Blizzard stänger ned auktionshuset i Diablo III

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av SmörBacon:

Finns det någon som ens spelar D3 mera? Att ta bort auction house typ 1.5 år för sent kommer inte kunna rädda D3. Har aldrig blivit så besviken på ett spel som när detta släpptes =( Fattar fortfarande inte hur de kunde sänka hela Diablo-serien så här. Men man kan ju alltid hoppas på att de fortsätter fixa spelet så det är spelbart om några år.

Håller fullkomligt med. Sjukt besviken. Tyvärr börjar det bli alldeles för vanligt, de stora spelhusen har svårt att leverera nuförtiden.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av WoG:

De som gnäller på ah menar inte endast att ah är dåligt, utan även lootsystemet.
Det var omöjligt att skaffa bra gear utan ah, då de krävdes sjuk tur för att ens rolla något för sin klass, än mer tur för att få en uppgradering.

Det gick inte att njuta av d3 till datorn utan att använda AH.

Detta summerar det största felet med D3. +1

Jag tycker inte det är roligt att finna en medioker shenlong och sen att dom nästkommande 30 shenlongen man hittar är sämre än den första gör att man inte ens vill lira "self found".
Många missar att loot systemet är baserat kring AH. Hade det inte varit det så hade AH varit en parantes. Men eftersom RNG är så fucked up så behövdes väl AH.

Permalänk
Medlem

Bind on pickup! då slipper man alla trade problem

Visa signatur

Intel 3550K@4,2GHz, GTX 1060 (I know, old stuff..)

Permalänk
Medlem

Jag har inte D3, men väl D1 och D2.

Jag ser två stora brister i D3:

#1: Always connected. Diabloserien är för mig i huvudsak ett singleplayer action-RPG med looting och karaktärsutveckling. Jag vill inte tvingas vara uppkopplad för att kunna spela. Att koppla upp sig är inte alltid möjligt, kanske man sitter på ett tåg/plan, är utomlands och känner för att spela i en halvtimme en timme. Då blir det problem med en singleplayer. Hmmm. D1 och D2 var perfekta i det hänseendet.

#2: Auction House: Blizzard trodde detta skulle bli en guldkalv, men det växte upp och blev en minotaur. De skulle sett detta komma; så fort man blandar in riktiga pengar ökar riskerna för missbruk exponentiellt. Synd bara att vi kunder får betala notan för detta debakel.

Nu har Blizzard krupit till korset och kommer att lösa #2.
När de löser #1, då köper jag D3. Tills dess fortsätter jag med D1 och D2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag har inte D3, men väl D1 och D2.

Jag ser två stora brister i D3:

#1: Always connected. Diabloserien är för mig i huvudsak ett singleplayer action-RPG med looting och karaktärsutveckling. Jag vill inte tvingas vara uppkopplad för att kunna spela. Att koppla upp sig är inte alltid möjligt, kanske man sitter på ett tåg/plan, är utomlands och känner för att spela i en halvtimme en timme. Då blir det problem med en singleplayer. Hmmm. D1 och D2 var perfekta i det hänseendet.

#2: Auction House: Blizzard trodde detta skulle bli en guldkalv, men det växte upp och blev en minotaur. De skulle sett detta komma; så fort man blandar in riktiga pengar ökar riskerna för missbruk exponentiellt. Synd bara att vi kunder får betala notan för detta debakel.

Nu har Blizzard krupit till korset och kommer att lösa #2.
När de löser #1, då köper jag D3. Tills dess fortsätter jag med D1 och D2.

Kan bara tipsa dig att prova D3 på konsol! Det är precis det du beskriver att du vill ha.

Du kan spela 100% offline, inga patcher eller liknande är påtvingade. Det finns ingen AH.
Looten som droppas är anpassad för att passa den klassen som du spelar.

Kontrollerna är även grymt sköna!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

samla gear själv istället för att kunna ha auction house. Stäng ner AH!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av MkA81:

samla gear själv istället för att kunna ha auction house. Stäng ner AH!

Jag spelade första kapitlen så precis när D3 kom. Men orkade inte spela mer när man ständigt fick loot som var skit. AH var aldrig ett alternativ för mig, och inte enbart för att det var fantasisummor och ett dåligt system.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Haha, och däääääär sprutade han som har d2jsp.org i brallan

Skämt åsido, det är nog mer än AH som måste fixas för att det där spelet ska få någon long lasting appeal som D2 hade.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Så jävla bra val.

AH var rent skit, tog bort all känsla med arpg.
Därför man fastnade i Path, betydligt bättre.

Inget värdelöst AH
Bättre loot system.
Ladders.

Diablo3 expansion lär spelas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Gems dyra? Ut och samla guld!
Jag har klarat mig utan att köpa stenar på AH.
Man kan faktiskt låta bli.
Att klaga på AH är som att klaga på McDonalds för sin övervikt.

Samla guld räcker inte långt om du ska ha 8st eller fler 100m gems.

Skrivet av Dinoman:

Håller fullkomligt med. Sjukt besviken. Tyvärr börjar det bli alldeles för vanligt, de stora spelhusen har svårt att leverera nuförtiden.

Tror det kommer kunna bli rätt så grymt nu med loot 2.0 och inget AH. och expansionen blir en nystart.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

AH var skit o det är klart det ska bort.

Nu är jag inte alls uppdaterad på D3 fronten då jag gick tillbaka till D2 relativt fort.

Men ett öppet join game system måste ju skapas tycker jag, o då inte bara för trades utan för annat också. Som det ser ut nu har allting varit för inlåst och det är nog det som stört mig mest med Diablo3, man sitter i ett fängelse imo.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

för casual spelare som mig själv är detta bajs, förstår inte varför dom ska ta bort nåt vad gör det bättre 1,5 år senare? dom skulle tagit bort det 1 månad efter spelet kom inte nu så långt senare när man är van att det finns vilka idioter.

Permalänk
Medlem

.

Jag gillar inte själv AH men den bästa lösningen är väl inte att ta bort det utan att ha olika "ladders" där man delar up Softcore, softcore AH, hardcore och hardcore AH. Men det kanske å andra sidan inte passar med loot 2.0, vad vet jag.

Borde även finnas en mode där man inte kan trada över huvud taget, inte ens mellan egna gubbar och bara använda det man själv hittat, självklart skall denna även vara HC.

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem

Nu saknas bara offline-play

Permalänk
Medlem

Hah, dom inser att man kan få ut massa pengar från expansionen om dom kan locka tillbaka alla miljoner som slutade spela D3 efter en vecka. Själv ger jag dom fan inte en andra chans.

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Hah, dom inser att man kan få ut massa pengar från expansionen om dom kan locka tillbaka alla miljoner som slutade spela D3 efter en vecka. Själv ger jag dom fan inte en andra chans.

Eller så insåg Blizzard att spelet är roligare utan AH.. Precis som D2 var.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nu saknas bara offline-play

nej tack, då kommer man bara se massa idioter med fuskade items som man redan ser på konsoll.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Och nu blev d3 mycket sämre :/

Haha AH är det största felet med D3. Spelar ju dock ingen roll längre det är för sent och det kommer bara skapas AHs utanför spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiat:

Haha AH är det största felet med D3. Spelar ju dock ingen roll längre det är för sent och det kommer bara skapas AHs utanför spelet.

Har alltid funnits AH utanför spelet. t.ex D2jsp sedan 2002 x) Och innan dess var det en annan sida som höll i det.

Permalänk
Medlem

D3 måste vara det mest efterblivna spelet någonsin. Det var "försenat", grundbalansen tog en evighet. Jag vet inte ens om de fixade pvp och nu, åratal senare bestämmer man sig för att ta tag i AH som förvandlade till ett spekulationsspel snarare än ett ARPG med grind.

Jag som aldrig varit något Diablo fan började med 3an för att spela co-op med en annan polare som är novis inom denna demoniska värld.

Jag minns att när vi "klarat" allt utom inferno och började spela mer solo så hände något. Han spelade betydligt mindre än vad jag gjorde, jag farmade och hoppades på drops (fick väl något trevligt) och kämpade mig fram act för act i inferno.

Han däremot dräpte inga monster alls utan satt enbart och tabbade in på AH med jämna mellanrum och letade efter klipp. Han tjänade MYCKET mer guld och gear på en helt annan nivå (inferno A3/4 drops) innan han ens spelat igenom A2.

Jämförde vår effektivitet men har inga siffror kvar. Vill minnas att vi räknade om gear till guld och sedan la investerad tid, aktiv tid och lite annat med i berkningarna. Att farma AH visade sig iaf generera tiofalt mer värde än att farma monster.

Dessutom krävde hans metod inte mycket energi, han satt mest och glodde film och mellan filmerna kollade han AH. Visst nu gjorde han något sånt där "kan väl inte vara sant" klipp" men skulle man tänka att vi båda var guldfarmare på ackord skulle väl han ha nästan 20x min timlön.

Jag provade sedan AH ett tag, fixade gear och tjänade lite guld och har inte spelat sedan dess, känns inte roligt med ett spel som går ut på att uppdatera menyer... Däremot njöt jag av AH i WoW eftersom den grinden knappast var annat än tiddslöseri och då var det skönt att bara gå och köpa sälja på AH några minuter om dagen så man var redo för raids.

Nu är det länge sedan jag slutade men då var fortfarande klasserna långt ifrån balanserade (alla fungerade), det saknades PvP och det effektivaste spelsättet var att refresha AH .

Nej jag har helt tappat förtroendet för blizzard efter D3, de borde förståt redan innan releasen alla problem. Provadew PoE och spelet har bättre flyt grymmare lootsystem och det var lätt att hitta grupper och man kände sig inte isolerad på samma sätt. Ett F2P spel som jag inte ens hade hört talas om visade sig ha det jag trodde D3 hade och mycket mer.

Om inte alla som köpt D3 i samband med release får expansionen gratis som kompensation för detta fiasko (tänker vista->w7)

Permalänk
Medlem

Spelade D3 i några veckor och redan då hade AH spårat tyckte jag.
Hade de inte bara kunnat ändra om lite isf att släcka ner allt?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Är det bara jag som tänker:
REEEEEEEAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Dags att hamstra!!!!!

Då mobsen kommer släppa bättre och sällsyntare loot samt att level cappen höjs till 70 så är det nog ingen större vits att köpa på sig massa prylar nu...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Coolt! så nästa år kommer riktiga diablo 3

Och Jay Wilson borde aldrig designa spel igen, så skönt att någon med en hjärna tog över

Permalänk

hmm så vill man ha bättre gear till expansionen kommer så får man skynda fynda helt enkelt.
Men se var det ju det där med geara upp min Pandaren i WOW nu när nya patchen kommit, men fy attans vad tuffa djuren är på timeless isle då menar jag inte elite varelserna utan de andra

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Spajdah:

nej tack, då kommer man bara se massa idioter med fuskade items som man redan ser på konsoll.

Inte om de sköter det som i D2, att man får välja om karaktären ska vara offline eller online, eller vad man ska kalla det. Man ska ju fortfarande kunna multiplaya med sina vänner om man vill.

Ville också ha det så först, men efter att ha testat D3 så märkte jag att det funkade rätt bra. Hade nog känt mig rätt avstängd med ett offline-mode nu.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Jag håller med att de kan ta bort RMAH, men att ta bort GAH är bara dumt.
Det kan ALDRIG bli som i D2, där trading faktiskt kunde fungera. Då det finns alldeles för mycket random.

Tex: du vill ha en SOJ i D2. Då får du en SOJ. Nu kan du få en SOJ som är riktigt bra, eller en som är skit.
Tror knappast att Loot 2.0 kommer göra det bättre. Mer än att du har lite större chans att få ett bra item.

Riktigt tråkigt. Återigen gör de på fel sätt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Har alltid funnits AH utanför spelet. t.ex D2jsp sedan 2002 x) Och innan dess var det en annan sida som höll i det.

Sa jag något annat? Ne, det gjorde jag inte. Men det kommer ju bli mer nu inte sant? För ju typ bara perfekt rollade grejer för 1b och uppåt som låg på dessa sidor innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Samla guld räcker inte långt om du ska ha 8st eller fler 100m gems.

Sälj loot på AH, köp gems.

Permalänk

Inte läst tråden men kan tänka mig att det är blandade känslor till detta, personligen tycker jag dock de är ganska bra.
diablo 1 & diablo 2 hade inget AH å de gick bra. möjligheten att köpa saker via exempelvis d2jsp lär väl säkert finnas kvar för den som verkligen vill köpa saker till sin char.

däremot kanske guldvärdet fick en annan betydelse.

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag det är ganska dåligt. Gillade AH. Var nog den största anledningen till att jag 'spelade' D3. Men förstår att många blir glada, då det varit väldigt mycket gnäll på AH och speciellt på RMAH.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010