Diablo 3 Blizzard tar bort Auction House inför Reaper Of Souls!

Permalänk
Medlem

Diablo 3 Blizzard tar bort Auction House inför Reaper Of Souls!

http://us.battle.net/d3/en/blog/10974978/

Vad säger ni gott folk? kan detta bli en Diablo 2 LOD? alltså man kan börja spela igen?

"When we initially designed and implemented the auction houses, the driving goal was to provide a convenient and secure system for trades. But as we've mentioned on different occasions, it became increasingly clear that despite the benefits of the AH system and the fact that many players around the world use it, it ultimately undermines Diablo's core game play: kill monsters to get cool loot. With that in mind, we want to let everyone know that we've decided to remove the gold and real-money auction house system from Diablo III."

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

det som också behövs isåfall är:

8 spelare?
öppen PVP?
balancerad PVP?
Ladder!
kan man skapa egna games utan att slussas in randomly?
kan man döpa sin games?
RMAH/AH borta CHECK
fler än 4+2 skills aktiva?
cain tillbaka?
slipper man högerklicka på varje item för att identifiera?
roligt?
kommer de alltså sluta mjölka franchisen?

Permalänk
Medlem

Inget mera Auction House i Diablo 3 nästa år

http://www.diablofans.com/news/2028-diablo-iii-auction-house-...

Detta lär vara bättre nyheter än alla andra;loot 2.0, paragon levels 2.0 och RoS?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Lindell90:

det som också behövs isåfall är:

8 spelare?
öppen PVP?
balancerad PVP?
Ladder!
kan man skapa egna games utan att slussas in randomly?
kan man döpa sin games?
RMAH/AH borta CHECK
fler än 4+2 skills aktiva?
cain tillbaka?
slipper man högerklicka på varje item för att identifiera?
roligt?
kommer de alltså sluta mjölka franchisen?

Tror nog Blizzard glömde bort att de skulle skapa spelet exakt så som du ville ha det.
Din sista punkt i listan var bara sjukt rolig däremot, 3 spel+expansioner på 17 år. Fy skam Blizzard, fy skam.

Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Riktigt gött!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tror nog Blizzard glömde bort att de skulle skapa spelet exakt så som du ville ha det.
Din sista punkt i listan var bara sjukt rolig däremot, 3 spel+expansioner på 17 år. Fy skam Blizzard, fy skam.

RMAH/AH var dock brutal mjölkning av spelet, kanske skulle ta bort den punkten i och med att de kommer ta bort featuren om ett halvår

för övrigt var det många, om inte alla, de delar som gjorde att spelen kunde spelas i 6-7 år

Permalänk
Medlem

Var 100% på att det var bluff o båg när jag läste titeln. Jag hade fel... Skönt

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas på flera spelare per game också det vore coolt! Vore kul om de lyckades den nya klassen ser faktiskt cool ut, samt att det kommer att kännas bättre nu när man hittar bra gear! och att man VET att folk inte köpt sina chars...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Meh, kommer ändå att inte köpa expansionen.

Permalänk
Medlem

Synd. Tog gaming in i framtiden. Konceptet var inte fulländat men ett oerhört viktigt kapitel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Man kan ju hoppas på flera spelare per game också det vore coolt! Vore kul om de lyckades den nya klassen ser faktiskt cool ut, samt att det kommer att kännas bättre nu när man hittar bra gear! och att man VET att folk inte köpt sina chars...

rätt säker ändå på att de kommer behålla de få aktiverade skillsen och 4 spelare, de har ju lanserat till konsoll också... svårt att spela fler än 4 på en TV!

Permalänk
Permalänk

Goda nyheter med andra ord. Jag älskade storyn och atmosfären i D3 men hatade AH, allt blev en guld-grind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

det som också behövs isåfall är:

8 spelare?
öppen PVP?
balancerad PVP?
Ladder!
kan man skapa egna games utan att slussas in randomly?
kan man döpa sin games?
RMAH/AH borta CHECK
fler än 4+2 skills aktiva?
cain tillbaka?
slipper man högerklicka på varje item för att identifiera?
roligt?
kommer de alltså sluta mjölka franchisen?

Man kan faktiskt mass identifia nu i D3.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Too late

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig skulle jag säga!
Bra riktning dock men hur blir de med alla items o sånt?
Ska de vara kvar eller vad händer?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag tycker hela den här grejen med "identifiering" är helt meningslös/värdelös. Kunde man inte bara få ett "slumpat" föremål DIREKT istället för att behöva klicka en eller ett par gånger extra? Vad är poängen?

Ska det vara lite som med typ skraplotter eller?

Ja faktiskt!

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sett problem med AH, men då har jag iofs spelat mest på HC.

Permalänk
Medlem

Najs

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

rätt säker ändå på att de kommer behålla de få aktiverade skillsen och 4 spelare, de har ju lanserat till konsoll också... svårt att spela fler än 4 på en TV!

sant iof... Men med tanke på att de tog bort AH helt för console, varför inte kunna ha flera spelare på pc?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

En mörk dag för diablo 3... det innebär att vi går tillbaka år i tiden och flyttar tillbaka trading till forum och ebay med risk för scams och skit... yay.. not.

Permalänk
Medlem

Om loot 2.0 fungerar som det ska så lär det här inte göra så mycket ändå. Förutom att material blir svårare att få tag på.

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Bättre sent än aldrig skulle jag säga!
Bra riktning dock men hur blir de med alla items o sånt?
Ska de vara kvar eller vad händer?

blir precis som nu fast istället för ah så får du alt tabba och sälja/köpa dina items på ett forum för någon form av virtuell valuta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Absolut inte, när de släpper reaper of souls så blir det en nystart för väldigt många + nya spelare som får upp intresset.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Lindell90:

det som också behövs isåfall är:

8 spelare?
öppen PVP?
balancerad PVP?
Ladder!
kan man skapa egna games utan att slussas in randomly?
kan man döpa sin games?
RMAH/AH borta CHECK
fler än 4+2 skills aktiva?
cain tillbaka?
slipper man högerklicka på varje item för att identifiera?
roligt?
kommer de alltså sluta mjölka franchisen?

8 spelare? Tveksamt
öppen PVP? Vet inte, bryr mig inte om PVP
balancerad PVP? Vet inte, bryr mig inte om PVP
Ladder! CHECK Kommer i expansionen vad jag förstått från data mining?
kan man skapa egna games utan att slussas in randomly? Kan man väl redan nu?
kan man döpa sin games? Hoppas de inte gör detta, skapar bara kaos.
RMAH/AH borta CHECK
fler än 4+2 skills aktiva? Hoppas de inte gör detta
cain tillbaka? Varför?
slipper man högerklicka på varje item för att identifiera? CHECK går redan
roligt? CHECK
kommer de alltså sluta mjölka franchisen? CHECK Mjölka? Som sagt, 3 spel + exp på 17 år?

Kul! Då kommer jag nog börja spela igen som den extremt casual gamer jag är.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Jaaaaa.
Då blir det Diablo3 igen.

Permalänk
Medlem

Snacka om massivt snesteg..
RMAH har jag förståelse för att de tar bort även om det bara kommer flytta försäljningen av items och guld till ebay och andra tredjeparts sidor.
Men GAH är ju en av de bättre sakerna i spelet. Trading i D2 sög ju nåt så hårt men i och med AH i D3 så blev det mycket bättre.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Kommer chatrummen från d2 tillbaka så börjar jag att spela igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Snacka om massivt snesteg..
RMAH har jag förståelse för att de tar bort även om det bara kommer flytta försäljningen av items och guld till ebay och andra tredjeparts sidor.
Men GAH är ju en av de bättre sakerna i spelet. Trading i D2 sög ju nåt så hårt men i och med AH i D3 så blev det mycket bättre.

Trading i D2 var det bästa som fanns. Det var så mycket mer än bara "Hmm, jag ska sälja detta och köpa detta", du behövde kämpa för att göra bra deals, du höll alltid uppsikt efter games där folk ville ha det du hade på din mule gubbe etc...

Tradingen i D2 var en stor del av spelet!

Mycket av dagens försäljning ligger idag på tredjepartsidor pga maximum beloppen på AH, så det kommer inte spela något roll