Permalänk
Medlem

Func MS-3, lift distance.

Har nyilgen köpt mig en Func MS-3 då min trotjänare Qpad 5k givit upp. Ur hårdvaru aspekt är musen perfekt för mig som har rätt stora händer och den påminner rätt mycket om Qpad 5k vilket var en stor anledning till att jag köpte den. Jag har dock ett problem, som är jävligt störande, vilket är att Lift Distance är åt på tok för hög även på lägst inställningen. Jag har skickat mail till deras support och bett att dom gör det möjligt att ställa den lägre än vad som är möjligt just nu men har inte fått svar på ca 2 veckor.

Jag undrar delvis om någon annan som äger Func MS-3 upplever samma sak, för i min mening ska inte en mus registrera rörelser om inte musen ligger mot mattan. Lyfter jag musen så lyfter jag ju musen av en anledning och vill inte att den ska fortsätta registrera rörseler i luften.

Framförallt undrar jag om det finns någon lösning på problemet, typ någon form av fix eller ett program som kan lösa det. Hängiven Battlefield spelare som jag är så är det fullkomligt omöjligt att få ett stabilt spelande när jag måste lyfta musen bra mycket mer än vad jag är van med samt med rätt hög sensitivity så rör man minsta i sidled på vägen ner/upp går allt åt skogen.

Tack på förhand.

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |