Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

måste vara nån på SweC som lagt ut den. luktar troll lång väg

Det var någon i en grupp för datorintresserade på Facebook som lade upp den. Troll confirmed.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av OlleTheGreat:

Den databutiken i Karlsrad ser ut som ett ställe man inte ska betala något i förskott på. Hussein Ammouri-varning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hjemrdeil:

Det var någon i en grupp för datorintresserade på Facebook som lade upp den. Troll confirmed.

Skulle ju förklara ett och annat.

Skrivet av Santa-san:

Den databutiken i Karlsrad ser ut som ett ställe man inte ska betala något i förskott på. Hussein Ammouri-varning

Världens första 8-kärniga desktop-

Fniss. Vem försöker de lura?

Dessutom.. Döper de sina datorer till "Värsting serie" så har man väldigt dålig fantasi. Att man dessutom heter "Data-butiken" gör ju inte saken bättre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Dessutom.. Döper de sina datorer till "Värsting serie" så har man väldigt dålig fantasi. Att man dessutom heter "Data-butiken" gör ju inte saken bättre.

www.datorbutiken.com/ är redan upptagen

http://www.data-butiken.se HAHAHA ! det är en fungerande sida OMFG

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

www.datorbutiken.com/ är redan upptagen

http://www.data-butiken.se HAHAHA ! det är en fungerande sida OMFG

Pfff.... Som en hemsida från mitten av 90-talet.

Det bara skriker scam över det hela. Tom. deras hemsida leder dig bara antingen till ett infoblad gjort i word på fem minuter eller direct till deltacos hemsida.

Vi har varit verksamma på Österlen under 30 år inom it, data, elektronik & utbildning. De senaste 25 åren har vi drivit butik i Tomelilla men från Juni -2013 kommer vi att stänga butiken och vara verksamma via vår hemsida och med direkt leverans och hembesök. Begagnade objekt leder till en helt annat hemsida för ett helt separat företag.

Vi säljer och servar alla märken oavsett var du har köpt

Saxad från deras hemsida

Dold text
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Det bästa är att det är ett ATI istället för AMD. Känns inte som att de har så bra koll.

Permalänk
Medlem

Jag handlar nu! Inge snack liksom. Biiiiilliiiiigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Algstrand:

Svårt att ta en företagsannons seriöst när de inte ens stavar korrekt.

Håller med om de stavar 2 ord katastrofalt illa eller om grammatiken inte hänger ihop så tittar jag bara vidare oavsett pris!

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Pfff.... Som en hemsida från mitten av 90-talet.

Det bara skriker scam över det hela. Tom. deras hemsida leder dig bara antingen till ett infoblad gjort i word på fem minuter eller direct till deltacos hemsida.

Vi har varit verksamma på Österlen under 30 år inom it, data, elektronik & utbildning. De senaste 25 åren har vi drivit butik i Tomelilla men från Juni -2013 kommer vi att stänga butiken och vara verksamma via vår hemsida och med direkt leverans och hembesök. Begagnade objekt leder till en helt annat hemsida för ett helt separat företag.

Vi säljer och servar alla märken oavsett var du har köpt

Saxad från deras hemsida

Dold text

nånting har Kaj Karlsson AB gjort firman omsätter rätt mycket pengar
http://www.allabolag.se/5565306080/bokslut

hur har man F-skatt med sådan hemsida och att det går runt ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Tydligen så finns det en ny tillverkare av cpu:er http://www.blocket.se/alvsborg/Speldator_55372860.htm?ca=16&w...

Permalänk
Medlem

Perfekt förvaring...

Permalänk
Skrivet av OlleTheGreat:

Här har vi snyggaste och grymmaste gaming bulldoZer datan för 18k:

http://m.blocket.se/varmland/Snyggaste___Grymmaste_Bulldozer_GAMING_PC____52939387.htm?ca=11&w=3

och sen den här, alla spel på ultra med ett R7 250, inga problem:

http://m.blocket.se/jonkoping/Gamer_Quad__Prisvard_Speldator__Superbillig_46638974.htm?ca=11&w=3

Skickades från m.sweclockers.com

lite grejer han utelämna från blocket annonsen

Citat:

Med denna spelar du exempelvis både Wow och Cod 7 på MAXAD grafik

Datorn levereras färdigmonterad och startklar med 30 dagar Windows 7 Home Premium om inget annat köpes till. alltså utan Windows licens.
.
http://www.itsale.se/p/Speldatorer/Gamer-Serien/Gamer-Quad/

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Viceroy:

Perfekt förvaring...

men snälla lilla "släpkärra" det ser du väl att det är CRT

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Perfekt förvaring...

Får känslan av "Ready to go" när jag ser bilden. Det är ju bara att koppla på släpet och köra hem.

Permalänk
Skrivet av Onyx:

Får känslan av "Ready to go" när jag ser bilden. Det är ju bara att koppla på släpet och köra hem.

vatten, löv, cola max burken kostar extra.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Hur kan man missa att detta är en troll annons?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joole22:

Där ser man. Acer gör CPU:er.

Skrivet av jonatan80:

vatten, löv, cola max burken kostar extra.

Pepsi max. Inte Cola max.

Pepsi max är motsvarigheten till Coca Cola light.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joole22:

fattar inte

Permalänk
Avstängd
Skrivet av friskybob:

fattar inte

Operativsystem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
Intel Core i5 2320 @ 3.00GHz
Sandy Bridge 32nm Teknologi
RAM
8.00GB Dubbel-Kanal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moderkort
Acer Predator G3610 (CPU 1)
Grafik
NVIDIA GeForce GTX 550 Ti
Minne
931GB Western Digital WDC WD10EADX-22TDHB0 (SATA) ¨

Aktiv på mailen 24/7

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Hur kan man missa att detta är en troll annons?

