Vilket Antivirus är det bästa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Tänk om det vore så... har provat flertalet betalversioner. Men totalt bortkastade pengar har det varit... de har inte erbjudit något extra utöver gratisversionerna som finns.

Tycker det är dags o ställa lite högre krav... med tanke på vad gratisversionerna klarar så ska betalversionerna ta mig tusan vara "perfekta".

Håller med.

Hade aldrig betalat för antivirus. Finns många bra gratisprogram som duger gott och väl.
Har dock köpt MalwareBytes anti-spyware. Bra antispyware program som man ha som komplement till Microsoft Windows Defender. Dessutom är det en engångsbetalning. Du får en såkallad "life time license".

Permalänk

Har kört med F-secure flera år nu och är supernöjd! Suverän telefonsupport på svenska.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Rekommenderar ESET Smart Security.

Permalänk

DU kan i princip ta vilket etablerat antivirusprogram som helst. Alla tycker olika i frågan om vilket som är bäst.
När jag valde program så kollade jag tester från så att säga "säkra" eller i alla fall källor som jag har förtroende för, huruvida man kan lita på dem går alltid att diskutera, för mig vägde deras tester lika högt som vad någon skulle rekommendera mig.
Har bitdefender och det fungerar utmärkt för mig, är nöjd och kan rekommendera det.

Visa signatur

I5 3570K 4,4 Ghz - Corsair H100i - Asus P8Z77-V LK - Corsair CX 750M - 2x Gigabyte GeForce GTX 670 2GB Windforce -Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB - Chassi IN WIN Dragon Rider Full Tower - 128 Gb SSD - WD 3TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag kör med Kaspersky Anti-Virus 2013 (utan brandvägg) för att det ingick 1 års gratis med mitt moderkort (Asus maximus VI Hero)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Om man säger så här då. Vilket anti virus har bäst gränssnitt, flest funktioner och minst krångel (aktiveringar, uppdateringar, falska alarm, etc)??

(Också på jakt efter det bästa )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Avstängd

MSE och Malwarebytes. Inget annat bloat än det.

Permalänk
Medlem

Hehe.. Jag har glömt att installera eller ens tänka på något anti-virusprogram senaste året och det verkar gå bra ändå

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Bitdefender är det bästa gratisprogrammet för stunden(enligt opartiska tester man hittar via google).
Sedan kommer Avast och på tredje plats kommer AVG.

Jag bytte från AVG till Bitdefender för att jag tyckte AVG var betydligt mer resurskrävande och påträngande än Bitdefender som är minimalistiskt.

Norton och F-Secure är väl fortfarande lika dåliga som de alltid har varit?

Nod32 är bra men kostar pengar.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | Corsair XENEON Flex 45" | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Medlem

Jag kör med Windows egna duger bra.

Skrivet av Moli:

Har inte använt mig av ett virusprogram senaste 10 åren.
Ser inte meningen med dem, snor bara prestanda.
Har du koll på vilka sidor du besöker, och formatera datorn 1 gång var 18 månad är den bästa lösningen enligt mig.

ps: Formateringen har egentligen inte med virus att göra utan mer att man "skitar" ner datorn med massa skräp.

Varför så exakt denna tidpunkt om man får fråga?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Jag körde AVG fram till för typ en vecka sedan

Nu kör jag Microsoft Essentials. Kanske inte bäst men det håller i alla fall käften! Mitt sunda förnuft räcker för resten.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Skrivet av Vnox:

Bitdefender är det bästa gratisprogrammet för stunden(enligt opartiska tester man hittar via google).
Sedan kommer Avast och på tredje plats kommer AVG.

Jag bytte från AVG till Bitdefender för att jag tyckte AVG var betydligt mer resurskrävande och påträngande än Bitdefender som är minimalistiskt.

Norton och F-Secure är väl fortfarande lika dåliga som de alltid har varit?

Nod32 är bra men kostar pengar.

Kör också bitdefender pga de bra testresultaten och kan hittills bara lovorda det.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem

ClamWin och Clam Sentinel

Open source och minimalt

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Inaktiv

Dr Web
Dom har även gratis verktyg som cure it och live cd m.m

Permalänk
Skrivet av sway:

Som rubriken lyder vilket anser ni vara det bästa antivirus programmet med hänsyn till hur mycket det skyddar samt vilken prestanda programmet kräver.

Jag har en historik över prövade antivirusprogram men det är en linje på flera år så jag tycker inte att dom som jag prövat för länge sen är väsentligt nu..

Men till ~95% på senaste 3 åren så har jag haft Eset Smart Security, det kan många hålla med om är ett av de minst juicekrävande antivirus som finns plus att det är användarvänligt och stoppar alla hot etc etc. Men sedan har jag ju också Malwarebytes, UnHackMe och Zemana AntiLogger.
Keyscrambler är bra men det gör så att det man skriver kan ha en eftersläpande effekt..

Enligt http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/ så är Bitdefender den bästa och det är mest sannolikt den jag skulle välja om jag bytte antivirus.

Sen vet jag inte om du enbart vill ha ett antivirus eller om du vill ha hela fullfjädrade varianten?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Avstängd

Liksom andra här så kan även jag rekommendera NOD32. Det är inte speciellt dyrt och väldigt smidigt och bra. Det kan ställas in att skydda mot "oönskade program" liksom virus.
Jag skulle avråda från de flesta gratisalternativ, speciellt AVG, då dessa ofta ger så kallade "false positives" (säger att du har virus fastän det inte är det) då de låser ute allt med ovanlig kod i stället för att hålla i ordning en bra databas över virus.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT