NetonNet, Underbar service! AKTA FÖR DETTA MODERKORT

Permalänk
Medlem

NetonNet, Underbar service! AKTA FÖR DETTA MODERKORT

Skriver detta för att ni ska akta er för denna modell "Gigabyte GA-970A-DS3P" Då nästan inget av tillbehören hänger med som det står. Även för att ge positiv feedback till netonnet! (Ursäkta röran då jag fick kopiera varje rad för rad då dem inte hade någon funktion att spara konversationen som skrevs!)

"Hej och välkommen till NetOnNet, du talar med Mikaela.
Vad kan jag hjälpa dig med?

JAG:
Tjena Mikaela, nu är det såhär att jag köpte ett moderkort från er.
vilket heter http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/moderkort/amd-so...
Gigabyte GA-970A-DS3P*
Det står att dessa tillbehör ska skall hänga med
Medföljande tillbehör
2 SATA-kablar, 2/3/4-vägs SLI-brygga, 2/3/4-vägs CF-brygga , Manual, Drivrutins CD, WiFi/Bluetooth 4.0 instickskort, USB 3.0 frontpanel, 8st kablar för mätpunkter.
De enda som hängde med va 2 sata kablar.
och manual och drivrutin
Jag hade nämligen tänk att köra 2 grafikkort på moderkortet.
och nu måste jag beställa och vänta ytterligare.
vafan är detta?

NETONNET:
Vänta lite så ska jag kika på detta,

JAG:
Jag väntar, jag går på toa så länge så du inte tror jag jag stack

NETONNET:
Skulle jag kunna få ditt ordernummer?

JAG:
absolut
11226****
Som du kan förstå är jag väldigt besviken på detta. Eran leveranstid va dock underbar
Oj de va visst kund nummer
3452***
där är ordernummer
kundnummer*

NETONNET:
Det verkar som att det skedde ett stort fel i produktionen i och med att det var så mycket som saknades. De sakerna som saknades har vi inte löst, utan vi måste dessvärre byta ut din artikel helt. Jag kan lägga upp en ny order åt dig, på samma artikel, med en faktura som makuleras när vi fått det andra i retur om du vill.

JAG:
Kan vi inte lösa det igenom att ni bara skickar en sli brygga till mig så är jag nöjd
för jag pallar inte vänta mer.
då kommer jag sitta ute på landet utan dator i minst veckor.

NETONNET:
Så vitt jag ser så har vi dessvärre inga SLI-bryggor löst i vårt sortiment.. Kan du hitta en?

JAG:
Ska titta
Nej ni har inga sådana lösa.. Men dra av frakten så är jag nöjd för då har jag råd att köpa mig en ny brygga på inet.se ist..

NETONNET:
Självklart! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för allt som saknades.

JAG:
Man blir ju lite less men man märker att ni har bra customer service så det gör upp för det hela
Förlåt för mitt aggressiva beteende
men jag hoppas du förstår min frustation

NETONNET:
Jag har nu skickat frakten för kreditering till Resurs Bank.
Jag förstår dig absolut.

JAG:
Men då va de allt för min del!
Tusen tack för vi kunde lösa detta på ett bra sätt

NETONNET:
Tack själv, och jag beklagar ännu en gång det inträffade. Ha en superbra dag!

JAG:
Dsm! Ingen fara inte ditt fel!"

Tänkte bara rekommendera att netonnet erkänner sina fel och rättar till dem! Se även upp för just den modellen jag köpte då nästan inget av tillbehören hängde med!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fakkahe:

Skriver detta för att ni ska akta er för denna modell "Gigabyte GA-970A-DS3P" Då nästan inget av tillbehören hänger med som det står. Även för att ge positiv feedback till netonnet! (Ursäkta röran då jag fick kopiera varje rad för rad då dem inte hade någon funktion att spara konversationen som skrevs!)

"Hej och välkommen till NetOnNet, du talar med Mikaela.
Vad kan jag hjälpa dig med?

JAG:
Tjena Mikaela, nu är det såhär att jag köpte ett moderkort från er.
vilket heter http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/moderkort/amd-so...
Gigabyte GA-970A-DS3P*
Det står att dessa tillbehör ska skall hänga med
Medföljande tillbehör
2 SATA-kablar, 2/3/4-vägs SLI-brygga, 2/3/4-vägs CF-brygga , Manual, Drivrutins CD, WiFi/Bluetooth 4.0 instickskort, USB 3.0 frontpanel, 8st kablar för mätpunkter.
De enda som hängde med va 2 sata kablar.
och manual och drivrutin
Jag hade nämligen tänk att köra 2 grafikkort på moderkortet.
och nu måste jag beställa och vänta ytterligare.
vafan är detta?

NETONNET:
Vänta lite så ska jag kika på detta,

JAG:
Jag väntar, jag går på toa så länge så du inte tror jag jag stack

NETONNET:
Skulle jag kunna få ditt ordernummer?

JAG:
absolut
11226****
Som du kan förstå är jag väldigt besviken på detta. Eran leveranstid va dock underbar
Oj de va visst kund nummer
3452***
där är ordernummer
kundnummer*

NETONNET:
Det verkar som att det skedde ett stort fel i produktionen i och med att det var så mycket som saknades. De sakerna som saknades har vi inte löst, utan vi måste dessvärre byta ut din artikel helt. Jag kan lägga upp en ny order åt dig, på samma artikel, med en faktura som makuleras när vi fått det andra i retur om du vill.

JAG:
Kan vi inte lösa det igenom att ni bara skickar en sli brygga till mig så är jag nöjd
för jag pallar inte vänta mer.
då kommer jag sitta ute på landet utan dator i minst veckor.

NETONNET:
Så vitt jag ser så har vi dessvärre inga SLI-bryggor löst i vårt sortiment.. Kan du hitta en?

JAG:
Ska titta
Nej ni har inga sådana lösa.. Men dra av frakten så är jag nöjd för då har jag råd att köpa mig en ny brygga på inet.se ist..

NETONNET:
Självklart! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för allt som saknades.

JAG:
Man blir ju lite less men man märker att ni har bra customer service så det gör upp för det hela
Förlåt för mitt aggressiva beteende
men jag hoppas du förstår min frustation

NETONNET:
Jag har nu skickat frakten för kreditering till Resurs Bank.
Jag förstår dig absolut.

JAG:
Men då va de allt för min del!
Tusen tack för vi kunde lösa detta på ett bra sätt

NETONNET:
Tack själv, och jag beklagar ännu en gång det inträffade. Ha en superbra dag!

JAG:
Dsm! Ingen fara inte ditt fel!"

Tänkte bara rekommendera att netonnet erkänner sina fel och rättar till dem! Se även upp för just den modellen jag köpte då nästan inget av tillbehören hängde med!

Sympatisk kundservicearbetare som förtjänar två tummar upp. Inte direkt vanligt idag där oftast kundservicen sitter på en annan plats, ibland en annan ort än huvudlagret och där de dessutom ibland försöker spara pengar på mindre kompetens. Har inte själv någon dator med AM3+ som plattform och jag planerar inte heller att byta till AM3+ men tack för varningen ändå.

Sådan du söker?

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_sli-brygga_12cf1-sli001...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Sympatisk kundservicearbetare som förtjänar två tummar upp. Inte direkt vanligt idag där oftast kundservicen sitter på en annan plats, ibland en annan ort än huvudlagret och där de dessutom ibland försöker spara pengar på mindre kompetens. Har inte själv någon dator med AM3+ som plattform och jag planerar inte heller att byta till AM3+ men tack för varningen ändå.

Sådan du söker?

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_sli-brygga_12cf1-sli001...

Ja det gör hon verkligen! Ja absolut det va en sådan brygga tusen tack jädra vad billig den va Tack för tipset!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fakkahe:

Ja det gör hon verkligen! Ja absolut det va en sådan brygga tusen tack jädra vad billig den va Tack för tipset!

Inga problem.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ibland kan det vara så att man har fått ett returex där den förra kunden "glömt" att returnera några delar.
Hände mig när jag köpte ett moderkort på Webhallen, några CPU-pinnar var böjda och SATA-kablarna saknades. Märkte detta först när jag kommit hem, de var inte jättepigga på att byta ut kortet men jag stod på mig och sa att det hade varit så när jag fick det så det löste sig.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Ibland kan det vara så att man har fått ett returex där den förra kunden "glömt" att returnera några delar.
Hände mig när jag köpte ett moderkort på Webhallen, några CPU-pinnar var böjda och SATA-kablarna saknades. Märkte detta först när jag kommit hem, de var inte jättepigga på att byta ut kortet men jag stod på mig och sa att det hade varit så när jag fick det så det löste sig.

Så ska det absolut inte vara, då ska det stå att det är demo ex på det. Du skulle egentligen sagt till att du vill ha någon ersättning för väntan!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Gigabyte

Hejsan

Det verkar vara fel i produktinformationen som står angiven på hemsidan. Vi håller på att undersöka detta tillsammans med NetOnNet.

Är det några av de sakerna du saknar som stod att de skulle följa med, så kan jag skicka detta direkt till dig. Vi har en hel del saker i Malmö och du bör ha de imorgon, om du hinner svara mig innan kl 18.00 (då postlådan töms då).

Skicka ett PM om du behöver något.

Ber om ursäkt över detta!

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan

Det verkar vara fel i produktinformationen som står angiven på hemsidan. Vi håller på att undersöka detta tillsammans med NetOnNet.

Är det några av de sakerna du saknar som stod att de skulle följa med, så kan jag skicka detta direkt till dig. Vi har en hel del saker i Malmö och du bör ha de imorgon, om du hinner svara mig innan kl 18.00 (då postlådan töms då).

Skicka ett PM om du behöver något.

Ber om ursäkt över detta!

Tjena! Fy vad underbart! jag skickade pm till dig!

Mvh
Sebastian

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!