Nokia visar bärbar dator, surfplatta och smart telefon på kommande evenemang

Permalänk
Melding Plague

Nokia visar bärbar dator, surfplatta och smart telefon på kommande evenemang

Finska Nokia kommer hålla en presskonferens i Abu Dhabi den 22 oktober och antyder i inbjudan om en ny smart telefon, surfplatta samt bärbar dator.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj, datorn ska bli spännande att se vad det är, hoppas inte Win RT...

Permalänk
Master of Overkill

Asså 1520 om den blir så stor.

GEIF !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tycker det vore coolt om datorn hade RT, men hur ska dom kunna få folk att förstå att det inte går att installera vanliga program? Intressant. Hoppas dom försöker och inte bara hoppas på att folk ska gilla läget när dom väl inser det. Den borde vara "billig" med kalasbra batteritid iaf.

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem

och hör det här till microsoft nu? :-S

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Hedersmedlem

I april 2014 byter jag telefon och abbonemang. Winodws Phone 8 är redan spikat som OS så nu gäller det bara att hålla tummarna för att 1520 finns som valbar telefon.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Den bärbara dementerades, kolla di.se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och fortfarande 3 olika operativsystem? Efterblivenheten och bakåsträvandet fortsätter.

Permalänk
Medlem

Dags att uppgradera telefonen snart då förmodligen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Och fortfarande 3 olika operativsystem? Efterblivenheten och bakåsträvandet fortsätter.

Tre olika typer av enheter som, ett knappt år efter att Windows 8 lanserades, "fortfarande" har tre olika operativsystem... go figure. På sikt kommer vi säkert att få se mer unifiering, men saker och ting måste få ta lite tid.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Telefonen kan ju helt klart bli intressant, min nuvarande motorola razr får mig till att vilja knäcka den på mitten flera gånger om dagen...
Dock är jag väldigt sugen på en trevlig smartphone med ett genuint tangentbord, men dem verkar det vara lite brist på eller en modern hajfena hade varit nice.

Oh well kul att se att Nokia puttrar på ett tag till iaf.

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem

Säg inte att det dära är en windows rt laptop xD *grabs popcorn* det hära ska bli intressant.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARL650:

Telefonen kan ju helt klart bli intressant, min nuvarande motorola razr får mig till att vilja knäcka den på mitten flera gånger om dagen...
Dock är jag väldigt sugen på en trevlig smartphone med ett genuint tangentbord, men dem verkar det vara lite brist på eller en modern hajfena hade varit nice.

Oh well kul att se att Nokia puttrar på ett tag till iaf.

Smartphone med tangentbord, då kan du kolla på Blackberry.

Permalänk
Medlem

En Nokia laptop skulle ju vara ganska intressant att ha, så länge den inte har Windows RT ;).

Permalänk
Medlem

dom borde släppa en mobil med windows 8.1

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Tre olika typer av enheter som, ett knappt år efter att Windows 8 lanserades, "fortfarande" har tre olika operativsystem... go figure. På sikt kommer vi säkert att få se mer unifiering, men saker och ting måste få ta lite tid.

Ser inte varför man ska envisas med Windows RT. Atom och Windows 8.1 borde inte vara så svårt och framförallt inte dyrt.

Permalänk
Medlem

Jacob, jag tror du missförstått det där med lansering av en bärbar dator.
Har du läst det som står på bilden?
Dom menar att du kan se den strömmade sändningen på vilken enhet du än vill, mobil, platta eller en vanlig dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Smartphone med tangentbord, då kan du kolla på Blackberry.

Jo jag har kikat på dem men de verkar inte ha en modell som helt passar mitt önskemål, vill att det är ett utdragbart tangentbord likt det som fanns på de äldre experia x1 fast nytt och fräscht. Man vill ju kann dra nytta av smartphonens storlek på skärm men att ha den underbara känslan av tangenter som ger dig feedback vid textning osv.

Lite bakåtsträvande enligt vissa men helt underbart enligt mig då touchdisplays inte riktigt uppfyller mina funktionskrav i en mobil.

Men tack för tipset

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Skrivet av segen:

Jacob, jag tror du missförstått det där med lansering av en bärbar dator.
Har du läst det som står på bilden?
Dom menar att du kan se den strömmade sändningen på vilken enhet du än vill, mobil, platta eller en vanlig dator.

Jag tror Jacob är rätt ute.

Permalänk
Skrivet av fiskmasen_99:

Jag tror Jacob är rätt ute.

Nej, tyvärr. Kolla di.se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av FlummbulleN:

Nej, tyvärr. Kolla di.se

Skickades från m.sweclockers.com

Istället för att enbart skriva kolla di.se skulle det underlätta om du faktiskt länkade till en artikel Jag har läst de artiklar jag hittat på di.se om Nokia och hittar ingen dementi, utöver att bilden blivit uppdaterad.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Känns ganska poänglöst när de ändå inte får sälja några datorer under Nokias varumärke under Microsoft f r o m 1 januari. Likaså surfplattor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Ser inte varför man ska envisas med Windows RT. Atom och Windows 8.1 borde inte vara så svårt och framförallt inte dyrt.

