Lämnade in 3 år gamla (dyra) logitech headset med endast slitna öronkuddar, skrotades helt av tillverkaren.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Blazin87:

Jag har läst, och TS har förbi sett Slitage garanti regeln hos logitech flertalet gånger med flit, läs igenom tråden du själv, speciellt hans svar på första sidan där han påpekar att han Tror att det går under garantin gällande hårdvara, när det egentligen inte gör det.

Nej du har uppenbarligen inte förstått med tanke på alla dumheter du vräker ur dig. Du läste inte ens igenom hela garantin som du citerade. För övrigt syftar ordet "skada" i juridisk mening enbart på ekonomisk skada och hade du orkat läsa hela stycket hade det varit ganska uppenbart att det syftar till att Logitech inte ersätter inkomstbortfall, dataförlust eller liknande. Det är helt irrelevant i det här fallet då TS inte begär ersättning för någon ekonomisk skada. Vidare är det tämligen fånigt att först vräka ur sig massa missförstådd juridik och sedan säga att ingen annan får yttra sig om denne inte är advokat. Tror för övrigt att du menar jurist och inte advokat. Vidare nämns faktiskt inte slitage alls i Logitechs garantivilkor så vet inte riktigt varför du har fått för dig att det automatiskt inte skulle ingå.

Garantier kan innehålla lite vad som helst och det är på inget sätt orimligt att anta att även förslitningsvaror ska hålla en viss tid. Som sagt så finns det till exempel en tillverkare av dyra vinglas som har en garanti där man får ett nytt glas om de går sönder, oavsett hur glaset gick sönder.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Antagligen för att han ville försöka utnyttja systemet och försöka få ett nytt headset

Du verkar riktigt dum, det spelar väl ingen roll vad han hade för syfte? Logitech skrev ju till honom att det var OK att lämna in hörlurarna för att byta de slitna öronkuddarna och att det gick på garantin.

Edit: Felaktigt quote

Permalänk
Medlem

Mest spekulationer här tycker jag! TS blev uppmanad av Logitech att lämna in lurarna till butik för att få hjälp via dem. Huruvida sen Logitech är inblandade i att lurarna kastades och en billigare produkt erbjöds framgår ju inte vad jag kan se av tråden.

Permalänk
Medlem

Mina två cent...

I Sverige har vi 3 års reklamationsrätt, vilket ofta förväxlas garanti. Garanti ett frivilligt åtagande från tillverkaren eller säljaren som normalt sett då ger köparen lite mer utöver reklamationsrätten. Om ett garantiåtagande ger sämre villkor för konsumenten än vad reklamationsrätten eller annan lagstiftning ger så är garantin meningslös eftersom konsumenten då helt enkelt använder sig av sin rätt enligt gällande lagstiftning.

Sen kan man argumentera om gällande lagstiftning ger oss konsumenter för lite eller för mycket rättigheter, men det kan vara ämnet för en annan tråd.

Hade jag varit TS så hade jag varit rejält sur på butiken och logitech. Jag antar att butiken skeppat sakerna till logitechs garantiverkstad (som i sin tur av misstag kasserat headsetet), så i första hand hade jag vänt mig till butiken och krävt ett par likadana hörlurar i ersättning, alternativt kontantersättning motsvarande vad jag hittar motsvarande begagnade lurar för på blocket/ebay (inkl frakt/tull/moms etc). Om det i garantin stått nåt om fullpris/nypris som ersättningsbelopp hade jag nog försökt hävda det (om det inte är lägre än begagnat priser förstås).

Kravet hade jag framfört skriftligen och med god ton och det hade nog fått gå i kopia till logitech också. Om varken butiken eller logitech vill kännas vid detta så hade argumenterat vidare för min sak och sen hade jag nog vänt mig till ARN om motparten fortfarande strulat. Det skadar inte heller att låta dom veta att man tänker vidare till ARN i det läget.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Skit i alla haters som klagar på att du använder din rätt, det finns mycket jantelag i detta forum.

Har du använt garantin så får det förutsättas att du accepterar de villkor och den metod som garantin innefattar. Dock finns det inget i garantivillkoren som förespråkar att dem kan sätta ner priset. Som det står så får Logitech fritt välja mellan att reparera/ersätta varan och att återbetala hela värdet.

Reklamerade du enligt konsumentköplagen så kan du kräva att säljaren reparerar eller ersätter varan om detta inte skulle kosta säljaren oskäligt mycket i förhållande till att ersätta varans pris. (26§ KKL)

I båda fallen har du alltså rätt till minst inköpspriset eller en ny/reparerad produkt. Förväxla inte konsumenträtt med skadestånd eller försäkringar där du blir ersatt marknadsvärdet, det är inköpspriset som gäller.

Vad du borde göra är att maila Logitech och påpeka att du inte kan finna något som stödjer att du ska få 58% av värdet och fråga dem vad för stöd dem har för detta. Hänvisa till deras villkor.

Huruvida du faktiskt har rätt att få en förslitningsskada ersatt eller inte är irrelevant då Logitech redan bestämt att det går under garantin.

Skrivet av Blazin87:

Om du inte är en advokat så kan du inte uttala dig.

Varför jag måste vara medlem i Advokatsamfundet för att kunna uttala mig om dessa saker förstår jag inte. Antagligen vet du inte riktigt vad Advokattiteln innebär ;). Advokat blir du främst om du håller på med processer som ombud.

T.ex. är sällan doktorander, professorer, åklagare, kronofogdar eller domare, advokater. Du hittar få advokater på Konsumentverket.

"Limited warranty" innebär rent krasst "Läs villkoren". I främst Anglosaxisk rätt är det nämligen så att köparen kan invända att den inte trodde att garantin var villkorad (vilket den i princip alltid är) och därför använda termen (ofta tillsammans med en liten stjärna om att läsa villkoren). Och som ovan påpekar syftar garantibegränsningarna på följdskador, t.ex. att du inte kunde använda datorn i jobbet och därmed förlorat inkomst. Det säger ju sig själv att du inte kan ha en garanti, vars syfte är att ersätta ursprungsdefekter på produkten, som inte ersätter någonting.

Blazin87
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xippen:

I butik, nej har ingen rätt att ta andras saker rakt av.

Eftersom dem skickades in till leverantören av återförsäljaren förväntades nog en produkt som på riktigt var sönder. Inte något som har med åren vittrat.

Jag hade in en kund som ville reklamera ett 6g-v2 tangetbord 4 månader efter köps tillfälle då han tyckte att wsad knapparnas text var nötta. Dessa hade blivit bruna och börjat tona iväg, tycker du jag skulle byta detta?
p.s.
Jag nekade rakt av

Skickades från m.sweclockers.com

Då gjorde du helt jävla fel! Kommer kund inom 6 månader så är det du som har bevisbördan. Du borde också inse att på 4 månader så ska inte tangenter bli nötta på det viset. Det är onormalt slitage på så kort tid. Du är en dålig förebild för säljare. Var jobbar du så man vet vilken butik man inte ska handla av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillemeter:

Då gjorde du helt jävla fel! Kommer kund inom 6 månader så är det du som har bevisbördan. Du borde också inse att på 4 månader så ska inte tangenter bli nötta på det viset. Det är onormalt slitage på så kort tid. Du är en dålig förebild för säljare. Var jobbar du så man vet vilken butik man inte ska handla av?

har du jobbat butik någon gång ? Hoppas du vet att det finns div. "rutiner"/"disclamers" skrivna hos företag va ? Däribland hamnar ofta slitage som en icke valid anledning att lämna tillbaka produkt mot full återbetalning. Sedan har vi även rutiner från tillverkare att ta hänsyn till. Så det står bland annat på kundens sida att kolla upp vad som gäller eller fråga det vid köps tillfälle.

Inte så att du kan köpa en rakapparat och använda den för att sedan lämna tillbaka för du inte gillade den, detta faller under hygienartiklar hos många och du kommer bli nekad. Som ett exempel. Det finns säkert ställen som tar emot produkter som faller under exemplet men inga jag vet av.

Kan meddela att slitage oftast inte täcks ifall det inte är synbart onormalt (säg tex att armband till klocka gått av efter 1 vecka vid en av 'hålen'). I mitt fall var det synbart brun ton på knapparna, inte att texten börjat tona iväg utan brun "hinna" över texten på tangenterna. Såg väldigt misstänkt ut att kunden i fråga var snusare och inte riktigt tyckte om att tvätta händerna. Förklaring skedde för kund och hen accepterade bemötandet och gick, ifall hen ansåg detta vara felaktigt så hade hen kunnat skicka det direkt till steelseries och försökt där (tvivlar på att svaret hade varit mycket annorlunda).

Börja inte kasta ur dig saker när du inte vet hur situationen såg ut, förklarade visserligen inte detaljerat men både kollegor och butikschef ansåg detta vara rätt väg att gå.

Man måste dagligen göra val i vad som är acceptabelt och inte, erkänner att man ibland gör fel men det brukar lösa sig i sådana fall.

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Skrivet av xippen:

har du jobbat butik någon gång ? Hoppas du vet att det finns div. "rutiner"/"disclamers" skrivna hos företag va ? Däribland hamnar ofta slitage som en icke valid anledning att lämna tillbaka produkt mot full återbetalning. Sedan har vi även rutiner från tillverkare att ta hänsyn till. Så det står bland annat på kundens sida att kolla upp vad som gäller eller fråga det vid köps tillfälle.

Inte så att du kan köpa en rakapparat och använda den för att sedan lämna tillbaka för du inte gillade den, detta faller under hygienartiklar hos många och du kommer bli nekad. Som ett exempel. Det finns säkert ställen som tar emot produkter som faller under exemplet men inga jag vet av.

Kan meddela att slitage oftast inte täcks ifall det inte är synbart onormalt (säg tex att armband till klocka gått av efter 1 vecka vid en av 'hålen'). I mitt fall var det synbart brun ton på knapparna, inte att texten börjat tona iväg utan brun "hinna" över texten på tangenterna. Såg väldigt misstänkt ut att kunden i fråga var snusare och inte riktigt tyckte om att tvätta händerna. Förklaring skedde för kund och hen accepterade bemötandet och gick, ifall hen ansåg detta vara felaktigt så hade hen kunnat skicka det direkt till steelseries och försökt där (tvivlar på att svaret hade varit mycket annorlunda).

Börja inte kasta ur dig saker när du inte vet hur situationen såg ut, förklarade visserligen inte detaljerat men både kollegor och butikschef ansåg detta vara rätt väg att gå.

Man måste dagligen göra val i vad som är acceptabelt och inte, erkänner att man ibland gör fel men det brukar lösa sig i sådana fall.

Rutiner/"disclaimers" kan aldrig gå före konsumentlagstiftningen. Hävdar kunden onormalt slitage inom 6 mån är det ERT ansvar att bevisa att det inte är onormalt slitage. Så lät det inte på din beskrivning och ditt svar direkt...

Det finns som du säger vissa kategorier som är undantagna från detta, hygienartiklar som du nämner är en av dem. Men tangentbord faller knappast under kategorin hygienartiklar.

Men visst, det finns massor av företag som inte följer konsumentköplagen. Ni är uppenbarligen en av dem.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Rutiner/"disclaimers" kan aldrig gå före konsumentlagstiftningen. Hävdar kunden onormalt slitage inom 6 mån är det ERT ansvar att bevisa att det inte är onormalt slitage. Så lät det inte på din beskrivning och ditt svar direkt...

Det finns som du säger vissa kategorier som är undantagna från detta, hygienartiklar som du nämner är en av dem. Men tangentbord faller knappast under kategorin hygienartiklar.

Men visst, det finns massor av företag som inte följer konsumentköplagen. Ni är uppenbarligen en av dem.

Du kan uppenbarligen mycket om juridik med tanke på dina svar.

Bara nyfiken på hur man skulle bevisa något sådant då ?

Tyckte bara det faktum att när man påpekade att vissa knappar börjat bli bruna på "bokstäverna" och hen accepterade detta svar var nog. Men vad vet jag.

Ursäkta min okunnighet du verkar ha bättre koll på detta, får väl erkänna ett misstag här då. Gjort är gjort, var hen missnöjd fanns alltid leverantören kvar att kontakta.

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Skrivet av xippen:

Du kan uppenbarligen mycket om juridik med tanke på dina svar.

Bara nyfiken på hur man skulle bevisa något sådant då ?

Tyckte bara det faktum att när man påpekade att vissa knappar börjat bli bruna på "bokstäverna" och hen accepterade detta svar var nog. Men vad vet jag.

Ursäkta min okunnighet du verkar ha bättre koll på detta, får väl erkänna ett misstag här då. Gjort är gjort, var hen missnöjd fanns alltid leverantören kvar att kontakta.

