Utökat skrivbord, flytta muspekare uppåt för att byta skärm?

Permalänk
Medlem

Utökat skrivbord, flytta muspekare uppåt för att byta skärm?

Jag har en tv som är uppsatt på väggen ovanför datorskärmen. Jag har utökat skrivbordet för att kunna se på serier på tv´n samtidigt som jag spelar.

När man utökar skrivbordet så byter man skärm genom att flytta muspekare till höger. Min fråga är om det går att ändra så att jag byter skärm när jag flyttar muspekaren uppåt istället. Blir lite mer naturligt att göra så.

Permalänk
Medlem

Vet inte vilket grafikkort du har, men med nvidia så ser det ut såhär. Där kan du dra runt dina skärmar hur du vill. Så i ditt fall kan du till exempel dra upp tv-skärmen till ovanför din vanliga skärm och på så vis få dra muspekaren uppåt för att byta skärm.

Permalänk
Rekordmedlem

Högerklicka på skrivbordet och välj skärmupplösning där kan du flytta skärmarna som du vill.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blame_me:

Vet inte vilket grafikkort du har, men med nvidia så ser det ut såhär. Där kan du dra runt dina skärmar hur du vill. Så i ditt fall kan du till exempel dra upp tv-skärmen till ovanför din vanliga skärm och på så vis få dra muspekaren uppåt för att byta skärm.

Jag har AMD 7970m. Någon som vet om det fungerar även för AMD?

Prövade faktiskt aldrig detta, utan antog bara att det inte gick

Permalänk
Medlem

mrqaffe förklarade just hur du gör på AMD grafikkort. Det är väldigt enkelt.

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakua:

mrqaffe förklarade just hur du gör på AMD grafikkort. Det är väldigt enkelt.

För att klargöra så spelar de ingen roll om man använder AMD eller Nvidia grafikkort. Det enda som krävs är att det inte är konfiguerat för Nvidia Surround / Eyeinfinty då det dås görs i programvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakua:

mrqaffe förklarade just hur du gör på AMD grafikkort. Det är väldigt enkelt.

Prövade faktiskt på jobbets dator. Högerklicka på skrivbordet - Skärmupplösning. Där gick det faktiskt att bara flytta en skärm och lägga den ovanför. Tänk så enkelt det var endå

Permalänk
Medlem

Utmärkt!

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)