Rykte: Xbox One till Sverige i april

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Xbox One till Sverige i april

Framåt vårkanten kan Microsofts senaste spelkonsol komma att introduceras i Sverige. Enligt nya rykten äger lanseringen rum i april månad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Bara 5 månader för sent.

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Bara 5 månader för sent.

Du hann före :/

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Avstängd

första april hade varit perfekt

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att de släpper den så sent här jämfört med amerika, alla som vill ha en konsol köper ju ett ps4 istället.

Permalänk
Master of Overkill

Redan haft Xbox one sedan 19 December.

Och allt funkar som vanligt, SKULLE aldrig snacka med en Xbox One på Svenska i hela mitt liv

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Tycker det är konstigt att de släpper den så sent här jämfört med amerika, alla som vill ha en konsol köper ju ett ps4 istället.

Man bör nog åtminstone vänta tills andra halvåret innan man bestämmer sig då varken PS4 eller XB1 har några bra spel idag. :/

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

PS4 har en GPU som är 40% snabbare. Den är billigare.

(Högerklicka > visa bild)

PS4 säljer mycket bättre än Xbone av en anledning.
(Den är mycket bättre).

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

PS4 har en GPU som är 40% snabbare. Den är billigare.

(Högerklicka > visa bild)

http://www.spawnfirst.com/wp-content/uploads/2013/11/xbox-one...

PS4 säljer mycket bättre än Xbone av en anledning.
(Den är mycket bättre).

Alltså även om den nu skulle/är mycket bättre bla bla så är det ju fortfarande svårt att jämföra två stycken hur bra de sålt hittils, pga de inte släppt Xbox One ännu i alla länder, som PS4 gjort. (Vilket uppenbart ökar försäljnings-statistiken.)

Edit: Menade givetvis inte all världens länder, men got the point. Fler länder iallafall.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Undrar just hur många som vill HA en Xbone. Känns som de flesta vill ha Playstation 4.
Ska hur som helst bli intressant o se förhandsbokningssiffrorna.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jag vet inte, tycker att xbone känns ganska irrelevant redan nu. Lär nog bara vara Microsoft-fans som kommer köpa den vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Alltså även om den nu skulle/är mycket bättre bla bla så är det ju fortfarande svårt att jämföra två stycken hur bra de sålt hittils, pga de inte släppt Xbox One ännu i alla länder, som PS4 gjort. (Vilket uppenbart ökar försäljnings-statistiken.)

Påverkar lite men som det är nu är det USA marknaden som gör att Xbone säljer, där den har sålt mer än PS4. Utanför USA har PS4 sålt mycket mer än Xbone.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Undrar just hur många som vill HA en Xbone. Känns som de flesta vill ha Playstation 4.
Ska hur som helst bli intressant o se förhandsbokningssiffrorna.

Senast jag läste försäljnings siffror hade xbox one sålts i 3 miljoner ex medan ps4 var uppe i 4,2. Då får man tänka på att PS4 finns i många fler länder. Så tror inte det kommer vara särskilt stor skillnad i försäljningsstatistiken om 5 år.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Alltså även om den nu skulle/är mycket bättre bla bla så är det ju fortfarande svårt att jämföra två stycken hur bra de sålt hittils, pga de inte släppt Xbox One ännu i alla länder, som PS4 gjort. (Vilket uppenbart ökar försäljnings-statistiken.)

Nauu inte riktigt att ps4 släppts i alla länder

" PlayStation 4 US and Canada Release Date: November 15, 2013
PlayStation 4 EU European Release Date: November 29, 2013
PlayStation 4 Australian and New Zealand Release Date: November 29, 2013 [2]
PlayStation 4 Slovenian Release Date: January 29, 2014
PlayStation 4 Japanese Release Date: February 22, 2014
"Asia Regions" Release Date: Middle of December 2013 [3].

IGN

Permalänk
Medlem

Jag tror inte försäljningssiffrorna säger så mycket med tanke på efterfrågan på konsolerna, de säljer helt enkelt så många de kan tillverka.

Sedan spelar försäljningssiffror inte så stor roll så länge skillnaden inte är betydande. Det viktiga är att det släpps tillräckligt med spel till en konsol, sedan om konkurrenten har sålt 50% gör mig som konsument inte så mycket.

Jag tror Xbox One kommer sälja bra i Sverige. Jag upplever ingen skillnad på missnöjet i sverige och usa där den säljer bra.

Med tanke på bristen på ps4 i Sverige så finns det många spelare som inte köpt sin nästa generations konsol än.

Återstår att se hur det blir

Permalänk

Om de släpper Xbox ONE i 4:e kvartalet så borde den heta "Xbox ONE, One year later edition".

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

Gäsp vänta 5mån för att få spela i 900p/30fps nä tror det får vara ajöss å tack för fisken m$

Permalänk
Medlem

Min importerade One tuggar på bra och gör det jag förväntade mig, kul att den kommer tidigare till Sverige så att fler får njuta av denna maskin.

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Medlem

Haha, trodde den redan var lanserad. Vilken koll man har.

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

PS4 har en GPU som är 40% snabbare. Den är billigare.

(Högerklicka > visa bild)

http://www.spawnfirst.com/wp-content/uploads/2013/11/xbox-one...

PS4 säljer mycket bättre än Xbone av en anledning.
(Den är mycket bättre).

I en konsoll så är det ju inte bara ren kraft som avgör att den är bättre, det är ju gui, online stabilitet/lösningar, spel bibliotek och exklusiva titlar, samt funktioner, t.ex kinect/ps4 kameran, kontrollerna. siffror/vad som är teoretiskt bäst spelar inte så stor roll i längden, det finns det otaliga bevis på med andra produkter.

ps4:an kostar ju typ lika mycket som One om man ska ha med kameran (som sen inte alls är i närheten av kinectens funktioner)

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Medlem

Att de ens försöker, all hype har ju redan lagt sig vid det här laget(om det ens fanns nån?).

Tillägg: Lollade när jag såg Media Markts PS4-annons idag som löd: FRAMTIDEN ÄR HÄR!

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKIBBE:

I en konsoll så är det ju inte bara ren kraft som avgör att den är bättre, det är ju gui, online stabilitet/lösningar, spel bibliotek och exklusiva titlar, samt funktioner, t.ex kinect/ps4 kameran, kontrollerna. siffror/vad som är teoretiskt bäst spelar inte så stor roll i längden, det finns det otaliga bevis på med andra produkter.

ps4:an kostar ju typ lika mycket som One om man ska ha med kameran (som sen inte alls är i närheten av kinectens funktioner)

Fast grejen är att den inte går att välja bort till Xbox One, man betalar för något man eventuellt inte kommer använda.
Oavsett om den är bättre och coolare så är båda två mer eller mindre en gimmick, speciellt i alla andra länder än USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Fast grejen är att den inte går att välja bort till Xbox One, man betalar för något man eventuellt inte kommer använda.
Oavsett om den är bättre och coolare så är båda två mer eller mindre en gimmick, speciellt i alla andra länder än USA.

förstår och köper det helt, men jag är glad att dom valde att "tvinga" den på alla, för då kan speltillverkare nyttja den, så som det var innan så var det väl si och så med att implemetera kinect funktioner i alla spel då inte alla ägde en sådan, nu så kommer dom våga utveckla spel till den och även vanliga spel som kan ta nytta av den och det kommer säkert ge oss bättre och roligare spel/sätt att styra dom framöver.

Nu i början så är dom väl inte alltid 100 men ge det tid

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Bara 5 månader för sent.

Från vilken affär här nere i Malmö kan jag ta hem en PS4 idag? Problemet stavas Sverige.

