[BF4] Tävlingsdags på SweClockers.com 64 HC CQ!

Permalänk
Moderator
Moderator

272 kämpar ifrån Nordens bästa forum slåss i detta nu om topp tio, kul att se! Nog ska vi upp i 500?

Sprid ordet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hade gärna medverkat men såhär i juletider är jag på annan ort än min dator och tror inte HD5770t i burken jag har tillgänglig skulle uppskatta BF4

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Jag ger upp,HC+64 är inte min grej.Om ni ska göra någon ny tävling i framtiden,kanske på en domination server?

Permalänk
Medlem

Är det såhär Jagardaniel "shoppar" julklappar Redan sponsrad direkt från Inet, men det e klart grabben skall ha ett grafikkort

Skämt och sido, det är bra jobbat Danne! På dom bara!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kena91:

Jag ger upp,HC+64 är inte min grej.Om ni ska göra någon ny tävling i framtiden,kanske på en domination server?

Det är inte omöjligt, vi får se vad det blir nästa gång! Tack för att du försökte även om det inte var i din smak.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Är det såhär Jagardaniel "shoppar" julklappar Redan sponsrad direkt från Inet, men det e klart grabben skall ha ett grafikkort

Skämt och sido, det är bra jobbat Danne! På dom bara!

Hahah. Det är långt kvar på tävlingen och jag kan säga att kunna skjuta inte kommer ta dig upp på någon topp-plats i den här tuneringen. Alla har samma förutsättningar

Permalänk

Kommer in på alla servrar utom denna kraschar direkt vid load

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasstrand82:

Kommer in på alla servrar utom denna kraschar direkt vid load

Vi är fullt medvetna om detta. Försök igen bara. Kan ta flera gånger att komma in. Tog 7 för mig igår.
Är inget vi kan göra något åt. Vi vet inte vad det är. Vi har ingen lösning. Vi har pratat med Rocket Blast som pratat med DICE.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte jag kan chatta på eran server nu. Har blivit varnad för "Language" för att skriva något liknande "Ni går för snabbt från baserna så de blir tagna direkt". Vad är det som gör att jag blir taggad för Language i den meningen?

Permalänk
SpelClockers

Vi hade ordet "nabb" som felaktigt tog på snabbt det är åtgärdat.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Samse89:

Jag tror inte jag kan chatta på eran server nu. Har blivit varnad för "Language" för att skriva något liknande "Ni går för snabbt från baserna så de blir tagna direkt". Vad är det som gör att jag blir taggad för Language i den meningen?

Det kom ifrån ett amerikanskt slang uttryck som nu är borta. Tack för att du sa till!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Angående problemen med kön in på vår 64 HC

Vi ska göra en omstart av servern, den har löpt rekordbra i 3 dagar och 11h utan krascher. Det är en chansning men vi får försöka, så under en låg period inatt/imorgon bitti gör vi en omstart.

Hoppas detta hjälper. Vi har som sagt felanmält detta flertal ggr men fungerar inte omstarten så är det inte mycket vi kan göra. Kön är inte något vi kan påverka.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi ska göra en omstart av servern, den har löpt rekordbra i 3 dagar och 11h utan krascher. Det är en chansning men vi får försöka, så under en låg period inatt/imorgon bitti gör vi en omstart.

Hoppas detta hjälper. Vi har som sagt felanmält detta flertal ggr men fungerar inte omstarten så är det inte mycket vi kan göra. Kön är inte något vi kan påverka.

Härligt att ni försöker åtgärda problemet. Bara att hålla tummarna nu då!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur Alexxiee lyckas få 1770SPM medans jag som toppar i andra laget bara lyckas få 412!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hade ni gjort detta under beteat hade det varit kul för nu är mina stats helt åt helvete.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av simon253:

Hade ni gjort detta under beteat hade det varit kul förnu är minastats helt åt helvete.

Tävlingen går inte ut på dina tidigare stats, läs tävlingens beskrivning igen? Du har lika chanser som alla andra.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Tävlingen går inte ut på dina tidigare stats, läs tävlingens beskrivning igen? Du har lika chanser som alla andra.

jag har kört väldigt få matcher efter lanseringen där jag faktiskt gått positivt i K/D.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av simon253:

jag har kört väldigt få matcher efter lanseringen där jag faktiskt gått positivt i K/D.

K/D är inget som premieras i vår rankning.

Permalänk
Medlem

K/D = Visar inte skills heller

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Varför är det alltid nya/icke aktiva medlemmar som slåss om vinsten i varje tävling? är vi verkligen så dåliga själva? :/

I dagsläget har 5 av topp 6 deltagare gjort 0-3 inlägg var...

Permalänk

Jag har spelat en hel del games nu, kollat battle reports från top 3 och det verkar ju som det bara är rätt upp och ner mest score under ett game. Ni borde ha lagt in lite fler variabler så man slipper hoppas att matchen ska ta så lång tid som möjligt. Att hjälpa sitt lag att vinna så snabbt som möjligt är ju bara negativt just nu.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av makemyday12:

Jag har spelat en hel del games nu, kollat battle reports från top 3 och det verkar ju som det bara är rätt upp och ner mest score under ett game. Ni borde ha lagt in lite fler variabler så man slipper hoppas att matchen ska ta så lång tid som möjligt. Att hjälpa sitt lag att vinna så snabbt som möjligt är ju bara negativt just nu.

Det finns många som fiskar men tyvärr, vi kommer inte att avslöja metoden. Kämpa på.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Ni kommer väl att avslöja vad det är efter tävlingen?

Permalänk

Är inte säker på om jag har förstått det här rätt, men dem på topp tio-listan vinner reserverad plats medan den som vinner grafikkortet behöver itne nödvändigtvis ligga topp 10 på listan?

Permalänk
Medlem

Vad gör jag för fel om jag inte får svar på "!register kf"?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av makemyday12:

Ni kommer väl att avslöja vad det är efter tävlingen?

Antagligen, beror på om vi tror vi har nytta av samma lösning i ytterligare tävlingar men vi har inte bestämt oss där. Det vore väl mest rättvist att avslöja det antar jag?

Skrivet av Frystpingvin:

Är inte säker på om jag har förstått det här rätt, men dem på topp tio-listan vinner reserverad plats medan den som vinner grafikkortet behöver itne nödvändigtvis ligga topp 10 på listan?

Njae, det är personen på första platsen som kammar hem kortet. Vi hade diskussioner innan vi startade tävlingen om vi skulle köra en tio manna free for all men kom fram till att det skulle vara för svårt att arrangera, speciellt så nära inpå jul.

Skrivet av kf:

Vad gör jag för fel om jag inte får svar på "!register kf"?

Får du inget svar alls ifrån servern? Har du försökt fler än en gång? "!contest" och sedan "!register kf" ? När ungefär försökte du senast (ska kika i logg)?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det finns många som fiskar men tyvärr, vi kommer inte att avslöja metoden. Kämpa på.

Påverkas resultatet av att byta lag under rundans gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Får du inget svar alls ifrån servern? Har du försökt fler än en gång? "!contest" och sedan "!register kf" ? När ungefär försökte du senast (ska kika i logg)?

!contest ger mig regler men helt tyst efter !register. Testade för ett par timmar sedan, samt igen nu på "Flood Zone". BF4 nick "rullgrus".

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av jagardaniel:

Påverkas resultatet av att byta lag under rundans gång?

Sorry. No comments.

Skrivet av kf:

!contest ger mig regler men helt tyst efter !register. Testade för ett par timmar sedan, samt igen nu på "Flood Zone". BF4 nick "rullgrus".

Kollar. Vi ska fixa detta.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Servern verkar bråka igen, kanske dags att testa ytterliggare en omstart? Fungerat fint tidigare idag. Det är det klassiska "could not join server" vi pratar om. Kön inpå servern minskade ganska rejält vilket får mig att tro att jag inte är ensam, speciellt när folk uppleve detsamma igår. Fungerar fint att hoppa in på andra servrar.

Tror att det kan vara kösystemet som ställer till det (dvs, inte något hos er). Man verkar kastas in lite olika in på servern även fast man inte är först i kö (tror ej detta beror på premium/icke premium-kön). Har upplevt detta tidigare på andra servrar och det verkar då som att flera spelare får joina samtidigt, vilket inte slutar så jättebra.