen av Iphone i redaktionellt material.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Menar du att det är en fördel att iOS inte är gratis?

Det är ju en fördel om det betyder att operativsystemet inte fylls med smygreklam enligt mig. Nu vet jag inte hur det är med 4,4 men med tanke på att det är en Google produkt skulle det nog inte förvåna många, om det blir så i framtiden.

Sen kan man ju jämföra det lite som svt mot tv4 där ena bara visar det som säljer och det andra "ger vad folket behöver". Dålig jämförelse vet jag att det är men du förstår nog

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Menar du att det är en fördel att iOS inte är gratis?

Det kan vara en nackdel om det är gratis om man måste göra sig beroende av sponsring.Så svaret är ja i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Google funderade hhhm vad kan vi döpa nästa version, någon som har några idéer, nope ingen, undrar vem vi kan låna namn av, jo kitkat vill tydligen vara med, hur mycket kostar det, jo bara några hundra miljoner, jaha det är som hittat, vi skriver ett avtal till kitkat. Hos kitkat. Kolla vi har fått ett kontrakt från Google på några hundra miljoner. Hhhm vad gör vi jo vi skriver under. Va fasiken är några hundra miljoner till i kapital. Google får tillbaka kontraktet underskrivet och klart att använda namnet i sin kampanj. Går några dagar och Google får lite ryktessvep i diverse tidningar och helt plötsligt är Google nummer 1 på allas läppar. Vem bryr sig om att det heter kitkat, ingen eftersom det är Google.

Skämt åsido så orkar jag inte bry mig så mycket och att inte pusha ut en ny version utan diverse hack är ju jäkligt spännande när Google själva håvar in flera miljoner årligen. Jaja så är det i den här välden. Dem rika får det bättre medan dem fattiga blir fattigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Jo, för det ska man verkligen behöva göra på en flaggskeppstelefon från den störta tillverkaren i branschen.

Köper man en flaggskeppsmobil från den största tillverkaren i branchen borde man även förstå att de inte kommer få alla nya uppdateringar när det hör och häpna, kommer nya flaggskepp ett par tre gånger om året, som tillverkarna satsar mer på än redan lanserade modeller.
Måste man ha senaste Android ska man köpa Nexus, engentligen är det en o skär goodwill som gör att det faktiskt går att uppdatera till en nyare mjukvara än den som följer med då man köper luren.
De e ju inte så att samsung/sony/htc m.fl tycker det är kul o skriva om sina bloatvare/launcher för alla telefoner de säljer såfort google släpper en ny version, ne man får vara glad om man råkar ha toppluren för stunden som får stöd eller att någon annan fixar in mjukvaran åt en (Cyanogen ex.)

Jag har kört 4.2.2 på min S2 sedan jag köpte den för drygt ett år sedan.
Då kunde jag som nyast från Samsung köra 4.0.3 fram tills i Februari då 4.2.1 kom, konstigt man väljer något annat då..

Permalänk
Medlem

Gör Google reklam i sina namn nu också? Kitkat är väl ett märke? Hur mycket har de betalt för att Google skulle döpa det till detta? Blir det Android 5.1 "Coca cola" senare?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Där försvann den sista uns respekt man hade för google. Nu är det helt omöjligt att bli av med deras fascist reklam eftersom t.o.m. ens OS är en reklampelare. De dödar alla konkurrenter med olagliga metoder, som t.ex. deras monopol inom söktjänster och annonser på nätet. Med deras monopol på de fronterna kan de enkelt leverera alla sina andra tjänster helt gratis, och folk kommer ju välja det även fast de är sämre, för jag menar, grattis är ju gott. NSA är nästa punkt, Google vet redan allt om oss så det finns inte en chans att NSA inte vill ha en del av den smarriga kakan. Antagligen har NSA profilerat de flesta människor i hela Sverige och har information om allting vi någonsin gjort på nätet.

Google är det företag som har nått toppen, och snart kommer åka ner i botten precis som det kriminella företag det är.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Gör Google reklam i sina namn nu också? Kitkat är väl ett märke? Hur mycket har de betalt för att Google skulle döpa det till detta? Blir det Android 5.1 "Coca cola" senare?

Är väl mer så att de behövde något på "K", Key Lime Pie är inte så populärt utanför USA. KitKat tyckte de var bra, kollar med Nestlé, klart.

Nej, "C" har redan varit.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Lemon Curd nästa :3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det var väl inte vad man väntade sig direkt...

KitKat är antagligen godare än den där pajen, så då måste det ju vara bra!

Key Lime Pie är fantastiskt gott och oftast dyrt

"Antalet aktiveringar inkluderar inte enheter som levererats till distributörer och återförsäljare, utan en faktisk aktivering på en inhandlad produkt."

Microsoft fick just en pungspark så det sjöng om det!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Key Lime Pie är fantastiskt gott och oftast dyrt

"Antalet aktiveringar inkluderar inte enheter som levererats till distributörer och återförsäljare, utan en faktisk aktivering på en inhandlad produkt."

Microsoft fick just en pungspark så det sjöng om det!

Har också testat key lime pie då jag bakde det hemma själv, var mycket och är garanterat billagre änatt köpa från eller i Usa

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

Har också testat key lime pie då jag bakde det hemma själv, var mycket och är garanterat billagre änatt köpa från eller i Usa

Eller på O¨Leary's. Det kostar jävel men vad gott det är! Säkert ännu godare hemmagjord.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Jag bakade ju en key lime pie för ett tag sedan, blev såklart inspirerad av android. Tråkigt att de byter, för det var väldigt gott (godare än kitkat)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.