Det här med Blocket...

Permalänk

haha denna var klockren. Visst hyffsad dator men ändå... "graviditets ratt"

http://www.blocket.se/halland/Maxad_Monster_Gaming_Dator_KOMP...

Med lite snabb räkning så landar vi på 17500kr för datorn inkl w8, han begär 20k för den. Jaja, det är hans business men ibland rynkar man lite på pannan när man ser sådana här annonser.

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[¿:

Gangster;14663426']haha denna var klockren. Visst hyffsad dator men ändå... "graviditets ratt"

http://www.blocket.se/halland/Maxad_Monster_Gaming_Dator_KOMP...

Med lite snabb räkning så landar vi på 17500kr för datorn inkl w8, han begär 20k för den. Jaja, det är hans business men ibland rynkar man lite på pannan när man ser sådana här annonser.

Han vill väl ha 2500 spänn för att sätta ihop allt, det är ju trots allt hans hobby

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[¿:

Gangster;14663426']haha denna var klockren. Visst hyffsad dator men ändå... "graviditets ratt"

http://www.blocket.se/halland/Maxad_Monster_Gaming_Dator_KOMP...

Med lite snabb räkning så landar vi på 17500kr för datorn inkl w8, han begär 20k för den. Jaja, det är hans business men ibland rynkar man lite på pannan när man ser sådana här annonser.

Skrivet av cusah:

Han vill väl ha 2500 spänn för att sätta ihop allt, det är ju trots allt hans hobby

Man får ju en graviditets ratt! Givet köp!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Chassit gjort i ironwood eller något då antagligen

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Chassit gjort i ironwood eller något då antagligen

Måste vara det sentimentala värdet i chassit han tar betalt för

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Om man bygger ett chassi själv för att få optimal kylning, varför har man intels skräpkylare kvar?

Permalänk

En trälåda med mediokra delar i för 12000:- Lyckad annons

Permalänk
Avstängd

Jag har aldrig förstått mig på människor som köper begagnat. Visst kan man göra fynd då och då (och det är väldigt sällan) och när man såväl gör det så är det antagligen något fel med föremålet (extremt ovanligt att det inte är). Det skiljer sig ibland ett par tusenlappar mellan att köpa nytt och köpa begagnat. Jag har en vän som köper i princip allt från blocket, TV, mobiler, datorer m.m. men jag har aldrig och kommer aldrig köpa något från blocket (om det inte är bil) och han har blivit blåst 3-4 gånger utan att få något öre tillbaka. Men sälja gör jag, köpa gör jag däremot aldrig.

Sparar hellre pengar och köper nytt än att köpa från blocket. Och återigen gör jag undantag för bilar, har bara haft positiva erfarenheter från att köpa bilar av privatpersoner på blocket.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Jag har aldrig förstått mig på människor som köper begagnat. Visst kan man göra fynd då och då (och det är väldigt sällan) och när man såväl gör det så är det antagligen något fel med föremålet (extremt ovanligt att det inte är). Det skiljer sig ibland ett par tusenlappar mellan att köpa nytt och köpa begagnat. Jag har en vän som köper i princip allt från blocket, TV, mobiler, datorer m.m. men jag har aldrig och kommer aldrig köpa något från blocket (om det inte är bil) och han har blivit blåst 3-4 gånger utan att få något öre tillbaka. Men sälja gör jag, köpa gör jag däremot aldrig.

Sparar hellre pengar och köper nytt än att köpa från blocket. Och återigen gör jag undantag för bilar, har bara haft positiva erfarenheter från att köpa bilar av privatpersoner på blocket.

Jag köper i princip allt begagnat, inte sällan från Blocket (oftast från SweC dock). Blivit blåst en enda gång för ungefär 6 år sedan på blocket. Har alltid annars fått det jag velat ha, till bra pris och utan problem. Gäller bara att lära sig att leta rätt helt enkelt

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

nu ska jag slänga upp min rigg för några hundra tusen och hoppas på att någon köper

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[¿:

Gangster;14663426']haha denna var klockren. Visst hyffsad dator men ändå... "graviditets ratt"

http://www.blocket.se/halland/Maxad_Monster_Gaming_Dator_KOMP...

Med lite snabb räkning så landar vi på 17500kr för datorn inkl w8, han begär 20k för den. Jaja, det är hans business men ibland rynkar man lite på pannan när man ser sådana här annonser.

"Den klarar av ALLA Spel på ULTRA och skyhöga FPS tack vare bl.a totalt 8GB ddr5 grafikminne"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

"Märke:Apple" Tycker att allt verkar vara i sin ordning

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[¿:

Gangster;14663426']haha denna var klockren. Visst hyffsad dator men ändå... "graviditets ratt"

http://www.blocket.se/halland/Maxad_Monster_Gaming_Dator_KOMP...

Med lite snabb räkning så landar vi på 17500kr för datorn inkl w8, han begär 20k för den. Jaja, det är hans business men ibland rynkar man lite på pannan när man ser sådana här annonser.

GPU1: 290X
GPU2: 290
???

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

GPU1: 290X
GPU2: 290
???

ny sak för mig å

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Kan någon förklara för mig varför vanliga dödliga/okunniga går på alla ockerpriser som folk sätter på datorkomponenter på Blocket och inte analyserar produkter som de köper för flera tusenlappar?

