Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

"Märke:Apple" Tycker att allt verkar vara i sin ordning

Fungerar inte alla 8800 gt i mac typ direkt?

Kanske ska sälja de två jag har och köpa en bil

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/kalmar/Helt_Fantastisk_Spel_Dator_55201...

Här är en datorn som är riktigt speciell med special komponenter!

Permalänk
Medlem

Om man inte gör sin research så får man skylla sig själv. Ärligt. Om jag söker på google på lite termer

"bra speldator": sweclockers forum,idg forum , flashback, komplett, någon sida som heter "bra-speldator.com"(antog SEO scumbags, men kanske är bra, kollade aldrig)
"bra speldator 2014" : sweclockers, flashback, komplett, idg forum
"speldator": sweclockers, flashback, komplett, idg

Vet inte om jag lever i en bubbla men dessa resurser borde räcka för en "mupp", klarar man inte detta så förtjänar man att bli av med sina pengar. Som att köpa en begagnad bil "på känsel" .

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

http://www.blocket.se/kalmar/Helt_Fantastisk_Spel_Dator_55201...

Här är en datorn som är riktigt speciell med special komponenter!

" Tack vare mitt special beställda grafikkort och denna grymma Processor.
Så om du är en förälder som har ett tjatande barn om att få en dator, då har du kommit rätt!"

Om man köper den datorn så kommer man få gråtande barn istället. Hans specialbeställda 650

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

" Tack vare mitt special beställda grafikkort och denna grymma Processor.
Så om du är en förälder som har ett tjatande barn om att få en dator, då har du kommit rätt!"

Om man köper den datorn så kommer man få gråtande barn istället. Hans specialbeställda 650

Alltså "vanligt" folk har verkligen ingen aning om vad som är bra. Har en kompis som skulle bygga en flygsimulator som var stensäker på att ett GTX 650 var det bästa kortet för detta. Tog mig ett tag att förklara vad till exempel ett GTX 780 var för nått ^^

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

" Tack vare mitt special beställda grafikkort och denna grymma Processor.
Så om du är en förälder som har ett tjatande barn om att få en dator, då har du kommit rätt!"

Om man köper den datorn så kommer man få gråtande barn istället. Hans specialbeställda 650

Men det är ju ett superkort, man kan nästan få ett på Re-Tard-Era för 300-400:- Beg. Om man inte ska ha Ti, då kostar det extra.

http://gamla.tradera.com/gigabyte-geforce-gtx-650-auktion_341...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

http://www.blocket.se/kalmar/Helt_Fantastisk_Spel_Dator_55201...

Här är en datorn som är riktigt speciell med special komponenter!

Haha, gillar att han inte vet något om sitt "special beställda" moderkort:-P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberSpace:

Alltså "vanligt" folk har verkligen ingen aning om vad som är bra. Har en kompis som skulle bygga en flygsimulator som var stensäker på att ett GTX 650 var det bästa kortet för detta. Tog mig ett tag att förklara vad till exempel ett GTX 780 var för nått ^^

em ingen fattade syndromen där du har en i7 ochett 650 som inte är bra alla med 650 kasta det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niklad:

em ingen fattade syndromen där du har en i7 ochett 650 som inte är bra alla med 650 kasta det

Ursäkta men va? GTX 650 är väl ett hyfsat kort för folk som sitter på väldigt snar budget.. Däremot att kalla datorn för en "speldator" och sedan sitter man på ett GTX 650 är ju skrämmande.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av potatis mos:

Han ljuger ju...

Efter ett par email där killen påstår sig veta mer än någon här inne och dessutom kallar en för "lila pöjk" för att sedan påstå att hans SSD HÅRDDISK allt är snabbast av dem alla så kan jag konstatera att killen är både okunnig och allmänt dryg. Att han sedan tar ett enormt överpris för att han själv blev lurad är ju komiskt. Typiskt blocketannonsörer som gett sig ut på djupt vatten.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Han ljuger ju...

Efter ett par email där killen påstår sig veta mer än någon här inne och dessutom kallar en för "lila pöjk" för att sedan påstå att hans SSD HÅRDDISK allt är snabbast av dem alla så kan jag konstatera att killen är både okunnig och allmänt dryg. Att han sedan tar ett enormt överpris för att han själv blev lurad är ju komiskt. Typiskt blocketannonsörer som gett sig ut på djupt vatten.

Nu är annonsen ned tagen. Han kanske insåg sitt misstag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morpiha:

Nu är annonsen ned tagen. Han kanske insåg sitt misstag

Eller det faktum att jag länkade hit och han insåg att han inte kunde lura folk?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Eller det faktum att jag länkade hit och han insåg att han inte kunde lura folk?

Jag mejlade också honom. Jag skrev att det är inte klokt att han försöker lura folk. Ett GT620 har aldrig och kommer aldrig vara ett bra grafikkort för spel. Fick aldrig något svar dock.

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cusah:

Jag mejlade också honom. Jag skrev att det är inte klokt att han försöker lura folk. Ett GT620 har aldrig och kommer aldrig vara ett bra grafikkort för spel. Fick aldrig något svar dock.

Trodde väl att du var jag? Hur som helst så borde han inte ifrågasätta andras kunskaper när han kallar SSD:er för Hårddiskar. Eller specifikt HDDR (var kom R:et ifrån kan man ju undra..).

"Grafikkortet kanske inte är det bästa men jag har hddr hårddisk som startar upp datorn på 7 sekunder snacka inte skit ifall du inte vet nått.."

"Då kanske du vet att dom har fixat hårddiskar som startar upp på 7-8 sekunder.."

"Haha du har har nått fel ssd hårddiskarna startar upp sig på 7-8 sec lila pöjk skriv inte mer till mig"

Dold text

Man kan inget annat än ta sig runt huvudet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Skrivet av cusah:

DEN ÄR BRA DATOR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cusah:

Kanske är en bra dator? Vet inte var jag har fått den iden ifrån dock..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ursäkta men va? GTX 650 är väl ett hyfsat kort för folk som sitter på väldigt snar budget.. Däremot att kalla datorn för en "speldator" och sedan sitter man på ett GTX 650 är ju skrämmande.

tycker inte jag har till och med behöved spela titan fall i 1366x768

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niklad:

tycker inte jag har till och med behöved spela titan fall i 1366x768

Hyfsat kort.. Inte ett bra kort. Om du köper ett GTX 650 för att spela de nyaste spelen på höga inställningar så är det dina krav som det är fel på och inte kortet. Finns en orsak varför det är det lägsta kortet i GTX-serien och kostar därefter.

Smidigt.. En kille som tror att han kan ta 17.500 för en dator med ett GTX 580 i sig. En annan som tror att det är svårt att sätta ihop en dator (och därför gör att den stiger nästan 100% i värde) och en tredje som tror att man skriver artiklar genom att länka sitt grafikkort från tillverkarens hemsida.. Vissa ska helt enkelt inte få ha tillgång till internet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Niklad:

tycker inte jag har till och med behöved spela titan fall i 1366x768

Skrivet av Tumnus:

Hyfsat kort.. Inte ett bra kort. Om du köper ett GTX 650 för att spela de nyaste spelen på höga inställningar så är det dina krav som det är fel på och inte kortet. Finns en orsak varför det är det lägsta kortet i GTX-serien och kostar därefter.

Precis.

GTX 650 är varken ett bra kort eller ett särskilt prisvärt kort för den delen.
Kortet ger ingen vidare prestanda/krona om man jämför med till exempel R7 260X/750 Ti, har endast 1GB VRAM och skriker högt "Jag hade inte råd med något bättre" om köparen.

Har man pengarna så bör man minst gå på R7 260X/750 Ti om man vill bygga en "speldator".

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Precis.

GTX 650 är varken ett bra kort eller ett särskilt prisvärt kort för den delen.
Kortet ger ingen vidare prestanda/krona om man jämför med till exempel R7 260X/750 Ti, har endast 1GB VRAM och skriker högt "Jag hade inte råd med något bättre" om köparen.

Har man pengarna så bör man minst gå på R7 260X/750 Ti om man vill bygga en "speldator".

rätt så ett gaming system så minst r7 260x eller 750/750ti

Permalänk
Permalänk
Medlem

Här har vi snyggaste och grymmaste gaming bulldoZer datan för 18k:

http://m.blocket.se/varmland/Snyggaste___Grymmaste_Bulldozer_GAMING_PC____52939387.htm?ca=11&w=3

och sen den här, alla spel på ultra med ett R7 250, inga problem:

http://m.blocket.se/jonkoping/Gamer_Quad__Prisvard_Speldator__Superbillig_46638974.htm?ca=11&w=3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Svårt att ta en företagsannons seriöst när de inte ens stavar korrekt.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk

OMFG!

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem

det är sjukt...vart får dom allt ifrån?

Permalänk

måste vara nån på SweC som lagt ut den. luktar troll lång väg

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644