Permalänk
Geeks Gaming

DLC: China Rising

Lite fina vapen och annat kul som kommer i nästa dlc som kommer i december

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Har inte redan vapnerna och gadgets redan släppts? Jag kan låsa upp dem och har råkat plocka upp ett supportkit med en ny gadget.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Geeks Gaming

Jo jag så det nu :S någon som skicka till mig och sa att de va till dlc.. aja skit i det då XD

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wrathborn771:

Har inte redan vapnerna och gadgets redan släppts? Jag kan låsa upp dem och har råkat plocka upp ett supportkit med en ny gadget.

Garanterat inte meningen. Det är ju inte direkt ovanligt att de klantar till patcher till diverse spel på sånt här sätt nuförtiden. Kollar man i battlelog finns inte vapnen med, men i spelet finns dom.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Vissa saker är till nästa DLC, vissa saker var så man kan låsa upp det direkt Men om man går in på vissa orankade servrar så kan man testa dom nya leksakerna som ska vara till DLCn

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

MTAR verkar nästan ha fått sig en buff i närstrid och den var ju inte direkt dålig i BF3... Helt galen

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

och vad hände med second assault? Det skulle väl också komma nu? 2 DLC på samma månad?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

och vad hände med second assault? Det skulle väl också komma nu? 2 DLC på samma månad?

Second Assault ska tydligen släppas 22 november för xbox one. China Rising kommer i december.

Permalänk
Medlem

Jag kan confirma att man kan låsa upp vapnen (gadgets ej confirmat).

Här nedan är hur ni gör:

1 ribbon motsvarar (6-7 kills ca) räkna mellan att ni måste få 18-21 kills med respektive vapen. Ribbons kan ni låsa upp olika rundor, dvs ni måste inte completa alla ribbons på en och samma runda. DOCK verkar folk säga att man måste göra allt annat som står i ens achievement på samma runda för att unlocka. Det bästa för att garantera att man får sitt vapen är att completa allt på en och samma runda. Välj conquest large, en med mycket tickets.

L85A2

Assignment: Open Fire
•Assault ribbon x3
•Get a kill with a pistol in a round
•Get a kill with 40mm grenade in a round
•Get a kill with the defibrillator in a round (Tänkt på att defib måste man "charga" upp till 100% för att få ett kill)

L96A1

Assignment: Need Only One
•Sniper ribbon x3
•Get a kill with a shotgun in a round
•Get a kill with a DMR in a round
•Get a kill with C4 in a round

MTAR-21

Assignment: Multitalented
•Get a kill with an AR (Assault rifle)
•Get a kill with a LMG
•Get a kill with a Sniper Rifle
•Get a kill with kill with a grenade

RPK-74M

Assignment: Powder Keg
•LMG ribbon 3x
•Get a kill with the M224 Mortar

MP7

Assignment: Make A Dent
•Destroy an air vehicle with portable AA (Detta verkar gälla IGLA / Stinger samt AA vehicle)
•Anti Vehicle Ribbon x3

Also, two new gadgets:
•SUAV, Flying laser designator. Must be controlled (Recon)
•UCAV, Flying Airburst grenade. Must be controlled (Support, Long refil from Ammobox)

New Assignments:

Middle King
•10 Hours China Rising
•5 Kill streak
•1 Kill with SUAV"

Taget från: http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955064... samt http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1qm42q/new_wea...

Om någon hittar ett sätt att unlocka gadgets posta gärna!

Tack

Adda mer information
Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt luddigt vilket DLC det är som ska släppas.
Det står ju att Second assult ska släppas snart och dom gör massa reklam för det.
Men på min battlelog står det att China rising ska släppas om en vecka?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pittsa:

Tycker det är riktigt luddigt vilket DLC det är som ska släppas.
Det står ju att Second assult ska släppas snart och dom gör massa reklam för det.
Men på min battlelog står det att China rising ska släppas om en vecka?

http://img40.imageshack.us/img40/9512/7ny3.jpg

Second Assault ska av någon anledning släppas till XBOXOne på dess releasedag, det är därför det DLC:t promotas så mycket.

China Rising släpps i december på alla plattformar. Sedan släpps Second Assault lite senare till resten av plattformarna, februari/mars skulle jag gissa på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon164250:

Second Assault ska av någon anledning släppas till XBOXOne på dess releasedag, det är därför det DLC:t promotas så mycket.

China Rising släpps i december på alla plattformar. Sedan släpps Second Assault lite senare till resten av plattformarna, februari/mars skulle jag gissa på.

Okej då förstår jag.
Känns som någon betalt lite pengar till någon annan här. Eller finns det någon uppenbar anledning till varför det är så annars?

Permalänk
Skrivet av anon164250:

Second Assault ska av någon anledning släppas till XBOXOne på dess releasedag, det är därför det DLC:t promotas så mycket.

China Rising släpps i december på alla plattformar. Sedan släpps Second Assault lite senare till resten av plattformarna, februari/mars skulle jag gissa på.

Vad löjligt, allt handlar om pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon164250:

Second Assault ska av någon anledning släppas till XBOXOne på dess releasedag, det är därför det DLC:t promotas så mycket.

China Rising släpps i december på alla plattformar. Sedan släpps Second Assault lite senare till resten av plattformarna, februari/mars skulle jag gissa på.

Tack för förklaringen. Alltid undrat vad det var frågan om.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pittsa:

Okej då förstår jag.
Känns som någon betalt lite pengar till någon annan här. Eller finns det någon uppenbar anledning till varför det är så annars?

Nej ingen annan anledning. Såhär har det fungerat ett tag nu inom den här genren.

I BF3 släpptes alla DLC till PS3 en vecka innan PC/XBOX. I COD släpptes alla DLC till XBOX en tid innan PS3/PC.
Sony och Microsoft försöker locka folk till deras plattform genom att skaffa exklusivt material, om än bara för en vecka - en månad. Vad gäller den här generationen så har Microsoft fått mycket skit, de vet om att BF4 kommer vara ett av de populäraste spelen till konsolerna i starten så de försöker få någonting exklusivt så att folk ska skaffa deras konsol.
Antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon164250:

Nej ingen annan anledning. Såhär har det fungerat ett tag nu inom den här genren.

I BF3 släpptes alla DLC till PS3 en vecka innan PC/XBOX. I COD släpptes alla DLC till XBOX en tid innan PS3/PC.
Sony och Microsoft försöker locka folk till deras plattform genom att skaffa exklusivt material, om än bara för en vecka - en månad. Vad gäller den här generationen så har Microsoft fått mycket skit, de vet om att BF4 kommer vara ett av de populäraste spelen till konsolerna i starten så de försöker få någonting exklusivt så att folk ska skaffa deras konsol.
Antar jag.

Ja visst är det så. En vecka hit eller dit spelar mig personligen ingen större roll även om det är lite tröttsamt. Men när det handlar om en expansion som släpps flera månader före dom andra plattformarna blir jag less på EA/Dice som går med på sånt.
Men men. Finns viktigare saker att lägga tankarna på.

Permalänk

Någon som har hört vad det är för maps man kan förvänta sig i China Rising?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Garanterat inte meningen. Det är ju inte direkt ovanligt att de klantar till patcher till diverse spel på sånt här sätt nuförtiden. Kollar man i battlelog finns inte vapnen med, men i spelet finns dom.

http://battlefield.wikia.com/wiki/Battlefield_4:_China_Rising

"A patch for the PC version of the game that was released on November 14, 2013 allowed players to complete the assignments required to unlock the expansion pack's five weapons and use them during gameplay before the expansion pack's release date."

Jag låste upp MP7:an igårkväll, ser den i min loadout.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Apropå assignments som man kan göra själv, Vad är meningen med det och hur fungerar det?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Apropå assignments som man kan göra själv, Vad är meningen med det och hur fungerar det?

Det är miniuppdrag typ "Få 10 kills med pistol". Oftast ger det bara små belöningar typ en ny dogtag eller nytt kamouflagemönster, så det är ju mest känslan av att få en medalj snarare än att man levlar upp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bandite:

http://battlefield.wikia.com/wiki/Battlefield_4:_China_Rising

"A patch for the PC version of the game that was released on November 14, 2013 allowed players to complete the assignments required to unlock the expansion pack's five weapons and use them during gameplay before the expansion pack's release date."

Jag låste upp MP7:an igårkväll, ser den i min loadout.

Ja, det är väl ingen hemlighet att patchen gjorde så att det gick att göra assignmentsen? Wiki-sidan är inte direkt nån officiell patch-note heller.

Jag har låst upp alla vapnen, men de finns inte i battlelog, och i spelet ser det fortfarande ut som jag inte gjort assignmentsen. Som sagt knappast meningen.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Ja, det är väl ingen hemlighet att patchen gjorde så att det gick att göra assignmentsen? Wiki-sidan är inte direkt nån officiell patch-note heller.

Jag har låst upp alla vapnen, men de finns inte i battlelog, och i spelet ser det fortfarande ut som jag inte gjort assignmentsen. Som sagt knappast meningen.

Fast nu går det faktiskt att se vapnen under unlocks och även under assignments i Battlelog, kom kanske idag.(?)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredmannen:

Fast nu går det faktiskt att se vapnen under unlocks och även under assignments i Battlelog, kom kanske idag.(?)

Måste kommit idag ja, för när jag skrev förra posten såg jag dem inte. Nu syns de.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Tycker det är dåligt att Premium-medlemmar får 14 dagars tidig access till expansionerna. Tänkte inte på det när jag förbokade Limited edition, där China rising ingick Tycker åtminstone att de som förbokade kunde få tillgång till CR samtidigt. Men det är nog bara för att jag själv inte tänkte till ordentligt

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

Något skall man väl få för att man är en BF4 nörd och lägger extra pengar på det Ser mer ditt inlägg som en monolog mellan dig själv och ditt "ogenomtänkta" köp haha.

Permalänk
Inaktiv

Guilin Peaks har jag sett fram emot när jag såg den först. Den kändes rätt cool att spela jag testade bara lite. Väldigt vackra berg i bakgrunden med dimma och allt.
Spontant känns den som en roligare version (för infanteri) utav caspian border. De andra banorna vet jag inte.. Den stora öken banan såg dötråkig ut kommer nog inte spela den

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Guilin Peaks har jag sett fram emot när jag såg den först. Den kändes rätt cool att spela jag testade bara lite. Väldigt vackra berg i bakgrunden med dimma och allt.
Spontant känns den som en roligare version (för infanteri) utav caspian border. De andra banorna vet jag inte.. Den stora öken banan såg dötråkig ut kommer nog inte spela den

Tycker balansen är riktigt värdelös på dragon pass och ökenbanan i rush gamemodet :/

alla som kör med jet som defender kommer ju alltid ha minst 5.0 i k/d >.>

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boozfob:

Tycker balansen är riktigt värdelös på dragon pass och ökenbanan i rush gamemodet :/

alla som kör med jet som defender kommer ju alltid ha minst 5.0 i k/d >.>

alla banor utom jungel banan verkar skräp rakt av tyvärr. öppna ytor och mkt långt mellan flaggor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

alla banor utom jungel banan verkar skräp rakt av tyvärr. öppna ytor och mkt långt mellan flaggor.

m :/
på ökenbanan så hade ju attackers kunna fått 2 bilar, 1 infantry fighting vehicle och en transportheli, hade ju blivit lite bättre då iallafall

Förövrigt, är det någon som vet ifall "peak" banan på rush är bugad?
Har en stark känsla av att den är tvärt om mot vad den ska vara
(dvs första a och b borde vara sista a och b)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog1984:

Något skall man väl få för att man är en BF4 nörd och lägger extra pengar på det Ser mer ditt inlägg som en monolog mellan dig själv och ditt "ogenomtänkta" köp haha.

Mjo.. Det blev änna så Var väl tvungen att skriva av mig bara

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!