Visst, jag tycker juridik är rätt kul, men man behöver inte kunna jättemycket om juridik för att läsa lagarna innantill, förarbetena (som visar i stor utsträckning hur lagen ska tolkas) och vad för prejudikat som finns.

Visst, köper konsumenten förklaringen finns det väl i de flesta fall inget problem att prata om (eller så är han/hon inte insatt i sina lagstadgade rättigheter).

Som företag som säljer till konsumenter bör man däremot veta sina skyldigheter (liksom rättigheter) mot konsumenter.

Det är såklart jättesvårt att som företag BEVISA att det är konsumentens fel att något gått sönder, liksom det är jättesvårt för konsumenten att bevisa att det är ett ursprungsproblem efter 6 mån. Därför slutar det ofta med att konsumenten får rätt de första 6 mån och företaget får rätt efter det. Vissa saker är ju uppenabara dock, som t.ex. om konsumenten tappat produkten så att man ser tydligt att det är en fallskada. Ditt tangentbordsexempel borde också vara ganska lätt att avfärda, iom att inga andra exemplar av produkten uppvisat samma fel (antar jag?) och beroende på hur skadan ser ut / man bedömer det.

Det var mest din beskrivning och generella avfärdande jag reagerade mot. Att anklaga kunden för att "skita ner" tangentbordet är aldrig någon "hit".

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

After all så tycker jag det är väldigt långsökt att försöka få ut nypris på slit och släng varor.. Och ännu mer långsökt att göra en gnälltråd om det på SweClockers. Saker är inte gratis av en anledning, och därför är det fel att du ens får ersättning alls.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Visst, jag tycker juridik är rätt kul, men man behöver inte kunna jättemycket om juridik för att läsa lagarna innantill, förarbetena (som visar i stor utsträckning hur lagen ska tolkas) och vad för prejudikat som finns.

Visst, köper konsumenten förklaringen finns det väl i de flesta fall inget problem att prata om (eller så är han/hon inte insatt i sina lagstadgade rättigheter).

Som företag som säljer till konsumenter bör man däremot veta sina skyldigheter (liksom rättigheter) mot konsumenter.

Det är såklart jättesvårt att som företag BEVISA att det är konsumentens fel att något gått sönder, liksom det är jättesvårt för konsumenten att bevisa att det är ett ursprungsproblem efter 6 mån. Därför slutar det ofta med att konsumenten får rätt de första 6 mån och företaget får rätt efter det. Vissa saker är ju uppenabara dock, som t.ex. om konsumenten tappat produkten så att man ser tydligt att det är en fallskada.

Det jag menar lite granna också, hur skall en outbildad säljare kunna alla lagar? Vid dispyt vänder jag mig till butikschef i 99% av fallen för att inte bli beskylld i efterhand för att ha hanterat en situation fel.

I detta fall fick jag grönt ljus att neka så jag gjorde detta. Kunder i allmänhet tar emot förklaringen och förstår varför man inte bara rakt av köper tillbaka något. Sedan finns det kunder som kan sin sak (börjar rabbla lagar) och får rätt i 100% av fallen som du säger, ifall det sker inom 6 mån (men ibland utanför tiden också, du skall veta hur lätt det är att få en butik att ge dig rätt i en dispyt). I dessa fall överlåter jag alltid fallet till butikschefen för jag anser inte mig själv besitta nog med kunskap eller auktoritet för att hantera situationen (bland annat när pengar för ersättning blir inblandat).

Jag förstår vad du och ovanstående menar, men ni måste också förstå att vi agerar oftast efter order. Alla butiker/företag vill tjäna så mycket pengar som möjligt och säljarna gör bara som man blir tillsagd/har blivit tillsagd av högre uppsatta. Finns bra mycket sämre ställen än vi att handla på, tro mig.

(Samtidigt var detta fallet riktigt svårt att bedöma också, du hade förstått om du hade sett skicket på varan. Men det löstes som sagt efter kort samtal med kund och påpekande av skicket.)

Men vi lämnar det därhän ser ingen anledning till att diskutera vidare i detta, what's done is done.

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Medlem

1: TS skrev om sitt problem till Logitech varpå de svarade att han skulle skicka in.

