Rykte: Xbox One till Sverige i april

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARL650:

Håller med om det du säger och vill man nu uppleva next-gen så är nog inte konsol vi skall kika på, kanske ett studiebesök hos tvelander för jag gissar att han har vad vi normala skulle kunna benämna som riktig next-gen där rådande hårdvara pressas till max för att kunna leverera den bästa möjliga upplevelse i den senaste mjukvara som körs?

Unrelated:
Släppte inte nintendo sin senaste maskin under parollen next-gen? det är lite "black edition" varning på next-gen som begrepp att det inte betyder något fast, men det kan ju vara min personliga åsikt kring begreppet.

Next gen betyder enbart en enda sak, en kommande generation konsoler/(Eller vad annat som helst behöver inte vara konsoler), Det har inget med prestanda, grafik, cpu, spel upplevelse o.s.v i huvud taget att göra.

Väldigt många försöker förfina uttrycket men det har ingen annan mening.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av ARL650:

Släppte inte nintendo sin senaste maskin under parollen next-gen? det är lite "black edition" varning på next-gen som begrepp att det inte betyder något fast, men det kan ju vara min personliga åsikt kring begreppet.

Stämmer att Wii U är next gen.

Gissar på att pannorna ligger i djupa veck hos Nintendo för att försöka fixa en bättre säljande konsol till nästa gång det är dags. Wii U skulle ju göra just detta, men det sket sig ordentligt. Hur svårt kan det egentligen vara att fixa en riktig next gen? Ja, det kostar pengar, men pengar har Nintendo jävligt gott om. Är det någon slags halvsjuk riskminimering dom ägnar sig åt? Ja vi säljer piss, men bara vi överlever så...

Jag vet inte, men Nintendo borde ta och kamma sig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TuHack:

Från vilken affär här nere i Malmö kan jag ta hem en PS4 idag? Problemet stavas Sverige.

Fortfarande i valet och kvalet... One har klart intressantare spel.. än så länge!

Halo
Ryse
Dead Rising 3
Fable Legends

vs

Infamous Second Son
Order 1866

Spelen som du precis nämde är ingen argument då smaken är som baken (delad).

Permalänk
Medlem

Undra vad priset hamnar på! kanske det finns några roliga spel också? nu käns det helt meningslöst, testade iof lite Ryse och kusinen. Måste säga att det var jävligt snyggt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Alltså även om den nu skulle/är mycket bättre bla bla så är det ju fortfarande svårt att jämföra två stycken hur bra de sålt hittils, pga de inte släppt Xbox One ännu i alla länder, som PS4 gjort. (Vilket uppenbart ökar försäljnings-statistiken.)

Samtidigt som dom inte hade släppt PS4 i Japan där de kommer sälja som smör (har de släppts i Japan ännu?).
Och dom få ställen som Xbox dominerar (t.ex USA) finns det redan i, tror dom skippar dom mindre länder som Sverige
osv för att det kanske inte är lika stor marknad här så inte direkt prioriterat. Kan tycka det är ganska dumt ändå,
varför inte släppa i alla dessa länder så får man in mycket mer snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Det enda exklusiva spelet till Xbone som jag vill ha är Ryse, men det känns lite onödigt att betala så mycket för ett enda spel...

Jag undrade vad Ryse var och kollade lite på en lp av det, sen i eftertexterna såg jag att det var gjort av crytek och regisserat av Cevat Yerli... Behöver jag säga mer? (Varför ser spelet så jäkla snyggt ut, jo för att det förmodligen är Cryengine. Det är första gången jag far igenom ett helt spel utan att veta att det är cryengine som driver det.)

Skrivet av TuHack:

Fortfarande i valet och kvalet... One har klart intressantare spel.. än så länge!

Halo
Ryse
Dead Rising 3
Fable Legends

vs

Infamous Second Son
Order 1866

Halo - Alltid aktuellt, bara de levererar så.
Ryse - Jao, snyggt är det och omväxlande att inte ha en nanosuit för en gångs skull.
Fable Legends - Ingen aning om att det var ett till fable på gång, men med tanke på att de varit skit sen TLC så har jag ingen lust att ens överväga det.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Vart lite pytt när vi skulle få vänta på Xone men nu känns det inte bråttom längre.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

Fråga! Fråga! Vad e skillnaden?
http://www.siba.se/product/15786470/xbox-one-500gb-fifa-14?sec=13919766

Edit: Gissar på att det är den tyska modellen

Visa signatur

[PC] I7 3770K @ 4.6GHz| Asus R9 290 DirectCU II| Asus P8Z77-V Pro| Corsair Vengeance 2x8GB CL9| Corsair 750D| Fractal Design Tesla 650W| Samsung 840 Basic 250GB| Seagate Barracuda 1TB| Customloop| Creative Soundblaster Z

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SKIBBE:

I en konsoll så är det ju inte bara ren kraft som avgör att den är bättre, det är ju gui, online stabilitet/lösningar, spel bibliotek och exklusiva titlar, samt funktioner, t.ex kinect/ps4 kameran, kontrollerna. siffror/vad som är teoretiskt bäst spelar inte så stor roll i längden, det finns det otaliga bevis på med andra produkter.

ps4:an kostar ju typ lika mycket som One om man ska ha med kameran (som sen inte alls är i närheten av kinectens funktioner)

Håller med dig, funktion före prestanda på en konsol. Men för mig är både One och PS4 för lågupplösta för att vara av intresse, för ungarna är dom perfekta dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xubunticious:

Alltså även om den nu skulle/är mycket bättre bla bla så är det ju fortfarande svårt att jämföra två stycken hur bra de sålt hittils, pga de inte släppt Xbox One ännu i alla länder, som PS4 gjort. (Vilket uppenbart ökar försäljnings-statistiken.)

Grymt imponerande att någon har förstått något så enkelt. Visst fan är det självklart att säljsiffrorna är helt fel när det jämförs som det gör idag.

Men statistik utan ordentlig källa saknar all trovärdighet. Tyvärr sväljer majoriteten allt med hull- och hår utan att begripa vad dem egentligen läser...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte på konsol själv så detta är en seriös fråga

Är det någon här som inte redan köpt ett ps4? Om du har väntat, varför har du väntat?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Nej tack.

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Påverkar lite men som det är nu är det USA marknaden som gör att Xbone säljer, där den har sålt mer än PS4. Utanför USA har PS4 sålt mycket mer än Xbone.

tja ps4 är inte släppt i japan än såå det lär ju ökas en del då

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cosmos92:

Jag spelar inte på konsol själv så detta är en seriös fråga

Är det någon här som inte redan köpt ett ps4? Om du har väntat, varför har du väntat?

Jag tycker inte att den är värd sitt nuvarande pris, därför väntar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Tycker det är konstigt att de släpper den så sent här jämfört med amerika, alla som vill ha en konsol köper ju ett ps4 istället.

För att Sverige är en skitmarknad? 320 milj invånare vs. 9... En droppe i havet.

Permalänk
Medlem

Mediamarkt har båda konsolerna nu har jag sett.
Är dom tagna från en annan marknad te.x Tyskland?

CDON.COM har jag med sätt att dom har inne.....

Visa signatur

Processor:Intel® i7 2600K, @ 4,3 GHz | Skärm:SAMSUNG S27A950D 120Mz 3D| Chassi:NZXT S340 White| Grafikkort:Gigabyte GTX Titan 6GB | Moderkort:Asus P8Z68-V PRO Z68 GEN 3 | Nätagg: Corsair RM750W | Hårddisk1:SSD Intel 520, 180GB | Hårddisk2:Samsung 500GB | Minne:Corsair Classic 16GB 1600MHz | Mus:Logitech G500 Laser | Musmatta:S&S Steel | Ljudkort:Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | Tangentbord:Logitech G110 | Hörlurar: Q1339

Permalänk
Medlem

MediaMarkt Helsingborg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

PS4 har en GPU som är 40% snabbare. Den är billigare.

(Högerklicka > visa bild)

http://www.spawnfirst.com/wp-content/uploads/2013/11/xbox-one...

PS4 säljer mycket bättre än Xbone av en anledning.
(Den är mycket bättre).

Nja jag håller inte med riktigt:-) jag har både ps4 o xbox1 o just nu är xbox1 så mycke roligare o spela på än ps4. Ryse o forza 5 är 1000 gånger roligare än killzone..som jag klarade ut ikväll...det saknas spel helt enkelt o xbox1 står för 80% av speltiden. Det andra är att jag va tvungen o byta ut mina kontroller på grund av slitage :-S vad fan är det för skit ?? Sen så måste man ladda dom varje 4/5 timme o ibland när man glömmer o lägga dom på laddning...ja då blir det xbox1 istället....jag hoppas verkligen att infamous blir bra. Om inte då säljer jag ps4 tills uncharted eller god of war kommer för just nu finns det inte mycke som lockar av spelen. O xbox1 får titanfall...halo 5 o det räcker för mig en konsol är för o spela på o finns det inte bättre spel till den..då är den verkligen inte bättre till o göra det den ska sen om ps4 har 90 % starkare GPU och 90 % starkare CPU så lär den forsätta o samla damm hos mig

Visa signatur

I7-3930K/ 16 g 1600 mhz/ ASUS RAMPAGE IV BLACK ED/2x 780 ti SLI/ XFX Proseries Black Edition 1250W PSU/ SAMSUNG SSD 840 EVO 1TB/
Jag spelar på en Panasonic vt65 :-)
Konsol / xboz1 ( forza5,ryse,Cod )
Ps4 ( Bf 4,Fifa 14, Ac Black flag, Killzone)

Permalänk
Medlem

Är det verkligen av intresse att veta att något som är släppt, kommer till Sverige, 6 månader senare än resten av Världen ?
( jo, visst för de som nu måste ha en speciell sak, men, av nyhets värde ? som nyhet ? och av teknikintresse...
Det är en produkt, den finns... och "nu" så är den Officiellt här..? men, skulle inte då man kunna göra så med allt,
"som Reklam för diverse produkter"... Nu finns den här... ! och detta som upplysning, för de eventuellt kunder som finns...

Eller är jag en av de få som anser att för mycket papperslanseras...
( och detta Enkom för att det finns för få som bryr sig, eller för få har Stake nog att säga,
antingen har ni produkterna, för alla eller så kan ni skippa oss som marknad och så privatimporterar vi,
som vi alltid gjort, vi som nu "bara måste ha" dessa produkter,... Eller ? )
Och till de som nu väljer att påstå att denna maskin " maskinX är Sååå mycket bättre.... än den där maskin Y !
Släng er i väggen, köp en PC och sluta Käbbla...

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tal666:

Är det verkligen av intresse att veta att något som är släppt, kommer till Sverige, 6 månader senare än resten av Världen ?
( jo, visst för de som nu måste ha en speciell sak, men, av nyhets värde ? som nyhet ? och av teknikintresse...
Det är en produkt, den finns... och "nu" så är den Officiellt här..? men, skulle inte då man kunna göra så med allt,
"som Reklam för diverse produkter"... Nu finns den här... ! och detta som upplysning, för de eventuellt kunder som finns...

Eller är jag en av de få som anser att för mycket papperslanseras...
( och detta Enkom för att det finns för få som bryr sig, eller för få har Stake nog att säga,
antingen har ni produkterna, för alla eller så kan ni skippa oss som marknad och så privatimporterar vi,
som vi alltid gjort, vi som nu "bara måste ha" dessa produkter,... Eller ? )
Och till de som nu väljer att påstå att denna maskin " maskinX är Sååå mycket bättre.... än den där maskin Y !
Släng er i väggen, köp en PC och sluta Käbbla...

Om 13 länder är "resten av världen" så är det nog dags att gå tillbaks till skolbänken. Angående "köp en PC" så och prestanda så är konsollspel mycket mer optimerade och jag tror inte att någon komplett PC (inklusive gamepad/tangentbord) för 499dollar totalt kan visa upp Ryse i 900p och 30fps lika vacket som Xbox One

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cosmos92:

Jag spelar inte på konsol själv så detta är en seriös fråga

Är det någon här som inte redan köpt ett ps4? Om du har väntat, varför har du väntat?

Jag har ännu inte köpt den. Anledningen är att jag väntar på att den kommer ner till ett pris på <3950 sek

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

XB1 4K

Jag väntar tills 4K versionen med HDMI 2 kommer. Med kraftigare GPU.

Permalänk
Skrivet av Segas:

Grymt imponerande att någon har förstått något så enkelt. Visst fan är det självklart att säljsiffrorna är helt fel när det jämförs som det gör idag.

Men statistik utan ordentlig källa saknar all trovärdighet. Tyvärr sväljer majoriteten allt med hull- och hår utan att begripa vad dem egentligen läser...

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt oroväckande att någon INTE har förstått något så enkelt.
Hur kan säljsiffrorna vara fel bara för att MS fokuserar på att få sin konsol såld i färre antal länder?
Tror du att Sony på något magiskt sätt kan tillverka fler Ps4or genom att släppa konsolen i fler länder?

MS skeppar alla sina producerade konsoler till 13 länder
Sony skeppar alla sina producerade konsoler till ~45 länder

Låt oss säga att Sony och MS endast har tillverkat 100 konsoler hittills som skickats ut och sålts.
MS skulle då kunna sälja ~7 konsoler / land
Sony skulle kunna sälja ~2 konsoler / land
Försäljnings siffrorna skulle då visa att MS sålt 100 konsoler och Sony har sålt 100 konsoler. Eller är detta också missvisande tal?

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Grymt oroväckande att någon INTE har förstått något så enkelt.
Hur kan säljsiffrorna vara fel bara för att MS fokuserar på att få sin konsol såld i färre antal länder?
Tror du att Sony på något magiskt sätt kan tillverka fler Ps4or genom att släppa konsolen i fler länder?

MS skeppar alla sina producerade konsoler till 13 länder
Sony skeppar alla sina producerade konsoler till ~45 länder

Låt oss säga att Sony och MS endast har tillverkat 100 konsoler hittills som skickats ut och sålts.
MS skulle då kunna sälja ~7 konsoler / land
Sony skulle kunna sälja ~2 konsoler / land
Försäljnings siffrorna skulle då visa att MS sålt 100 konsoler och Sony har sålt 100 konsoler. Eller är detta också missvisande tal?

Av den lösa statistik jag har sett (inte din menad) så har det aldrig stått hur många enheter som HAR tillverkats, så antalen sålda enheter känns fel att gå på när lika många länder inte har varit inblandade. Tar man Sverige te.x, så konsumerar vi otroligt mycket elektronik i form av datorer, surfplattor och konsoler.

Jag har ingen aning hur andra länder är när det gäller samma sak, men jag kan inte tänka mig att ett helt land inte får sålt några enheter alls.

Permalänk
Medlem

Det är en medlem här, som försöker sälja xbone för 7099kr och vill byta mot ps4.

Permalänk
Medlem

6490kr hahaha yeah right. Skulle knappt ge hälften. De flesta har redan en dator så billigare att köpa ett grafikkort till den. Jag betalade 1649kr för mitt och det klarar Tomb Raider 1080p i Ultra med TressFX och allt vilket vad jag sett ser bättre ut än vad Tomb Raider Definitive Edition ser ut på Xbox One.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

..för 499dollar totalt kan visa upp Ryse i 900p och 30fps lika vacket som Xbox One

smh..

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Spelen som du precis nämde är ingen argument då smaken är som baken (delad).

Skrivet av cosmos92:

Är det någon här som inte redan köpt ett ps4? Om du har väntat, varför har du väntat?

Skrivet av ivek:

...sen om ps4 har 90 % starkare GPU och 90 % starkare CPU så lär den forsätta o samla damm hos mig

Min poäng är att spel (och pris) är avgörande. Väldigt förvånad över att ingen sida har satsat på en rejäl speluppsättning.

Även om man kunde ha köpt konsolen för 10 år sedan så finns där inte tillräckligt att spela för dagens pris.

Permalänk
Medlem

Ni som snackar om försäljningssiffror får även tänka på att X1 släppts på sin hemmamrarknad medans PS4 inte gjort det.

Permalänk
Medlem

jag gillar SKIBBE. Något barnsligt över hans enthuiasm. Men för att vara den elaka människan. Kinect är värdelöst idag. En dålig hårdvara, både kameran och konsollen, uppbackad med något sådär bra mjukvara. Mjukvaran kan dom alltid optimisera men hårdvaran kommer alltid vara ett ankare. Så med andra ord, hoppas på en mindre värdelös gimmick imorgon.

Bättre släppa lös det ordentligt åt dom duktiga pc utvecklarna(som har mindre regler att följa), kanske till och med att göra det Open Source och se vart det leder? Personligen så är jag dock grymt besviken att dom demontera alla spion rykten om Kinect...hade föredragit att tänka hur en stackars NSA agent hade varit tvungen att se mig sitta och klia mig på mindre smakliga ställen eller sittandes i soffan full och ledsen över något gammalt Ex som lämnade mig eller full och glad över att jag hitta en strumpa som jag letat efter under en soff kudde. Eller kanske till och med nykter medans jag vrålar på dommaren när jag ser på Hockey.

Ja jag hade föredragit det