ASUS 560Ti fläktproblem.

Permalänk
Medlem

ASUS 560Ti fläktproblem.

Hej!
Ursäktar för att jag postar igen (redan postat under Grafikkort- Nvidia, men hoppades på mer lycka här)
Mitt grafikkort har börjat bete sig riktigt konstigt, och jag har ingen aning om vad jag ska göra åt det. När jag är inne och spelar spel så går fläktarna plötsligt upp till 4000rpm i några sekunder (låter för jävligt) och går sen ner till normal hastighet igen. Och grafikkortet är inte ens varmt, 50-60 grader Celsius som max.
Jag har försökt ändra i MSI afterburner, men det fungerar inte, fläktarna reagerar inte på vad jag än skriver in.

Grafikkortet är ett Geforce 560Ti, ASUS, med senaste drivrutinerna från Nvidia (som inte är beta, alltså har jag version 332.21).

Någon som kan hjälpa mig?

(Jag försökte kontakta ASUS support Sverige, men ett av de obligatoriska fälten var att välja mitt grafikkort från en lista, och mitt fanns inte med. Så jag kunde helt enkelt inte. Och det står att man endast får använda telefonsupporten när det gäller surfplattor, bärbara datorer, nätverksprodukter, bildskärmar, eee-produkter, mobiltelefoner och stationära datorer.)

Visa signatur

There's a big calculus party, and all the functions are invited. ln(x) is talking to some trig functions, when he sees his friend e^x sulking in a corner. ln(x): "What's wrong e^x?" e^x replies: "I'm so lonely!"
ln(x): "Well, you should go integrate yourself into the crowd!"
...e^x looks up and cries, "It won't make a difference!"

Permalänk
Medlem

Jag har ett 560TI. Skriv privat om du är sugen

Permalänk
Medlem

Kolla Asus produktsidan för GTX560Ti. Där finns ett bios som fixar till fläktprofilen.

Permalänk
Medlem

Testa äldre drivrutiner, har också haft problem men ej med fläkten dock. Har 560 ti 448 core och kör med 327.23 och funkar bra för mig.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Jag testade allt, men inget hjälpte. Sen hittade jag felet -> Mitt grafikkort gillar inte programmet Corsair Link som jag använder för att monitera kylaren Corsair H80i. Har slutat krångla nu när jag avinstallerade det. Inte helt nöjd med det, men det får gå.

Visa signatur

There's a big calculus party, and all the functions are invited. ln(x) is talking to some trig functions, when he sees his friend e^x sulking in a corner. ln(x): "What's wrong e^x?" e^x replies: "I'm so lonely!"
ln(x): "Well, you should go integrate yourself into the crowd!"
...e^x looks up and cries, "It won't make a difference!"