Permalänk

vatten block till radeon 9700 var?

Vart finns det vatten block till radeon 9700 att köpa.

overclockers.se värkar aldrig få in något block, gtek har bara 3/8 anslutningar jag vill ha 1/2 anslutning.

Så om någon vet vart man kan köpa ett block till detta kort så vore jag glad.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vi får se om Chrion kommer igång med sin blocktillverkning, kolla in tråden http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=10620... leta upp hans e-post i tråden för att anmäla ditt intresse att köpa ett block.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Ett standard-block för GeForce 1/2/3 passar utmärkt på ett Radeon 9700. Kommer själv att utnyttja det om en vecka när jag förhoppningsvis fått mitt kort från komplett.se efter 5 veckors väntan (!).

Permalänk

Kanske blir ett block av Chrion, väntar på att det lugnarsig för honnom först.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Avstängd

ta inte blocket från DD till radeon osv om du ska använda ram sinks för nipplarna från blocket är ivägen !

Permalänk
Medlem

Det gäller bara för det det nya blocket med genomskinlig topp där nipplarna sitter på sidan av blocket.

Permalänk

Är inte ramen runt GPU:n på Radeon kortet ivägen om man använder ett block från ett GeForce? Om man inte moddar vill säga

Permalänk
Medlem

Du menar troligen att ramen är i vägen. Oavsett kylning?
Det verkar vara lite olika, man ska helst testa på sitt eget kort. Det är vanligt att ramen inte alls är markant högre än kärnan också.. och då behöver man inte ta bort den för att få god kontakt med chipet med vanlig kylpasta.

Permalänk

Funkar alldeles utmärkt med radeon och DD blocket. Jag köpte ett radeon utan flänsar och satte ditt dem efterhand... Jag sågade dom då lite mindre vi DD blocket.

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

hm, jag skulle vilja ha Swiftech MCW50, men den kommer inte in till overclockers.se på en evighet käns det som.

Visa signatur

You can't fix stupid.