Jag vet faktiskt inte vad Intel tar för nya Atom och hur det står sig i förhållande till vad man betalar för ARM-lösningar. Oavsett så ser RT-baserade Surface 2 (och förmodligen även denna från Nokia) rätt schyssta ut, men jag tillhör väl gruppen som inte behöver 400.000 appar när jag bara använder 5 och som inte ser surfplattan i dagsläget som en ersättare till den bärbara datorn.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

och hör det här till microsoft nu? :-S

Microsoft köpte bara mobil-divisionen. Inte surfplatta och dator eller satteliter osv.. Bara Lumia och Asha varumärket, dock så är det bara microsofts namn som kommer vara på lurarna men Nokia ska fortfarande tillverka dem om jag förstått det rätt, så kvalitén som Nokia erbjuder och alltid gjort ska troligtvis finnas kvar.. Är nog inget att oroa sig över

Ser verkligen fram emot detta event, Nokia laptop, mycket intressant!! Hoppas på windows 8.1 EJ RT!!!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Skrivet av Wasd_101:

dom borde släppa en mobil med windows 8.1

http://www.pcworld.com/article/2038146/inside-the-i-mate-inte...

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Skrivet av FlummbulleN:

Nej, tyvärr. Kolla di.se

Skickades från m.sweclockers.com

Stockholmbörsen +0.3%. Eller vad är det jag har missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan77:

Microsoft köpte bara mobil-divisionen. Inte surfplatta och dator eller satteliter osv.. Bara Lumia och Asha varumärket, dock så är det bara microsofts namn som kommer vara på lurarna men Nokia ska fortfarande tillverka dem om jag förstått det rätt, så kvalitén som Nokia erbjuder och alltid gjort ska troligtvis finnas kvar.. Är nog inget att oroa sig över

Ser verkligen fram emot detta event, Nokia laptop, mycket intressant!! Hoppas på windows 8.1 EJ RT!!!

Nej, Microsoft köpte Devices & Servicess, inte bara telefonerna. Smart devices är en del av det, så är även all Nokias tillverkningspersonal och lokaler för enhetstillverkning.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jag vet faktiskt inte vad Intel tar för nya Atom och hur det står sig i förhållande till vad man betalar för ARM-lösningar. Oavsett så ser RT-baserade Surface 2 (och förmodligen även denna från Nokia) rätt schyssta ut, men jag tillhör väl gruppen som inte behöver 400.000 appar när jag bara använder 5 och som inte ser surfplattan i dagsläget som en ersättare till den bärbara datorn.

Jag behöver inte heller 400.000 appar. Men de få jag vill ha ska ha viss funktion. Och när de kan få det med Windows 8.1 och dessutom ge möjligheten att köra vanliga program, ja då ser jag ingen anledning till att köra RT. Jag vet inte hur det är med senaste generation. Men atom har iaf tidigare varit konkurrenskraftigt både till pris och prestanda.

Permalänk
Medlem

no laptop... bilden säger bara att du kan se på stömmen via mobil, platta eller dator
http://www.di.se/artiklar/2013/10/10/vild-spekulation-om-nya-...

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Valiumballong:

Jag vet faktiskt inte vad Intel tar för nya Atom och hur det står sig i förhållande till vad man betalar för ARM-lösningar. Oavsett så ser RT-baserade Surface 2 (och förmodligen även denna från Nokia) rätt schyssta ut, men jag tillhör väl gruppen som inte behöver 400.000 appar när jag bara använder 5 och som inte ser surfplattan i dagsläget som en ersättare till den bärbara datorn.

Listpriset för den dyraste varianten av BayTrail-T (Z3770) är $41 (kunderna betalar maximal $41, i praktiken mindre). Så prismässigt ligger BayTrail-T och Snapdragon600/800 på samma nivå, Qualcomm är inte alls likna öppna som Intel med priser och tekniska detaljer men har sett många som hävdar att prisbilden för Snapdragon (och även Tegra) ligger samlat runt $30 (några $ mer för de bästa modellerna lite mindre för de enklare).

Att Intel faktiskt prismässigt kan konkurrera på low-end syns även när man jämför Acers ChromeBook med Samsungs nyss utkomna ARM baserade 11.6" ChromeBook, Samsungs modell är dyrare trots att den har sämre batteritid, 2GB RAM mot 4GB och Cortex A15 har inget att sätta emot Haswell prestandamässigt.

Vad det gäller Windows RT är väl problemet att få finner något värde i att köra just Windows om det är en variant av Windows som inte kan köra alla de miljoner existerande program för OS:et. Vilken fördel har Windows RT över iOS eller Android? Och viktigaste, vilken fördel har Windows RT över "riktiga" Windows körandes en billig/strömsnål x86 CPU?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer