Permalänk
Medlem

Trådlösa stängs av när det vill?

Tjena, har ett problem med mitt trådlösa nätverk. Det brukar stängas av lite när det känner för det, oftast på kvällen mellan kl18-21. Sen brukar det starta igen runt 03. Och under hela denna tiden funkar det precis som det ska med nätverkssladd. Någon som kan hjälpa mig med hur jag fixar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumio:

Tjena, har ett problem med mitt trådlösa nätverk. Det brukar stängas av lite när det känner för det, oftast på kvällen mellan kl18-21. Sen brukar det starta igen runt 03. Och under hela denna tiden funkar det precis som det ska med nätverkssladd. Någon som kan hjälpa mig med hur jag fixar det?

sker det aktivitet på trådlöst när detta händer eller är det utan att något är uppkopplat ?
vad för router det är kan vara hjälpsamt också heh.

kika på de enheter som är anslutna att de själva inte stänger av trådlösa nätverkskortet när den går på batteri och inte är aktiv ute på nätet i typ 15 minuter för att sedan stängas av typ.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

sker det aktivitet på trådlöst när detta händer eller är det utan att något är uppkopplat ?
vad för router det är kan vara hjälpsamt också heh.

kika på de enheter som är anslutna att de själva inte stänger av trådlösa nätverkskortet när den går på batteri och inte är aktiv ute på nätet i typ 15 minuter för att sedan stängas av typ.

Har två datorer och en mobil, det går inte att hitta nätverket över huvudtaget på någon av dessa enheter.
Routern heter Zyxel P-2601HN-F1