För mig är det en gåta och skulle jag köpa begagnade datorkomponenter som okunnig så skulle jag Googla och söka som en galning för att veta om jag gör ett bra köp eller inte men uppenbarligen så är det inte så och folk köper ett kort som detta bara för att beskrivningen är fin: http://www.blocket.se/orebro/Zotac_GTX_560_Ti_SoC_2GB_4844321...

Antar att folk inte orkar lägga tid på sina köp?

En gång när jag surfade runt så hittade jag en begagnad luftgitarr för 700 kr

Självklart köpte jag den direkt!

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/vasternorrland/Speldator_54830049.htm

Säljer en speldator och anger inte ens GPUn som sitter i den...
Sedan kokar han ihop lögner om att i5 är den CPUn med bäst prestanda i spel...
Förstår inte varför folk vill sälja datorer som går uppåt ett dussin tusen kronor och sedan inte bryr sig om att förklara precis vad som sitter i den.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

http://www.blocket.se/vasternorrland/Speldator_54830049.htm

Säljer en speldator och anger inte ens GPUn som sitter i den...
Sedan kokar han ihop lögner om att i5 är den CPUn med bäst prestanda i spel...
Förstår inte varför folk vill sälja datorer som går uppåt ett dussin tusen kronor och sedan inte bryr sig om att förklara precis vad som sitter i den.

Sådant stör mig mest. Vanlig svensson kanske tänker ja men i5 är ju bra, när det kanske egentligen sitter en liten låst lynnfield prolle som inte kan skit.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/kronoberg/Prisvard_Extrem_Speldator__Qu...

Allt som är extra extremt är märkt med !!!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/goteborg/HP_ELITE___i5__2_67_GHZ__1TB_4...

KÖP DENNA VETTJA!

Hur fan kan han bara skriva med caps? Är det för att få uppmärksamhet? Ser förjävligt ut:p

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En snålkärring som hyr ut sin garderob låter det som =P

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

En snålkärring som hyr ut sin garderob låter det som =P

Bästa delen är när hon skriver:

Citat:

Från dig som söker detta rum vill jag ha ett MEJL som innehåller en beskrivning av dig, ett foto och vad du har för planer närmaste åren. Du måste skicka bevis på försörjning närmaste året. Sen vill jag ha din senaste hyresvärd som referens, d.v.s. som jag kan ringa till.

Är det slottet hon hyr ut eller?! FOTO?! Nää sorry, du är för ful.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

En snålkärring som hyr ut sin garderob låter det som =P

Tror den är lika stor som våran klädkammare, hahaha

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

Det var en rätt rolig annons faktiskt Aspudden verkar vara rätt eftertraktat vad det verkar

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/malmo/Nybyggd_och_oanvand_speldator_551... ganska rolig annons på en OANVÄND pc den tar även upp ens tid att slå ihjäl!

Nybyggd och oanvänd speldator

Tjena!

Eftersom jag har haft lite tid att slå ihjäl så bestämde jag mig för att bygga ihop en fullt godkänd dator.
Nu är denna dator till salu och med kvitto på nästan allt!

Moderkortet, ram minnet och processorn med kylning är använda tidigare men resten är inhandlat för en vecka sedan.

Datorn säljes med äkta windows 7 installerat samt skivor till hårdvarorna som är installerade.

Vid klassificering fick datorn totalt 6,7 och det som slog ner det var spelgrafiken då övrigt ligger på 7,5.

Delar i datorn är följande:
Chassie: Coller master Elite 430.
Gigabyte GA-990FXA-UD3 moderkort.
AMD FX-8320 Black Edition processor.
Corsair Hydro H40 vattenkylning.
LEPA Modulärt nätaggregat på 800W 80 PLUS Bronze.
16GB Ram minne (minns dock inte vilket fabrikat men inget skit!).
MSI GeForce GT 630 2GB grafikkort.
Kingston SSDNow V300 120GB hårddisk.
Samsung DVD spelare/brännare.
Extra 120mm kylfläkt monterad från Coller master men den väsnas en del så upp till personen om man vill ha den monterad eller inte.

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av shauni:

Om man bygger ett chassi själv för att få optimal kylning, varför har man intels skräpkylare kvar?

Kan man ju fråga sig. Komponenterna i det chassit är väl värt typ hälften av vad han begär. Måste vara dyrt trä som han använt sig av.. Mahogny kanske som han sedan använt sandpapper och slipat fram tills det ser ut som vanlig gran eller spånskiva?

Skrivet av conquer:

"Den klarar av ALLA Spel på ULTRA och skyhöga FPS tack vare bl.a totalt 8GB ddr5 grafikminne"

Han resonerar väl som stolpskotten på Mediamarkt i Luleå där de påstår att grafikminnet är viktigare än kraften på GPUn och hur man allt får ut dubbla minnet ur en CF setup. Har själv slutat handla datorer där för någon anledning..

Skrivet av iMatter:

Bästa delen är när hon skriver:

Är det slottet hon hyr ut eller?! FOTO?! Nää sorry, du är för ful.

Anar att hon inte rent ut vill säga "Inga invandrare".. Sedan är hennes krav oskäliga.. Vem fan vill ha ekonomisk försäkran för ett sådant skitsumma för en lägenhet?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wezc00:

http://www.blocket.se/goteborg/HP_ELITE___i5__2_67_GHZ__1TB_4...

KÖP DENNA VETTJA!

Hur fan kan han bara skriva med caps? Är det för att få uppmärksamhet? Ser förjävligt ut:p

haha! Ja och bästa är ju inledningen

Citat:

MED HELA 9 MB CACH KLARA VAD SOM HELST.