Har någon spelat både Arma 3 och Arma 2 ?

Permalänk
Medlem

Har någon spelat både Arma 3 och Arma 2 ?

Arma 3 säljs på rea på steam. Jag undrar hur är det jämfört med Arma 2 (som jag spelat) ? Jag tänker i första hand på single player delen. Vilka förändringar har skett ? Vad har blivit bättre ? Har något blivit sämre ? Vilka möjligheter finns att ställa in svårighetsgrader ? En liten nackdel jag upplevt med Arma 2 är att det är lite för svårt.

Permalänk

Jag kommer inte gå in på detaljer men jag är besviken på Arma 3. Jag har spelat hela serien sen 2001 och Arma 3 är verkligen en besvikelse. Arma 2 är enligt min mening bättre och har betydligt mer innehåll. Köp ARMA 3 men håll dina förväntningar lågt , spelet kan bli bra inom 3-6 månader tack vare communityn och tillverkarna som har en tendens att prioritera fel.
PS
Kom ihåg att spelet är jävligt dåligt optimerad , problem No1 IMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Jag kommer inte gå in på detaljer men jag är besviken på Arma 3. Jag har spelat hela serien sen 2001 och Arma 3 är verkligen en besvikelse. Arma 2 är enligt min mening bättre och har betydligt mer innehåll. Köp ARMA 3 men håll dina förväntningar lågt , spelet kan bli bra inom 3-6 månader tack vare communityn och tillverkarna som har en tendens att prioritera fel.
PS
Kom ihåg att spelet är jävligt dåligt optimerad , problem No1 IMO

citerar så att du förstår att han inte är ensam med denna synpunkt... jag brukade lira i TAW.net och ah, var lite utav en hardcore fantast utav arma så arma 3 fick mig verkligen o bli lite "meh, i should play diablo 2" på brist utav spel...

Permalänk
Medlem

Eftersom jag redan äger Arma II så håller jag mig till det och sparar pengarna istället för att köpa Arma 3

Permalänk

JAg tycker arma 3 är mycket bättre. Men då hatar jag den otroligt stela känslan i arma 2 vilket är mycket bättre i arma 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockervadd:

JAg tycker arma 3 är mycket bättre. Men då hatar jag den otroligt stela känslan i arma 2 vilket är mycket bättre i arma 3.

Vad menar du med stela känslan i Arma 2?

Permalänk
Skrivet av jfri:

Vad menar du med stela känslan i Arma 2?

Tror han syftar på sättet din karaktär rör sig på vilket har förbättrats enormt, arma III känns mer "smooth", speciellt i CQB. Även fordonen känns bra mycket bättre i sin styrning då dom använder sig av Phys-X.

Själv har jag spelat Arma 1, 2 och 3 och gillar 3:an skarpt. Var lite besviken på det vid släpp då det saknades en hel del så som CAS till respektive lag, ett större utbud av vapen, lite dålig optimerat (precis som 2:an var vid släpp) m.m. Detta har dock förbättrats på nåt enormt efteråt och jag finner spelet nu mycket mer givande. Är dock en Multi-player spelare så jag vågar inte uttala mig nåt större om Single-Player.

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500