Helgsnack: "Playstation 4 eller Xbox One?"

Permalänk
Medlem

Xbox One
Då den enligt mig har roligare och mer intressanta spel
Eftersom jag har den till att spela på
Och om det är lite sämre grafik bryr jag mig inte i

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

720p *host* 720p
Även en äldre gamingdator klarar de senaste spelen i den upplösningen och det med "ögongodis". Sen körs säkerligen inte många titlar till xbone o peasantstation i just 60 FPS.

Precis, jag kör min HTPC i 720p när jag spelar och då har jag ingen bra gpu: Radeon HD 5750. Det går bra, kan kör det mesta (fps kör jag ändå på min med 7970). Men ifs har jag en ganska bra CPU. Haswell på 45w

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

N64!

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem

Man är ju ganska glad att man inte är någon konsollfantast direkt när allting verkar handla om hur bra grafik det är på spelen.
Länge leve spelkänsla!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doedsmaskinen:

Nr. 2; En "halvbra" PC kan inte lova 60 fps med grafikgodis

Sänk upplösningen till 720p, dvs. samma som konsolerna har, så ska du få se att även halvbra PCs presterar bättre grafikmässigt.

Edit: För att förtydliga:
HD: 1280x720 = 921.600 pixlar som ska renderas.
Full HD: 1920x1080 = 2.073.600 pixlar som ska renderas.
Det blir alltså mer än dubbelt så mycket pixlar som ska renderas för grafikkortet när man hoppar från 720p till 1080p.

Ett GTX 660/HD7870 blir superkort, och GTX 680/HD7970 blir veritabla prestandamonster med en gång.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

PS4 har de blivit.

Har haft de forra, och gillar vad Sony pysslar med. Enkelt val personligen.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

De enda spel som är bättre på konsol än PC är bilspel, vilket xbox tidigare haft bättre utbud utav samtidigt som xboxkontrollerna är så ofantligt mycket skönare

Så.. Xbox!

Permalänk
Medlem

Pris
Hårdvara
Sony 1st party spel

(PS+, nya spel varje månad/appar som tex Netflix inte bakom paywall)
(Vita remote play)
(Dualshock 4)
(Ingen Kinect)
(Indie support)

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Vet inte förns jag har testat. Kommer testa både PS4 och XboxOne.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doedsmaskinen:

Nr.1; Man köper inte en konsol för att spela multiplatform spel. Man köper konsol för de exklusiva titlarna såsom Uncharted, TLOU, Kz osv.
Nr. 2; En "halvbra" PC kan inte lova 60 fps med grafikgodis
Nr. 3; Kom inte på något mer motargument bortsett från att konsol + PC är det bästa alternativet för en riktig gamer.

1. Och? Det finns ju inga bra exklusiva titlar än. Dvs... vänta.... ? O_o

2. Alltså jag fattar inte det här... är det något krävande spel så ställer man ju ner grafiken lite så man får 60fps, svårare än så är det ju inte. Man måste inte köra på Ultra, det går att sänka till Med/High, en av många av dem där fördelarna med PC... Med nextgen konsolerna däremot är man ju allt för ofta fast med ~30fps och man får sällan eller aldrig allt ögongodis heller för den delen. Speciellt inte nu när prestandan är så dålig och det lär ju knappast bli bättre framöver när det kommer ännu mer krävande spel. Tror du tex BF4 på PS4 verkligen körs på ultra, 1080p och 60fps, när ett gtx680 som är typ 200-250% snabbare knappt klara det?

3. Inte om konsolerna ändå saknar bra spel. Som sagt bättre att lägga ut sina pengar på en ännu bättre rigg, nya spel eller vänta.

Att kasta pengar på något som inte leverarar än, är ju inte bara onödigt utan även kontraproduktivt.

För varför en bry sig att pudra näsan när folk ändå köar för att slicka ditt arsle...

Permalänk
Medlem

Xbox One.

1: Känns mindre plastig än Ps4, väldesignad och designen kommer hålla länge
2: angående Drm fick dom en rejäl käftsmäll av communityn men de lärde sig läxan.
3:Spelen, samt softwaren, alltså stilen inne i konsolen känns mys och är väldigt trevlig att scrolla runt i.
Men det viktigaste är att du väljer det du gillar, det här var bara min åsikt.

Visa signatur

Carpe diem b*tch
-Jesse pinkman

Permalänk

Swec har sagt sitt. PS4 är för majoriteten.

Permalänk
Medlem

PS4

1. Bättre exklusiva spel att vänta, inte minst från Naughty Dog.
2. Sony fokuserar mer på gaming än vad Microsoft gör.
3. Bättre hårdvara och därmed upplevelse till ett lägre pris.

Permalänk

Väntar in Steambox innan jag bestämmer mig för någon ny konsol. Spelar mest på PC ändå nuförtiden. Om jag mot förmodan faller för en konsol lutar det nog åt PS4, men då måste det tammefaen komma något bra, exklusivt spel...

Permalänk
Medlem

Tycker att de flesta frågar fel saker !

Vore inte frågan, - Måste jag ha denna "nya" konsol" ? mycket bättre att ställa ?

Folk springer benen av sig och de flesta vet inte ens varför de springer...
Trots många varningar om undermålig kvalité, dålig hårdvara, m.m. så verkar de "flesta" ta detta med en nypa salt
och bara Måste vara före sina kompisar... utan att ens reflektera om det är nödvändigt och framför allt värt pengarna...
Men men, är det mamma och pappa som betalar så spelar det kanske mindre roll, men ändock ?

- vad är det för fel på förra modellen ?
- Vad är sååååå revolutionerande med denna att man kan sälja/slänga den gamla ?
- Finns det verkligen spel som " Blow your mind" i o m denna nya modell/ konsol, eller är det "bara" för sakens skull, man ska ha ?
- o.s.v.

Jag kan förstå att inget av det jag skriver tilltalar tonåringar och en del äldre gamer's, då mitt inlägg kräver saker som är enormt svåra för unga att
ta till sig och utföra, d.v.s. Att tänka en tag innan man handlar...
Men att så många, väljer att köpa, enbart för att det släpps nytt, verkar slöseri med pengar och tid...

- bara en tanke ifrån en gubbe, som är nöjd med sin PC...
Thomas.

P.s. istället för att klippa och klistra Hela eller delar av ett inlägg, hänvisa till inlägget och nämn namnet, så får folk själva läsa originalet samt,
att alla slipper scrolla så Förbannat mycket för att läsa 4-5 ord som är inklistrade... ( psII , gäller alltid och inte bara mig/detta inlägg). tack.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Wii U till jul. Hade inte alls planerat det men läste recensionerna av nya Mario-spelet och tja, jag måste nog ha en. Kan man hopas på ett nytt Animal Crossing framöver också?

Framtid? PS4, men spelen känns än så länge helt ointressanta.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem

Hmm...

Permalänk

Vet inte om jag är för trött för att förstå vad du menar?

OnT:
Jag väljer PS4 eftersom jag under min tid gått från PS1-PS2-PS3 och nu PS4. Det är en trend jag aldrig kommer att bryta.
Sedan att hårdvaran är bättre gör inte saken sämre, även att jag gillar de kommande exklusiva titlarna mer är ett plus.

Permalänk
Inaktiv

Ingen utav dom. Har en monster PC med quad GTX Titan och PC har mer exklusiva spel än både Xbox One och PS4 så waste of money att köpa en konsol när man har en såpass extrem dator. Prestandan/Grafiken på konsolen kommer inte matcha den på PCn med hästlängder.

Om jag någon gång ska ha en konsol så blir det Wii U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raggelito:

Vet inte om jag är för trött för att förstå vad du menar?

Annat/vet ej borde ju ha längre 'bar' eller är det bara jag som missuppfattat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Väljer PS4 för följande anledningar.

1: Billigare.
2: Bättre hårdvara.
3: Ser inte ut som en låda.

Har liknande anledningar och jag tror dom flesta håller med:

1: Billigare
2: Bättre hårdvara
3: Mindre (samtidigt som den inte har externt nätagg, ger ett +)

Permalänk
Medlem

Det blir en Xbox One för mig. Listan kunde ha gjorts mycket längre, men eftersom trådskaparen önskade endast 3 för- och nackdelar så fick det bli så här:

Xbox One:
+ Skön handkontroll med extremt lång batteritid
+ Kinect 2.0 är superb, med massor av potential
+ Bättre exclusiva spel

PS4:
- Fungerar ej som mediaspelare
- PS eye är ett skämt (ej inkl.)
- handkontrollen är praktiskt taget oanvändbar pga den uska batteritiden

Permalänk

ps4 vetu

Permalänk
Medlem

Jag tror jag föredrar ett par plattor öl istället för en konsoll och så fortsätter jag spela på min PC. Blir billigare och grafiken på en bra PC är trevligare och så slipper man spela med dosa.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Avstängd

PS4:

1. Billigare
2. Bättre Hårdvara
3. God Of War

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Medlem

Xbox så klart.

1. Kinect
2. Älskar och lira Kinect spel med släkt och vänner, tex bowling och övriga sport spel.
3. Pågen kommer snart kunna lira med

Permalänk
Medlem

Inget från microsoft.

Permalänk
Avstängd

LOL South Parks triologi just nu illustrerar utmärkt hur galet detta är.

Jag har en softmoddad WiiU som jag är mycket nöjd med.

Där vet jag att alla spel jag köper är roliga att spela och fungerar felfritt.

Jag har ingen blue light of dead heller eller krångel att sätta upp min WiiU Live-konto!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Varken Xbox, PS4 eller andra konsoler lockar, känns tyvärr som rena skräpet i jämförelse. Håller mig till PC.

Permalänk
Skrivet av diddedraker:

Swec har sagt sitt. PS4 är för majoriteten.

Dags att kanalisera sin inre hipster då

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12