Fortfarande i valet och kvalet... One har klart intressantare spel.. än så länge!

Halo
Ryse
Dead Rising 3
Fable Legends

vs

Infamous Second Son
Order 1866

Permalänk
Medlem

Microsoft tycker inte Sverige är en tillräckligt viktig marknad så då kan dem ta skiten och köra upp den i röven.

Permalänk
Medlem

Det enda exklusiva spelet till Xbone som jag vill ha är Ryse, men det känns lite onödigt att betala så mycket för ett enda spel...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Om jag varit spekulant av konsol av den senaste utgåvan så hade det med största sannolikhet blivit en xbox-one baserat på det spelutbud som intresserar mig, kontrollen och multiplayer.

I min mening så handlar konsolerna väldigt mycket en personlig preferens där hårdvaran är ganska identisk samt att man vet med sig från tidigare generationer att grafiken vi får inte är utmärker maskinen som kung av tronen då de exklusiva titlarna är de enda som mer eller mindre visar vem som kan få det till att flyta bäst och se bäst ut medan multiplattform inte alltid kan optimeras för bästa prestanda hos någon av de två stora kämparna.

Det som jag önskar är att konsumenterna som köper prylar iaf innan de betalar har gjort ett val baserat på deras behov / önskemål / krav så att de går hem med rätt produkt.

Under min tid inom Gamestop (var några årsedan) så brukade jag försöka få kund att istället tänka vilka spel de vill spela, vill jag ha blu-ray, är det en barnfamilj osv osv.(gissa om många ps2or såldes när man snackat med föräldrarna om vad lilla Pelle 7 bast behöver)

Jag är nöjer mig helt klart med min "nextgen" maskin som varit nextgen sedan april förra året och jag antar att den nu är kommer vara nextgen när nästa omgång nextgen konsoler släpps. PC för mig är nr.1 för gaming (då alla mina vänner sitter på pc).

Hade jag varit Xbox one intresserad så hade jag nog importerat en men det blir nog att vänta med att ersätta min resonanslåda till 360 när en one ligger på 1200-1300, mer intressant med ett R9 290X för mig om pengar skall spenderas...

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

PS4 har en GPU som är 40% snabbare. Den är billigare.

(Högerklicka > visa bild)

PS4 säljer mycket bättre än Xbone av en anledning.
(Den är mycket bättre).

du kan skriva såhär också, så blir det som här över, att du kan vänsterklicka direkt på bilden

[URL=http://www.spawnfirst.com/wp-content/uploads/2013/11/xbox-one-vs-ps4-exclusives.jpg][IMG]http://www.spawnfirst.com/wp-content/uploads/2013/11/xbox-one-vs-ps4-exclusives.jpg[/IMG][/URL]

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Och under tiden säljer PS4 som smör i solsken...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKIBBE:

I en konsoll så är det ju inte bara ren kraft som avgör att den är bättre, det är ju gui, online stabilitet/lösningar, spel bibliotek och exklusiva titlar, samt funktioner, t.ex kinect/ps4 kameran, kontrollerna. siffror/vad som är teoretiskt bäst spelar inte så stor roll i längden, det finns det otaliga bevis på med andra produkter.

ps4:an kostar ju typ lika mycket som One om man ska ha med kameran (som sen inte alls är i närheten av kinectens funktioner)

Håller med om det du säger och vill man nu uppleva next-gen så är nog inte konsol vi skall kika på, kanske ett studiebesök hos tvelander för jag gissar att han har vad vi normala skulle kunna benämna som riktig next-gen där rådande hårdvara pressas till max för att kunna leverera den bästa möjliga upplevelse i den senaste mjukvara som körs?

Unrelated:
Släppte inte nintendo sin senaste maskin under parollen next-gen? det är lite "black edition" varning på next-gen som begrepp att det inte betyder något fast, men det kan ju vara min personliga åsikt kring begreppet.

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |