Permalänk
Medlem

Tävlingen den 17e om Ezio Foris

Hej! I brist på något lämpligare forum så lägger jag in denna tråden här, tycker någon mod att det är fel får de gärna flytta på tråden.

Jag såg precis tävlingsresultaten från tävlingen den 17e december i julkalendern, angående skärmen Ezio Foris.

Tävlingen deklarerar klart och tydligt, "Vad skulle du skriva för julklappsrim..."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Julklappsrim

Hela grejen med ett julklappsrim är att det skall utelämna vad som faktiskt finns i paketet, och istället egga mottagarens fantasi och spänning.
Det vinnande bidraget skriver klart och tydligt i rimmet att det är en skärm.
Nu säger jag inte att mitt bidrag var bättre, men det vinnande bidraget är väl fan i heller ett julklappsrim.

Det roligare är att ni aldrig lär er heller.
http://www.blienvinnare.com/forum/viewtopic.php?t=5431 (från 2010)

Varför kan ni inte bara sätta upp en tävling där ni skriver "Vi har lite instruktioner här till vad tävlingen går ut på, men vi kommer ändå utse någon som inte följer instruktionerna till vinnaren, så gör vad fan ni vill. Bygg en båt i tuggumi och skicka till oss så har du lika stor chans att vinna."? Skulle åtminstone vara en korrektare beskrivning av vad som försiggår.

Ärligt talat tycker jag det är synd, för ni har gjort bra tävlingar, roliga teman och uppgifter och dylikt, men de som sitter i juryn är antingen alldeles för förtjusta i julöl eller bara är allmänt oseriösa och oprofessionella inför sin uppgift. Eller så har de bara otur när de tänker.

Nu när jag har avreagerat min ilska vill jag hälsa er alla en god jul och gott nytt år.

Permalänk
Medlem

Blir du alltid sur när du förlorar?

Vill ni ha fler?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Sluta gnäll och va' snäll...
Det handlade om att han öppnade paketet, såg skärmen och började använda det och blev glad.
Sedan så fick han slippa andra skärmar som var skit?
Fel eller rätt?
Tycker själv att det var ett julklappsrim.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Jag förstår din tanke, när vi julklappsrimmar hemma så gäller det att antyda men inte avslöja vad som är i paketet och så ska man gissa innan man får öppna. Dock har jag märkt att det i andra familjer inte alls är så noga med detta.

Jag tycker personligen att vinnaren hade rimmat både roligt och bra (även om mitt rim var ännu roligare naturligtvis) och det stod ju inte uttryckligen att man skulle rimma utan att avslöja så han har vunnit på ett korrekt sätt ändå.

Så all cred till vinnaren, grattis till den nya skärmen!

Lite ris till tävlingsdomarna: var tydliga i formuleringen av tävlingsreglerna.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

"Ezio", killen på Webhallen kallade det också för Ezio

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Reap:

"Ezio", killen på Webhallen kallade det också för Ezio

Vem

Permalänk
Medlem

Var åtminstone ett rim när det frågades efter ett rim. Värre med många av de andra tävlingar som man inte ens orkar ställa upp i då det är väldigt konstiga saker som efterfrågas.

Permalänk
Medlem

hmm, tyckte att det vinnande bidraget var bra.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Kan inget annat än att instämma med att det väldigt ofta är bristfälliga och otydliga regler i sweclockers tävlingar, t.ex. hur många bilder var och en får delta med i bildtävlingar. Tror att alla tävlingar jag sett åtminstone har en deltagare som behöver fråga något om tävlingen, oftast fler än så. Det är tecken på dåligt formulerade regler. Bara ta till sig och bättra sig!

Tycker dock att vinnande bidraget i denna tävling var fyndigt, även om det inte var ett "traditionellt" julklappsrim där innehållet inte helt avslöjas. En värdig vinnare tycker jag!

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Jag tycker det känns som att dom bara tar första bästa som låter bra (med tanke på hur många svar dom får in)

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Jag tycker det känns som att dom bara tar första bästa som låter bra (med tanke på hur många svar dom får in)

Mja, jag tycker jag hade bästa rimmet för tävlingen om laptopen den 10:e men jag har fortfarande inte fått något grattismejl och ingen vinnare är presenterad. Men vissa känns ganska slappa faktiskt. Men det är ändå helt subjektiva bedömningar, vad jag tycker är astrist och dåligt kanske juryn tycker är jättekul.

Jag tycker ändå dessa tävlingar är MYCKET bättre än de vanliga tävlingarna här på sweclockers. 9/10 tävlingar förutsätter att du är grym på något väldigt specifikt (typ, gör en fet 4k-bakgrund var väl senaste?) vilket jag tycker är trist men det är väl upp till prisskänkaren att avgöra kriterier antar jag.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av xfade:

Vill ni ha fler?

hahahahah!
Det roligaste var att ingen av dom lät särskilt smart.

"Jorden ser ju platt ut på långt håll" ... wat?
"Jag sa madrid men det är wien jag sa" ... que?
"jag hade talang att hoppa 2.43 , 2.44" ... la av när han va 11-12år.

You made my day!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Mja, jag tycker jag hade bästa rimmet för tävlingen om laptopen den 10:e men jag har fortfarande inte fått något grattismejl och ingen vinnare är presenterad. Men vissa känns ganska slappa faktiskt. Men det är ändå helt subjektiva bedömningar, vad jag tycker är astrist och dåligt kanske juryn tycker är jättekul.

Jag tycker ändå dessa tävlingar är MYCKET bättre än de vanliga tävlingarna här på sweclockers. 9/10 tävlingar förutsätter att du är grym på något väldigt specifikt (typ, gör en fet 4k-bakgrund var väl senaste?) vilket jag tycker är trist men det är väl upp till prisskänkaren att avgöra kriterier antar jag.

Berätta ditt rim då

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Berätta ditt rim då

Haha, jag var halvt ironisk men tyckte ändå det lät bra när jag skrev det Har tyvärr teflon-minne så jag vet faktiskt inte riktigt vad det var, men ett givet vinnarbidrag iaf! Så länge det inte är samma person som väljer pratbubbla till dagens bild i Metro så ligger jag nog bra till

Bildexempel i från Metro (så här ser vinnande bidraget alltid ut)

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2