Texten är faktiskt ändrad i efterhand. I början stod inte allt med simkort och vattentät hdd.
Det var inte lika tydligt en trollannons då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Texten är faktiskt ändrad i efterhand.....

Aaah.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Pfff.... Som en hemsida från mitten av 90-talet.

Det bara skriker scam över det hela. Tom. deras hemsida leder dig bara antingen till ett infoblad gjort i word på fem minuter eller direct till deltacos hemsida.

Vi har varit verksamma på Österlen under 30 år inom it, data, elektronik & utbildning. De senaste 25 åren har vi drivit butik i Tomelilla men från Juni -2013 kommer vi att stänga butiken och vara verksamma via vår hemsida och med direkt leverans och hembesök. Begagnade objekt leder till en helt annat hemsida för ett helt separat företag.

Vi säljer och servar alla märken oavsett var du har köpt

Saxad från deras hemsida

Dold text

Nu kommer du bli förvånad, men ägaren till data-butiken är en vän till mig, och det rör sig verkligen inte om något scamm.

Han lade ner sina butiker för ett år sedan (Dom hade en i Ystad och en i Tomelilla) och gick över till service, som han också slutade med efter ett tag.
Hemsidan såg betydligt bättre ut tidigare (rättare sagt, den såg "normal" ut), jag misstänker att den håller på att stängas ner. Att domänen ens är kvar och i det skicket är ett mysterium för mig. Jag håller med om att det ser minst sagt suspekt ut.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Nu kommer du bli förvånad, men ägaren till data-butiken är en vän till mig, och det rör sig verkligen inte om något scamm.

Han lade ner sina butiker för ett år sedan (Dom hade en i Ystad och en i Tomelilla) och gick över till service, som han också slutade med efter ett tag.
Hemsidan såg betydligt bättre ut tidigare (rättare sagt, den såg "normal" ut), jag misstänker att den håller på att stängas ner.

Ge honom en snabbkurs i hur man skriver annonser ordentligt?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Som sagt så misstänker jag att det har hänt något med hemsidan. Den ser inte alls ut som den en gång gjorde.

Eftersom han har bytt jobb så tror jag inte han bryr sig om hur hemsidan ser ut just nu dock.
Kunde inte hitta några kontaktuppgifter ändå (telefonnummret leder inte någonstans längre.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

haha dagens, bästa jag läst på länge.

Jag har en Dell Dimension 9150 med original tangentbord och mus plus en 22" widescreen LG Flatron skärm till salu. Datorskärmen är vägghängd!

Operativsystem: Windpws 7 Ultimate
Proserssor: Intel Pentium 2.80GHz x2
Ram: 2.00GB Dubel-kanal DDR2 går att utöka till 8GB
Moderkort: Dell Inc. OFJ030
Grafikkort: 512MB NIVIDIA GeForce 210 HD
Hårddisk: 250GB går att sätta i 3 hårddiskar till
Optisk enhet: DVD+-RW
Ljudkort: SigmaTel High Defination Audio
Nätverkskort: Intel(R) PRO/1000 PL
Minneskortläsare för alla olika minneskort.

Datorn klarar de senaste spelen utan problem och datorn är nyformaterad.

OBS! Kan även tänka mig att byta mot en Samsung Galaxy Tab 10.1 4 med Wifi och 3G!!!

OBS! Datorn och skärmen hämtas i Kristianstad

Dold text
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Som sagt så misstänker jag att det har hänt något med hemsidan. Den ser inte alls ut som den en gång gjorde.

Eftersom han har bytt jobb så tror jag inte han bryr sig om hur hemsidan ser ut just nu dock.
Kunde inte hitta några kontaktuppgifter ändå (telefonnummret leder inte någonstans längre.)

varför slutade han med det jobbet? rätt bra betalt om man har mycket jobb.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

haha dagens, bästa jag läst på länge.

Jag har en Dell Dimension 9150 med original tangentbord och mus plus en 22" widescreen LG Flatron skärm till salu. Datorskärmen är vägghängd!

Operativsystem: Windpws 7 Ultimate
Proserssor: Intel Pentium 2.80GHz x2
Ram: 2.00GB Dubel-kanal DDR2 går att utöka till 8GB
Moderkort: Dell Inc. OFJ030
Grafikkort: 512MB NIVIDIA GeForce 210 HD
Hårddisk: 250GB går att sätta i 3 hårddiskar till
Optisk enhet: DVD+-RW
Ljudkort: SigmaTel High Defination Audio
Nätverkskort: Intel(R) PRO/1000 PL
Minneskortläsare för alla olika minneskort.

Datorn klarar de senaste spelen utan problem och datorn är nyformaterad.

OBS! Kan även tänka mig att byta mot en Samsung Galaxy Tab 10.1 4 med Wifi och 3G!!!

OBS! Datorn och skärmen hämtas i Kristianstad

Dold text

Ha.. Ett gammalt skruttigt GT210 och en gammal Pentium D (det är iallafall det jag tror han menar i allafall). Skrot är vet det är hur som helst.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

*Lagt tråd för bevakning*

Hur kan man ha missat denna guldgruvan under alla dessa år?

Det bästa är ju att man faktiskt vet vilka det är, då flera av annonserna är från mitt område.

Jösses...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

*Lagt tråd för bevakning*

Hur kan man ha missat denna guldgruvan under alla dessa år?

Det bästa är ju att man faktiskt vet vilka det är, då flera av annonserna är från mitt område.

Jösses...

Knacka på och presentera dig.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds