Blizzard stänger ned auktionshuset i Diablo III

Permalänk
Medlem

Då blir det D3 köp i vinter

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Helt och hållet rätt beslut, hoppas det inte kommer för sent bara.

Permalänk
Medlem

"When we initially designed and implemented the auction houses, the driving goal was to provide a convenient and secure system for trades. But as we’ve mentioned on different occasions, it became increasingly clear that despite the benefits of the AH system and the fact that many players around the world use it, it ultimately undermines Diablo’s core game play: kill monsters to get cool loot."

Hade det inte vart lögn så. De sa att de ville ha en del av kakan från hur wow fungerade. Med att folk sålde guld och saker. Men deras ah för d3 falerade redan vid start, och sen gick det bara utför.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av lanbonden:

För att trading via forum i d2 var ju så smidig, man spendera minst lika mycket tid alt tabbad på d2jsp som i spelet där risken för att bli scammad fanns varje gång man skulle tradea något dyrare...

Nä riktigt stort steg i fel riktning. Trading i d2 var inte bra det är bara folk som har sina nostalgiglasögon på sig.. Nu går vi tillbaka till osäkra nätshoppar, forum och ebay samt massa spammande i olika kanaler, kan inte förstå hur folk kan tycka detta är bra.

Det kommer bli en naturlig reset i och med att de höjer levelcappen till 70 vilket kommer göra all gear man har nu helt värdelös långt innan man når max level ens.
Och vad är det du vill spela ikapp? Grinda massor paragon levlar? Jag hoppas snarare att 18 mars är samma datum som expansionen kommer då den inte kan komma tidigt nog.

Säger inte att forum är bra.
Men då får man alla casuals att bli casuals.
Så blir normalt spel farming.
Vet kanske inte ens att man kan köpa saker vi forum.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Okej, visste inte om några sånna, men de lät ju inte jättebra

Detta är by far bästa nyheten jag läst om d3 sen det stläpptes, hela anledningen till att d3 tappade all känsla var att det var poänglöst att gå och grinda för att få uppgraderingar, du grindade för att loota nåt värdefullt som du sålde, för att sedan försöka hitta något billigt att köpa för de pengarna.

Låter kanske som en kul lösning, men det blir extremt tråkigt i längden.

Det fungerar tusen gånger bättre på konsoler där det inte finns någon AH, och man spelar offline.

Har tusen gånger roligare på xbox med 3 kompisar än jag nånsin haft under året jag spelade på dator.

Detta är ändringen som D3 behöver för att överleva på PC, nu saknas bara offline-mode och coop på en och samma skärm, så har vi konsolversionen med bra grafik och fps igen.

Enda sättet som jag ser det att det kan bli kul på vore om man började hitta bra saker för en gångs skull.

T.ex jag har grindat i ca 2½ månad nu utan att hitta en grejj som ger mig mig 100 m. 100 m idag är ingenting.

Menmen nu ska man inte klaga innan man sett vad dom åstadkommit med. x)

Permalänk
Medlem

Rätt många som kör bottar och tjänar pengar på D3. De lär bli ledsna i ögat ^^

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Och nu blev d3 mycket sämre :/

Du är den ändå då, tack o lov.. nu kan spelet upplevas som det ska upplevas.

Permalänk
Medlem

Ge mig ladder och exp packet, så är jag tillbaka i diablo världen, helt klart. Underbart blizz <3.

Better late then never!

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande det är intressant att så många PC spelare och resensenter tyckte att D3 inte var en värdig efterföljare till D2 pga blanda annat hella konsoltänlet med musen. och inga mäjligheter att använda fler funktioner geneom mus och tangentbord.

Sen när det kom till ps3 var det guld och gröna skogara för att det hade portats så bra till konsol. ....

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av lakej:

D3 är redan glömt.

Min P100 barb säger annat + alla jag lirar med som är aktiva varje dag

D3 är glömt för dig, ska du trolla så försök iaf

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Rätt många som kör bottar och tjänar pengar på D3. De lär bli ledsna i ögat ^^

Inte precis, visst det kommer att minska dem men långt ifrån ta bort systemet vi rä tillbaka i samma läge som med Diablo II med forumtrade.

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Enda sättet som jag ser det att det kan bli kul på vore om man började hitta bra saker för en gångs skull.

T.ex jag har grindat i ca 2½ månad nu utan att hitta en grejj som ger mig mig 100 m. 100 m idag är ingenting.

Menmen nu ska man inte klaga innan man sett vad dom åstadkommit med. x)

Aha, du hade missat att de ändrar dropsystemet?

Som det är på konsol nu så droppas saker endast för de klasser som spelar. Jag spelar WD tillsammans med en barb, 90% av alla gula som droppas är perfekta för våra klasser.

Istället så kommer färre items droppas, men mycket mer användbara.

Dessutom så är legendarys vanligare, samt att de ALLTID passar klasserna som spelar.

Nu blir man riktigt glad när det droppar saker, för de e ofta uppgraderingar, askul!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Tycker fortfarande det är intressant att så många PC spelare och resensenter tyckte att D3 inte var en värdig efterföljare till D2 pga blanda annat hella konsoltänlet med musen. och inga mäjligheter att använda fler funktioner geneom mus och tangentbord.

Sen när det kom till ps3 var det guld och gröna skogara för att det hade portats så bra till konsol. ....

Vadå inte använda fler funktioner geneom mus och tangentbord ?

Och ja portningen var i princip perfekt

Skrivet av WoG:

Aha, du hade missat att de ändrar dropsystemet?

Som det är på konsol nu så droppas saker endast för de klasser som spelar. Jag spelar WD tillsammans med en barb, 90% av alla gula som droppas är perfekta för våra klasser.

Istället så kommer färre items droppas, men mycket mer användbara.

Dessutom så är legendarys vanligare, samt att de ALLTID passar klasserna som spelar.

Nu blir man riktigt glad när det droppar saker, för de e ofta uppgraderingar, askul!

Kan inte annat än hålla med, dropsen i smarta loot systemet på konsol är helt underbart, på de 3 veckorna med D III på PS3 har jag mer och bättre items än 8 månader på PC och finner konstant Legendaries.

Self-found normal karaktär med enbart Legendary gear var inte precis vanligt på PC

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Självklart, offline och online ska vara två olika karaktärer. Jag har inget emot att behålla online-karaktärerna som det ser ut nu.

Har bara märkt att det är SÅÅÅÅ mycket roligare att tjäna ihop till sitt gear själv, och klara bossarna med sina kompisar istället för att köpa allt och bli boostad av randoms.

Så du köpte gear och boost fast du inte gillade det? Varför?

Inte var det ofta man hittade saker man hade nytta av i D2 som inte hade detta AH som sägs ha förstört spelet.
Jag hoppas något blir svårt som fan att hitta och alla som klagat på AH nu måste ge sig ut på forum och prova köpa det med acc reggade 2014:d

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tok för sent, blir inte att man kommer tillbaka ändå. Men trevligt att de äntligen insett den största bristen i hela Diablo 3. Otroligt att det tog så lång tid dock.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Tok för sent, blir inte att man kommer tillbaka ändå. Men trevligt att de äntligen insett den största bristen i hela Diablo 3. Otroligt att det tog så lång tid dock.

Något som är valbart kan inte vara den största bristen utan anledningen till att så många valde att använda just AH var för att hela lootsystemtet var så sönder där var och är den största bristen i Diablo III idag.

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk
Medlem

Att dom tar bort Auction House är helt klart ett steg i rätt riktning.
Inget mer Auction House Simulator!

::Edit::
Att dom ens la in Auction House från första början va fel, det har inget att göra i ett spel i 'Diablo' serien!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Rätt riktning, för sent.

Tvivlar väldigt starkt på att det är för sent, deras Expansion till Diablo2 var helt underbar och jag är väldigt säker på att deras nya game director kommer styra spelet åt rätt håll nu. Och med alla ändringar som kommer till expansionen så tror jag detta kan bli en come-back.

Deras expansion kommer ju sälja bra, kan ju vem som helst lista ut.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Att ha auctionhouse i d3 är lika fel som att blizzard skulle sälja guld in-game i wow. Visst kommer det alltid finnas lösningar där man går runt det hela, men då vet man ju iaf om att det är lite shady business.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Jag och några polare spelade redan helt utan att använda AH, vi bara bytte saker med varandra Jag tog t.om. bort alla karaktärer som någonsin använt något köpt på AH.

Måste säga att spelet blev avsevärt mycket bättre då, så detta är en välkommen nyhet.

Till de som ville ha en "reset", det blir ju i princip det i och med RoS, då all gear kommer att bli värdelös vid nästa level cap.

Personligen tycker jag att D3 är underskattat redan nu, och det verkar bli bättre hela tiden.

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaNts0NhEaD:

Det kommer du få utan problem räkna inte med RoS innan Juni

Juni, urk det var länge??
Vart har du hört det?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av lanbonden:

För att trading via forum i d2 var ju så smidig, man spendera minst lika mycket tid alt tabbad på d2jsp som i spelet där risken för att bli scammad fanns varje gång man skulle tradea något dyrare...

Nä riktigt stort steg i fel riktning. Trading i d2 var inte bra det är bara folk som har sina nostalgiglasögon på sig.. Nu går vi tillbaka till osäkra nätshoppar, forum och ebay samt massa spammande i olika kanaler, kan inte förstå hur folk kan tycka detta är bra.

Använd inte de sidorna då, problem solved, spela spelet som det var menat att spelas.

Sånt otroligt gnäll från folk för att de inte längre på ett "säkert sätt" kan fuska sig igenom ett spel... Det om något är tragiskt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Enda sättet som jag ser det att det kan bli kul på vore om man började hitta bra saker för en gångs skull.

T.ex jag har grindat i ca 2½ månad nu utan att hitta en grejj som ger mig mig 100 m. 100 m idag är ingenting.

Menmen nu ska man inte klaga innan man sett vad dom åstadkommit med. x)

Det lär väl ändå vara en stor del av det hela? Inflationen i spelet. Man handlar med guldmynt och 100 miljoner anses som ingenting. Det måste ju ha spiralerat ur kontroll helt för skaparna, det kan knappast vara så här man tänkte sig. Att en ny gubbe handlar svärd med 8-12 i skada för 10 guldmynt och en som har spelat en bit handlar ett svärd med 200.000-300.000 i skada för en miljard guldmynt. Det är väl lite löjligt?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tänker:
REEEEEEEAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Dags att hamstra!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Säker trade? Bara öppna en traderuta med en annan spelare, när ni båda är nöjda trycker ni accept. Vilken typ av säker trade letar du efter egentligen?

Om du ger mig 100USD först sen tradar vi? Säkert och bra, FÖR MIG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Jag och några polare spelade redan helt utan att använda AH, vi bara bytte saker med varandra Jag tog t.om. bort alla karaktärer som någonsin använt något köpt på AH.

Måste säga att spelet blev avsevärt mycket bättre då, så detta är en välkommen nyhet.

Till de som ville ha en "reset", det blir ju i princip det i och med RoS, då all gear kommer att bli värdelös vid nästa level cap.

Personligen tycker jag att D3 är underskattat redan nu, och det verkar bli bättre hela tiden.

nu har jag inte spelat sedan det släpptes i princip, men är det fortfarande samma samma samma samma grejer bara svårtare nivåer om å om igen?

det var det som gjorde att jag slutade spela.fastnade på 3 Diablo på svårighets nivå "3" minns ej vad den heter. där fick jag nog, samma samma stuff hela tiden, det sägs att det skall vara lite nya Quest runt omkring, men när det blir samma bas bara svårare så blir det lätt att man bara springer rakavägen, för att man redan sett det.

D3 var kul å spela när det kom, men det fick mig inte att fastna i det tyvärr då jag upplevde som att jag spelade samma spel om å om igen.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Använd inte de sidorna då, problem solved, spela spelet som det var menat att spelas.

Sånt otroligt gnäll från folk för att de inte längre på ett "säkert sätt" kan fuska sig igenom ett spel... Det om något är tragiskt.

Det finns en trade funktion i spelet, då är det ju menat att man ska byta gear med folk. AH gjorde det bara enklare att köpa/sälja saker(mats, lowbie gear, göra sig av med alla jävla dex gear ingen man känner hade nytta av)
Fuska sig igenom D3, troll på g?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Problemet har egentligen inte varit AH, utan RMAH. Ser inget fel i AH då alla kan nyttja det. Vill man inte utnyttja AH så gör man inte det.

Man måste ju trots allt ändå farma för att hitta saker att sälja för att kunna köpa nytt på AH. Precis som det kommer bli utan AH förutom att forum o.s.v kommer bli populärare igen. Vill folk ha guld köper dom inte det på RMAH ändå, utan på andra sidor där det är bra mycket billigare.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Bryr mig inte så värst egentligen då jag knappt använt AH (kanske har gjort max 20-30 köp). Men jag förstår inte riktigt varför det gör så mycket att det existerar.

Vill man spela utan AH så gör man väl det? Blir man tvingad att använda det?

Utan AH sker ju all trading på forum istället, det är väl samma sak fast i en annan miljö. Vad är skillnaden på att lägga ut ett item för 2 biljoner guld på d2jsp och på AH?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

de va bra beslutat! jag har nu tröttnat på diablo 3 då det helt förstörde känslan av spelet. Tänker tillbaka på diablo 2 då man inte kunde hoppas runt in och ut ur games hur som helst, då det var svårt att få tag på folk att spela tillsammans med. När man väl på LAN och äntligen kunde spela tillsammans med folk var så så sjukt beroendeframkallande.

Diablo 3 hade inte behövt vara så annorlunda, samma som diablo 2 med bättre grafik nya skills nya items och sen alla småförbättrningar som kommer på vägen. Då hade säkert många miljoner fler fortsatt spela.