Permalänk
Medlem

iPhone 5, vill inte ladda

Hejsan!

Är såhär att jag köpte en iPhone 5 för inte allt för länge sedan och har nu haft problem med den på senare tid.
Problemet som uppstod var att jag ibland hade problem att ladda telefonen men antog att kabeln bråkade, och med lite
vinklade och liknanade så började den ladda.

Nu så har dock problemet blivit värre och lyckas inte få den att ladda hur jag än gör.
Är det att lämna in den till apple?

Har även en till fråga.

Har även jailbreakat telefonen, och då undrar jag hur hårda är de om de skulle få reda på att den är det??
Om det nu skulle visa sig att själva uttaget är trasigt så borde de la inte kunna kolla det eller är jag ute o cyklar?

Mycket tacksam för svar då man har en klump i magen

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Många har haft problem med att ludd eller annat skräp kommer in i porten, så har du en smal tops eller något annat litet föremål inte är vasst och/eller leder ström så kan du försöka pilla lite i uttaget.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd

Min polare hade samma problem. Han lämnade in den på consol så fixade dom den, för 700 spänn eller nåt. Annars hade han behövt skicka iväg den i några dagar och betalat frakt.

Vet inte riktigt hur hårda de är med jailbreak tyvärr. Spontant borde de inte bry sig, sålänge det är ett hårdvarufel. Om du lämnar in telefonen avstängd och låst till exempel, det syns ju om laddaren fungerar eller inte. Men är nog bäst om du vandrar ner och känner lite på Apple, eller var du nu köpte telefonen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Bestämmde mig för att försöka byta hela porten och beställde delar,
dock tänkte jag att när jag ändå skulle byta ut lighting porten så kunde jag ändå
försöka att få ut mer damm genom att dra i en tejpbit med ett gem och otroligt nog så funkade det!

Får tacka för hjälpen gott folk!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Problem med skräp i lightning kontakten kan förebyggas med dammskydd för ca 20kr från bl.a Kjell & Co

Skickades från m.sweclockers.com