Säpo vill ha direktåtkomst till svensk datatrafik – förhandlar med operatörer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

Det har du ingen aning om förrän den dagen är här.

Varför skulle min loggfil ge mig ett lidande???
Ok fan jag surfade lite på aftonblabet sen spelade jag world of tanks huua nu kommer jag bli lidande av det i framtiden är det vad du menar ??

Ähh ni är för paranoida helt enkelt.

Sluta med det ni gör på nätet som ni verkar göra och är beredda att göra för att hålla hemligt...

Om detta nu leder till att fler brott klaras upp snabbare och pedofiler åker fast så är det helt ok för mig faktiskt..Jag är beredd att offra lite av min integritet för barnens och samhällets skull..Ni verkar inte vara det..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Varför skulle min loggfil ge mig ett lidande???
Ok fan jag surfade lite på aftonblabet sen spelade jag world of tanks huua nu kommer jag bli lidande av det i framtiden är det vad du menar ??

Ähh ni är för paranoida helt enkelt.

Sluta med det ni gör på nätet som ni verkar göra och är beredda att göra för att hålla hemligt...

Om detta nu leder till att fler brott klaras upp snabbare och pedofiler åker fast så är det helt ok för mig faktiskt..Jag är beredd att offra lite av min integritet för barnens och samhällets skull..Ni verkar inte vara det..

medan du väntade på att sega "aftonbladet" skulle ladda så surfade du också in på internetbanken, du använde dig av ditt bankid eller kreditkort för att betala en beställning som du gjort på nätet. Oj då..

Du offrar inte lite, du offrar all integritet.

Som tidigare skrivits i tråden, detta handlar inte om pedofili.

Permalänk
Medlem

-

Permalänk

dom kommer använda barnporr som argument för att få igenom det här, sen är det ingen större skillnad på sverige och Iran

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Varför skulle min loggfil ge mig ett lidande???
Ok fan jag surfade lite på aftonblabet sen spelade jag world of tanks huua nu kommer jag bli lidande av det i framtiden är det vad du menar ??

Jag är beredd att offra lite av min integritet för barnens och samhällets skull..

Du diskuterar bevisligen integritet på nätet i detta forum och detta loggas.

Har du någon aning om vad för straff invånare i diktaturer får som ens diskuterar politik och integritet? Kan du föreställa dig att människor dödas och torteras just nu för att de diskuterat politik och är oliktänkande?

Vad tror du händer om organiserade kriminella kommer över all din information pga ngn på ngn myndighet som är korrupt? För barnens skull blir istället för Hells Angels skull... Jag håller inte med om att detta ligger i samhällets intresse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Om detta nu leder till att fler brott klaras upp snabbare och pedofiler åker fast så är det helt ok för mig faktiskt..Jag är beredd att offra lite av min integritet för barnens och samhällets skull..Ni verkar inte vara det..

Det kommer inte att ske då SÄPO inte jagar pedofiler eller vanliga brottslingar, SÄPO jobbar med rikets säkerhet, du kan läsa mer här http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%84PO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Om inkomstskatten skall justeras ett par % upp eller ner eller hur kommunalbudgeten skall fördelas mellan vägbyggen och övrig infrastruktur är intressant och påverkar många men är i sig inte en game-changer.

Att ta små beslut om hur den röstberättigade bäst gynnar sig själv på kort sikt är huvudsakligen vad majoriteten av partier sysslar med. Politik är inte längre en fråga om ideologi och passion för vad som är rätt och fel, det är ett jobb som grundar sig i en popularitetstävling.

En av två stora fråga jag vet som faktiskt i stort påverkar vår framtid är just detta. Dels i form av vår integritet och rättighet till privatliv men det som är väldigt viktigt att ta ställning till är hur det i förlängning påverkar våra extremt viktiga internationella relationer. Sveriges ekonomi bygger på export, både teknisk från tex SKF och Ericsson men främst i form av råvaror som virke och stål.

(Den andra frågan är extremhögerns frammarsch, huruvida det är bra eller ej. Men det är en helt annan fråga för en annan diskussion)

Frågan skall vara hur mycket vi är redo att riskera relationerna och i förlängning få sämre import/export avtal och få en överlag sämre ekonomi i Sverige i förhållande till hur vi vill skydda vår integritet.

Oavsett om man tycker de har helt rätt, delvis rätt eller helt käpprätt fel anser jag att vi måste ha PP eller motsvarande representant i riksdag och regering för att ta upplysta och korrekta beslut genom en sund debatt.

För mig handlar det mycket om att folket har rätt att veta vad staten pysslar med, eftersom det är folket som har röstat fram staten.

Eller såhär: Om vi har röstat fram ett övervakningssamhälle så ser jag inget fel med det, men det har vi inte gjort. Inget parti gick till val på att de vill utöka FRA's befogenheter, utan det var skola, vård, omsorg, pensioner, studiebidrag... Det vanliga.

Folk vet inte om vad de röstar på. Man sitter och gnäller på de man röstat på men när det är dags för val så röstar man på samma idioter en gång till. Och inte för att vara konspiratorisk eller så, men "känsliga" frågor" brukar få väldigt lite utrymme under ett valår, och det kan man ju spekulera i vad det beror på.

Sedan så hade ju "FRA-lagen" inget egentligt stöd i riksdagen, utan man tvångskvittade ut folk som spjänade emot, och det får mig också att tro att det var ett beställningsjobb rakt av, och så ska det inte vara.

Folket måste få veta vilken politik som förs, annars är det ingen mening med att vi har val. Då kan vi gå över till despotism istället.

Som sagt. Jag argumenterar egentligen inte för om övervakning är bra eller dåligt i sig, utan det jag vänder mig emot är att val tycks allt mer meningslösa och politikerna gör mer och mer som de själva vill, eller blir tillsagda utifrån, oavsett vad folket tycker om det, om de ens vet om det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Seriöst. Jag som alltid skrattat åt alla konspiratioinsteoriker och andra paranoida stollar, detta börjar ta mig fan gå för långt. 1984 all over the Place...

Permalänk
Skrivet av Kimzi:

medan du väntade på att sega "aftonbladet" skulle ladda så surfade du också in på internetbanken, du använde dig av ditt bankid eller kreditkort för att betala en beställning som du gjort på nätet. Oj då..

Du offrar inte lite, du offrar all integritet.

Som tidigare skrivits i tråden, detta handlar inte om pedofili.

precis ,förhörd och torterad av säpoagenter som vill veta varför du läser om terrorister på aftonbladet, och sveriges "hemliga" motsvarighet till Gestapo .. KSI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

medan du väntade på att sega "aftonbladet" skulle ladda så surfade du också in på internetbanken, du använde dig av ditt bankid eller kreditkort för att betala en beställning som du gjort på nätet. Oj då..

Du offrar inte lite, du offrar all integritet.

Som tidigare skrivits i tråden, detta handlar inte om pedofili.

Sen när säpo fått som dem vill och det är i fullgång och man börjar accepterar och gör det vardagliga på internet som internetbank personuppgifter osv. Då kommer meddelandet på nyheterna att någon lyckats ta sig in och kommit åt personuppgifter och bankuppgifter, jag hoppas flera leverantörer säger ifrån om detta!

Allt detta skit om FRA, Copyswede och betala licens för att ha en dator kan dra åt h*lvete! Dem kan lika gärna skaffa kameror med mikrofoner i alla hushåll, post och brevlådor som lyckas skanna av innehåll samt installera ett chip i mig så dem kan hålla koll på mig.....

Visa signatur

NbdOverdoze we all gonna die!

Chassi: Gigabyte Gz-X1 PSU: XFX Core 550W MB: Msi B85M-E45 CPU: i5-4440 GPU: GTX 650TI RAM: Kingston 8Gb HDD: 250gb ssd samsung, 2TB Western digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimzi:

medan du väntade på att sega "aftonbladet" skulle ladda så surfade du också in på internetbanken, du använde dig av ditt bankid eller kreditkort för att betala en beställning som du gjort på nätet. Oj då..

Du offrar inte lite, du offrar all integritet.

Som tidigare skrivits i tråden, detta handlar inte om pedofili.

Aftonbladet öpppnar upp på mindre en en sek för mig...
Det jag handlar på nätet får dom mer än gärna se..

Varje gång du handlar i en affär med ditt bankkort registreras redan.

Men du är väl så paranoid att du bara köper med kontanter i affären..
Nej det handlar ej enbart om pedofili utan om att brott ska klaras/spåras upp på internet.Och du kanske inte ser pedofili som brott..

Som jag skrev tidigare jag är villig att offra min integritet på internet om sånt klaras upp och rensas bort..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Aftonbladet öpppnar upp på mindre en en sek för mig...
Det jag handlar på nätet får dom mer än gärna se..

Varje gång du handlar i en affär med ditt bankkort registreras redan.

Men du är väl så paranoid att du bara köper med kontanter i affären..
Nej det handlar ej enbart om pedofili utan om att brott ska klaras/spåras upp på internet.Och du kanske inte ser pedofili som brott..

Som jag skrev tidigare jag är villig att offra min integritet på internet om sånt klaras upp och rensas bort..

Skiter du med öppen dörr också?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det finns hur mycket problem med signalspaning och övervakning av hela befolkningen.

Några exempel som dyker upp direkt när jag funderar på saken är:
De som jobbar på Säpo är helt vanliga människor, de kan vara precis hur sviniga och ohederliga som helst bara att de aldrig upptäckts. Vill du att vem som helst ska kunna läsa / titta på allt du skickat till dina nära och kära?

Jag vill då fan inte det, skulle det komma domstolsbeslut dock på att de har mig som misstänkt i en utredning, så by all means, gå igenom det.
Men det ska fanimej finnas grund till beslutet att övervaka.

Hur säkert blir deras informationsarkiv?
Vem har sagt att inte utomstående makter kan komma åt informationen de sparar.
Vi kan ju ta journalhanteringen som ett avskräckande exempel där.

Sist av allt så har vi ju det faktum att vi inte sätt mycket till effekt av signalspaning.
Man tycker ju att de bör slå på stora trumman och visa fall där spaningen gett fantastiska resultat, för att på så vis få med sig opinionen, men de enda fall som redovisats från NSAs sinnessjuka satsning var att det som bäst var ett komplement till normalt polisarbete...

I landet där poliser inte ens får låtsas vara en drogköpare, barnporrköpare osv för att vi då skulle anstifta till brott så känns signalspaning och massövervakning som ett jävla mycket större övertramp mot våra rättigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ahrugal:

Det finns hur mycket problem med signalspaning och övervakning av hela befolkningen.

Några exempel som dyker upp direkt när jag funderar på saken är:
De som jobbar på Säpo är helt vanliga människor, de kan vara precis hur sviniga och ohederliga som helst bara att de aldrig upptäckts. Vill du att vem som helst ska kunna läsa / titta på allt du skickat till dina nära och kära?

Jag vill då fan inte det, skulle det komma domstolsbeslut dock på att de har mig som misstänkt i en utredning, så by all means, gå igenom det.
Men det ska fanimej finnas grund till beslutet att övervaka.

Hur säkert blir deras informationsarkiv?
Vem har sagt att inte utomstående makter kan komma åt informationen de sparar.
Vi kan ju ta journalhanteringen som ett avskräckande exempel där.

Sist av allt så har vi ju det faktum att vi inte sätt mycket till effekt av signalspaning.
Man tycker ju att de bör slå på stora trumman och visa fall där spaningen gett fantastiska resultat, för att på så vis få med sig opinionen, men de enda fall som redovisats från NSAs sinnessjuka satsning var att det som bäst var ett komplement till normalt polisarbete...

I landet där poliser inte ens får låtsas vara en drogköpare, barnporrköpare osv för att vi då skulle anstifta till brott så känns signalspaning och massövervakning som ett jävla mycket större övertramp mot våra rättigheter.

Och med tanke på hur folk beter sig i andra yrkesgruppen kan det säkert tänkas att folk säljer information "Privat" också för en peng vid sidan av.

Men alla ja-sägare har väl inget problem med det? Om till och med staten ska ha en gräddfil rakt in i skallen på dig, varför inte då dina grannar?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Sötast
Skrivet av MaloW:

Håller med dig, så länge jag inte blir aktivt påverkad av att sidor etc. blir blockade tex. så har jag inga problem med sånt här då jag inte ser hur det på något vis kan påverka mig negativt. Jag brukar dra parallellen med att om Google / staten skulle vilja sätta upp webcam's i mitt hem och övervaka mig, det värsta som kan hända är ju... tja... ingenting? Det bästa som kan hända är att om jag får en hjärtattack och nån sitter och kollar just då och kan ringa ambulans åt mig tex. Så jag har svårt att se hur nån kan ha något negativt emot detta rent rationellt (det ända sättet som jag ser livet på själv).

Låt säga att du och frugan har fått upp intresse för lite bondage då?
Trevligt trevligt tänker du, men tyvärr är det så att bondage anses vara skadligt för dig, alltså finns det en lag som förbjuder dig från att utöva detta.

Är det fortfarande OK att de har kameror i alla dina rum? Vad ska ni göra? Hitta en övergiven icke övervakad lokal nästa gång ni tänkt utöva er sexualitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Aftonbladet öpppnar upp på mindre en en sek för mig...
Det jag handlar på nätet får dom mer än gärna se..

Varje gång du handlar i en affär med ditt bankkort registreras redan.

Men du är väl så paranoid att du bara köper med kontanter i affären..
Nej det handlar ej enbart om pedofili utan om att brott ska klaras/spåras upp på internet.Och du kanske inte ser pedofili som brott..

Som jag skrev tidigare jag är villig att offra min integritet på internet om sånt klaras upp och rensas bort..

Det är skillnad på att polisen utreder brott och samlar på sig specifik information från enskiljda misstänka, och att säpo godtyckligt kartlägger varenda svensk för att det är praktiskt när de köpslår med andra länders säkerhetsorgan.

Massavlyssningar löser inga brott, det öppnar bara för ändamålsglidningar och missbruk.
"När informationen ändå finns skulle vi ju även kunna..."

Det finns oändliga möjligheter att missbruka denna typen av information och det enda sättet att säkerställa att detta inte sker är att bromsa hur mycket som får registreras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Låt säga att du och frugan har fått upp intresse för lite bondage då?
Trevligt trevligt tänker du, men tyvärr är det så att bondage anses vara skadligt för dig, alltså finns det en lag som förbjuder dig från att utöva detta.

Är det fortfarande OK att de har kameror i alla dina rum? Vad ska ni göra? Hitta en övergiven icke övervakad lokal nästa gång ni tänkt utöva er sexualitet?

Snacka om att överdriva hahaha

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Kryptering fixar biffen!

Nja. Till viss del.

Det fixar endast själva datalasten men namnuppslag och dylikt kommer fortfarande att vara okrypterat.

Däremot så kan Tor och dylikt fixa biffen.

Permalänk

Ingen som faktiskt läst om detta annat än på aftonbladet och rubriker?
Det handlar knappt om header-information, inget innehåll, tidsstämplar. Allt annat gäller domstols-beslut, som tidigare, skillnaden är att dom ska kunna se om man ringde torsdag den 3:e från den gatan. Men inget mail-innehåll, inga sms....
Däremot att det kan vara en inkörs-port till tyngre grejer, det är väl ingen tvekan om.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Så länge när någon i detta land i myndigheten som SÄPO, vill övervaka oss medborgare så är jag inte dugg rädd för det, men när någon annan gör det som USA NSA då vet man ju liksom inte vad dom gör med spionmaterialet så där är jag lite rädd vad den informationen kommer nånstans i luftrummet.

Men visst de är ju för jävligt att vi ska bli övervakade, men också så förstår man det också när de finns så många nätpedofiler, terrorister t,ex, så egentligen så är det rätt bra, man vill ju stoppa de innan om de skulle hända.

Hälsningar Macke

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Det är skillnad på att polisen utreder brott och samlar på sig specifik information från enskiljda misstänka, och att säpo godtyckligt kartlägger varenda svensk för att det är praktiskt när de köpslår med andra länders säkerhetsorgan.

Massavlyssningar löser inga brott, det öppnar bara för ändamålsglidningar och missbruk.
"När informationen ändå finns skulle vi ju även kunna..."

Det finns oändliga möjligheter att missbruka denna typen av information och det enda sättet att säkerställa att detta inte sker är att bromsa hur mycket som får registreras.

Sluta vara så paranoid istället..Livet blir enklare då och du slipper känna dig övervakad och skyldig..Fast det är nog försent i dom flestas fall som skriver skiter du med öppen dörr,sätta kameror i lägenheten osv..

Jag gillar detta iallfall..helst vill jag se mer kameror ute med..Vill dom så får dom sätta upp en kamera i mitt badrum och dokumentera när jag skiter osv hahaha

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Ingen som faktiskt läst om detta annat än på aftonbladet och rubriker?
Det handlar knappt om header-information, inget innehåll, tidsstämplar. Allt annat gäller domstols-beslut, som tidigare, skillnaden är att dom ska kunna se om man ringde torsdag den 3:e från den gatan. Men inget mail-innehåll, inga sms....
Däremot att det kan vara en inkörs-port till tyngre grejer, det är väl ingen tvekan om.

Inte ännu nej. Från början hade dom väl inte fri tillgång till informationen heller, men det mjukas upp varteftersom... Varför tror du att dom inför det gradvis? Kan det vara för att om du fått se deras slutgiltiga mål hade dragit i nödbromsen direkt?

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Sötast
Skrivet av fermia:

Snacka om att överdriva hahaha

Vilken del är överdriven?

Att vara öppet homosexuell kan leda till döden i en handfull länder i världen, på samma vis som att det endast är tillåtet att gifta sig som homosexuell i ungefär lika många länder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Japp. 50 personer. Av ungefär hur många? Vad jag är rädd för? Ingenting men jag har en enorm känsla av att lagenligt privatliv ska respekteras och vem säger att de inte säljer vidare informationen eller att den läker ut? Och vem granskar skiten? Om du nu inte har något att dölja och känner att världen ska veta vad du surfar på. Lämna då in din egen loggfil? Eller vad är du rädd för? Du har ju rent mjöl i påsen? Du säger en sak men gör något helt annat.

Suck.. Finns en orsak varför direkt demokrati inte existerar i något land.

Jag vill ge dig kredd för att vara saklig och för att du för en vettig debatt och jag håller med dig i så mycket av det du skriver som svar.

Jag sållar mig också till de som anser detta som ett hot och angrepp mot vår frihet och detta kommer till stor del att ligga till bas i kommande val då jag kommer att rösta på ett parti som jag kanske inte delar ideologi med men som värnar om VÅR frihet!

Vi har sett vad åsiktsregistrering kan leda till historiskt, kriget på terror och droger har nu pågått längre än jag levt och inte har de lyckats få bukt på detta trots att övervakningen globalt ökar.
Vi kan kika på London för ett annat exempel och det är kring kameraövervakning, enligt det jag läst så har alla dessa kameror inte avskräckt brott eller minskat dem markant.

Angående barn och datorer.
Jag anser att föräldrarna bör bära ett tungt ansvar för sina barn och vad de hittar på framför datorn och de föräldrar som inte intresserar sig nog i vad deras barn har för sig när de sitter på internet är väldigt naiva och verkar helt ha missat det ansvar de själva har.
Jag skulle inte släppa ut min brorsdotter på nätet utan att jag är med samt att vi öppet talar om de faror som finns på nätet (kommunikation är kung), jag skulle ju inte skicka ett barn ut till centrum en lördagnatt kl 03:00 då jag skulle anse det som osäkert (samma resonemang borde gälla nätet).

Lösningen är inte mer övervakning enligt mig, lösningen är en kraftsamling globalt för att se till att alla får utbildning och stabilitet i sina liv, kommer vi bara så långt så kan jag nästan lova att vi kommer se en global minskning på terror och droghandel.

Vi måste värna om vår frihet och integritet, man hade kunnat hoppas att våra politiker gjorde detsamma.

Väntar dock med spänning på en läcka från Ryssland för de lär också ha en del fuffens för sig.

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Sluta vara så paranoid istället..Livet blir enklare då och du slipper känna dig övervakad och skyldig..Fast det är nog försent i dom flestas fall som skriver skiter du med öppen dörr,sätta kameror i lägenheten osv..

Jag gillar detta iallfall..helst vill jag se mer kameror ute med..Vill dom så får dom sätta upp en kamera i mitt badrum och dokumentera när jag skiter osv hahaha

Att du personligen är OK med det är en sak, men vad har det med andra att göra? Kör du efter devisen "Tänk så fint de' skulle va' om bara alla va' som ja'?"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Jag kan avslöja att dem har redan dessa på sin sida, Tele2, telia, bredbands bolaget, comhem, tre, tyfon, alltele, telenor, glocalnet, universal. Bahnhof är inte riktigt klart än. denna infon kan jag ej avslöja källan på.

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem

Det är vidrigt vad stora delar av världen och ännu större delar av Sverige inte bryr sig om det här.
Förr eller senare lär man behöva flytta till något land med mindre övervakning, typ Ryssland.

Permalänk
Avstängd

okay ärligt nu.

Jag rör mig väl inte direkt inom lagens gränser när de gäller diverse saker, de gör nog ingen här, men så länge jag för göra vad jag vill och de inte påverkar andra så bryr jag mig inte om säpo håller på och letar terrorister via internet, tror nog att alla här tycker lika.

Men om man ska behöva nojja för minsta mail man skickar så har de gott för långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilkjellner:

Kan man göra något mot det här med vårat politiska system? finns det något jag kan göra för att stoppa det här? Eller finns det ingen demokrati kvar?

Med den typ av valsystem vi har i Sverige kan man som "väljare" i princip icke avsätta politiker som inte gör som man anser är rätt. Så länge partiet anser att man har handlat enligt partiets linje kan partiet fortfarande ge dig plats i regering och riksdag, oavsett om tillräckligt många har röstat för personen i fråga eller inte (så länge partiet har mandat kvar att fylla)

Så så länge folk kommer partirösta, vilket den stora majoriteten gör, kan vi dvs befolkningen i princip inte avsätta politiker.

Helt enkelt så absurt i Sverige att så länge ett parti har mandaten så behöver man inte oroa sig för befolkningen som röstar i val, viktigare att vara partilinjen och ev. lobbyister till godo. För gör man inte det så kommer man nog inte med på nästa röstlista från partiet i stället.

Hur absurt det kan låta så rent krasst i Sverige så behöver inte politiker lyssna på folket, och i mångt och mycket kan det vara negativt att lyssna på folket om det går emot ditt partis linje . . . .

För att göra det ännu värre, existerar ingen konstitutionsdomstol eller liknande system i Sverige, så befolkningen kan inte heller genom domstol få lagar prövade som vi anser är felaktiga.

Så tragiskt nog, vårat system som det är konstruerat tar bort all makt från folket och ger regering och riksdag carte blanche för leda Sverige, och nästan omöjligt att som svensk medborgare ändra det som regering och riksdag beslutar.

Detta härstammar i en tilltro till politiker, och att politiker arbetar för medborgarens bästa. I mångt och mycket var det även så för mer än trettio år sedan, men har ändrats något extremt de senaste femton åren eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vilken del är överdriven?

Att vara öppet homosexuell kan leda till döden i en handfull länder i världen, på samma vis som att det endast är tillåtet att gifta sig som homosexuell i ungefär lika många länder.

Att detta skulle ske i det land där vi tillåter tom giftemål och barn adoptioner mellan samkönade..Håll er till vad det handlar om..Att stäva brott som går att spåra på internet.Sluta överdriv sakfrågan..

Vill dom se min loggfil så gör det mig inte ett dugg..Är som sagt ej paranoid och har inget att dölja på internet eller i min vanliga post eller när jag sitter och skiter...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz