Permalänk

WDTV Live funkar alldeles ypperligt med Netflix, har kört det i drygt ett halvår utan några som helst bekymmer.

Visa signatur

Citera för svar

Intel Pentium G3258 Anniversary Edition , ASRock B85M BTC - mATX , OCZ ZT SERIES 650 W , G.Skill Ripjaws Red DDR3 1600MHz CL9 2x4GB , Kingston 120GB SSDNow V300 + Intenso SSD 128GB + 256GB , Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II , Thermaltake Versa H15.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden så jag börjar med att be om ursäkt om det redan är taget upp flera ggr.

Jag satt i samma problem som dig med gamla föräldrar som ville se på Netflix efter att de hade provat tjänsten och fått smak på den. Lösningen var först en gammal dator, men det funkade inte så bra från deras sida så då testade vi AppleTv och nu fungerar det felfritt. Från den punkten flyter det smidigt då de använder iPad och iPhones också. Överraskningen de gav mig var att hade skaffat sig en billig Philips Tv som de tog till deras stuga där de själva lyckades köra hotspot med mobilen och nyttja AppleTvn på plats. De är helnöjda över enkelheten och att de kan ta med den då de reser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Har inte läst hela tråden så jag börjar med att be om ursäkt om det redan är taget upp flera ggr.

Jag satt i samma problem som dig med gamla föräldrar som ville se på Netflix efter att de hade provat tjänsten och fått smak på den. Lösningen var först en gammal dator, men det funkade inte så bra från deras sida så då testade vi AppleTv och nu fungerar det felfritt. Från den punkten flyter det smidigt då de använder iPad och iPhones också. Överraskningen de gav mig var att hade skaffat sig en billig Philips Tv som de tog till deras stuga där de själva lyckades köra hotspot med mobilen och nyttja AppleTvn på plats. De är helnöjda över enkelheten och att de kan ta med den då de reser.

Nu är det så att han sagt att hans föräldrar inte gillar Apple och jag måste säga att de låter precis som mina föräldrar, Och såna som de är helt omöjligt att övertala även om jag inte försökt då jag själv gillar Android mer. Men ändå, Det är omöjligt att övertala.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

http://viaplay.se/viaplayboxen
Om Viaplay vore intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Nu är det så att han sagt att hans föräldrar inte gillar Apple och jag måste säga att de låter precis som mina föräldrar, Och såna som de är helt omöjligt att övertala även om jag inte försökt då jag själv gillar Android mer. Men ändå, Det är omöjligt att övertala.

Ok då kan vi strunta i det. Tack för responsen då jag inte läst igenom tråden helt

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Ok då kan vi strunta i det. Tack för responsen då jag inte läst igenom tråden helt

Ingen orsak!

Skrivet av DAoG:

Har själv Viaplay då min Mormor och Morfar har Viasat parabol och samtidigt ingick Viaplay något som de inte använde som jag då fick, Jag måste dock säga att jag är missnöjd med utbytet och samt att det funkar dåligt på många Android enheter, Men helt ok om man har det som jag helt gratis, Skulle dock inte betala 79/kr i månaden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigSwede74:

WDTV Live funkar alldeles ypperligt med Netflix, har kört det i drygt ett halvår utan några som helst bekymmer.

För att klargöra så att det inte blir några missförstånd, det är denna du syftar på:
http://www.pricerunner.se/pl/649-2803656/Mediacenter/Western-...
?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Ingen orsak!

Har själv Viaplay då min Mormor och Morfar har Viasat parabol och samtidigt ingick Viaplay något som de inte använde som jag då fick, Jag måste dock säga att jag är missnöjd med utbytet och samt att det funkar dåligt på många Android enheter, Men helt ok om man har det som jag helt gratis, Skulle dock inte betala 79/kr i månaden.

Har tittat på Viaplay hos en polare, måste säga att jag hade samma upplevelse som dig, och Netflix har jag själv använt och vet att det fungerar bra / finns dugligt utbud!

Permalänk
Skrivet av Grante:

För att klargöra så att det inte blir några missförstånd, det är denna du syftar på:
http://www.pricerunner.se/pl/649-2803656/Mediacenter/Western-...
?

Jajemen, exakt densamma modellen som jag har.

Visa signatur

Citera för svar

Intel Pentium G3258 Anniversary Edition , ASRock B85M BTC - mATX , OCZ ZT SERIES 650 W , G.Skill Ripjaws Red DDR3 1600MHz CL9 2x4GB , Kingston 120GB SSDNow V300 + Intenso SSD 128GB + 256GB , Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II , Thermaltake Versa H15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Ingen orsak!

Har själv Viaplay då min Mormor och Morfar har Viasat parabol och samtidigt ingick Viaplay något som de inte använde som jag då fick, Jag måste dock säga att jag är missnöjd med utbytet och samt att det funkar dåligt på många Android enheter, Men helt ok om man har det som jag helt gratis, Skulle dock inte betala 79/kr i månaden.

Överlägset bäst på sport och film, men serieutbudet är riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigSwede74:

Jajemen, exakt densamma modellen som jag har.

Tjena, det närmar sig jul och jag har tänkt mig att börja inhandla julklappar. Är det så att WDTV Live fortfarande fungerar prima och fortfarande är ett värt köp?
Har det kommit ut något annat alternativ som är bättre mån tro?

Permalänk
Skrivet av Grante:

Tjena, det närmar sig jul och jag har tänkt mig att börja inhandla julklappar. Är det så att WDTV Live fortfarande fungerar prima och fortfarande är ett värt köp?
Har det kommit ut något annat alternativ som är bättre mån tro?

Tjosan. Jodå, den funkar alldeles utmärkt än och används varje dag av mig och mina 2 barn. Dottern på 5 år klarar den numer helt själv.
Mig veterligen är den fortfarande vettigaste alternativet.

Visa signatur

Citera för svar

Intel Pentium G3258 Anniversary Edition , ASRock B85M BTC - mATX , OCZ ZT SERIES 650 W , G.Skill Ripjaws Red DDR3 1600MHz CL9 2x4GB , Kingston 120GB SSDNow V300 + Intenso SSD 128GB + 256GB , Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II , Thermaltake Versa H15.

Permalänk
Medlem

varför inte en HDMI kabel mellan dator och TVN? absolut billigaste lösningen borde ju det vara, men det kanske inte är något alternativ?

Permalänk
Medlem

OK... jag väcker tråden till liv...
Har läst allas rekommendationer och ser att ingen nämnt Netgear PTV3000.

Så min fråga är:
Skall man köpa WD TV Live gen 3 eller Netgear PTV3000?

Vad vill jag klara?
Nexflix, youtube, svtplay
Streama fr android platta/tele
Streama fr iphone/ipad
Åtkomst till lokalt nätverk och nätverks-share (filmer o musik)

Råd? Tips?

Permalänk
Medlem

Kanske ingen som nämnt Netgear PTV3000 för att den är rätt kass om man läser användarnas recensioner.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.