Helgsnack: "Playstation 4 eller Xbox One?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Tror det i mångt och mycket beror på att man stirrar sig blind på att PS4 har kraftigare hårdvara men samtidigt så är varken PS4 eller Xbox one några prestandamonster så skulle jag köpa en spelkonsoll i nuläget så skulle jag endast basera valet på övrig hårdvara och spelexklusivitet.
Och i detta fall så tror jag att jag nog skulle välja Xbox men endast på grund av kinect som faktiskt verkar rätt fräck och har klar festpotential, jag tillhör dock inte direkt målgruppen då de sista konsollerna jag haft var orginal playstation och xboxen.

Tror inte det bara handlar om prestanda. För mig handlar det om storlek, design, pris,
exklusiva titlar (dom till PS har alltid tilltalat mig mer). Vissa saker är viktigare än andra givetvis,
men när jag ser på Xbox One finns inte någonting som gör att den kan ens mäta sig
med PS4 för min del så då är den helt utesluten. Att man får med en kinect är bara en nackdel
för mig som inte ska ha en, bara något som kommer ta upp mer plats, vilket det inte finns gott om
hemma hos mig (även om den skulle damma i källaren, men det skulle väl inte gå då man är tvungen
att ha kinect inkopplad till sitt Xbox för att använde det eller?)

Permalänk
Medlem

Jag är ju en hardcore-gamer så jag köper alla 3.

Ni andra kan slå på barnkanalen och gråta för att ni missar en massa spel pga fanboyism.

Permalänk
Medlem

tänkte först skaffa ps4 men nu tror jag inte det blir någon konsol för min del, spelar nästan aldrig på konsol nu för tiden och när jag väl gjort det så e det bilspel som jag spelat. Men jag tror jag håller mig till min pc å kommer där nåt bilspel som verkar intressant så spelar man bara med en xbox controller till datan

någon som vet när xbox one controllern kommer till pc?

Permalänk
Medlem

Ni 725 som valde Xbone, jag är väldigt nyfiken på att höra era resonemang angående varför det skulle vara en bättre konsol än PS4...

Förövrigt så är det i nuläget korkat att inhandla någon av konsolerna (förutsatt att du har tillgång till en hyfsad dator) då varken Xbone eller PS4 har några som helst spel värt att nämna. Det lär bli en PS4 när den har 3-4 spel jag är intresserad av som jag inte kan lira på min dator.

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk
Skrivet av Xenir:

Jag är ju en hardcore-gamer så jag köper alla 3.

Ni andra kan slå på barnkanalen och gråta för att ni missar en massa spel pga fanboyism.

Nu är det ju inte alla som har råd eller lust att köpa alla tre bara sådär.

Men sen håller jag med, det är nästan alltid alltför mycket fanboyism i diskussioner om spelkonsoller. Den här tråden har dock vart förvånansvärt befriad från sånt, mestadels.

Om jag måste välja en så blir det One, av anledningarna:
1. Har alltid gillat xbox-kontrollerna mer än PS-kontrollerna. Att kontrollen håller utan att laddas i en vecka istället för 7h är också en fördel.
2. De flesta jag känner verkar också skaffa en Xbox i första hand.
3. Forza.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk

Ja du, det här va inte lätt.

1.Billigare. Men det skiter jag egentligen i, för de innehåller inte samma saker så det går inte jämföra.
2. XboxLive är drygt, men nu tror jag mig läst att PSN ska bli lika drygt. Vem tycker det är en bra idé att betala för att köpa ett onlinespel och sen betala för att spela online? Skumt.
3. Gillar egentligen Xbox bra mycket mera än PS. Kontrollen är flera ggr skönare, tycker nog spelen är något bättre också. Men det känns som att Xbox har skjutit sig lite många ggr i foten inför denna launch nu så jag tappade intresset. Alltid uppkopplad till exempel, jag var utan fast interwebs i 4 veckor efter senaste stormen. Kul att ha en 5000-kronors brevvikt då.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem

200 inlägg om att kontrollen är så mycket skönare till XBox. Ni kan inte jämföra PS3 mot XB One! Massor av recensenter skriver att PS4 kontrollen är i precis samma klass som XB One. Det är ett faktum att Xbox 360 piskade PS3 när det gäller kontrollern, men det är ju sådant de båda företagen lär sig av och tar med sig till nästa generation.

