Permalänk

PlayStation Now

Sony Reveals its Streaming Service; PlayStation Now

Today at CES, Sony revealed PlayStation Now, an all-new games streaming service that will allow PlayStation games to be played across various PlayStation hardware and directly on other non-gaming platforms. PlayStation Now harnesses the power of Gaikai, the company Sony purchased for $380 back in the summer of 2012.

The idea behind PlayStation Now is simple: you will no longer need to keep a PSone, PlayStation 2, or PlayStation 3 around to experience games from those consoles. PlayStation Now will allow streaming of classics from those systems to not only PlayStation 4 and PlayStation Vita, but to televisions, tablets, and smartphones.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

PC då? Kan man spela Sony spel på en gaming PC?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

PC då? Kan man spela Sony spel på en gaming PC?

Förmodligen lika troligt som att de skulle släppa tekniken till Xbox One

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

PC då? Kan man spela Sony spel på en gaming PC?

Värkar inte som de fokuserar på PC, de har annonserat tjänsten till PS4, Vita, PS3, TV aparater ( antar att jag får klienten på min Sony TV ), Tablets samt smartphones men inte till PC.

http://www.theverge.com/2014/1/7/5284294/sony-announces-plays...

Men det är möjligt att det släpper detta till PC också med tanken på hur bred sortiment de värkar satsa på.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Det var baske mig ett bra pris de köpte Gaikai för!

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAAnen:

Det var baske mig ett bra pris de köpte Gaikai för!

Million saknas där dvs de köpte det för $380 000 000

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Sony köpte alltså Gaikai för 380$? Sicket kap

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Ooooooo, hoppas jag kan få uppleva alla PS3 spel jag missat sen när jag skaffar PS4

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Nice för PS4 användare, dock visste vi ju redan att detta skulle komma dock inte riktigt när. Ska bli intressant hur det löser månadskostnaden, kommer det krävas att man redan betalar för Playstation Plus eller kommer man kunna använda Gaikai utan Plus, skulle det tom var så att Sony slår på stora trumman och gör en schyst deal med Playstation Plus + Gaikai för reduserat pris etc? Samt vilka länder kommer detta att INTE lanseras i, Video Unlimited finns väl fortfarande inte i Sverige ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilliz:

Nice för PS4 användare, dock visste vi ju redan att detta skulle komma dock inte riktigt när. Ska bli intressant hur det löser månadskostnaden, kommer det krävas att man redan betalar för Playstation Plus eller kommer man kunna använda Gaikai utan Plus, skulle det tom var så att Sony slår på stora trumman och gör en schyst deal med Playstation Plus + Gaikai för reduserat pris etc? Samt vilka länder kommer detta att INTE lanseras i, Video Unlimited finns väl fortfarande inte i Sverige ännu?

Europa har de sagt att de inte har några planer med just nu utan någon gång i framtiden, troligt vis 2014-2015+, Detta gäller enbart USA för stunden.

http://blog.eu.playstation.com/2014/01/07/playstation-now-gam...

Där har du info om EU.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Hoppas innerligt att detta sätter press på MS, så vi kommer kunna se en lösning för åtminstone 360-spel på XO. Saknar redan mitt robotron 2084 till 360 som tusan

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Denna funktion är egentligen varför jag skaffade ett PS4 överhuvudtaget.
Dock har jag varit med på banan att det antagligen kommer igång runt tredje - fjärde kvartalet. Men sen, sen kan jag lira de spelen jag känner att jag missade.

Det är som det gamla ordspråket säger, den som väntar på något gott blir aldrig tjock.

Permalänk

Har någon sett om man kommer kunna spela sina tidigare digitalt ägda spel till PS3? Att de är gratis eller kanske åtminstone rabatterade? Jag skulle väl tippa på troligtvis inte, då detta verkar vara helt separat, men tråkigt om sina digitala inköp och Playstation Plus-förvärv är borta för alltid.

Permalänk
Skrivet av keffosteffo:

Har någon sett om man kommer kunna spela sina tidigare digitalt ägda spel till PS3? Att de är gratis eller kanske åtminstone rabatterade? Jag skulle väl tippa på troligtvis inte, då detta verkar vara helt separat, men tråkigt om sina digitala inköp och Playstation Plus-förvärv är borta för alltid.

De borde ju rimligen låta alla digitala köp som är knutna till ens konto fungera om de är supportade.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av keffosteffo:

Har någon sett om man kommer kunna spela sina tidigare digitalt ägda spel till PS3? Att de är gratis eller kanske åtminstone rabatterade? Jag skulle väl tippa på troligtvis inte, då detta verkar vara helt separat, men tråkigt om sina digitala inköp och Playstation Plus-förvärv är borta för alltid.

Det skulle jag inte tro. Det är en "hyrtjänst"