Windows 8.1 Update 1 senareläggs till april

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Svårt är det inte. Grejen är väl att Microsoft fortfarande försöker vända på stenar för att få folk att acceptera MUI, men det kommer inte hända.

Egentligen är det lite märkligt. Microsoft har gjort massvis med produkter som blivit rena misslyckanden. Jag tänker då t. ex på Bob, Clippy, Zune, Windows ME, Windows Vista, osv. Så de borde ha ganska bra med data för att kunna känna igen mönstret för en döfödd produkt. Men endå kör man på och låtsas att det går bra. Varför?

Tror man på allvar att vinden kommer vända?
Är det ett skådespel för att inte aktien ska hamna i fritt fall?
Eller vill man bara dra sig ur på ett sätt som inte skriker "vi har misslyckats"?

Varför skulle aktien hamna i fritt fall? Windows delen är ju långt ifrån hela företaget. Microsoft står inte och faller med enbart Windows.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

Varför skulle aktien hamna i fritt fall? Windows delen är ju långt ifrån hela företaget. Microsoft står inte och faller med enbart Windows.

Skickades från m.sweclockers.com

Med det resonemanget vore det intressant att höra vad din förklaring är på följande: När Balmer tillkännagav att han skulle sluta inom ett år sköt aktien i höjden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Gillar sista stycket. Med liiiiite bättre prestanda kan jag ha min Vivotab Smart ett par år till! Toknöjd med skärm och batteritid. Saknas lite prestanda dock, för att det skall vara top notch. Förhoppningsvis blir det ändring på det framöver.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Svårt är det inte. Grejen är väl att Microsoft fortfarande försöker vända på stenar för att få folk att acceptera MUI, men det kommer inte hända.

Egentligen är det lite märkligt. Microsoft har gjort massvis med produkter som blivit rena misslyckanden. Jag tänker då t. ex på Bob, Clippy, Zune, Windows ME, Windows Vista, osv. Så de borde ha ganska bra med data för att kunna känna igen mönstret för en döfödd produkt. Men endå kör man på och låtsas att det går bra. Varför?

Tror man på allvar att vinden kommer vända?
Är det ett skådespel för att inte aktien ska hamna i fritt fall?
Eller vill man bara dra sig ur på ett sätt som inte skriker "vi har misslyckats"?

Windows 95 fick en väldig massa kritik för hur de ändrade gränssnittet men de körde vidare och till slut visade det ju sig att det blev grunden till vad som en rad personer nu sitter och ropar efter att få tillbaka. Hur det går med Modern UI vet jag inte men man kan inte missa att ta med den enda direkt jämförbara punkten i Windows historia om man ska prata om vilken data de har med sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

MUI = Multilingual User Interface

Men du menar väl "Modern UI"? Isåfall skulle du skriva "GUI" istället... man blir förbryllad.

"GUI" står för "graphical user interface". Jag menar specifikt Modern UI, eller "Metro" eller "Windows 8 style UI".. Förvirringen tycks dock vara väldigt lokal då du är den första som påpekar det hela, och då har jag ändå konsekvent använt MUI som förkortning sedan Microsoft blev hotade av Metro AG för att de snott deras namn.

Skrivet av Evil Peter:

Windows 95 fick en väldig massa kritik för hur de ändrade gränssnittet men de körde vidare och till slut visade det ju sig att det blev grunden till vad som en rad personer nu sitter och ropar efter att få tillbaka. Hur det går med Modern UI vet jag inte men man kan inte missa att ta med den enda direkt jämförbara punkten i Windows historia om man ska prata om vilken data de har med sig.

Implementationen var väldigt annorlunda dock. De tryckte väldigt hårt på att "Och programhanteraren (progman.exe) finns naturligtvis kvar för de som hellre jobbar i den".

I praktiken innebar det att man kunde köra på som förut, med Microsofts support i ryggen, och därför blev det inte så mycket gnäll. Som jag säkert nämnt tidigare satt jag själv med progman på autostart en bra bit in på 2002.

Om de skille kört på samma stuk den här gången så skulle det gamla skalet funnits kvar som något slags legacy mode eller liknande, men det gör det ju inte. Det finns ingen möjlighet att få startmenyn från Microsoft i Windows 8, med Microsoftsupport.

Så nej, jag tycker inte att övergången mellan Programhanteraren och startmenyn är jämförbar med övergången från startmenyn till Modern UI.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Med det resonemanget vore det intressant att höra vad din förklaring är på följande: När Balmer tillkännagav att han skulle sluta inom ett år sköt aktien i höjden.

Att du från det drar slutsatsen att det beror på Windows 8 är ju direkt argumentationsfel. Att två fenomen förekommer var för sig betyder inte med nödvändighet att de förekommer tillsammans.

Därav undviker jag helst att spekulera när det kommer till rörelser i aktiemarknaden då det beror på ett flertal faktorer.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Windows 95 fick en väldig massa kritik för hur de ändrade gränssnittet men de körde vidare och till slut visade det ju sig att det blev grunden till vad som en rad personer nu sitter och ropar efter att få tillbaka. Hur det går med Modern UI vet jag inte men man kan inte missa att ta med den enda direkt jämförbara punkten i Windows historia om man ska prata om vilken data de har med sig.

Dock kunde man i Windows 95 utan att ladda ner tilläggsprogram eller modifiera något fortfarande använda Programhanteraren genom att gå till Start - Kör och skriva "progman". Motsvarande kan man inte göra med Modern UI för att få tillbaka start-menyn.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Här finns en intressant artikel som handlar just om motivationen för Modern UI.

http://www.neowin.net/news/windows-8-ux-designer-on-metro-it-...

TL;DR; Modern UI/startskärm är för casual, klassiska desktop är för powerusers.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?