Läs på lite innan ni jämför äpple och bilar.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Om jag skulle köpa en konsol, skulle jag välja PS4 framför Xbox One;

1. Bättre hårdvara
2. Utbytbar hårddisk
3. Billigare

Jag har en gäng argument till, men det skulle ju bara vara tre stycken så

Jag fattar inte, helt ärligt talat.
Nu tog jag enbart ditt citat ur en av mängden, så ta det inte personligt. För väldigt många skriver exakt samma som dig.

1. Bättre hårdvara (som svar på den, tror ni verkligen det kommer att påverka spelupplevelsen? Tror ni att det kommer att se sämre ut? Big no på den )
2. Utbytbar hårddisk (Har man kunnat göra på alla xbox gen, fast man inte skulle kunna göra det, så vart är problemet? )
3. Billigare (vadå billigare, det är väl snarare tvärtom p g a flashning
Finns ju tiotusentalskroner att tjäna bara på det
Xbox har och kommer alltid vara Nr1 när det gäller flashning.
Och det bästa är, det är inte svårt alls, istort sett alla fixar det, bara intresset finns.

Sen så kan jag mycket väl förstå att man väljer Ps framför xbox om man har ägt det i alla tider.
Men sitter man på ett eller flera windowssystem så kommer allt bli så mycket roligare & lättare med xbox1.

Jag har fortfarande min gamla flashade xbox konsol i sovrummet som en HTPC (ni vet den gamla antika saken som kom innan 360) för att kolla/streama film/serier genom nätverket. Rätt otroligt med tanke på hur gammal den är.

Xbone är mer framtidsäker.
Lättare att flasha
Den talar samma språk som mig d v s microsoftspråket

Det är allt jag behöver

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DominatorPC:

Errrrr wrong det är det inte , läs på innan du kommenterar!

Hade du läst innan du kommenterar så blev jag rättad redan tidigare.

Lustigt att "next-gen" inte ens köra alla titlar i 1080p jag menar det kommer komma mobiltelefoner med 4k inom kort :E

Visa signatur

3570K 3.4GHz ■ GA-Z77-DS3H ■ Crucial Ballistix 1600MHz 8GB ■ GTX 760 DirectCU II ■ Samsung SSD 830 128GB
X-Fi XtremeGamer ■ Corsair Carbide 200R ■ Corsair CX500M ■ Samsung 2343NW 23"
GabeN räddar

Permalänk
Skrivet av Syahin:

Ni 725 som valde Xbone, jag är väldigt nyfiken på att höra era resonemang angående varför det skulle vara en bättre konsol än PS4...

Förövrigt så är det i nuläget korkat att inhandla någon av konsolerna (förutsatt att du har tillgång till en hyfsad dator) då varken Xbone eller PS4 har några som helst spel värt att nämna. Det lär bli en PS4 när den har 3-4 spel jag är intresserad av som jag inte kan lira på min dator.

Frågan är ju inte vilken konsol som är bäst utan vilken du vill ha. De flesta som hänger på swec kan inte ha missat att PS4an är en bättre konsol hårdvarumässigt.
Jag gillar helt enkelt de Xbox exklusivatitlarna MYCKET bättre än PS4s dito. Så därför hamnar valet på Xbox one
Har idag både PS3 och 360 men kommer nöja mig med en konsol i fortsättningen efter som man ändå lirar alla multiplatformsspel på PC

Permalänk
Medlem

Jag till hör den gruppen som kommer använda PS4 + PC kombo Dock kommer jag inte köpa PS4 just nu. Kanske om 1 eller 2 två år när fler spel har släpps till det.

Permalänk
Medlem

XboxOne för att:

- Bättre exklusiva spel
- Enkel kontroll
- Stabilare nätverk

Permalänk
Medlem

Jag kan absolut inte förstå argumentet det är en bättre konsol hårdvarumässigt (styrka). Är det något WII borde ha lärt alla är att det hänger inte på styrkan. PS3:an var starkast av förra generationen också. Vad är PS4 spelare egentligen? Är det snubbar som står på gymmet och pumpar självförtroendet varje dag?

Jag säger Xbox One för att det verkar vara en bättre konsol hårdvarumässigt.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

xbox renderar inte i 1080p? sucks
xbox bör inte ställas på högkant? sucks
ps4 drar mer ström? jag tror inte det är några massiva hopp i elräkningen vi talar om.

Ni som försvarar xbox och wii med att hårdvara inte spelar roll har inte fattat detta i längden lätt leder till grafiskt fula portningar.

Ps4 är inte sämre än xboxone. den har bara onödiga detaljer bortskurna och tillhandahållit vissa som alternativa.
jag behöver inte en till tvbox, min tv har redan en inbyggd, samt en htpc. det vill jag inte betala extra för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag kan absolut inte förstå argumentet det är en bättre konsol hårdvarumässigt

Om vi bortser från det faktum att PS4 har ungefär 2ggr övertaget i råstyrka (dvs bandbredden, eller möjligheten att flexa musklerna om du nu tvunget vill jämföra den med människor) och en tekniskt överlägsen kontroller, nä då är XBone bättre konsol hårdvarumässigt. Det går inte ihop för fem öre men i fantasins värld är allt möjligt.

Permalänk

Hur kan ni sitta och säga att Xbox One har ett stabilare nätverk? Hur kan ni säga att Xbox kontrollen är bättre än Dualshock 4? Man kan inte basera det på hur det var mellan X360 och PS3 nu är det nya konsoler som gäller med nya kontroller och annat.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Om vi bortser från det faktum att PS4 har ungefär 2ggr övertaget i råstyrka (dvs bandbredden, eller möjligheten att flexa musklerna om du nu tvunget vill jämföra den med människor) och en tekniskt överlägsen kontroller, nä då är XBone bättre konsol hårdvarumässigt. Det går inte ihop för fem öre men i fantasins värld är allt möjligt.

Va? det är ju detta som jag menar?

Tekniskt överlägsen kontroller? Jag tycker Xbox har en bra kontroller. Den är skön. + att Kinect borde räknas som en kontroller också. Dessutom så verkar PS4:an ha dålig batteritid.

Det bästa är att folk sitter och tjatar sig varma om indiespelen til PS4:an pga att det ger en så bra inlevelse utan att behöva grafiken. För att sedan i nästa mening. PS4:an är starkare klarar 1080p i några titlar m.m.

Skrivet av Swedish Berserk:

Hur kan ni sitta och säga att Xbox One har ett stabilare nätverk? Hur kan ni säga att Xbox kontrollen är bättre än Dualshock 4? Man kan inte basera det på hur det var mellan X360 och PS3 nu är det nya konsoler som gäller med nya kontroller och annat.

Fast du vet ju inte heller att PS4:an har en bättre kontroller då? Jag förstår vad du menar, men de är ganska lika de gamla men nyare. Och jag kan håll amed om att PS4:an verkar skönare efter allt man har läst. Men detta gör inte Xbox till en dålig.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag kan absolut inte förstå argumentet det är en bättre konsol hårdvarumässigt (styrka). Är det något WII borde ha lärt alla är att det hänger inte på styrkan. PS3:an var starkast av förra generationen också. Vad är PS4 spelare egentligen? Är det snubbar som står på gymmet och pumpar självförtroendet varje dag?

Jag säger Xbox One för att det verkar vara en bättre konsol hårdvarumässigt.

Men skillnaden nu är att PS4 och Xbox One bygger på ungefär samma hårdvaruplattform. När det kom till PS3 vs Xbox 360 så var det så att även fast PS3 var kraftfullare, så var det mycket svårare att utveckla till den pga Cellprocessorn. Därför kunde hårdvaran oftast utnyttjas på ett bättre sätt hos 360:in (åtminstone när det kom till multiplattformsspel) och därmed spelade det ingen roll att PS3 var kraftfullare, eftersom prestandaskillnaden mellan de två konsolerna åts upp av dålig optimering för PS3 spelen.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Men skillnaden nu är att PS4 och Xbox One bygger på ungefär samma hårdvaruplattform. När det kom till PS3 vs Xbox 360 så var det så att även fast PS3 var kraftfullare, så var det mycket svårare att utveckla till den pga Cellprocessorn. Därför kunde hårdvaran oftast utnyttjas på ett bättre sätt hos 360:in (åtminstone när det kom till multiplattformsspel) och därmed spelade det ingen roll att PS3 var kraftfullare, eftersom prestandaskillnaden mellan de två konsolerna åts upp av dålig optimering för PS3 spelen.

Jo, men Wii var klenast av dem alla och ändå så kunde den tävla med de andra.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Va? det är ju detta som jag menar?

Tekniskt överlägsen kontroller? Jag tycker Xbox har en bra kontroller. Den är skön. + att Kinect borde räknas som en kontroller också. Dessutom så verkar PS4:an ha dålig batteritid.

Fast du vet ju inte heller att PS4:an har en bättre kontroller då? Jag förstår vad du menar, men de är ganska lika de gamla men nyare. Och jag kan håll amed om att PS4:an verkar skönare efter allt man har läst. Men detta gör inte Xbox till en dålig.

Om nån har sagt att xbone har en dålig kontroll förvånar det mig då 360 var ok, så det känns oschysst. ps4 har däremot fått credd av många så den är definitivt bättre än ps3ans

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Jag röstade 'annat'. Anledning? 360-kontroll till PCn!

Permalänk
Medlem

PS4

1. Den är billigare

2. Bättre prestanda

3. Fler bra exklusiva spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Om nån har sagt att xbone har en dålig kontroll förvånar det mig då 360 var ok, så det känns oschysst. ps4 har däremot fått credd av många så den är definitivt bättre än ps3ans

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, detta verkar vara fallet och jag är inte helt anti på detta viset. PS4:an verkar ha den bättre kontrollen om man inte räknar Kinect. Vilket jag inte kommer göra nu eftersom den inte utnyttjas ordentligt ännu, men den verkar vara spännande och kunna erbjuda en rad med funktioner. Men Xbox 360 kontrollen är också bra, det är inte så att PS4:s verkar vara ljusår före.

Skrivet av biorrith:

Jag röstade 'annat'. Anledning? 360-kontroll till PCn!

Låter bra, jag väntar på att kunna köra X:ett's nya uppdaterade till PC:n. Kommer bli guld tror jag (eller varför inte PS4:ans).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

PS4

1. Den initiala bullshitten från MS är svårförlåtlig även om de vände kappan
2. Billigare
3. Bättre hårdvara, 720pfadäsen i CoD är ju sanslöst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jo, men Wii var klenast av dem alla och ändå så kunde den tävla med de andra.

Oj, jag förstod inte att du pratade om Wii riktigt

iaf, Wii är en annan sort produkt anser jag, den slåss inte i samma liga som Playstation och Xbox. Wii har sin egna målgrupp, medan Playstations och Xbox målgrupp är rätt snarlik.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Ingen av dem är specielly intressant just nu imo, men för att markera var ps4 är starkare än xboxone.

Skrivet av Maysay:

Jag kan absolut inte förstå argumentet det är en bättre konsol hårdvarumässigt (styrka). Är det något WII borde ha lärt alla är att det hänger inte på styrkan. PS3:an var starkast av förra generationen också.

Jag säger Xbox One för att det verkar vara en bättre konsol hårdvarumässigt.

Jag håller med om att det är drastiskt att säga att ps4 kommer prestera bättre men ps4 kör inte en cell längre utan just för att det är x86_64 precis som xbone så kommer de att vara lika på cpuberäkningar, men xboxone med ddr3 och sram mot ps4 och gddr5 kan inte sluta på ett annat sätt än att ps4 vinner i prestanda så länge xbox portarna lyckas och ps4 utvecklare misslyckas horribelt.
sram tillsammans med ddr3 är ev sannolikt svårare att jobba med än bara gddr5.

xboxone kommer inte förlora på cpu, den förlorar i minnesbandbredd och kan sannolikt dras med optimeringsproblem precis dom ps3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Oj, jag förstod inte att du pratade om Wii riktigt

iaf, Wii är en annan sort produkt anser jag, den slåss inte i samma liga som Playstation och Xbox. Wii har sin egna målgrupp, medan Playstations och Xbox målgrupp är rätt snarlik.

Det är lite detta jag menar, Xbox One verkar även söka efter en annan målgrupp eller åtminstone bredda sin och gå in på Wii's lite. Tänk t.ex att Kinect kan köra 3D scan. Ok, att Xbox One inte utnyttjar det ännu men jag skulle lätt kunna se att de börjar göra detta. Köp karaktärer/rekvisita i butik måla själv och scanna in till spelet. Bara en tanke och en idé.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Ingen. (Än)

1. Ingen av konsollerna har några spel än som intresserar mig.

2. Väntar på att se hur folk tycker om respektive konsoll, kan se fördelar på pappret med båda.

3. Steam machine, kanske t om väntar ända till dom släpps då det kan bli ett bra alternativ till konsoll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z97 A - Palit Gtx 1070 JS - 16GB ram - 620 GB SSD - 2TB WD Black - Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag fattar inte, helt ärligt talat.
Nu tog jag enbart ditt citat ur en av mängden, så ta det inte personligt. För väldigt många skriver exakt samma som dig.

1. Bättre hårdvara (som svar på den, tror ni verkligen det kommer att påverka spelupplevelsen? Tror ni att det kommer att se sämre ut? Big no på den )
2. Utbytbar hårddisk (Har man kunnat göra på alla xbox gen, fast man inte skulle kunna göra det, så vart är problemet? )
3. Billigare (vadå billigare, det är väl snarare tvärtom p g a flashning
Finns ju tiotusentalskroner att tjäna bara på det
Xbox har och kommer alltid vara Nr1 när det gäller flashning.
Och det bästa är, det är inte svårt alls, istort sett alla fixar det, bara intresset finns.

Sen så kan jag mycket väl förstå att man väljer Ps framför xbox om man har ägt det i alla tider.
Men sitter man på ett eller flera windowssystem så kommer allt bli så mycket roligare & lättare med xbox1.

Jag har fortfarande min gamla flashade xbox konsol i sovrummet som en HTPC (ni vet den gamla antika saken som kom innan 360) för att kolla/streama film/serier genom nätverket. Rätt otroligt med tanke på hur gammal den är.

Xbone är mer framtidsäker.
Lättare att flasha
Den talar samma språk som mig d v s microsoftspråket

Det är allt jag behöver

Okej, nu tar jag bara upp punk 1 med dig. Vad gäller punk 2-3 så har jag inte har en aning om det du säger stämmer och jag vet inte heller något om det

Iaf, hårdvaran i PS4 är så pass mycket starkare att man troligen kommer märka en viss skillnad på grafik och/eller upplösning i spel. Några utav spelen som redan har släppts till PS4 respektive XBone körs till exempel i högre upplösning hos PS4:an. Om det påverkar spelupplevelsen - ja kanske, kanske inte. Det beror på vem du är och hur mycket du bryr dig om sånt. Att PS4 har kraftfullare hårdvara borde också göra den mer framtidssäker.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd

solklart val: Inget av dem.