Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur vet jag hur mycket watt jag har i datorn till ASUS GeForce 680 2g DC II

Permalänk

Hur vet jag hur mycket watt jag har i datorn till ASUS GeForce 680 2g DC II

Jag har tänkt på att köpa ASUS GeForce GTX680 DC II. Och det står att den behöver 500W och jag har letat på datorn och på internet efter hur mycket watt den har men hittar inte det någonstans :/ Sen behöver jag hjälp med om den passar mitt chassi för min kompis sa att den var Asss Stor så ni som kanske vet om den kan passa i mitt chassi kan väl skriva det eller om den inte gör det kan ni ge förslag på ett chassi med fläktar och allt

Grafikortet: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

Datorn Heter HP Pavilion p6-2065sc

Please Help me <3

Permalänk
Medlem

Enligt deras hemsida så ser det ut som att det sitter ett 300W PSU i burken, så nej det kommer absolut inte att räcka, och jag är relativt övertygad om att chassit även är för litet för att rymma grafikkortets bredd (cirkus 400mm)

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=sv&docname=c03114261#N1225

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Skrivet av Danmyr:

Enligt deras hemsida så ser det ut som att det sitter ett 300W PSU i burken, så nej det kommer absolut inte att räcka, och jag är relativt övertygad om att chassit även är för litet för att rymma grafikkortets bredd (cirkus 400mm)

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=sv&docname=c03114261#N1225

Men var kan jag hitta ett sådant PSU då ?
Eller vad är ett PSU jag kan inte så mycket om datorer och sådant det var därför jag köpte den här färdiga Hp datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parradoxs:

Men var kan jag hitta ett sådant PSU då ?
Eller vad är ett PSU jag kan inte så mycket om datorer och sådant det var därför jag köpte den här färdiga Hp datorn

PSU/Nätaggregat
Finns att köpa lite här och vart. Både online och i fysiska butiker

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

PSU/Nätaggregat
Finns att köpa lite här och vart. Både online och i fysiska butiker

Aaa Tack <3
Men jag behöver ett nytt chassi.Med fläktar, hur många fläktar behöver jag , det står på vissa ''Medföljer 1 fläkt'' Men vilket chassi ska jag ha som är stort så att jag kan lägga till nya delar när jag tycker det behövs

Permalänk
Skrivet av Parradoxs:

Aaa Tack <3
Men jag behöver ett nytt chassi.Med fläktar, hur många fläktar behöver jag , det står på vissa ''Medföljer 1 fläkt'' Men vilket chassi ska jag ha som är stort så att jag kan lägga till nya delar när jag tycker det behövs

Köp ett fractal design R4, snyggt tyst och bra luftflöde

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Köp ett fractal design R4, snyggt tyst och bra luftflöde

This!

Har själv ett R4, riktigt bra chassi för priset!

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Köp ett fractal design R4, snyggt tyst och bra luftflöde

Värkar värt det tar en titt på det imån Nu ska jag bara hitta ett PSU/Nätaggregat Ett då som har 500W