Helgsnack: "Playstation 4 eller Xbox One?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Swec har sagt sitt. PS4 är för majoriteten.

Tror det i mångt och mycket beror på att man stirrar sig blind på att PS4 har kraftigare hårdvara men samtidigt så är varken PS4 eller Xbox one några prestandamonster så skulle jag köpa en spelkonsoll i nuläget så skulle jag endast basera valet på övrig hårdvara och spelexklusivitet.
Och i detta fall så tror jag att jag nog skulle välja Xbox men endast på grund av kinect som faktiskt verkar rätt fräck och har klar festpotential, jag tillhör dock inte direkt målgruppen då de sista konsollerna jag haft var orginal playstation och xboxen.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av Ejaay:

Specs, Specs Specs och lite kontroll! Därför blir det PS4 den här gången även om Xbone kontrollen ser trevlig ut är den inte värd det extra priset.

Precis mitt resonemang. Däremot blir det nog ingenting då jag fortfarande lägger lejonparten av min speltid på Starcraft 2. Känner inget behov i dagsläget.

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk
Skrivet av AplAy:

LOL South Parks triologi just nu illustrerar utmärkt hur galet detta är.

Jag har en softmoddad WiiU som jag är mycket nöjd med.

Där vet jag att alla spel jag köper är roliga att spela och fungerar felfritt.

Jag har ingen blue light of dead heller eller krångel att sätta upp min WiiU Live-konto!

Låter som att du påstår att WiiU är felfritt ! jag har ett WiiU och är en av många som drabbats av att den hänger sig helt randominiserat sjukt jobbigt så om du ville illustrera att nintendos version kom utan problem så antar jag att du är ute och cyklar för jag är tydligen inte den enda med detta problem(google and u see).

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk

Xbox one.

+ Skön handkontroll
+ Bra gemenskap / kompislistan
+ De exklusiva passar min smak

PS4

- Handkontrollen passar mindre händer bättre (barn/kvinnor)
- PS eye är en framtvingad omogen produkt
- Sämre upplevelse för (hela) familjen

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Coke_Smurf:

Varken Xbox, PS4 eller andra konsoler lockar, känns tyvärr som rena skräpet i jämförelse. Håller mig till PC.

Ja det är väl en smakfråga gillar man att spela så tycker jag konsoll är överlägset jag kan inte komma på att jag spelat något spel som är så bra som playstations exklusiva spel eller xbox dock så har dom färre exsklusiva titlar men spelkänslan är mycket högre mer levande story och mer filmiskt.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Xbox one.

+ Skön handkontroll
+ Bra gemenskap / kompislistan
+ De exklusiva passar min smak

PS4

- Handkontrollen passar mindre händer bättre (barn/kvinnor)
- PS eye är en framtvingad omogen produkt
- Sämre upplevelse för (hela) familjen

Errr... Medans jag kan väl hålla med om det mesta (dock alldrig känt på Xbone/PS4 kontrollern) så förstår jag inte resonemanget för PS Eye? Den är 10 år gammal nu (originalet), medan PS3:ans variant ligger på 6 år. PS4:ans variant är en uppgraderad version av den som verkar fungera mycket bra tillsammans med kontrollern (dvs den kan känna av vart du riktar kontrollern i ditt rum). Omogen eller framtvingad skulle jag inte säga. Outnyttjad kanske.

Permalänk
Medlem

PS4 alla dagar i veckan , synd att Microsoft inte kunnat leverera sen första Xbox, ( goda minnen med blandannat halo1, deathrow, mech assault)

1. ps4 mindre fastän den är kraftfullare och innehåller även powersupply. Känns hårdvarumässigt mer genomtänkt. och till ett lägre pris!!! stort plus!
2. microsoft har ändrat massa saker, vilket för mig inte ger så bra förtroende.
3. bara forza av xbox exklusiva som jag är intresserad av , alltså mer intressanta från sony sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Brukar komma en hel del grymma konsol-exklusiva spel så klart värt att skaffa konsol även om man har dator. Hade iof bara PS3 (trasig nu) men spel som GT5 och Uncharted serien, The Last of Us etc skulle jag inte velat missa..

Lutar åt PS4 nästa år för mig då jag vill ha en mer renodlad spelmaskin. Men beror också på vad för spel som kommer såklart.

Permalänk
Medlem

Har en ps4 att hämta ut på webhallen i gbg, men vet inte riktigt hur ja ska göra längre.
Har god of war, last of us och sista uncharted kvar att spela klart på 3an först. Inga nya spel direkt vid launch som ja verkligen vill spela.
Glider emot att låta någon annan få turen att få en 4a istället för mig så plockar ja en efter jul någon gång. När ja hunnit klart och det kanske har kommit ut några titlar till. Får se lite.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

För min del blir det nog en Xbox one till sommarn eftersom jag redan har Wii u och 360.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Väntar nog tills det finns en Xbox One Slim för typ 3000kr, One ser verkligen för fet ut, får nog inte ens plats med den i mediabänken.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Kommer inte köpa någon dem. Inte de närmaste 1-2 åren.

1) Föredrar PC
2) Finns lite spel och köper ändå bara tvspel på rea. Brukar ta ett år eller två innan spelen säljs för 1-200.
3) Väntar man så hinner man få en bättre bild konsollernas verkliga fördelar och nackdelar.

Permalänk
Medlem

För mig är det Xbox One som gäller OM det ska inhandlas någon next-gen konsoll över huvudtaget.

* Trevligare handkontroll, har visserligen inte testat någon av dom, men 360-kontrollen äger
* Ser ut att bli bra stöd för indieutvecklare iom Unity-stödet
* Nya Kinect verkar ascool, ser fram emot att göra egna projekt med den (awesome skelett/puls/etc)
* Halo

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det finns många anledningar till att jag kommer välja Xbox One:

1. Bättre spel vid lansering + TV!!!!
2. Kinect 2, speciellt då taligenkänning på svenska
3. Drar mindre ström, speciellt i standby

Angående punkt 3 http://www.anandtech.com/show/7528/the-xbox-one-mini-review-h...

Det ser att vara tvärt om

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

1. PS4 är billligare

2. Jag har alla tidigare Playstation-konsoller, tänker inte bryta mitt streak här

3. PS4 klarar högre upplösningar

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av Triiisk:

Annat/vet ej borde ju ha längre 'bar' eller är det bara jag som missuppfattat.

Du har missuppfattat. Den sista siffran är summan av alla röster och är inget av alternativen.

Permalänk
Medlem

PS4 .... och Wii U all the way

- Mer exklusiva titlar som tilltalar mig mer, framförallt då (j)RPG
- Kraftfullare hårdvara som känns mer framtidssäker än Xbone
- Det är inte MS. Jag har noll och inget förtroende för MS som företag efter detta årets uttalande om DRM, konsumentinställning samt NSA avslöjandena.

Permalänk

Jag är väldigt osäker och kommer nog avvakta med ett inköp. Till bara för lite sen så var jag helt övertygad om min förbokning av Xbox One, sen började PS4 växa i huvudet och sedan blev det bara en enda sörja.
Listar tre anledningar till min osäkerhet, de listas dock inte i någon särskild ordning:
Inget exklusivt spel drar mig till endera konsolen
Vill gärna klämma och känna på handkontrollerna först, då jag verkligen ogillade PS3 dual shock-kontrollen och 360-kontrollen passade mig i princip perfekt.
Vill gärna se hur onlinedelen och den sociala biten online, Live! vs PSN, funkar på nya generationen, då det är en viktig del för mig.

Vad som finns "under motorhuven" på respektive konsol är inte så viktigt för mig, det viktiga är hur det utnyttjas.

Visa signatur

Origin/Steam: bananplanta
Cooler Master HAF 912+ | Seasonic 650W | Asus ROG Strix Gaming Z270F | i7 7700K | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3200 MHz | Gigabyte GTX 1080 Extremt Gaming 6 GB | Samsung 970 Evo Plus m.2 500GB | Western Digital Blue SN570 m.2 1TB

Permalänk
Inaktiv

Om man nu gillar spel så väljer man ju samtliga konsoller/plattformar där spel som intresserar en lanseras till.

För egen del så lär det framöver endast bli PC och Wii U. Den dagen Xbox One och PS4 får spel som intresserar mig så kanske även dessa blir relevanta. Fram tills dess täcker PC och Wii U upp rätt bra för mig.

Permalänk
Medlem

PC:

Bättre hårdvara
Mer spel
5760x1080p
FPS spel går fan inte att spela med controller+ autoaim

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Skrivet av Nisse86:

PC:

Bättre hårdvara
Mer spel
5760x1080p
FPS spel går fan inte att spela med controller+ autoaim

FPS spel är som sagt knappast optimalt med handkontroll, Personligen är jag mer intresserad av bilspel och final fantasy liknande RPGs när det kommer till konsol.

Får se om det blir Xbone eller PS4 för mig i framtiden, Men väntar nog iaf ett år innan jag investerar, Då har man nog en bättre uppfattning om vilken av dom som är mest intressant

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

Xbox One
+ Bättre spel
+ Skönare handkontroll
+ Bättre GUI
+ Xbox Live är överlägset PSN i stabilitet och funktionalitet
+ Trots sämre prestanda visar tester att BF4 faktiskt ser bättre ut på One än PS4
- Dyrare
- Sämre prestanda
- Microsoft står bakom Xbox (Gillar inte MS)

Edit: Borde kanske tilläggas att detta är om jag skulle köpa en konsoll vilken jag inte ska. Är fullt tillfredsställd men min gaming-PC

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av Kastroullen:

Kommer skaffa Ps4 eftersom:

1. Känns som en bättre konsol baserat på hårdvara och att det är Sony som är utvecklarna.

2. Då jag bara spelar online så är gratis internet ett måste.

3. Finns titlar som är endast till Playstation som jag vill ha.

Skickades från m.sweclockers.com

PS4 kommer kräva PS Plus för att spela online...

Permalänk
Avstängd

Ingen av dem

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Har förbokat PS4 på två ställen men börjar få lite kalla fötter. Dåligt spelutbud vid lansering, så egentligen är det ju ingen stress, men å andra sidan vore det kul att kunna lira åtminstone nåt spel under julhelgen. Förbokade här om veckan så lär inte få till release utan snarare efter jul, eller med lite tur före jul.

Men då har å andra sidan Amazon.de en bundle med extra handkontroll, Killzone och kameran för 4700 med frakt ca. Leverans senast i slutet av Januari kan dom i princop garantera och det känns egentligen rätt lockande då det kanske hinner komma nåt fler spel då, och så är det ett kanonpris! Bara kontroll + Killzone är ju 1000 spänn och kameran vore ändå kul att ha

Xbone blir det då inte, det är ett som är säkert! WiiU har lockat som fasen med Super Mario World 3d, och man kan alltid lita på Zelda, Mario Party och Mario Kart. Det jag saknar är dock att kunna lira ett lagomt enkelt FPS-spel med polarna utan att det bara finns partyspel hela tiden, så där tror jag WiiU faller bort.

Permalänk
Medlem

Xbone såklart, hoppas bara att inte blu ray läsaren felar..

Permalänk
Medlem

Hade valt PS4 mellan konsollerna, men då ska det finnas bra spel till det för att jag ska vilja köpa.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Inaktiv

Wii U, av tre anledningar.

Nostalgi, Zelda och Mario.

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Xbox One
+ Bättre spel
+ Skönare handkontroll
+ Bättre GUI
+ Xbox Live är överlägset PSN i stabilitet och funktionalitet
+ Trots sämre prestanda visar tester att BF4 faktiskt ser bättre ut på One än PS4
- Dyrare
- Sämre prestanda
- Microsoft står bakom Xbox (Gillar inte MS)

Edit: Borde kanske tilläggas att detta är om jag skulle köpa en konsoll vilken jag inte ska. Är fullt tillfredsställd men min gaming-PC

Måste fråga varifrån har du fått iden att Bf4 ser bättre ut på xbone ? haha det går ju bara i 720p på xbone!?!?

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DominatorPC:

Måste fråga varifrån har du fått iden att Bf4 ser bättre ut på xbone ? haha det går ju bara i 720p på xbone!?!?

Det är även 720p @ PS4.

Visa signatur

3570K 3.4GHz ■ GA-Z77-DS3H ■ Crucial Ballistix 1600MHz 8GB ■ GTX 760 DirectCU II ■ Samsung SSD 830 128GB
X-Fi XtremeGamer ■ Corsair Carbide 200R ■ Corsair CX500M ■ Samsung 2343NW 23"
GabeN räddar