2: TS skickar in, Logitech kasserar lurarna och vill kreditera med nyttjadeavdrag, redan där erkänner de ju att de faktiskt tycker det är något som de ska ersätta. Annars hade de bara skickat tillbaka.

3: De hade ingen rätt att kassera en produkt som de inte fått tillstånd att kassera. Ingen butik, tillverkare etc har laglig rätt att kassera annans egendom UTAN tillstånd. Så de borde ha frågat TS först om han ville få lurarna tillbaka eller deras förslag.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

After all så tycker jag det är väldigt långsökt att försöka få ut nypris på slit och släng varor.. Och ännu mer långsökt att göra en gnälltråd om det på SweClockers. Saker är inte gratis av en anledning, och därför är det fel att du ens får ersättning alls.

Fast det är det ju ingen som har gjort här.
Att försöka hitta nya delar efter att de gamla slitits ut är ett rätt vanligt sätt att göra saker på. Fråga bara alla som någonsin behövt köpa nya däck till sin bil.

TS fråga till Logitech var om det går att få tag på nya kuddar, inte att få hela sitt headset utbytt. Det var Logitech som tipsade om att skicka in dem för att se om det går på garantin. De hade lika gärna kunnat säga "Visst, såhär mycket kostar dem" eller "Nepp, finns inte".

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Uppdatering:
Kontaktade Logitech och de höll med om att det inte hade gått rätt till så jag gav dem RMA ärendenumret som jag fått från butiken (som butiken i sin tur fått från sin leverantör) och de lovade att kolla upp det. Några veckor senare skickar Logitech helt enkelt bara ett helt nytt headset och det förblir oklart varför det gick till som det gjorde initialt.

Enligt kontaktpersonen på logitech så låter det inte som det skötts enligt deras rutiner:
"Den interaktion du beskrev över telefon faller inte inom vår policys vanliga ramar - om vi får tillbaka en enhet behåller vi den för undersökning, och förstör den inte, så jag är fundersam över deras agerande. "

Antingen är det butiken, leverantören eller tillverkaren som gjort fel och då tillverkaren ändå såg till att allt löste sig tillslut även om de kanske inte ens var deras fel så får de ändå ett plus av mig.

Permalänk

Kul att Logitech tog sitt ansvar tillslut.

Jag kollade upp mina ATH-M50 hörlurar och till dom finns nya öron kuddar att köpa så det är ju lite konstigt att det inte finns lösa öronkuddar till ett headset som kostar 50% mer.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Kul att Logitech tog sitt ansvar tillslut.

Jag kollade upp mina ATH-M50 hörlurar och till dom finns nya öron kuddar att köpa så det är ju lite konstigt att det inte finns lösa öronkuddar till ett headset som kostar 50% mer.

Någon tidigare i tråden sa att han fick ett par kuddar av sin butik till sina G35 (den "trådade" versionen av exakt samma lurar) så någonstans får man tag på dom men inte är det Logitechs hemsida, där finns bara extra batterier och trådlösa mottagare.

Permalänk
Skrivet av Rittzy:

Uppdatering:
Kontaktade Logitech och de höll med om att det inte hade gått rätt till så jag gav dem RMA ärendenumret som jag fått från butiken (som butiken i sin tur fått från sin leverantör) och de lovade att kolla upp det. Några veckor senare skickar Logitech helt enkelt bara ett helt nytt headset och det förblir oklart varför det gick till som det gjorde initialt.

Enligt kontaktpersonen på logitech så låter det inte som det skötts enligt deras rutiner:
"Den interaktion du beskrev över telefon faller inte inom vår policys vanliga ramar - om vi får tillbaka en enhet behåller vi den för undersökning, och förstör den inte, så jag är fundersam över deras agerande. "

Antingen är det butiken, leverantören eller tillverkaren som gjort fel och då tillverkaren ändå såg till att allt löste sig tillslut även om de kanske inte ens var deras fel så får de ändå ett plus av mig.

Du ser, vad bra! Som jag skrev tidigt i tråden så har Logitech rykte om sig att vara väldigt bra och generösa med att lösa det när det kommer till defekta produkter, även efter lång tid. Har vänner som fått helt nya högtalarset från Logitech många år efter att garantin gått ut. Det skapar verkligen goodwill kan jag säga

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig bra. Logitech's goda anseende är återställt!

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.